Sinterklaasbudget & wat koop je ervoor?

14-09-2019 23:16 140 berichten
Benieuwd. Ideeën uitwisselen, inspiratie opdoen. Zelf kreeg ik vroeger veel cadeaus, met altijd ook 1 groot cadeau erbij (skelter, inline skates, dat soort spul)
Ik kan me niet herinneren dat ik 2e hands spullen kreeg. Zelf zijn man en ik erg van het hergebruik, zowel voor huisraad als ook speelgoed en kleding voor kind en onszelf.

TO trapt af:

Kind is met sinterklaas bijna 2. Budget €50,-
Krijgt:

- een speelkeuken (2e hands) met potjes en pannetjes etc. €30,-
- mooie set kleurpotloden (nieuw) €15,-
- boekjes (2e hands, ze is dol op boeken maar er sneuvelt nog wel eens iets) €5,-


Benieuwd naar jullie lijstjes!
Lekker vroeg! Hou ik van!
Alle reacties Link kopieren
Budget is hier ongeveer 50 per kind voor groot cadeau. En denk nog 10 euro aan schoencadeautjes.

Ik wil de krijtstiften van de Lidl en verder gaat lijstje nig niet.
Alle reacties Link kopieren
TVP. Ik ben inspiratieloos en zoon zelf weet niet eens wat te vragen voor zijn 9e verjaardag.

Een keukentje was op die leeftijd (2 jaar) een grote hit hier. Daar zal peuter wel mee in zijn/haar nopjes zijn
Nee heb je, ja kun je krijgen
Kinderen krijgen van alles van de opa's en oma's en van ons niks :mrgreen:

Budget 0 euro
lemoos2 schreef:
14-09-2019 23:22
TVP. Ik ben inspiratieloos en zoon zelf weet niet eens wat te vragen voor zijn 9e verjaardag.

Een keukentje was op die leeftijd (2 jaar) een grote hit hier. Daar zal peuter wel mee in zijn/haar nopjes zijn
Ze was er dol op in ons gehuurde vakantiehuis. Heb direct een marktplaats alert aangemaakt en inmiddels dus ‘toegeslagen’ :devil:

Hier laatst een buurjongen van rond jouw zoons leeftijd met een heel bijzonder sport skelter / kart achtig ding zien rondrijden. Leek me vrij modern / hip. Iets voor hem?
Geen idee hoe het apparaat heet maar kan het voor je navragen bij buurvrouw.
COtweepuntnul schreef:
14-09-2019 23:28
Kinderen krijgen van alles van de opa's en oma's en van ons niks :mrgreen:

Budget 0 euro
Bedenken die opa’s en oma’s zelf wat ze kopen of vragen ze het aan jullie wat ze voor hun kleinkinderen moeten kopen?

Waarom thuis niets? Vieren jullie geen pakjesavond thuis?
COtweepuntnul schreef:
14-09-2019 23:28
Kinderen krijgen van alles van de opa's en oma's en van ons niks :mrgreen:

Budget 0 euro
Echt?
Ik vond het zelf zo leuk om een cadeau te geven namens Sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
14-09-2019 23:28
Kinderen krijgen van alles van de opa's en oma's en van ons niks :mrgreen:

Budget 0 euro
Vind je het niet leuk zelf te shoppen?
Ik hou van sinterklaas. Ik heb tot op heden alleen nog voor neefjes en nichtjes kunnen kopen, dit jaar niet meer en mag ik ook voor "mezelf" ook een klein beetje aan de slag. :cheer2:
Maar kan me niet voorstellen dat grootouders en ik alleen voor de kinderen iets zouden aanschaffen en de ouders helemaal niks.

Ik was vorig jaar rond de 150 euro kwijt voor vier kinderen. Ik heb nooit echt een budget, meer dat als ik iets leuks zie dat de rest voor ongeveer hetzelfde bedrag krijgt. :)

En denk rond de 100 euro kwijt voor minder bedeelde kinderen.

Ik koop vaak bij het Kruidvat speelgoed. Hebben ze vaak mooie acties en goed speelgoed!
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
In sommige gevallen snap ik het wel, zelf niets meer kopen.

Grootouders in mijn situatie pakken uit alsof hun leven ervan af hangt. Komt mijn moeder aan met een playmobilvilla met alle uitbreidingspakketten van 250,-. En dan nog de Lego brandweerkazerne. En vooruit, een boek van Roald Dahl, nieuwe stiften, schetsboek en zaklantaarn. Opa en oma van de andere kant komen aanzetten met een boombox-in-trolley-vorm van iDance, een nieuwe badjas met zijn naam erop geborduurd, een flanellen pyjama met matching pantoffels en een nagellakset. De kinderloze tante gaat los in de speelgoedwinkel en koopt het halve bestand aan Lego City (de goederentrein, extra rails, kruispuntenrails, een ziekenhuis en een ruimtestation).

Ik moet die zooi allemaal zien te stallen. Komen wij aan met een robot en kleine bluetoothspeaker. En dat hoor ik van meer ouders in mijn omgeving. Die kinderen krijgen zoveel, het is gewoon niet leuk meer. Zoon was afgelopen Sinterklaas nog het meest opgewonden van een Sintcadeautje van de buurman: zo’n ouderwetse mister potatoehead.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
14-09-2019 23:28
Kinderen krijgen van alles van de opa's en oma's en van ons niks :mrgreen:

Budget 0 euro
Krent
ik geef mn bek ook maar een douw
Hobbelster schreef:
14-09-2019 23:31
Bedenken die opa’s en oma’s zelf wat ze kopen of vragen ze het aan jullie wat ze voor hun kleinkinderen moeten kopen?

Waarom thuis niets? Vieren jullie geen pakjesavond thuis?
We vieren het met opa's en oma's. Dus 1x. En ze bedenken zelf wat en er is ook een lijstje evt.

Kinderen hebben echt genoeg speelgoed. We hoeven ze als ouders niet nog extra te geven.
Haha, ik ben geen krent hoor. Alleen in het kader van ontspullen en niet te veel speelgoed hoeven we echt niet ook nog zelf cadeaus in te leggen, vinden we.

Ik houd best van shoppen maar voor de Sint blijk ik er niet zo veel behoefte aan te hebben. Man ook niet.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-09-2019 23:50
In sommige gevallen snap ik het wel, zelf niets meer kopen.

Grootouders in mijn situatie pakken uit alsof hun leven ervan af hangt. Komt mijn moeder aan met een playmobilvilla met alle uitbreidingspakketten van 250,-. En dan nog de Lego brandweerkazerne. En vooruit, een boek van Roald Dahl, nieuwe stiften, schetsboek en zaklantaarn. Opa en oma van de andere kant komen aanzetten met een boombox-in-trolley-vorm van iDance, een nieuwe badjas met zijn naam erop geborduurd, een flanellen pyjama met matching pantoffels en een nagellakset. De kinderloze tante gaat los in de speelgoedwinkel en koopt het halve bestand aan Lego City (de goederentrein, extra rails, kruispuntenrails, een ziekenhuis en een ruimtestation).

Ik moet die zooi allemaal zien te stallen. Komen wij aan met een robot en kleine bluetoothspeaker. En dat hoor ik van meer ouders in mijn omgeving. Die kinderen krijgen zoveel, het is gewoon niet leuk meer. Zoon was afgelopen Sinterklaas nog het meest opgewonden van een Sintcadeautje van de buurman: zo’n ouderwetse mister potatoehead.
Daar ben je toch zelf bij? Meedelen dat het afgelopen is met alles te kopen voor jullie kinderen. Ieder mag nog 1 kado kopen voor max. 25 euro.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
14-09-2019 23:50
Krent
Nee hoor.
Een beetje wat lemoos zegt. De grootouders geven best veel cadeaus. Dat vinden we voldoende.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-09-2019 23:50
In sommige gevallen snap ik het wel, zelf niets meer kopen.

Grootouders in mijn situatie pakken uit alsof hun leven ervan af hangt. Komt mijn moeder aan met een playmobilvilla met alle uitbreidingspakketten van 250,-. En dan nog de Lego brandweerkazerne. En vooruit, een boek van Roald Dahl, nieuwe stiften, schetsboek en zaklantaarn. Opa en oma van de andere kant komen aanzetten met een boombox-in-trolley-vorm van iDance, een nieuwe badjas met zijn naam erop geborduurd, een flanellen pyjama met matching pantoffels en een nagellakset. De kinderloze tante gaat los in de speelgoedwinkel en koopt het halve bestand aan Lego City (de goederentrein, extra rails, kruispuntenrails, een ziekenhuis en een ruimtestation).

Ik moet die zooi allemaal zien te stallen. Komen wij aan met een robot en kleine bluetoothspeaker. En dat hoor ik van meer ouders in mijn omgeving. Die kinderen krijgen zoveel, het is gewoon niet leuk meer. Zoon was afgelopen Sinterklaas nog het meest opgewonden van een Sintcadeautje van de buurman: zo’n ouderwetse mister potatoehead.
Owkee, jeetje zeg. Daar had ik wel wat van gezegd, dat zou ik dan ook weer niet nodig vinden.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Madeliefjees schreef:
14-09-2019 23:53
Daar ben je toch zelf bij? Meedelen dat het afgelopen is met alles te kopen voor jullie kinderen. Ieder mag nog 1 kado kopen voor max. 25 euro.
Dat kan, maar daar kiezen wij niet voor. En grootouders geven ook niet zo veel cadeaus. Genoeg om een paar zakken te vullen, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zo lastig idd dat ze zo ontzettend veel krijgt van opa’s en oma’s met de feestdagen.

Beiden kanten vragen wel naar de wensen. Bij ons gezin werd sinterklaas thuis in gezin gevierd lekker cosy. Mijn ouders geven nu met kerst de kleinkinderen kado’s onder de boom budget ong 75 euro p kind.

Mijn schoonouders zijn gewend om sinterklaas met alle kleinkinderen te vieren. Eerste jaar dacht ik daar heb ik geen zin in ik wil dat thuis vieren met ons 3en. Toen stonden ze 6 dec voor de deur met kado’s en voelde ik me slecht dat ik hun sint moment met onze dochter had ontnomen en ze zo hun kadotjes soort van kwamen afleveren. Jaar daarna maar wel sinterklaas mee gedaan. Zij geven ook best veel en dan geven beide tantes ook nog voor ong 20 euro. Het is zo buiten proportioneel.
Ik zou liever een mooi kado kopen en een mooi leesboek en het daar bij houden.
Dit jaar is ze 3,5 als de sint komt en zal ze het veel bewuster mee maken.
Vorige jaar wilde wij niet nog meer in die zak stoppen omdat ze dus al zo veel kreeg.

We hebben toen een mooie speelkeuken gekocht en niet met sinterklaas gegeven maar gewoon twee weken daarna los.
where ever you go, go with your heart
Heb je het al in huis, TO?
Toevallig begon mijn dochter vandaag ook over Sinterklaas, bizar vroeg. Ze wil een 19e eeuwse jurk laten namaken en daar zit 6 weken levertijd op. Hij is boven mijn budget van ca 75 euro per kind, dus ze betaalt zelf mee.
Dit alles voor een feestje waar 9 volwassenen en pubers doen alsof voor 1 gelovige. Hij is 7 dus hopelijk het laatste jaar.
Oh Lemoos dat vind ik echt heel ver gaan! Over the top.
En dan met kerst ook nog weer?! (Nee toch hè?)

Idd wat moet je er toch mee, ze spelen toch niet met alles bewaar laat je het. Zo groot wonen we nu ook weer niet. Keuken erin hier betekent wel kastje eruit.
Op het lijstje gaat in ieder geval:
Heel veel kapla
Kleurboeken
Houten treinbaanuitbreiding

En verder mogen ze het zelf uitzoeken.

Vaak doen we toch wel één cadeau. Bvb vorig jaar tipitent. Of een pyjama of zo.
Minke: de keuken wel want marktplaats laat zich niet zo plannen en je moet er met dit soort spul op tijd bij zijn of je betaalt alsnog de hoofdprijs.
Inderdaad met kerst hier ook weer cadeaus trouwens.
Skawa dat is vervelend idd zeg! Zo word je dus min of meer ‘gedwongen’ erin mee te gaan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven