Tips voor drukke kinderen

14-11-2007 22:17 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een druk jongetje van bijna 5, en hoor graag van andere moeders de beste tips om hier mee om te gaan. Brand maar los!
Nou ja, kom eens even op msn vertellen wat voor sport jij doet Anky! Ik heb wel een ideetje, maar dat zal het wel niet zijn...
Zelfde sport als Ankyman Meave. We hebben elkaar zelfs met sporten ontmoet X-D.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik raad ut niet hoor :(



En even on topic: Nippo, wij hebben de kinderen heel lang Omega-3 gegeven (las ik ook al ergens anders hier), maar op gegeven moment (ik geloof deze zomer) gestopt omdat ik het eigenlijk te duur vond en niet erg overtuigd was van het nut ervan. Ben er nu toch weer mee begonnen omdat ik meende te merken dat de kindjes een beetje drukker en vervelender zijn dan eerder. Maar ja, dat kan behalve aan de omega-3 ook liggen aan: leeftijd, seizoen, naar school gaan, verjaardag, Sinterklaas, etcetc, dat weet ik zelf ook wel. Er is dus geen sprake van enige wetenschappelijke onderbouwing. Ook voor omega-3 an sich is er geen onomstotelijk bewijs. Wel aanwijzingen.
Dat krijgen onze kinderen ook, omega 3. Maar eigenlijk alleen omdat wij helemaal geen vis eten en visolie toch wel essentieel lijkt...
Alle reacties Link kopieren
Nippo, heb je al een tip van hier toegepast, en merk je verschil?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Nippo,



Hoeveel suiker(produkten) krijgt je zoontje binnen?

Het kan namelijk heeel erg geod dat zijn drukke gedrag stijgt naarmate hij meer geraffineerde suikers binnenkrijgt.

Hier in Denemarken is er een school begonnen met het verbieden van suiker op school; in eerste instantie waren de kindertjes het daar natuurlijk niet mee eens, maar nu zeggen die kinderen dat ze zich makkelijker kunnen concentreren enz. enz.

Lijkt mij zeker het proberen waard!!
Idd Catpower, het klopt wel wat jij zegt vd suikers. Zoontje van een vriendin werd ook erg onrustig van suikers. Dochter hier gaat ook uit dr dakpan als ze teveel aan suiker heeft gehad. Inmiddels zijn we dus van snoep overgestapt op koekjes en ontbijtkoek. Zo nu en dan een suikervrij snoepje. En zodra ze ergens is geweest waar ze snoep heeft gehad, dat merk ik echt. Ze kan dan gewoon, letterlijk, niet stil blijven staan. Staat maar te wiebelen.

Hoop dat het bij Nippo ook werkt, of iig 1 van de tips..
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

herkenbaar, jouw vraag Nippo. Heb zelf een zoontje van 7 en ook hij is soms erg druk en voelt niet goed aan wanneer de maat vol is, of wel gedrag past of "niet past". Zeker op school is het vaak lastig voor hem, net ff doorgaan als ie moet stoppen, de clown uithangen als het niet kan, zitten klieren met klasgenootjes en niet aanvoelen als ze het beu zijn. Hij is erg slim, en doet de lesstof prima, maar vraag heel veel aandacht op werkhouding en gedrag.

Ik zie ook dat nu hij ouder wordt, zijn vriendjes het niet altijd meer grappig vinden. Proberen hem zo goed mogelijk te begeleiden, maar voel me ook regelmatig machteloos. Iemand nog goede ideeen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven