Stuipjes

22-10-2014 20:46 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal ik heb een vraagje en hoop dat iemand dit herkend.

Mijn zoontje van 5 weken heeft erg veel last van wegzakken in ,,stuipjes,, zoals lachen, ogen wegrollen naar boven zodat je alleen nog oogwit ziet, daarbij snel ademen en soms met de armen erbij in de lucht gaan. Ik weet dat elke baby wel stuipjes heeft maar hij heeft het zo vaak dat ik me eigenlijk wel zorgen maak.In het uur dat hij wakker is valt hij bijna elke 5 minuten wel weg in zo,n stuip.Ook als hij niet moe is en net wakker of net de fles heeft gehad en juist heel actief is.Na een paar minuten komt hij weer ,,terug,, , is hij even actief en valt dan weer erin. Ik ben erg benieuwd of iemand dit herkend, en dan vooral de hoeveelheid hiervan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het een dokter vragen als ik jou was.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat zal dat schrikken zijn!

Maar ik zou gewoon snel naar de huisarts gaan, ik vind t namelijk niet zo heel normaal....
Niet elke baby heeft stuipjes hoor, mijne hebben het nooit gehad bijvoorbeeld. Ik zou er mee naar de HA gaan, ook als het veel minder erg was eigenlijk al.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al naar 2 artsen geweest maar toen sliep hij net en konden ze het dus niet zelf zien. Ze deden het ook nogal snel af als oh dat hoort erbij.Nu heb ik over 3 weken een afspraak,na wat doorzeuren, en zou ik het filmen. Maar omdat ik me nogal zorgen maak hoopte ik dat iemand het misschien herkend.
Dokter!



Heeft hij dit al vanaf zijn geboorte? Heeft kraamhulp of consultatiebureau zo'n stuip wel eens gezien bij je zoon?



Je zegt dat iedere baby wel een stuipjes heeft, maar dit klinkt mij echt niet bekend in de oren zoals je het omschrijft. Maar misscien interpreteer ik je beschrijving we hel aal verkeerd. Heb je het zelf wel eens bij een andere baby gezien? Ik herken wel het wegdraaien met de ogen, dat deed mijn zoontje als hij vocht tegen de slaap, maar dat was natuurlijk niet zo vaak als jij omschrijft en hij was er niet 'weg' van.



Dat het nu zo vaak is, hoe lang is dat al? Iets van dagen of iets van uren? Als je het ineens erger/ veel vaker ziet worden of het idee krijgt dat je geen echt contact met je kindje meer kunt maken zou ik er zelfs nu nog de dokterspost voor bellen.
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken bij de kinderarts dus, niet bij de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Naar een kinderarts gewoon verwijzing vragen.
Ik zou hier niet nog eens 3 weken mee wachten. Naar de huisarts en dan op een tijdstip dat hij wakker is. Of maak morgen een filmpje ervan en neem dat mee naar de huisarts. Ik herken dit helemaal niet van dochter toen die baby was.
Over drie weken een afspraak bij een baby van slechts vijf weken oud??? Jeetje... Daar zou ik niet blij mee zijn. Kun je niet bij een andere arts terect? Proberen via arts van consultatiebureau misschien, en benadrukken dat je je echt zorgen maakt en drie weken wachten op huisarts echt niet acceptabel vindt?



Edit: zie nu je reactie. Over drie weken kinderarts dus. Dus huisarts heeft je kindje wel gezien? Tijdens zo'n stuip? En weet de huisarts dat je pas over drie weken bij de kinderarts terecht kunt? Misschien kun je de huisarts vragen of die bij het ziekenhuis voor wat meer spoed kan zorgen?
Ik zou niet drie weken willen wachten.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hebben helemaal niet alle baby's stuipjes. Wat alle baby's wel hebben is de moro-reflex, dat kan er soms hetzelfde uitzien als stuipen bij een ouder kind. Als je googelt op "moro reflex" kun je het op youtube zien.



Nu klinkt het alsof jouw kind iets heel anders heeft. Maar misschien dat de artsen denken dat je die moro-reflex bedoelt?
Alle reacties Link kopieren
Nou de keren dat ik het dus zei bij het cb of bij d ehuisarts was hun reactie dat elke baby wel lachstuipjes heeft of even wegdraaien met d eogen.Ik had dus niet echt het idee serieus genomen te worden. Ook als ik vrienden, familie etc vroeg zeiden ze dat hun kinderen het ook wel hadden.Vooral dat lachen en even wegrollen met de ogen.Wat de arts inderdaad vroeg was of het was wannee rhij moe was, maar dit is niet het geval want vaak is hij net wakker.Zoals net, 2 uur geslapen, fles gehad en nu echt om de 5 minuten valt hij even in zo,n stuip.Dan komt hij er weer uit en is hij weer actief of gaat hij huilen.Dan na paa rminuten weer.Dit is al vanaf de geboorte maar naa rmijn idee wordt het wel erger de laatste tijd. Ik ben dus meerdere keren al bij d ehuisarts en cb arts geweest maar ze gaan er niet echt op in.Nu dus naar kinderarts en moet het filmen maar die weken duren zo lang en maak me toch erg zorgen. Maar blijf nu met hetzelfde komen steeds bij arts en ze weten niet wat ze ermee moeten.
Maar heeft de huisarts of cb-arts het nou met eigen ogen gezien of alleen van jou gehoord wat er gebeurt?
quote:Desperate_Housewive schreef op 22 oktober 2014 @ 21:00:

Of maak morgen een filmpje ervan en neem dat mee naar de huisarts. Dat vind ik een goede tip. Film een paar van die stuipen/aanvallen en ga daarmee naar huisarts of consultatiebureau-arts, waar je maar het snelst terecht kunt.



En als de stuipen elkaar zo snel opvolgen dat je eigenlijk geen goed contact met je baby kunt maken zou ik subiet naar de dokterspost ofzo gaan. Ik vind het ook niet normaal klinken.
Alle reacties Link kopieren
En verder: ik zou het inderdaad filmen (liefst meerdere keren) en dan snel terug naar de huisarts. Of vraag het consultatiebureau om hulp.



Nog een aanvullende vraag: maak je je zorgen? Heb je het gevoel dat er iets mis is? Als je dat gevoel hebt, noem het dan vooral ook bij de arts. Een goede kinderarts neemt dat serieus.
En wat vinden wat meer ervaren moeders ervan? Je moeder, schoonmoeder, zussen en vriendinnen hebben het waarschijnlijk ook wel gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou proberen toch eerder een afspraak te maken met de kinderarts. Ik herken veel dingen die wij met onze dochter hebben meegemaakt. Zij bleek het syndroom van West te hebben. Ik wil je zeker niet bang maken of welke diagnose dan ook stellen. Maar West is niet zo bekend. Ik zou zeker proberen het te filmen.

Hopelijk is het erg onschuldig en groeit je baby er snel overheen.
Alle reacties Link kopieren
Nee de huisarts heeft hem niet gezien tijdens zo een stuip. Ben wel meerdere keren geweest met deze klacht en ook ivm het kreunen en piepen wat hij doet.Er is ook al wel overleg geweest met kinderarts maar niemand gaat echt op de stuipjes in. Ik heb inderdaad afspraak bij kinderarts staan en zou filmen maar heb alleen al van vandaag een uur aan film. Cb arts weet er ook van.Ik heb het echt al bij meerdere artsen en verpleegkundigen neergelegd maar door hun reactie dacht ik dat het normaal was.Maar zorgen maken wil maar niet weggaan vooral op zo,n middag en avond als dit dat hij er helemaal extreem vaak in wegzakt. Ik kan wel weer de huisarts bellen morgen maar weet al dat er gezegd wordt dat er afspraak bij ka staat en dat zij er verder ook niet veel mee kan. Ik denk dat ik had gehoopt dat er reacties zouden komen dat het normaal was maar na deze reacties denk ik dat ik toch morgen het ziekenhuis maar bel of ik niet eerder kan komen met de film opnames.
quote:Vl43inder schreef op 22 oktober 2014 @ 21:09:

En wat vinden wat meer ervaren moeders ervan? Je moeder, schoonmoeder, zussen en vriendinnen hebben het waarschijnlijk ook wel gezien.Dat ook inderdaad. Je hebt vast wel ervaren moeders in je omgeving. Geef aan dat je je zorgen maakt en vraag iemand om eens een paar uurtjes mee te kijken. Misschien kunnen ze jou geruststellen, of misschien geven ze je iets extra's in handen als je bij de arts kunt aangeven dat ook andere moeders het niet normaal vinden. (Dan wordt je misschien minder als nieuwbakken overbezorgde moeder weggezet, alhoewel ik vind dat een arts dat sowieso niet moet doen, moedergevoel is vaak correct).
Alle reacties Link kopieren
Oh... Is dit raar? Mijn dochtertje had dit ook heel erg toen ze 5 weken was, ook het piepen en kreunen. Mij is verteld dat dit heel normaal is en ik heb me er geen seconde druk om gemaakt. Ze is nu 9 weken en het is nagenoeg over, sinds een week of drie. Eigenlijk vanaf het moment dat ze 'echt' ging lachen.
Alle reacties Link kopieren
Nee geen enkele arts heeft het zelf gezien, heb het zo goed mogelijk daar uitgelegd steeds en nu dus inderdaad gefilmd. Nee op moment dat hij erin zit kun je geen contact met hem maken, als hij er weer uit komt wel.De overgang zie je ook echt, zeg maar. Mijn moeder heeft het nu vaak gezien maar volgens haar is het normaal en hebben alle baby,s dat. De rest van de mensen die op kraamvisite is geweest hebben hem alleen slapend gezien.Heb hen er wel naar gevraagd dus maar ze hebben het niet gezien. Omdat hij meer klachten heeft zoals reflux,darmkrampjes, vastzittend slijm,kreunen etc lijkt het alsof ze meer daarop in gaan en dat dit eigenlijk steeds in het niet valt of wordt weggewuifd bij de artsen.Omdat ik zelf over bleef doorgaan zeiden ze het nu te filmen.Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Appeltjesgroen, ik ken helaas niet zoveel mensen met kinderen dus heb het niet aan erg veel mensen kunnen vragen.Ook heb ik al een oudere zoon maar die heeft dit nooit gedaan. Ja dat lachstuipje wel maar de rest niet en vooral niet zo lang en zo vaak.Ja dat is ook een beetje mijn probleem denk ik.Ik maak me ontzettend zorgen maar denk tegelijkertijd dat ik overbezorgd ben. En dat ik inderdaad loopt te zeuren daar de hele tijd.Maar ga toch steeds weer heen omdat ik me zorgen maak.

Greetings ga ik zeker doen dat filmen, heb al heel wat gefilmd en ga nog even door zodat ze ook kunnen zien hoe vaak het is.
Alle reacties Link kopieren
Shala 91 had je dochter ook dat echt helemaal erin zitten en met ogen naar boven draaien en snel ademen of alleen de lachstuipjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt geen drie weken wachten om naar de kinderarts te gaan, met dit soort dingen. Vind de dingen die jij beschrijft eigenlijk helemaal niet normaal klinken. Ik heb twee kinderen en dergelijke dingen heb ik bij beiden echt nooit gezien.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven