uitgerekend april 2008 - deel II

24-10-2007 09:24 1782 berichten
Alle reacties Link kopieren
april-mama's kletsen hier verder!

Eindelijk een nieuwe tabel: dankzij Pink Lady!!
Ik weet niet meer precies waarom er een deel twee kwam, maar aan mij de eer het eerste bericht te plaatsen!
Oh nee, sorry Piba, als tweede
Meis, dat verzoek kwam omdat ik dan in het hoofdberichtje de tabel kan plaatsen!
hey Piba,

hier 1 van de meelezers van het "oude" topic. Ik ga proberen weer wat vaker te schrijven dus misschien wordt ik wel weer tabel-waardig

groetjes elmanita
Haai Elmanita, welkom terug! alles goed met jou en het kindje? hoe is je bruiloft geweest, die was toch afgelopen maand, of ben ik nu abuis en is dat volgende maand?
Fijn weer een nieuw topic. Piba, vind je het fijn als alle gegevens nog eens op een rij gezet worden? Zo is mijn uitgerekende datum iets anders dan in vorige tabel.

Fyrin, 27 jaar, 1e kindje, uitgerekend op 15 april 2008, vk 20 november en 20 wkn echo op 27 november.

groet en dank dat je deze taak op je hebt genomen!

Fyrin
vinden jullie het erg als de aankomende afspraken met de VK's niet meer in de tabel komen? die worden steeds nl. frequenter...
Hey,

ja de bruiloft was 2 weken geleden. het was echt supermooi weer die dag en ook nog warm dus we hebben het echt ontzettend naar ons zin gehad. Bij het eten hebben we bekend gemaakt dat Pukkie eraan komt dus nu eindelijk geen geheimzinnig gedoe meer

Als ik weer in de tabel mag: Elmanita, 26 jaar, 1e kindje, uitgerekend 14 april

doei doei
Helaas ging mijn pret-echo zaterdagavond niet door. het was te druk op de afdeling en dan is het dus niet te doen om dan in alle rust te gaan echo-en. We hebben nu een nieuwe afspraak voor aanstaande zaterdag. Nu maar hopen dat het dan wel gaat lukken!

Gisteren ben ik inderdaad niet naar de begrafenis gegaan. Het is gewoon niet handig voor mij: ik ben al zo moe en alle emoties die er dan nog bij komen... ik kan het gewoon niet handelen. De kaart is in het weekend verstuurd.

Verder gaat het hier zo zijn gangetje. Ik slaap veel, maar ben (voor mijn doen) wel redelijk actief in de uren dat ik wél wakker ben. Zoonlief is gewoon weer op school (na een week herfstvakantie) en manlief weer naar zijn werk (na een lang weekend verbouwen). De was liep achter en is nu zo goed als aan kant, het huis was een stofbende van alle cement en rotzooi maar begint weer gestalte te krijgen. Op naar de volgende klus maar weer dan he...

Hele fijne dag allemaal, grotejs,

Carrrie.
@ Piba, van mij hoeven die afspraken bij de verloskundige er niet in hoor, het is vaak toch alleen maar routine. Wel is het leuk als tegen de tijd van de uitgerekende datum de dames erin komen die al bevallen zijn. Maar dat komt tegen die tijd wel toch?

Groetjes,

Carrrie.
Hoi Piba, nee die afspraken voro de VK hoeven er idd niet meer in!

IK zal ook nog even mijn gegevens doorgeven:

32 jaar, 1e kindje, uitgerekend 22 april.

Ik weet niet meer wie het zei, maar ik heb ook een beetje moeite met privay/wat wel niet op het net. Ik wil nl toch liever niet dat iemand mij herkend! dat gaat dan vooral om alle negatieve gevoels of eventuele roddels die ik er hier uitgooi, of intieme details...zo vroeg iemand zich af (sorry weet niet meer wie), of anderen ook ene vage last hadden van hun 'schede' (haha, ik zou dat woord nooi gebruiken, maar weet ook geen ander woord > triest eigenlijk!!!) en dat heb ik ook wel eens! maar dat had ik ook wel es als ik ongesteld moest worden, dus het zal wel normaal zijn, nicht?

nou dat hoeft mijn buurvrouw bijvoorbeeld niet te weten!

Ik ben trouwens een beetje ziek, en heb afspraken voor vandaag afgezegd, zag mezelf vanmorgen niet in die ijzige kou naar t station fietsen! Dit vooral ivm eigen gezondheid, ik las ergens dat je kindje nergens last van heeft als je ziek bent (beh dan van koorts), oh wat fijn en wat oneerlijk eigenlijk, aangezien ik toch wel last heb van hem/haar!

Oh, nog even 1 frustratietje waar ik laatst achterkwam. In NL mag je natuurlijk kiezen of je thuis of in t zieknhuis wilt bevalen (ik ga voor t laatste), alleen moet je in t laatste geval wel een deel van de kosten betalen (als geen med indicatie)! Dat is toch belachelijk! oftewel, thuisbevallen is het allernormaalste en zouden we gewoon allemaal moeten doen...volgens mij zijn we een van de wienigen over de hele wereld die in hun eigen bed liggen te baren! maar dat nog terzijde, thuis kan je geen pijnstillers krijgen, dus als je die 'nodig' hebt (duh) dan MOET je wel poliklinisch bevallen.

Ik ga me geloof ik maar op de opzij aboneren waar dat soort issues nog wel eens ter sprake komen!

gr, Frusti
Zo zo een nieuw topic! Gelijk even een nieuwe link onder Favorieten aangemaakt. Kunnen we tenminste altijd snel even bijlezen!

Heb vandaag over de mail aan mijn cheffin gevraagd of ik bijna 5 weken aan mijn verlof kan plakken in plaats van de standaard 3 weken vakantie. Ik hoop dat ze akkoord gaat. En anders heb ik van dit jaar 4 weken verlof over en dan ga ik die te pas en te onpas opnemen, gnagnagna. Grapje, dat kan toch niet zomaar. Ik hoop dat het mag...

Carrie, dat lijkt me erg al dat cement in huis. Dan is het wel fijn als alles weer een beetje aan kant is he!

Dus we hebben hier drie rhesus-neg dames. Da's inderdaad toevallig!
anoniem_4042 wijzigde dit bericht op 24-10-2007 14:46
Reden: die wordt drie
% gewijzigd
He meiden, het is hier al meteen gezellig! En doe inderdaad maar een 'sobere tabel', al die afspraken zijn toch niet interessant. Misschien straks wel het eerste schopje in een kolom zetten, hi hi, dat lijkt me ook wel een mijlpaal in je ZS.

Elmanita, nog gefeliciteerd, fijn dat het zo'n mooie dag was!

Meis, kijk eens of je een aanvullende verzekering kunt nemen waarin ziekenhuisopname wel gedekt is. Ik heb speciaal daarvoor een aanvullende verzekering genomen namelijk. Ik wil ook in het ziekenhuis bevallen en met pijnstillers. Hier in de regio gaan vrouwen vaak in Belgie bevallen om die reden (daar doen ze niet zo flauw), maar omdat ik waarschijnlijk straks in Utrecht woon, is dat geen optie meer. Je kunt ook nog naar een andere zorgverzekering uitwijken per 1 januari. Ook een idee natuurlijk, om dat even uit te zoeken. Succes en beterschap!

Ha ha, het negatieve rhesusteam, grappig hoor. Mijn ouders hebben allebei A negatief, dus het kon niet missen dat mijn zus en ik ook 'de klos' waren. Het is inderdaad een ingewikkeld verhaal, maar ik ben wel gerustgesteld.

Carrie, lekker dat alles weer aan kant is. Gelukkig is klussen altijd maar tijdelijk! Ik heb net met mijn vader het plafond gewit, want daar zaten nog plekken op van een lekkage van een jaar geleden. Wat je niet ziet, daar kun je ook niet over vallen, dacht ik zo. Maar nog steeds geen nieuw bod op mijn huis helaas.

Gisteren lekker geshopt, maar wel eerder moe dat normaal. Twee spijkerbroeken en een zwarte broek gekocht en een lief topje en een leuke blouse. Mijn vriend wil graag een buik zien en geen wijde dingen, nou, dat kan hij krijgen binnenkort, ha ha! Ik ben vooral geslaagd bij de Hennes trouwens. Bij miss Etam was mijn nieuwe hippe spijkerbroek in de aanbieding voor 30 euro. Die kon ik dus niet laten hangen. Ik ben klaar voor de winter! Eh, o nee, nog niet ... ik kon geen winterjas vinden. Hiervoor moet ik waarschijnlijk toch nog naar de Prenatal o.i.d. zeker? Heeft iemand al eens een zwangere winterjas gekocht?

Privacy is voor mij ook een issue. Ik ben laatst op tv geweest en dat heb ik bewust hier niet vermeld, want dan wordt het wel erg duidelijk wie ik ben natuurlijk! En verder hoop ik gewoon dat onze buurvrouwen het absoluut niet interessant vinden dat er eens iemand pijn aan haar muts heeft, ha ha! Dat IS toch ook niet interessant??
Haha, nee pijn in je muts is ok niet interessant, maar soms wil ik gewoon ff stoom afblazen bijv over mn vriend, en dan heb ik liever niet dat hij dat leest! maar ik denk dat als hij dit onderwerp zou lezen bij redelijk snel doorheeft dat ik dat ben.

Ik heb een zwarte broek besteld bij de esprit (voor de netjes) en een rib en spijker bij de H&M. geen zin om de stad in te gaan, tegenwoordig laat ik lekker alles aan huis brengen...over LUI gesproken. IK heb een nieuwe zwarte langere winterjas die alleen aan de bovenkant knopen heeft en een beetje een A-lijn. naarmate de buik groeit zal die dus meer open gaan staan, maar ik hang er gewoon een hele brede shawl tussen...
Meis, die broek bij Esprit, is dat een speciale ZS-broek, of een gewone?

Ik zat voor winterjas zelf te denken aan een soort cape (ja, met een grote S geborduurd achterop, haha!) of overslagsjaal ofzo....

Ik heb op vakantie DE IDEALE WINTERJAS aangehad; van Benetton, zó mooi, zo goedzittend, zo hip... Maar niet meer passend over twee maanden, want aansluitend model en je gaat geen ¤170,- uitgeven aan een jas die je pas volgend jaar weer aankan, haha.

Ik blijf liever ook anoniem, maar had het ook wel prettig gevonden als het forum gesloten was, dan kun je toch meer over jezelf vertellen; nu blijf ik toch wel eens hangen in vaagheden, want anders zijn dingen idd zo herleidbaar, en je weet idd niet wie er allemaal meelezen!
Piba, yep, een 'maternity' broek zoals ze dat zelf noemen, op esprit.nl. niet goedkoop, maar ja, als ie goed zit dan heb je hem vaak genoeg aan denk ik, en hij kan ook versteld worden, en er zit niet zo'n grote lap stof aan! hij is dus heel laag...maar ik denk dat ik de eerst komende maanden niet zo goed weet wat ik met zo'n enorme lap stof heen moet hoor, vinden jullie dat niet (je kan hem moeilijk terugstoppen of oprollen zoals verkopers voorstellen, dan lijk je helemaal een dikke trol)? als die buik groter wordt dan doe ik wel zo'n flateuze grote onderboek aan, zelfde effect lijkt mij?
Zo nog net even kunnen bijlezen, dat gaat hard als je het een weekje niet volgd!

Sorry ik bedoelde 1: 13000, bijna 14.000 bij de uitslag van de nekplooimeting, wist alleen het getal niet meer precies.

Hier alles nog steeds goed! Alleen erg moe en veel trek in vette en hartige dingen!

Vandaag het hartje gehoord, zat alleen erg diep en duurde ff voor ze hem gevonden had. Mijn baarmoeder zit nog erg laag en dat terwijl ik eigelijk nog maar net bevallen ben. Heb nu een beetje buik, een buik waarvan mensen denken, "je kan zien dat ze haar oude figuur nog niet terug heeft", heb ik al een paar keer gehoord. Ben alleen niets aangekomen, maar wel iets afgevallen.

Morgen ga ik het dan eindelijk op mn werk vertellen, wil het gewoon achter de rug hebben. Heb het al aan best veel mensen verteld nu en heb tot nu toe nog maar 1 keer niet de vraag gehad of het een ongelukje was. Wordt niet meer zo boos, begin er al aan te wennen.

Pink Lady, daar viel mn mond nou echt van open, van die reactie van je cheffin! Beter zeg!

Ik zit ook een beetje met het kamerdilemma. Deel ook de mening, de oudste de grootste. Ik wil na de bevalling ons kindje eerst weer een paar maanden op onze kamer hebben en als we merken dat hij of zij naar de eigen kamer moet, de nieuwe kamer in orde maken voor onze dochter. Hoop dat ze dan al een beetje gewend is aan de baby.

Koop jij een duo wagen naast- of achter elkaar? Ik denk naast, lijkt me handiger met stoepjes.

Piba lekker zeg zo'n vakantie! Ben je nou sneller bruin geworden dan anders?

Laura misschien dat die mensen wel opnieuw een bod doen, is nog maar kort geleden. Nou ja jij hebt de tijd, meer dan zij in ieder geval.

Meis die broeken oprollen is inderdaad niet fijn. Volgens mij kan je maar beter een buik hebben, die tussenfase is lastig. Heb ondertussen van elke maat een paar broeken, want ook net na je zwangerschap zit je weer in zo'n fase.

Hebben jullie je al verdiept in het ouderschapsverlof? In onze CAO las ik dat je 70% van je inkomen kreeg, maar in informatie van de instelling zelf stond dat het onbetaald is? Ik snap er in ieder geval niets van!
brigitte, ik koop juist een duowagen achter elkaar, omdat je dan in het achterste gedeelte als de baby nog jong is een nestje (zo heet ie, mooi he) kan plaatsen. Een soort kleine reisweg zeg maar. Ik had altijd het idee dat die wagens naast elkaar voor wat oudere kindjes waren en daarnaast kom ik dan de helft van de winkels niet in (zo breed lijken ze tenminste). Goede voorlichting vragen in de speciaalzaak wat je wensen zijn! Voor de ene kan een wagen naast elkaar handiger zijn en voor de andere juist achter elkaar.

Ouderschapsverlof is bij wet onbetaald. Alleen in sommige CAO's is opgenomen dat je 70% uitbetaald krijgt. Lucky you! Jij hebt dus recht op 70% van je loon. Ik heb geeneens een CAO, dus in mijn geval is het inderdaad onbetaald verlof. Ik heb dan ook geen ouderschapsverlof opgenomen. Kan ik altijd nog doen, als ik het niet meer trek bijvoorbeeld.

Oh oh, ik moest vanochtend om 08:30 op het consultatiebureau zijn. Ik werd wakker om 08:15 en om 08:20 zat ik zoonlief een fles te geven (in mijn pyjama) en toen schoot het opeens door mijn hoofd! Nu moet ik volgende week om 10:30 en dan slaapt hij normaal. Baal ik wel van zeg...
Vandaag heb ik maar eens een grote klus aangepakt. De vriezer had een grote beurt nodig. En nu is hij weer schoon. Bijkomend voordeel: vanavond hoef ik niet te koken want er zaten nog een paar éénpersoonsporties in en die ga ik vanavond lekker opwarmen. Appeltje-eitje zeg ik dan.

Vanmiddag naar de revalidatie. Volgende week is de laatste keer. Als je in de revalidatie zit dan moet je bij minimaal 2 disciplines onder behandeling zijn en sinds de ergotherapie is gestopt kom ik alleen nog bij de fysiotherapie. Omdat ik ook regelmatig in de sportzaal kwam werd een oogje toegeknepen en mocht ik nog blijven, maar nu ik dat niet meer trek 'moet ik terug naar de eerste lijn'. Dat betekent dat ik vanaf 1 november terug moet naar mijn eigen fysiotherapeut. Die natuurlijk contact moet houden met het ziekenhuis, mijn rug is en blijft slecht en dat moet in de gaten gehouden worden.

Op zich prettig want de rit naar het ziekenhuis koste mij elke week een hele dag en de fysio zit dichterbij, maar de lijnen in het ziekenhuis zijn wat korter en als het dan 'mis' zou gaan dan 'voelt het veiliger' in het ziekenhuis.... We zien wel hoe het gaat verlopen, als het niet lukt trek ik gewoon aan de bel!

Verder probeer ik al maanden een onderhoudsbeurt aan mijn scootmobiel te krijgen. En dat lukt nog steeds niet..... er zijn zoveel verschillende mensen die er over gaan en de juiste persoon is elke keer nét niet in de buurt! Nu zit ik al weer anderhalf uur te wachten tot ik teruggebeld word, ik ga zo zelf maar weer proberen want ik moet ook nog douchen en straks weg.... Ik kan nu nog zonder mijn scoot, maar het gaat wel steeds minder lekker en ik merk dat ik meer last krijg met fietsen. Als ik dat niet meer red ben ik toch afhankelijk van dat ding!

Fijne dag verder allemaal, groetjes,

Carrrie.
@Carrie, vervelend zeg, ik kan me de eerste berichten niet meer herinneren, maar ben jij helemaal afgekeurd voor werken? ik herinner me nl wel dat je eigenlijk VK was?

@Piba, die ZS broek van Esprit is net binnen. Hij lijkt heel groot, maar het valt best mee. Hij zit als een elastiekje (heerlijk comfortable), ik pas hem nu al aan, maar kan er ook flink in groeien, en hij is niet zo laag als verwacht, eigenlijk hoger dan de broeken die ik u draag, maar wel laag genoeg. voor 69 euro geen koopje, maar ik denk dat hij het wel waard is, ik weet nu al dat ik die de komende, pak um beet, 9 maanden elke week wel zal dragen!
@ Meis: ja ik ben 100% afgekeurd en heb dus een WAO-uitkering. Ik ben al thuis sinds februari 2001. In 2003 ben ik twee keer geopereerd en in 2004 heb ik een jaar in een rolstoel gezeten. Daarna ging het langzaam wat beter en sinds eind 2004/begin 2005 'loop' ik weer. Dit jaar maart ben ik weer geopereerd (pennen ingezet) en als 'het gezin compleet is' moet ik weer onder het mes. Ik heb nog een hernia in mijn rug en mijn tussenwervelschijf is oook aan vervanging toe en dat gaan ze dan doen. Tja... de één heeft dit en de ander dat hè......

Morgen komen ze de scootmobiel beoordelen! Ik ben boos geworden aan de telefoon en dat heeft blijkbaar effect gehad. Maar goed, ik probeer dan ook al sinds eind maart een onderhoudsbeurt te krijgen voor dat ding....

Groetjes,

Carrrie.
Carrie, wat een gezeur, zeg! Je moet bijna smeken voor iets normaals als onderhoud ... belachelijk dat dit niet gewoon net zo makkelijk kan als bv. bij je auto. Trouwens wel fijn dat je je gezin eerst nog compleet kunt maken en daarna weer verder 'in de molen' kunt. Veilig gevoel dat je in de gaten gehouden wordt. Hou vol, hoor! Ik vind het knap wat je doet. Het kan ons allemaal overkomen, he.

Daarover gesproken: ik krijg net een brief binnen dat mijn huisarts plotseling overleden is. Die man was amper 50! Gek he? Niet dat ik zo dol op hem was, maar het is toch raar als iemand zo maar wegvalt op zo'n jonge leeftijd.

Meis, lekker he, een broek die helemaal naar je zin is? Ook goed dat je hem nu al aan kunt, dan heb je ook waar voor je geld. En als de broek een beetje tijdloos is: volgende baby weer in april plannen! :-)

Pink lady, wat herkenbaar om zoiets te vergeten! Tja, je kunt ook niet alles onthouden en vooral als je zwanger bent, lijkt het wel of er meer langs je heen gaat dan anders. Gewoon laconiek onder blijven en wie weet slaapt de kleine wel gewoon een uurtje later net zo lief.

Brigitte, fijn dat je het hartje weer hebt gehoord. Toch altijd weer een bevestiging. Succes met de mededeling op je werk. Je weet maar nooit of het meevalt. Soms is er geen peil op te trekken, op de reacties van mensen. Ik had er laatst ook weer eentje: "Nou, ik weet niet of ik je mag feliciteren, maar als het gepland is, dan proficiat." Ahum?! Mijn antwoord: "Dus als het niet gepland is, dan ga je me niet feliciteren?"

Goed nieuws op het Laura-huizenfront: er is een nieuwe bezichtiging voor mijn huis aangevraagd! Drie maal is scheepsrecht, dus wie weet. Ze komen as. weekend. Ik ga dus weer aan de poets! En met de kat naar de dokter, want ze moet een seniorenonderzoek ... van een heel UUR!! Wat gaat dat weer niet kosten? En ze gaat het natuurlijk ook beslist niet leuk vinden. Nou ja, kan ik mijn moederlijke troostkwaliteiten vast oefenen.
Hallo allemaal,

Het nieuwe topic is gevonden , dus we kunnen weer verder babbelen.

Voor het nieuwe schema; 28 (inmiddels) eerste kindje.

Ik ben de 15 weken alweer gepaseerd dus stiekum is het aftellen al en beetje begonnen.

Nog 8 weken dan is het kertsvakantie, nog 25 weken zwanger en nog maiximaal 21 weken werken en dan lekker vrij!! Daar kijk ik nu al naar uit.

Het is razenddruk op mijn werk, en het wordt alleen maar drukker. Daarbij ben ik helmaal niet fit. Verkouden, hoofdpijn, en vooral pijn in mijn rug. Ik leef van weekend tot weekend. Anders zou ik me ziekmelden en even een paar dagen bijkomen, maar ik weet nu al dat als ik dan weer begin, het alleen maar drukker is. Dus dat weerhoudt me dan ook weer. Nou ja mijn pauze zit weer op, dus ik zal weer verder. Ik zit hier vanavond in ieder geval tot 21.30 uur. Dan morgen nog even van 13.00- 23.30 en dan heb ik eindelijk weer weekend.............. ;)

Groetjes allemaal!!!
oja, 16 april uitgerekende datum.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven