Slecht etende peuter.

24-06-2012 21:41 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat een peuter vaak minder eet als een baby, weet ik natuurlijk wel en dat kunnen de meeste peuters ook wel hebben.

Maar onze dochter is met haar 86 cm en 10,2 kg bij 28 maanden geen zwaargewicht.

Sinds een week eet ze wel erg slecht

Dit was het eerst:

Pap 200 cc

fruit en sap 200/250

1 a 2 boterhammen met melk

fruit of koek met drinken

Bordje vol aardappel, vlees/ei groenten vaak half tot helemaal op

Toetje verschillend van kwark vla of een ijsje (met warm weer)

Drinken pap of melk ( wat ze zelf wilt) 200cc

Maar nu is het

Pap 100 cc met moeite

fruit paar hapjes sap 250cc

brood 1 a 2 stukjes melk laat ze na een paar slokjes staan

fruit een haar hapjes koek eet ze vaak wel op eveneens als sap

Avondeten met moeite de helft , toetje eet ze vaak wel op.

Pap of melk paar slokjes

Moet ik mij zorgen gaan maken? met oog op ondergewicht?
Hm, ik denk dat ze niet te weinig eet. Ze eet in ieder geval niet heel weinig denk ik. Dat doen wel meer kindjes. Maar misschien is het specifiek voor haar wel te weinig, omdat ze al zo dunnetjes is en niet makkelijk aankomt.

Als je er echt wat mee wil of moet misschien eens met een diëtiste overleggen wat je haar kan aanbieden (in het normale eetritme en normale dagpartroon) wat wat meer calorieën bevat?
anoniem_122533 wijzigde dit bericht op 24-06-2012 22:25
Reden: Grrr eipet
% gewijzigd
Mijn dochter van 6 eet 2 boterhammen op een dag. 1 aardappel wat groenten en soms vlees.

Is gewoon een kleine eter.

Zou me er niet druk om maken zolang ze goed functioneerd en niet afvalt
Mijn zoontje van 2 en een half weegt 12.6 en is 91 cm. Ook gewicht en lengte onder het gemiddelde. Fruit eet hij niet, alleen uitgeperste jus d'orange. En groente eet hij ook niet. Soms 1 hapje doperwten. paar hapjes aardappel, en paar stukjes kip of vis.

Pasta of bami/nasi enz ook niet. Toetje soms.

Meestal 1 a 2 boterhammen per dag. 1/2 glaasje melk

Hij is helaas wel helemaal gek op ongezonde dingen zoals ijsjes, patat en chocola, maar daar krijgt hij natuurlijk niet vaak wat van.

Hij krijgt iedere dag vitamine tabletjes, en ik hoop dat hij hierdoor tenminste iets van vitamines binnen krijgt.

Wel drinkt hij gelukkig goed.

Ik heb mij ook veel zorgen hierover gemaakt, en baalde ook als ik andere kindjes lekker zag smullen.

Maar ik maak mij niet meer druk. Het is een mooi slank actief jongetje waar ik trots op ben. ( Voordeel: Ze zullen ook niet te maken krijgen met overgewicht/gezondsheidsproblemen en pesterijen hiervan,Ach hoe moeilijk soms ook, we moeten het maar positief bekijken, zolang ze aktief en gelukkig zijn).

Ik moest ook extra naar het cb ivm laag gewicht. Maar ze zeiden daar ook, dit is vaak echt peutergedrag en elk kind is anders.

Succes
Ik vind dat ze heel flink eet. Dat at mijn dochtertje echt niet.

Die heeft tot 3,5 jaar op opvolgmelk, pap en appels en soms wat bruinbrood geleefd.

Is nu een gezonde kleuter (bijna kleuter af) van bijna 7
Met 28 maanden was ze 8,5 kilo en 78 cm
Mijn jongste eet slecht. Beleg van brood af, nauwelijks/geen fruit, matig avondeten.

Ga,opvolgmelk halen en dat proberen want naar mijn idee krijgt ze,echt te weinig binnen zo.
quote:abidjan schreef op 25 juni 2012 @ 06:24:

Mijn jongste eet slecht. Beleg van brood af, nauwelijks/geen fruit, matig avondeten.

Ga,opvolgmelk halen en dat proberen want naar mijn idee krijgt ze,echt te weinig binnen zo.Waar baseer je dat op? is ze overdag gewoon actief, is ze gezond, vrolijk etc? Jij vind dat ze te weinig binnen krijgt, maar misschien is dit wel gewoon wat zij voldoende vind. Als ze gezond is, gewoon haar eigen energiebehoefte laten bepalen. is heel gezond om je niet automatisch vol te proppen met van alles, maar alleen te eten waar je lijf behoefte aan heeft. Dat wij als volwassenene vinden dat een volgeschept bord leeg moet en dat er een bepaald aantal boterhammen naar binnen moet, is leuk, maar ook ongezond. Bovendien door opvolgmelk te gaan geven, ontneem je haar de kans om, als ze wil, meer te eten, want met al een plens melk in je buikje zit je snel vol. Niet doen dus, gewoon een bekertje halfvolle melk bij het eten.
Of het waar is weet ik niet, maar heb een keer gehoord dat de groeicurves van CB zijn bijgesteld naar het dikker worden van de mens, dus dat onderste lijn niet perse ondergewicht hoeft te betekenen.
Wat ik ook doe is volle produkten geven; dus volle melk/ roomyoghurt/ geen dieet boter enz.
Gizz: dat is zeker waar! ik was net als mijn dochtertje 28 jaar geleden en toen was ik een smalle peuter, maar nu ben je met het zelfde gewicht ondervoed of veel te licht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven