Stinkende vriendinnetje

19-11-2017 21:36 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier komt regelmatig een schat van een meid over de vloer, alleen, ze stinkt. Ze wordt er op school mee gepest en helaas, ook met dat ze stinkt, en dat is helaas waar. De ouders hebben het lastig, ze hebben problemen en proberen hun leven weer op de rails te krijgen. Helaas besteden ze hierdoor minder tijd en geld aan hun dochter. Zo viel mijn dochter laatst op dat ze al twee dagen een rode Felix the Cat onderbroek draagt. Het vriendinnetje gaf aan dat dat komt omdat er thuis geen geld is om de was te doen en ze daarom onderbroeken weleens twee keer draagt. Ik heb al eens een pakje onderbroeken bij de hema gekocht omdat ik dit echt te zielig vond en algemene oude kleding van mijn dochters gegeven, maar helaas is dat maar een tijdelijke oplossing. Ook heeft ze vaak haar haren in een staart omdat ze zich schaamt voor de slierten omdat ze niet vaak kan douchen en bijna nooit shampoo kan gebruiken. Hoe kan ik beleefd tegen de ouders zeggen dat ze een keer met een teiltje aan de slag moeten en dat hun dochter moet kunnen douchen?
Wat je probleem noemt, twee keer dezelfde onderbroek dragen....
Tornacense schreef:
19-11-2017 21:42
Wat helpt het om onderbroeken te kopen als ze niet gewassen raken?

Ik zou daarnaast ook opletten dat je de ouders niet tegen het hoofd stoot en ze zich doodschamen.
Of dat het kind gewoon niet meer mag komen omdat jij je teveel moeit / wil moeien met hun huishouden.

En dat is soms al heel snel! Ik heb mijn zorgen over een vriendinnetje ooit op school geuit, meester besprak met ouders dat er meerdere signalen waren dat het niet helemaal goed ging daar thuis. (Ook oma had school om hulp gevraagd). Meisje mocht al heel lang niet meer bij oma komen en toen ook niet meer bij ons.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 19-11-2017 21:56
0.45% gewijzigd
Nogmaals: water kost geen biet, dus tenzij ze van het water afgesloten zijn (iets wat echt heel zelden gebeurt) kunnen ze gewoon wassen en douchen. Ik ben best thuis in de wereld van weinig geld, maar dit is gewoon onzin.
Hetvrijewoord schreef:
19-11-2017 21:53
Wat je probleem noemt, twee keer dezelfde onderbroek dragen....
Haar in een paardenstaart. Bel de krant!
Alle reacties Link kopieren
feniks02 schreef:
19-11-2017 21:51
Of gooi gewoon ern envelop met 50 euro in de bus.
@(
Waarom?
Hetvrijewoord schreef:
19-11-2017 21:53
Wat je probleem noemt, twee keer dezelfde onderbroek dragen....
Ik had als lagere schoolkind een hekel aan "proper ondergoed".

Mijn moeder dwong mij na 't douchen 2 keer per week proper aan te doen.
De rest van de week deed ik dus met die 2 onderbroeken.

Er lagen er dan 15 propere in de kast, maar zo'n verse onderbroek zat gewoon niet lekker, vond ik.
Is pas veranderd toen ik begon te puberen.

Intussen liggen er 20 zwarte onderbroeken in de kast, allemaal van 't zelfde merk.
Tornacense schreef:
19-11-2017 21:47
En waarom zou het vriendinnetje geen twee Felix-onderbroeken kunnen hebben?
Dit was ook mijn eerste gedachten. Het kan zijn dat ze Felix gewoon heel leuk vindt en dat moeder daar meerdere van heeft gekocht. Echter, kind geeft zelf aan dat ondergoed soms meerdere dagen gebruikt moet worden en dat is natuurlijk heel treurig.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
19-11-2017 21:55
Nogmaals: water kost geen biet, dus tenzij ze van het water afgesloten zijn (iets wat echt heel zelden gebeurt) kunnen ze gewoon wassen en douchen. Ik ben best thuis in de wereld van weinig geld, maar dit is gewoon onzin.
ik had een vriendinnetje, soms kwam ze niet naar school omdat ze geen schone kleren had. moeder was alcoholist.
vrouwjagersma schreef:
19-11-2017 21:42
Geen geld om de was te doen?
Nou ben ik, naar Vivamaatstaven althans, best skeer opgegroeid, maar daar heb ik nou nog nooit van gehoord.

Geen geld voor waspoeder misschien?
Weten de ouders dan hun dochter gepest wordt omdat ze stinkt to? Misschien hebben ze het niet door en denken ze dat de situatie dat ze nu hebben voldoende is. Breng het ter sprake maar waak voor een toon, dit ligt gevoelig op meerdere punten voor die ouders. Misschien kun je ze helpen door te kijken hoe ze eerder hun situatie goed op de rails krijgen.
Andersom schreef:
19-11-2017 21:59
Geen geld voor waspoeder misschien?
Kom toch. Dan was je op de hand met een blokje zeep van de action.
Andersom schreef:
19-11-2017 21:59
Geen geld voor waspoeder misschien?
Kom toch. Dan was je op de hand met een blokje zeep van de action.
Stank is zo subjectief
Wel dure felix onderbroeken, maar geen geld om even de zeep er over te halen als je staat te douchen. ts ts.
MoirenPhae schreef:
19-11-2017 22:04
Wel dure felix onderbroeken, maar geen geld om even de zeep er over te halen als je staat te douchen. ts ts.
Tweedehands pakket kleding waar die dingen bijzitten?
Alle reacties Link kopieren
Vijftig euro geven is een goed idee, nobel ook :lol:
Veel herkenning hier, ik weet wel over wie dit gaat en zal zorgen dat het geld bij de desbetreffende ouders terechtkomt, stuur maar een pb'tje!

O wacht.. die komen nooit aan :(
Beetje jammer weer. :P :nut:
Alle reacties Link kopieren
Nu heb ik het hier ook totaal niet breed, maar wij kunnen echt wel elke dag douchen en een wasje draaien....ik vind dit heel eerlijk wel te bizar...(en onwerkelijk) voor woorden.
vrouwjagersma schreef:
19-11-2017 22:00
Kom toch. Dan was je op de hand met een blokje zeep van de action.

Dat zouden jij en ik doen. Andere mensen maken andere keuzes. Daar is dan geen geld voor zeep maar wel voor peuken. Of voor een duur telefoonabonnement. Sommige mensen hebben de prioriteiten niet helemaal op orde als er weinig geld is. Kunnen primaire levensbehoeften niet onderscheiden van secundaire.
Mooi verhaal to, 7/10 voor de effort 👍🏻
Het is trouwens
Stinkende vriendin
Of
Stinkend vriendinnetje
Niet
Stinkende vriendinnetje (behalve als er jeweetzelluf achter staat)
Andersom schreef:
19-11-2017 22:25
Dat zouden jij en ik doen. Andere mensen maken andere keuzes. Daar is dan geen geld voor zeep maar wel voor peuken. Of voor een duur telefoonabonnement. Sommige mensen hebben de prioriteiten niet helemaal op orde als er weinig geld is. Kunnen primaire levensbehoeften niet onderscheiden van secundaire.
Ik zou nog serieuzer reageren.
Alle reacties Link kopieren
MalleEppie schreef:
19-11-2017 22:26
Mooi verhaal to, 7/10 voor de effort 👍🏻

Zouden ze elders bijhouden wie de meeste reacties krijgt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
19-11-2017 22:50
Zouden ze elders bijhouden wie de meeste reacties krijgt?

Ik denk het!
Whoops.. dat was er weer één :cry:
Hang zo'n dennenboompje om d'r nek. Moet je wel even vertellen dat het een nieuw soort ketting is.
Alle reacties Link kopieren
Die ouders zijn gewoon asociaal. Daar kunnen ze kinderbijslag voor gebruiken, maar dat gaat vast naar iets anders.

Als ze een kind niet laten wassen en ze geen geld hebben voor ondergoed, dan is het tijd dat ze de voogdij kwijtraken.

Dit soort aso's zouden geen kinderen moeten hebben. En nee, het kan me niet schelen hoe zielig ze zogenaamd zijn.

Heel zielig voor dat meisje en lief van jou :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven