Tips voor vakantie met jonge kinderen in New York
donderdag 9 april 2009 om 12:36
Komende zomer moet mijn man voor studie 2 wkn naar New York (City). Een van de opties is dat ik met hem mee ga maar dan wil ik de kinderen meenemen. Ze zijn 2 en 4 dus nog vrij jong en aansluitend aan deze 2 weken kunnen we dan naar mijn broer die in Tennessee woont.
Ik merk dat ik twijfel: is het voor de kinderen leuk om 2wkn in New York te vertoeven of doe ik ze een groter plezier met thuisblijven.
Daarom aan ervaringsdeskundigen volgende vraag: wie kan me wat vertellen activiteiten die leuk zijn voor kinderen in New York? Veel verder dan Central Park bezoeken en een keer naar de bios kom ik niet.
Ik merk dat ik twijfel: is het voor de kinderen leuk om 2wkn in New York te vertoeven of doe ik ze een groter plezier met thuisblijven.
Daarom aan ervaringsdeskundigen volgende vraag: wie kan me wat vertellen activiteiten die leuk zijn voor kinderen in New York? Veel verder dan Central Park bezoeken en een keer naar de bios kom ik niet.
donderdag 9 april 2009 om 12:51
Central Park zit een leuke speeltuin, waar je in de zomer ook met water kunt spelen. Je kunt met de veerboot naar het Vrijheidsbeeld. Er is ook nog een veerboot die langs het vrijheidsbeeld gaat en dan doorvaart naar de overkant (weet even niet meer hoe het daar heet). Dat is een gratis veerboot en aan de andere kant heb je een mooie botanische tuin, heel veel ruimte en gras enzo, kunnen de kinderen lekker rennen.
Rondje met een dubbeldekkerbus en dan bovenin zitten. Mijn zoon vindt de metro ook helemaal geweldig. Er is een mega speelgoedwinkel waar je een keer heen kunt gaan (maar dan willen ze natuurlijk ook wat kopen).
En kijk eens op: http://www.newyorkkids.net/
Als ik de kans had, zou ik het zeker doen. Het is heel anders dan zelf NY bezoeken, maar je kunt er echt wel leuke dingen doen. En ondertussen zit je wel een in een superstad. Maar ja, ik ben dan ook verliefd op NY.
Rondje met een dubbeldekkerbus en dan bovenin zitten. Mijn zoon vindt de metro ook helemaal geweldig. Er is een mega speelgoedwinkel waar je een keer heen kunt gaan (maar dan willen ze natuurlijk ook wat kopen).
En kijk eens op: http://www.newyorkkids.net/
Als ik de kans had, zou ik het zeker doen. Het is heel anders dan zelf NY bezoeken, maar je kunt er echt wel leuke dingen doen. En ondertussen zit je wel een in een superstad. Maar ja, ik ben dan ook verliefd op NY.
vrijdag 10 april 2009 om 11:39
De ferry gaat naar Staten Island en is graties
De speelgoedzaak heet F.A. Schwartz.
Je kan de brooklyn bridge te voet oversteken, neem er lekker de tijd voor met wat eten en drinken. En met de subway weer terug.
Musea zijn er zeer kindvriendelijk, The Met heeft bijvoorbeeld een voorgevel van een landhuis integraal opgesteld en daarachter stijlkamers, en een must is natuurlijk het Museum of Natural History.
Er zijn markten, en langs the Hudson River kun je ook her en der speeltuintjes en parkjes vinden.
De speelgoedzaak heet F.A. Schwartz.
Je kan de brooklyn bridge te voet oversteken, neem er lekker de tijd voor met wat eten en drinken. En met de subway weer terug.
Musea zijn er zeer kindvriendelijk, The Met heeft bijvoorbeeld een voorgevel van een landhuis integraal opgesteld en daarachter stijlkamers, en een must is natuurlijk het Museum of Natural History.
Er zijn markten, en langs the Hudson River kun je ook her en der speeltuintjes en parkjes vinden.
vrijdag 10 april 2009 om 21:50
qwertu: fijn dat je me tipt over die rugdrager! Ik had al gegoogled maar het nadeel daarvan is dat je op veel commerciele sites terecht komt en die laten alleen de musea en andere activiteiten zien. Ik had juist behoefte aan tips zoals de jouwe en van de anderen hier: wat is practisch en wat kan je verwachten in het algemeen.