Overprikkeling
dinsdag 12 augustus 2025 om 10:25
Sinds een paar jaar voel ik me regelmatig overprikkeld. Met name aan her einde van de dag.. Ik kan me dan niet meer goed concentreren, alles gaat langs me heen, ik voel me wazig, harde piep in m'n oor.. heel naar. Zelfs nu ik op vakantie ben heb ik er af en toe last van. T voelt alsof ik al jaren af en aan in een soort burnout zit ofzo.. Zit in de overgang en daarnaast schildklier (auto immuun) ziekte. Zal ook een rol spelen. Daarnaast ook al jaren aardig wat ballen hoog te houden, zowel privé als qua baan. . Soms denk ik aan me ziek melden (voor langere tijd) maar weet niet of dat de juiste stap is. En het gaat ook zo op en neer met m'n energie en stemming... Voel ook veel verantwoordelijkheid naar zowel werk/collega's als privé, naar kind.. het gevoel dat ik niet moet zeuren, sterk moet zijn, door moet gaan...
Weet niet zo goed wat ik wil met dit topic. Ben op vakantie, t helpt iig wel om op deze manier even m'n gedachten te ordenen, van me af te schrijven..
Weet niet zo goed wat ik wil met dit topic. Ben op vakantie, t helpt iig wel om op deze manier even m'n gedachten te ordenen, van me af te schrijven..
dinsdag 12 augustus 2025 om 10:37
Kan je het tijdlelijk rustiger aan doen om te kijken hoe dat gaat?
Zo nee, dan zou ik overwegen me ziek te melden. Hoe langer je door gaat terwijl het eigenlijk niet meer gaat, hoe erger de overspannenheid/burn-out en hoe langer het herstel.
Ik ebn zelf ook zwaar overprikkeld en zit al 5 maaanden thuis.
Zo nee, dan zou ik overwegen me ziek te melden. Hoe langer je door gaat terwijl het eigenlijk niet meer gaat, hoe erger de overspannenheid/burn-out en hoe langer het herstel.
Ik ebn zelf ook zwaar overprikkeld en zit al 5 maaanden thuis.
dinsdag 12 augustus 2025 om 12:29
Nee ik had dit al voor corona...
dinsdag 12 augustus 2025 om 12:40
Check.
Van mijn ergo leerde ik dat ik bij overprikkeling iedere twee uur op bed moet liggen; schermen uit, licht uit, oordoppen in, oogmasker op en dan tien minuten op je rug liggen. Alleen maar liggen. Wekker zetten zodat je niet in slaap valt. En dat dus echt om de twee uur, geen uitzonderingen.
Verder: soms helpt binaural beats luisteren ook wel.
Sterkte!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in