Stem ontdekt?

28-04-2011 11:40 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van bijna 4 maanden heeft (volgens mij) sinds een aantal dagen haar stem ontdekt... GILLEN!!!! Ik heb er hoofdpijn van...

Is dit 'normaal'? Het is niet zo dat ze gaat huilen, maar volgens mij blijft ze nu wel gillen tot ik naar haar toe kom (als ze bijv. in de box ligt).

Zal ik het gillen negeren of moet ik er juist aandacht aan besteden?
ja hoor, lekker naar haar toe gaan en een liedje zingen voor haar.
Kindje van vrienden van mams (net 1) krijst al vanaf dat ze een maand op 3 is .. Ze vind het gewoon leuk en heeft hartstikke goed door dat haar moeder haar dan aandacht geeft.
Ik zou het negeren. Het lijkt mij dat als je dan gelijk naast haar staat, dat ze het gillen ziet als het communicatiemiddel om jouw aandacht te krijgen. Logisch ook - ze kan verder weinig Maar of dat nou de manier is waar je blij van wordt...

Maarre..... ik heb geen kinderen en de beste schippers staan aan wal... of zoiets... toch?
quote:Lizzl schreef op 28 april 2011 @ 11:53:

Ik zou het negeren. Het lijkt mij dat als je dan gelijk naast haar staat, dat ze het gillen ziet als het communicatiemiddel om jouw aandacht te krijgen. Logisch ook - ze kan verder weinig Maar of dat nou de manier is waar je blij van wordt...

Maarre..... ik heb geen kinderen en de beste schippers staan aan wal... of zoiets... toch? Nee hoor, je hebt helemaal gelijk.Dit is vanuit het standpunt van een moeder.
Ik zou er dus wel heen gaan. Dan leert het kind dat het een ander middel dan huilen kan gebruiken om mama/papa te roepen.
Je kind gebruikt het gillen omdat ze aandacht van je wil.

Kinderen hebben ook gewoon aandacht nodig. Niet alleen op de momenten dat het jou goed uitkomt maar soms ook gewoon op momenten die voor jou ongelegen zijn.

Een kind dat om aandacht vraagt geef ik aandacht.

Je vind het zelf toch ook niet fijn om genegeert te worden?

Ik snap die moeders niet die alleen maar aandacht geven als hun kind er juist niet om vraagt en vinden dat je een kind wat aandacht vraagt door te huilen/gillen maar moet negeren.
Eens met Surface en Sugarmiss: je wacht ook niet met reageren tot je kind in volzinnen praat omdat dat gebrabbel maar niks is. Een baby heeft z'n volumeknop nog niet helemaal op orde. Natuurlijk niet. Gewoon zelf het "goede" voorbeeld geven door op normaal volume terug blijven praten.
Ik dach dat een medeforummer had ondekt dat ze een geweldig stem heeft om te zingen en wou dat we op haar in een of andere show stemmen.
ja hoor, zoonlief vond het op een bepaald moment ook reuze leuk om te gillen, puur omdat hij het kon. Was ook zo rond die leeftijd en naar mijn idee niet om aandacht te vragen. Is even een fase en houdt vanzelf op.
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
Onze dochter van bijna 5 maanden heeft haar stem ook ontdekt en vindt het leuk om te brabbelen en te gillen. Ik laat haar lekker haar gang gaan en klets meestal gezellig met haar mee.

Het gillen hoort gewoon bij haar "stem-oefeningen"en is volgens mij geen manier om aandacht te trekken.
quote:Miffy schreef op 28 april 2011 @ 12:35:

Een baby heeft z'n volumeknop nog niet helemaal op orde.

Daar kunnen wij over meepraten. Onze dochter ligt zo hard te schreeuwen, dat wij elkaar bijna niet kunnen verstaan.

En onze oudste dochter kan de TV niet horen.

Maar als de oudste voor de grap begint te gillen, gilt de jongste weer terug. En omgekeerd. Zo communiceren ze heel gezellig met elkaar.

Je zou bijna denken dat ze doof is, maar ze wordt al wakker van het kleinste geluidje, dus dat valt wel mee, denk ik.

Ik vind het wel grappig eigenlijk.
Dat heeft toch niet zoveel met aandacht vragen te maken? Zo'n baby vindt het gewoon hartstikke leuk dat als ze haar mond opentrekt en iets doet met haar keel, dat er dan een hard geluid uitkomt. Prachtig toch? Vooral stimuleren
Heel herkenbaar. Mijn dochter van 3,5 maand vindt haar eigen stem ook heel interessant. Enorm gillen en daarna enorm lachen om zichzelf. Leuk toch!

Onze oudste dochter doet het vervolgens gezellig na en man en ik liggen vervolgens met piepende oren in bed
Heel normaal. Deed mijn zoon ook rond die tijd. Ik dacht eerst ook dat hij gek geworden was . Eigenlijk heb ik het gewoon genegeerd in de zin van dat ik rustig tegen hem bleef praten. Dus als hij gilde zei ik zoiets als "Jeetje, jij gilt wel hard, zeg. Maar dat hoeft niet, hoor. Je kunt ook gewoon praten". Niet dat hij dat begreep natuurlijk, maar ik dacht, ik laat hem maar zien dat ik gewoon op een normale toon blijf praten. Het ging overigens vrij snel weer over. Nu doet hij het eigenlijk nooit meer. Hij ontdekt nu weer andere dingen: keel schrapen bijvoorbeeld. Kan 'ie rustig een uur doen. Hi-la-risch vindt hij het .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
O ja, ook héél leuk..

Wat ik echt een vreselijk geluid vond, was het knarsetanden bij nieuwe tandjes.. Brrrr
Ik dacht dat TO zo'n pageant queen kind had(compleet met tiara en prinsessenjurk) en dat we daarop moesten stemmen omdat het zo praaaaaachtig kan zingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven