Terugkerende hoest
zondag 9 mei 2010 om 05:50
Mijn middelste heeft, zoals de titel al zegt, een frequent terugkerende hoest. Zo om de 4 weken hoest hij een weekje en dit gaat helaas vaak gepaard met een oorontsteking. Hij is nu 20 maanden en het hoesten is begonnen toen hij een maadje of 6 was.
Het hoesten is zo erg dat hij helemaal benauwd wordt en soms overgeeft, echt heel zielig. Hij zit nu aan zo'n machine, nebulizer waarin ventolin zit en heeft alle hoestdrankjes onder zon gehad en helaas ook ontelbare ab-kuren.
De dokters komen niet verder dan dat dit iets is waar hij overheen moet groeien, dat het astma of allergien kunnen zijn of dat de amandelen eruit moeten.
Wie herkent dit en wat hebben jullie gedaan?
Het hoesten is zo erg dat hij helemaal benauwd wordt en soms overgeeft, echt heel zielig. Hij zit nu aan zo'n machine, nebulizer waarin ventolin zit en heeft alle hoestdrankjes onder zon gehad en helaas ook ontelbare ab-kuren.
De dokters komen niet verder dan dat dit iets is waar hij overheen moet groeien, dat het astma of allergien kunnen zijn of dat de amandelen eruit moeten.
Wie herkent dit en wat hebben jullie gedaan?
zondag 9 mei 2010 om 11:26
Substanza, er wordt niet gerookt maar wonen wel in een stad met veel luchtvervuiling. Hij heeft op zijn kamer een machine die die lucht schoonmaakt. Snachts slaapt hij dus in schone lucht.
Gizz, woensdag wordt hij helemaal onderzocht in het ziekenhuis. De amandelen zullen ook zeker ter sprake worden gebracht. Gad jouw kindje dezelfde sympomen als ik in de openingspost heb omschreven?
Gizz, woensdag wordt hij helemaal onderzocht in het ziekenhuis. De amandelen zullen ook zeker ter sprake worden gebracht. Gad jouw kindje dezelfde sympomen als ik in de openingspost heb omschreven?
maandag 10 mei 2010 om 09:35
Lilia, zoon hier had in anderhalf jaar tijd ongeveer 8 antibiotica kuren gehad voor oor en keel ontstekingen. verder luchtweginfecties, longontsteking en bronchitus achtige klachten en hoesten tot overgeven en kokhalzen aan toe. na amandelen en doorprikken oren, nergens meer last vam.
ik zeg niet dat het bij jouw kindje ook de oplossing is, maar ik zou het zeker naar voren brengen.
ik zeg niet dat het bij jouw kindje ook de oplossing is, maar ik zou het zeker naar voren brengen.
maandag 10 mei 2010 om 12:39
Hier een dochter die vergelijkbare klachten heeft gehad. Pikte vanaf ong 7 maanden ieder verkoudsheidsvirusje op en reageerde daar met luchtwegklachten op. En ook vaak oorontsteking. Vooral het eerste jaar veel overgeven van het hoesten, verschrikkelijk om je kind zo benauwd te zien. Dochter viel ook veel af. Paar keer antibiotica voor oorontsteking en bronchitis gehad. En ter onderhoud flixotide (ontstekingsremmer, puf) en ventolin voor de momenten dat ze benauwd was (hielp ook wel om slijm wat makkelijk op te hoesten). Flixotide hielp volgens mij echt heel goed! Artsen zeiden ook dat het astma kon zijn maar ook dat ze eroverheen kan groeien, Gelukkig lijkt het laatste het geval te zijn.Zijn nu een paar weken gestopt met de pufjes en ze lijkt de eerste verkoudheid zonder AB kuur door te komen. Dus heb er nu vertrouwen in dat ze erover gaat groeien. (is nu 2 jaar)
Je huis goed luchten, en zoveel mogelijk met kind naar buiten.
Succes!
Je huis goed luchten, en zoveel mogelijk met kind naar buiten.
Succes!