Tevreden over peuterbed en matras van ikea?

23-01-2009 14:33 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is nu 2 jaar en kan volgens mij makkelijk in een peuterbed gaan slapen.

Wij denken erover om dit weekend een peuterbed en matras te gaan halen bij ikea.

Nergens kan ik helaas iets vinden over mensen die er tevreden over zijn (of niet)

Zijn hier moeders die deze combinatie voor hun kindje hebben gekocht?

Ik wil nl wel dat het matras goed is, goedkoop betekent lang niet altijd goed....en dat is iets waar ik niet op wil bezuinigen.

Ik zou graag ervaringen willen horen.

alvast bedankt!
We hebben hier altijd IKEA matrassen gehad, nooit geen klachten over gehad.
Hier heel tevreden over beiden! Het enige nadeel is dat je wel verplicht bent beddengoed bij de Ikea te kopen ivm afwijkende maten.
Hier ook een IKEA bedje met matras. Gaat prima!
Hier ook IKEA bedje (meegroei), bevalt prima!

Zelf hebben we ook een IKEA matras en dat ligt ook erg goed!

Overigens vind ik het met goedkoop-duurkoop wel meevallen bij de IKEA. Best wel goeie prijs-kwaliteit verhouding juist.
Nee, wij hebben wel een peuterbedje gekocht bij Ikea, maar apart een goede anti-allergische pocketspring matras bij de prenatal gekocht. Daar bovenop trouwens ook nog een wasbare aerosleep matrasoplegger (vooral met het oog op de allergische aanleg van mijn zoontje, maar ook reuzehandig met het oog op nachtelijke kotspartijen en plasongelukjes).

Ik vond de dikte en de kwaliteit van de matrassen bij Ikea echt onvoldoende, zeker voor een wat zwaarder wordende peuter/kleuter.

Nadeel was wel dat de Ikea nogal afwijkende bedmaten hanteert, dus vriend heeft het bedje na aankoop met 10 cm ingekort, opdat er een standaardmatras in zou passen.
En daardoor kan ik beddengoed dus ook gewoon bij de Hema (of elders) kopen, en dat is wel zo makkelijk.
Ja, heel tevreden
hier ook een tevreden ikea koper van het meegroeibedje. heb wel het goedkope matras erbij gekocht en dat zou ik nu niet meer doen. er is nog een meegroeimatras bij ikea dat dikker is en volgens mij is die iets van 70 euro (wit met kleine groene streepjes, zo uit mijn hoofd). maargoed dat dunne matras heb ik laatst zelf uitgeprobeerd en ik lag er nog best aardig op.

en wat beddegoed betreft haal ik het ook allemaal bij de hema hoor. de eenpersoonsmatrashoezen zijn zo rekbaar dat ik ze lekker omvouw, geen probleem! en ook de dekbedhoezen koop ik bij de hema, de ledikant maat zegmaar. maar ons dekbedje komt ook niet bij de ikea vandaan, maar past prima hoor.
Ik heb ook een peuterbedje en matrasje van Ikea. Ik moet zeggen dat het matras vrij dunnetjes is, maar nadat het een paar dagen heeft gelegen 'ademt' het zeg maar iets uit en wordt het wat dikker. Daarnaast kan het prima, met het nog weinige gewicht van mijn zoontje. Ik ben dus tevreden...

Het enige wat ik vervelend vind, is dat hij er zelf uit kan. Dat doet hij dus ook, meerdere malen per nacht.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Wij hebben zelf gekozen voor een duurder matras, anti-allergische binnenvering bij de Prenatal. Heb zelf niet zulke goede ervaringen met ikea matras, man en ik slapen nu op een auping en dan vonden we het niet eerlijk als dochter op een ikea moest slapen
Hier een meelezer met dezelfde vraag.

Wat ik me ook afvraag: Die meegroei-bedjes hebben een matrasje wat uit delen bestaat toch? Hoe zitten die delen dan aan elkaar? En is dat wel handig en ligt dat wel lekker?
Tot welke leeftijd (ongeveer) kunnen ze eigenlijk in het peuterbedje blijven slapen?
Yep, heel tevreden over ons Ikea peuterbed en matras! Ik heb alleen geen (bij)passende molton kunnen vinden (of ik heb niet goed gekeken).
wij hebben ook een peuterbed, bevalt goed. Dochter slaapt erin vanaf 1,5 jaar en wordt nu bijna 4, voorlopig nog ruimte zat, ze is iets van 110 cm. Dus ze kan er nog wel een paar jaar mee vooruit. Er zit zo'n los plankje bij als uitval bescherming en zij is daar erg blij mee, het enige is dat daardoor de rand van het bed wat is beschadigd (van het niet zachtzinnig verplaatsen van het hekje door dochter). Verder is het bed en matras prima.. Ik heb trouwens gewoon peuterbeddengoed van de hema en als matras beschermer een volwassenmaat waterdichte molton. gaat ook prima. En ook een volwassendekbed. Is iets te lang en die rand ligt dus onder het voeteneind (waar nog lang geen voeten zitten.

Meegroeibedden leken me niets, oke, dan begin je bij 1.30 en nu was het gelijk 1.60 oid, maar dan heb je straks die gekke richels. En over een paar jaar kopen we wel een ander bed, want zo duur was deze ook niet.
Dochter heeft een bed van Ikea met matras. Ze heeft een Hensvik bed, dat groeit niet mee, met een matras met binnenvering en daar zijn we heel tervreden over.

Ik vind het zelf ook een erg lekker bedje om op te liggen.

De matrassen zijn idd van een afwijkende maat, maar de hoeslakens zijn bij Ikea niet duur.

Ik zou geen dekbed kopen bij Ikea, die hebben ook een afwijkende maat en dan kan je nergens anders dekbedhoezen kopen. En die zijn toch wel erg zichtbaar in tegenstelling tot de matras hoeslakens.
We hebben vandaag het Kritterbedje gekocht bij ikea met het duurste matras maar ik heb er wel een dekmatrasje nog bij gekocht en ik moet zeggen dat het erg fijn ligt.

Dat vind mijn zoontje ook geloof ik want die was zoooo trots met zn grote bed dat ie na het douchen niet eens meer naar beneden wou maar naar bed haha

Net even bij hem gekeken maar hij ligt prinsheerlijk op zijn kussen

te dromen.

Ben alleen wel heel benieuwd hoe hij het gaat aanpakken met wakker worden, vraag me af of hij gaat roepen of eruit zal komen.

Ik heb hem wel zn slaapzak gewoon aangedaan trouwens.
Oh ja en ik heb bij Hema een 1-persoonsdekbed gekocht+hoezen.

Wel groot maar de helft heb ik gewoon onder het matrasje gestopt, ging prima.....
Hier een bedje met matras van Ikea. Bed is Mammoth (hoop dat ik het goed schrijf). Matrasje vonden we iets dun, hebben er een dekmatras bijgekocht, en is prima nu. Heb er zelf ook wel eens in gelegen, en was prima te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven