Tips gevraagd voor papfles met Brinta
dinsdag 5 mei 2009 om 11:37
Ons zoontje van 13 maanden krijgt eigenlijk uit gemakszucht 's morgens nog een papfles (180+6 met 2 koffiescheppen bambix 8 maanden pap).
Omdat het pak nutrilon 3 bijna op is wil ik binnenkort overgaan op gewone volle melk met Brinta. Maar we hebben wat kleine probleempjes met het overschakelen van Bambix naar Brinta:
1) De Bambix lost niet op in gewone melk maar blijft als een soort laag onderin de fles liggen terwijl dat met de nutrilon 3 niet zo is.
2) Om hem aan de smaak van Brinta te laten wennen wilde ik alvast overgaan daarop ipv Bambix maar de Brinta lost juist weer niet op in de nutrilon....
Wat doen we verkeerd?? Hoe maak ik de ideale Brinta papfles met volle melk?
Omdat het pak nutrilon 3 bijna op is wil ik binnenkort overgaan op gewone volle melk met Brinta. Maar we hebben wat kleine probleempjes met het overschakelen van Bambix naar Brinta:
1) De Bambix lost niet op in gewone melk maar blijft als een soort laag onderin de fles liggen terwijl dat met de nutrilon 3 niet zo is.
2) Om hem aan de smaak van Brinta te laten wennen wilde ik alvast overgaan daarop ipv Bambix maar de Brinta lost juist weer niet op in de nutrilon....
Wat doen we verkeerd?? Hoe maak ik de ideale Brinta papfles met volle melk?

dinsdag 5 mei 2009 om 11:47
Aangezien je poedermelk binnenkort op is zou ik eerst langzaam overstappen op koemelk. Dus 150 ml poedermelk aanmaken en opvullen tot 200 ml met volle melk. Elke dag of twee dagen doe je 30 ml minder poedermelk en vul je dat aan met koemelk. Als je ongeveer op 50% poedermelk/50% melk zit vervang je 1 schepje bambix met 1 schepje Brinta. Daarna de poedermelk blijven afbouwen en volle melk opbouwen en zo ook met de pap.
Poep, wie heeft jou gescheten?
dinsdag 5 mei 2009 om 11:49
dinsdag 5 mei 2009 om 11:50

dinsdag 5 mei 2009 om 11:56
alvast bedankt voor de reacties!
Loiuse: we hebben inderdaad al een aantal keer half nutrilon en half gewone melk gedaan en daar kon ie prima tegen maar die pap loste dus wel een stuk slechter op. Misschien moeten we hem wat warmer maken dan dat we nu doen.
SS: dat is helemaal een wereldrecord en ik dacht dat die van ons al zo snel was met z'n 10 minuten haha. Maar jij gebruikt dus ook gewone melk?
Ik zal eens porberen wat beter te schudden (of beter gezegd manlief moet beter schudden want die "doet" de papfles smorgens) en de fles wat warmer te maken hopelijk helpt dat al.
Loiuse: we hebben inderdaad al een aantal keer half nutrilon en half gewone melk gedaan en daar kon ie prima tegen maar die pap loste dus wel een stuk slechter op. Misschien moeten we hem wat warmer maken dan dat we nu doen.
SS: dat is helemaal een wereldrecord en ik dacht dat die van ons al zo snel was met z'n 10 minuten haha. Maar jij gebruikt dus ook gewone melk?
Ik zal eens porberen wat beter te schudden (of beter gezegd manlief moet beter schudden want die "doet" de papfles smorgens) en de fles wat warmer te maken hopelijk helpt dat al.
dinsdag 5 mei 2009 om 12:00
dinsdag 5 mei 2009 om 12:00
Onze zoon van 2 heeft tot 3 dagen geleden ook elke ochtend een fles met brinta gekregen. 260 ml melk + 4 toetjeslepels Brinta. 10 minuten van tevoren klaar maken (dan kan het dik worden), goed schudden, opwarmen in de magnetron. 3 Standen speen, desnoods speen nog een stukje inknippen. Hij moet van mama nu eindelijk wennen aan een echte beker met zijn drinkontbijt, en protesteerde vanmorgen dan ook luidkeels. Had uitindelijk te veel honger om het door te zetten. Hij houdt van Brintaflessen

dinsdag 5 mei 2009 om 12:20
Dochter is in februari drie geworden, zoon wordt in juni twee. Af en toe krijgen ze een boterham hoor, tis maar net hoe het uitkomt maar nu ik weer werk gaat een papfles veel sneller en zonder knoeien dan een boterham. Ook drinkt mijn zoontje niet zoveel water of sap overdag en op deze manier krijgt hij toch nog wat vocht binnen.
Ik heb er geen probleem mee om ze een papfles te geven, mijn man probeert het te ontmoedigen maar ik zie er geen kwaad in. Voor de rest eten ze gewoon met de pot mee, drinken ze uit bekers etc. alleen 's ochtends nog een warme fles pap.
Mijn zus (universitaier opgeleid en helemaal goed terechtgekomen) heeft tot haar twaalfde een papfles gedronken vroeger
Ik heb er geen probleem mee om ze een papfles te geven, mijn man probeert het te ontmoedigen maar ik zie er geen kwaad in. Voor de rest eten ze gewoon met de pot mee, drinken ze uit bekers etc. alleen 's ochtends nog een warme fles pap.
Mijn zus (universitaier opgeleid en helemaal goed terechtgekomen) heeft tot haar twaalfde een papfles gedronken vroeger

Poep, wie heeft jou gescheten?
woensdag 6 mei 2009 om 12:18
vanmorgen de tip van louise geprobeerd en er moet nog wat aan gesleuteld worden denk ik
gisteravond de fles gemaakt (alles was wel opgelost nu trouwens dus dat werkt) met normale melk en vanmorgen in de magnetron gedaan. Pap opgelost maar gat in de speen werkt niet mee dus een furieuze dreumes vanmorgen. Nu gaatje wat doorprikken en dan opnieuw proberen denk ik..........
gisteravond de fles gemaakt (alles was wel opgelost nu trouwens dus dat werkt) met normale melk en vanmorgen in de magnetron gedaan. Pap opgelost maar gat in de speen werkt niet mee dus een furieuze dreumes vanmorgen. Nu gaatje wat doorprikken en dan opnieuw proberen denk ik..........
woensdag 6 mei 2009 om 17:12