Snel weer een tweede...en hoe was dat?

27-06-2008 14:56 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een mooie lieve dochter van zeven maanden en ben nu 8 weken zwanger. Ik ben heeeel benieuwd hoe het straks zal gaan en krijg van andere mensen alleen maar te horen: wat zal jij het druk krijgen! (nou ben ik geen alleenstaande moeder hoor, maar toch krijg ik het te horen en mijn man niet).

Ik hoor graag van jullie hoe het ging en wat de voor- en nadelen zijn van twee kids zo snel achter elkaar. Eventuele tips zijn van harte welkom.
Wat zul jij het straks gezellig hebben! Gefeliciteerd!

Mijn ervaring is dat elke fase druk is, en dat je dat vrijwel altijd wel te horen krijgt... Maar ervaring met twee kids snel op elkaar heb ik niet eigenlijk...

Nuttige bijdrage dus!
Dan slapen ze i.i.g ook nog heelrijk na de lunch en op tijd hun bedje in!

Heel goed te doen!

Mijn dochter was 22 mnd toen nr 2 kwam en het is me heel erg meegevallen.

Er zit dan wel iets meer tijd tussen maar heel erg afhankelijk zijn ze niet meer op 16 mnd hoor!

Veel plezier en geniet er maar van!
Mijn kids zijn met een leeftijdsverschil van 1 jaar en een paar dagen gekomen. Ik denk nog steeds dat het met de drukte wel mee is gevallen. Tegelijkertijd in bad, tegelijkertijd eten, tegelijkertijd zindelijk (no 1 is een jongen en no 2 een meisje) tegelijkertijd slaapjes doen. Het was de eerste jaren net of ik een tweeling had, en tot op de dag van vandaag heb ik het niet drukker ervaren als met 1 kindje.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Gefeliciteerd natuurlijk!
Ik wil ook snel een tweede... Mijn zoontje is nu 6,5 maand en ik sta te popelen!!! Maar zit met dezelfde vragen, vooral: is het niet te druk?

Fame, leuk te lezen dat het bij jou zo goed gaat!
Gefeliciteerd! Mijn kinderen schelen precies 18 maanden, en ik vind het qua drukte heel erg meevallen. De eerste maanden lag zoon nog in ziekenhuis, dat was wel druk. Maar toen hij eenmaal thuis was vond ik het heel erg meevallen.

Hun ritme loopt nu (2 jaar en 8 maanden) gelijk op en ik vind het wel relaxed zo. Tuurlijk zit er wel eens een druk moment bij, maar op zich vind ik het heel goed te doen. Heb me druk gemaakt om niets, want het valt reuze mee.
Mijn zoon was 18 maanden toen zijn broertje kwam, en ik vind het echt super. Ik ben een stuk relaxter geworden door twee kinderen, laat oudste veel meer zijn gang gaan en dat werkt super. Het is wel druk maar dat was het natuurlijk toch al met één kleintje, die tweede draait gewoon lekker mee in het ritme dat je hebt. Ik ben nu zwanger van nr. 3 (die komt als oudste 3,5 en jongste 2 is), en kan 's middags nog steeds lekker met ze meeslapen.

Het leukste van alles vind ik nog wel dat ze (nu al) echt dikke vrienden zijn. Eigenlijk hebben ze van het begin af aan al heel veel samen gespeeld. Jongste had vaak niet eens door dat hij meespeelde, maar oudste betrok hem overal bij, zoooo leuk. En nu ze wat ouder zijn (haha, 1,5 en 3 dus) is het echt dikke mik. Ook op het kinderdagverblijf zoeken ze elkaar heel veel op. Ik heb er echt geen kind aan als het mooi weer is. Schop ze de tuin in en kan ze twee uur iets voor mezelf doen.

Ik vind het een aanrader dus .
Hahaha dank jullie wel, ik word in ieder geval gefeliciteerd!! Het valt mij op dat de reacties uit mijn omgeving soms uitermate lomp zijn, zeker vergeleken met mijn eerste zwangerschap. Nu heb ik wel veel vrienden die bewust kozen voor minstens drie jaar ertussen, nouja dat wilden wij gewoon niet en volgens mij zijn twee kids altijd druk haha.

Leuk dat van die 'tweeling' ik denk dat het hier ook wel zo zal gaan. Zijn jongens iets langzamer dan omdat je dat zo specifiek noemt?
Hoe reageerde bij jullie de oudste op de baby? Wat krijgt die ervan mee? Is die niet jaloers, etc.?
Dinly, raar dat je omgeving lomp reageert! Is toch juist hartstikke leuk?!?

Enne... gefeliciteerd natuurlijk
Oh, hier vroeg iedereen of het wel gepland was Ook maar weinig felicitaties gehad, mensen riepen idd allemaal 'wat drúk, was het een ongelukje?' 'nou kun je helemaal niet van je 1e genieten'. En meer onzinnigs.

Mijn dochter was niet echt jaloers, ze was nog te klein om dat te zijn. Ik merk nu wel dat ze wat jaloers wordt als man en ik even beiden met zoon bezig zijn. Maar het valt me reuze mee. Ze zijn vooral heel schattig samen.
Tussen mijn 2de en 3de dochter zit bijna 11 maanden, dat was wel heel snel en niet gepland, maar wel superleuk. De oudste sliep toen ook nog 's ochtends en 's middags en dat scheelde natuurlijk ook heel veel.

Tuurlijk was het wel druk, maar om nou te zeggen dat ik het zo heb ervaren valt wel mee hoor.

Wat ik achteraf wel heel jammer vind is dat ik niet goed heb bijgehouden hoe en wat ze deden op welke leeftijd. Deze dingen haal ik echt door elkaar nu, weet niet meer precies wie wat wanneer deed. Dus probeer zoveel mogelijk op te schrijven en verder gewoon genieten.
Leuk allemaal!

Hoe hebben jullie het lichamelijk ervaren? Ze zeggen toch altijd dat 9 maanden ontzwangeren nodig zou zijn....

Zelf heb ik het gevoel er lichamelijk wel weer klaar voor te zijn.
Gefelliciteerd. Ik heb zelf geen ervaring hiermee maar mijn eerste gedachte/schrikbeeld met mijn eerste en enige in het achterhoofd is gelijk: wat doe je als de een de ene kant oprent en de ander de andere kant? Je vat dat ik echt niet toeben aan een tweede...Het ligt denk ik aan je kinderen of het zwaar is of niet. Het schijnt wel zo te zijn dat de eerste en tweede soms totaal tegenovergesteld kunnen zijn. Maar goed, aan mij heb je weinig maar ik wilde je gewoon even feliciteren.
quote:Eowynn_ schreef op 27 juni 2008 @ 15:19:

Oh, hier vroeg iedereen of het wel gepland was Ook maar weinig felicitaties gehad, mensen riepen idd allemaal 'wat drúk, was het een ongelukje?' 'nou kun je helemaal niet van je 1e genieten'. En meer onzinnigs.

Mijn dochter was niet echt jaloers, ze was nog te klein om dat te zijn. Ik merk nu wel dat ze wat jaloers wordt als man en ik even beiden met zoon bezig zijn. Maar het valt me reuze mee. Ze zijn vooral heel schattig samen.

Precies, dat soort reacties krijg ik ook!! En (hormonenhormonen)...dat vind ik zielig voor het kindje, slaat nergens op natuurlijk maar wij zijn blij en ik zit niet te wachten op dat soort reacties.

Wel leuk dat je kinderen nu zo schattig samen zijn!

Blauwbeest, ik vind het nu zwaar maar dat komt omdat ik weer misselijk en moe ben, ik was nog half bezig met BV toen ik alweer zwanger was. Ach, doe moeheid en misselijkheid zijn na zo'n 16 weken wel voorbij en het enige wat ik mis fysiek gezien is rode wijn .

Ik wil nu wel meer gaan sporten, zwemmen of aangepaste fitness.

Voor de zekerheid!

Succes!!
Mijn tweede is nu vijf dagen oud, dus aan mij heb je niet veel, haha... behalve dat ik de zwangerschap erg mee vond vallen en tegen vond vallen. Meevallen in de zin dat je met je eerste mee kan slapen als hij/zij slaapt, tegenvallen omdat je af en toe gewoon op bent en je kind gewoon vrolijk rondrent.

Gefeliciteerd in ieder geval. Ik vind het iig tot nu toe (die vijf hele dagen, haha) meevallen
Ik was drie maanden bevallen toen ik weer zwanger bleek. De uitgerekende datum scheelde een jaar en een dag en dankzij de vroeggeboorte van oudste scheelden ze uiteindelijk een jaar en drie weken (begin mei 2005 en eind mei 2006). Lichamelijk was het zwaar en het herstel heeft bij mij lang geduurd (bekken). Maar die twee zijn zooooo lief samen (twee jongens). Nu ze wat ouder zijn spelen ze lekker samen en de jongste ging al snel met de oudste meedoen (eten terwijl de oudste at enz) dus dat was makkelijker. Wij hebben er geen spijt van.

PS bij oudste verliep zwanger worden heel moeilijk (clomid) en bij jongste ineens vanzelf dus met de lastige vragen viel het mee. Leidinggevende was minder happy. Ik heb 2 zware zwangerschappen gehad (misselijk/uitgedroogd/ziekenhuisopname enz).
quote:blauwbeest schreef op 27 juni 2008 @ 15:10:

Hoe reageerde bij jullie de oudste op de baby? Wat krijgt die ervan mee? Is die niet jaloers, etc.?Bij ons niet. Omdat hij nog zo klein was. verliep dat heel natuurlijk. Slechts één krijsavond die we daaraan toewezen (aan het jaloers zijn). En ach. Je moet natuurlijk wel wat verzinnen voor de voedmomenten. Bijvoorbeeld je oudste op dat moment ook aan tafel eten geven of zo.
Gefeliciteerd Dinly!

Hier een nieuwbakken mama van een 3 maanden oud zoontje. En wij zijn nu weer aan de klus voor een brusje voor onze zoon. Wij vroegen ons al af of wij de enige zijn die zo snel weer voor een 2e kindje willen gaan maar dat valt zo te lezen reuze mee

Onze gedachte was ook om 2 kindjes snel achter elkaar te krijgen zodat ze lekker samen kunnen spelen en zo te lezen kan dat prima. Ben alleen bang dat mijn baas er minder blij mee gaat zijn (is bij ons al not done om 1 kind te krijgen laat staan 2 in je contractperiode) maar goed dat is dikke pech dan toch?

Ik hoop dat je je snel wat minder misselijk en moe voelt en dat je lekker van je 2 humpies kan genieten straks!

Ben benieuwd naar de reacties die er nog gaan komen hier.....
Tis GEWELDIG!

Onze eerste dochter is van 20 december 2006 (nu dus 1,5)

Onze tweede dochter van 8 december 2007 (nu dus 6,5mnd)

Vandaag is mn cyclus weer op gang gekomen en gaan we voor een derde proberen!

Enne, die reacties kregen wij ook..

Ik zei dan altijd als ze zeiden dat we het toch zoooow druk gingen krijgen dat ik eerlijk gezegd niet wat dr drukker is, of dr eentje rond hebben lopen die in de 'nee-fase' zit of dr eentje spelend in de box (zoals bij ons) en dr een baby bij komt.

En daarbij nu zitten wij toch nog aan een slaapje gebonden van onze oudste enzo... nee, wij vinden het heerlijk!

Hopelijk volgt onze 3e snel

Maarre, gefeliciteerd en geniet dr van!

xx
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 27-06-2008 16:41
Reden: stukje bijgevoegd
% gewijzigd
quote:elmanita schreef op 27 juni 2008 @ 16:33:

En wij zijn nu weer aan de klus voor een brusje voor onze zoon.

Een BRUSJE???

Mijn hemel! Dacht ik dat ik alles wist: knutselen, klussen, beep, etc. Zeker te veel moeite broertje of zusje typen....
quote:Dinly29 schreef op 27 juni 2008 @ 15:09:

Hahaha dank jullie wel, ik word in ieder geval gefeliciteerd!! Het valt mij op dat de reacties uit mijn omgeving soms uitermate lomp zijn, zeker vergeleken met mijn eerste zwangerschap. Nu heb ik wel veel vrienden die bewust kozen voor minstens drie jaar ertussen, nouja dat wilden wij gewoon niet en volgens mij zijn twee kids altijd druk haha.

Leuk dat van die 'tweeling' ik denk dat het hier ook wel zo zal gaan. Zijn jongens iets langzamer dan omdat je dat zo specifiek noemt?Ja, de meeste meisjes schijnen zich sneller te ontwikkelen. Op de dag dat zusjelief zindelijk werd dacht de grote broer, Ho, stop , wacht, zij is kleinder, dus dat kan ik ook, en zo waren ze tegelijkertijd zindelijk. Dat scheelde een hoeveelheid luiers!!!
De fysieke toestand tijdens de tweede zwangerschap. Ik zal je vertellen dat ik het trap op zeulen met een baby makkelijker vond dan het idee om een 2 jarige de trap op te moeten tillen tijdens de zwangerschap. Verder heb ik hele leuke foto's van de 1e verjaardag van nummer 1 zittend op mamas megadikke buik waar nummer 2 een paar daagjes later uitkwam..

De liefde tussen broer en zus wisselt zoals in alle gezinnen, maar dat is altijd afwachten. Toen het nog babys/peuters waren waren ze wel altijd 2 handen op 1 buik (nu ook nog geregeld hoor )

Er is in ieder geval geen sprake geweest van jaloezie onderling. Daar was nummer 1 ook veel te klein voor.

Laat de wereld, het is toch nooit goed in andermans ogen. (Wij noemen dat ook wel jaloezie)
Hoi

Ik heb een zoon van 5,5, een dochter van 3,5, een dochter van bijna 9 maanden en ik ben ruim 14 weken zwanger van de vierde.

Bij ons zat tussen de eerste 2, 2 jaar en een maand, tussen de 2e en 3e 2 jaar en 8 maanden. Ik wilde graag in ieder geval 2 jaar er tussen omdat het me anders te druk leek. Nu ben ik dus (ongepland, maar zeer gewenst) zwanger van nummer 4 en nummer 3 en 4 schelen straks nog geen 15 maanden. Ik denk wel dat het drukker wordt dan met de eerste 2 alleen, maar aan de andere kant, 4 is volgens mij niet echt veel drukker dan 3 en baby 3 is zo gemakkelijk (ik heb het geluk dat al onze baby's makkelijk waren en snel doorsliepen), daar kan met gemak nog 1 bij.

En als ik dan hier lees hoe het meevalt, zo weinig tijd tussen 2 kids, dan stelt me dat ook weer meer gerust. Ik heb best tijd nodig gehad om aan het idee te wennen, maar geloof nu dat het helemaal goed zal komen.

Ik ben wel benieuwd of er nog reacties komen van mensen die het wel tegen vonden vallen en vooral wat er dan tegenviel.
Whatever, I do what I want

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven