Slaapritme baby
zaterdag 29 februari 2020 om 14:23
Hoi allemaal,
Wij hebben een baby van 5 maanden oud. Nu valt ze 's middags rond half 5 al in haar diepe slaap. Vervolgens is ze 's nachts om 3 uur klaarwakker. Op de creche valt ze ook vanaf die tijd in slaap. Als we haar ophalen ligt ze dus al zo'n 2 uur in haar diepe slaap.
Zijn er tips om haar ritme wat te veranderen? Dat ze bv rond 18 of 19 uur in slaap valt?
Bedankt!
Wij hebben een baby van 5 maanden oud. Nu valt ze 's middags rond half 5 al in haar diepe slaap. Vervolgens is ze 's nachts om 3 uur klaarwakker. Op de creche valt ze ook vanaf die tijd in slaap. Als we haar ophalen ligt ze dus al zo'n 2 uur in haar diepe slaap.
Zijn er tips om haar ritme wat te veranderen? Dat ze bv rond 18 of 19 uur in slaap valt?
Bedankt!

zaterdag 29 februari 2020 om 14:43
Dit. Ik zou haar idd een uur of anderhalf laten slapen tot een uur of 6 en haar dan een uurtje wakker houden dmv knuffelen, spelen en dan fles en naar bed.
Hier doen we dat ook zo ongeveer. Mijn dochter is ook 5 maanden. Die krijgt haar 4e fles tussen 4 en 5, dan slaapt ze tussen 6 en 7 tot half 9. Dan laatste fles. We gaan dit nu omdraaien: we laten haar wakker tot een uur of 7 waarbij ze tijdens ons eten om 6 uur een paar lepeltjes oefenhapje krijgt en dan om 7 uur de fles en naar bed. Zo krijgt ze hopelijk het ritme van mee eten mee en gaat ze richting klokje rond van +/- 7 tot 7 (hopelijk dan haha)
zaterdag 29 februari 2020 om 14:45

zaterdag 29 februari 2020 om 14:51
Hoezo niet? Een baby van 5 maanden kan best 10 uur achtereen slapen, en dus geen melk krijgen in die tijd.watdachtjehiervan schreef: ↑29-02-2020 14:47Krijgt ze na half 5 dan geen eten meer? Lijkt me echt niet de bedoeling.
zaterdag 29 februari 2020 om 14:53
Wakker maken na maximaal 1,5 uur (2 slaapcycli) en dan 1,5 uur wakker houden.
En in de ochtend altijd op een vaste tijd wakker maken en 1,5 uur wakker houden, dan 20 min laten slapen en weer wakker maken en 1,5 uur wakker houden.
Daarna laten slapen. Grote kans dat ze dan langer slaapt en dan heb je dus een langere, vroege middagdut te pakken.
Zo kan je haar ritme verschuiven.
En in de ochtend altijd op een vaste tijd wakker maken en 1,5 uur wakker houden, dan 20 min laten slapen en weer wakker maken en 1,5 uur wakker houden.
Daarna laten slapen. Grote kans dat ze dan langer slaapt en dan heb je dus een langere, vroege middagdut te pakken.
Zo kan je haar ritme verschuiven.
zaterdag 29 februari 2020 om 16:18
Jawel ze slaapt nog niet door dus wordt rond 23u nog wakker, maar valt dan meteen weer in slaap na haar flesjewatdachtjehiervan schreef: ↑29-02-2020 14:47Krijgt ze na half 5 dan geen eten meer? Lijkt me echt niet de bedoeling.

zaterdag 29 februari 2020 om 16:55
Veel succes!
zondag 1 maart 2020 om 09:13

Ik zag echt even een baby voor me half in paniek ‘oh shit, mama komt er aan, gauw deze baby iPad wegstoppen die we stiekem allemaal van de kraamverzorgster krijgen....’