Sluitband na de bevalling: ervaringen gevraagd

11-07-2008 13:00 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het onderwerp zegt het eigenlijk al; ik wil graag een sluitband (Motherwear) gaan aanschaffen om na de bevalling te gebruiken om buik en baarmoeder iets versneld terug in vorm te krijgen. Ik kan er echter maar weinig over vinden (behalve dan op de site van Motherwear, en die is - surprice, surprice - natuurlijk verbluffend enthousiast.

Wie heeft er praktijkervaring? Doen of zonde van het geld?

Bedankt en groetjes,

Eem
Takes a second for your life to change
Ik heb een sluitband gekocht maar niet gebruikt. Mijn buik was na een weekje weer redelijk 'in shape'.
Mijn schoonmoeder zweert erbij. Voor haar alweer zo'n 30-40 jaar geleden, maar: 3 kinderen gebaard, 3x sluitband en nu (nog steeds!!) maatjes 36 én in shape.. Zij zegt altijd dat dat aan de sluitband te danken is.
Computer says nooooo
Nog geen ervaring, heb er 2e hands 1 via MP gekocht (sluitlaken = neem ik aan hetzelfde) en degene van wie ik hem heb overgenomen was erg enthousiast.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Gehuurd via een particuliere instelling, maar niet gebruikt.
Ik had ook een sluitlaken, maar heb hem niet gebruikt, was niet nodig. Ik had er een gekocht omdat het in mijn (Surinaamse) familie gewoonte is. Vandaar. Ik weet nog niet of ik hem dit keer ga gebruiken, hangt van mijn buik af.
Ik had ook 2 sluitlakens gekregen van mijn schoonzusje, maar nooit gebruikt. Ik heb een keizersnede gehad en ik moest er toen niet aan denken om mijn buik aan te snoeren.....
What matters most is how you see yourself
Stomme vraag misschien.. maar wat is een sluitlaken?! Echt nog nooit van gehoord!
Ik heb het sluitlaken (van Motherwear) ook direct gebruikt na de bevalling, voelt tevens prettig aan! Geen idee wat het resultaat van mijn buik was geweest zonder sluitlaken, maar is redelijk weer snel in shape!
Ik heb hem ook gebruikt. Ik vond het fijn om iets stevigs om mijn buik te hebben. De kraamhulp vond het erg leuk om me iedere ochtend in te snoeren, zo ouderwets gezellig vond ze.

Trouwens, die van mij heb ik voor 15 euro via MP gekocht. Was nooit gebruikt.
Artis de Marsis!!!!!
Tjolk! Ik kan die smaken nog zo oproepen in mijn geheugen!

(maar da's wel heel erg offtopic)
Veel kraamhulpen weten niet hoe ze zo'n ding moeten knopen. Vooral de jongere kraamhulpen niet. Ik heb m ook gekocht en na een paar uur afgegooid. Ik werd knetter van dat ding. Ik had hem overigens niet als doel om een strakke buik te krijgen maar kreeg hem als voorschrift vanwege bekkeninstabiliteit. Na de bevalling is het dan extra steun.

Ook hoor je verhalen dat door die band juist je buikspieren slapper worden omdat ze gesteund worden en niet zelf werken.

(kijk maar als je 2 weken in gips zit, hou je slappe spieren over)
koffie, zwart graag...
Je mag zo'n ding ook niet langer dan een x-aantal weken dragen...
precies, week of 2 meen ik me te herinneren (maar kan ook anders zijn, ben nl nog steeds dement sinds zwangerschap ha ha ha)
koffie, zwart graag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven