Vader kind reageert nergens meer op

17-04-2020 09:59 36 berichten
De vader van mijn kind komt de omgangsregeling met moeite na. Er is lang over gedaan om een goed plan te maken, echter houdt vader zich niet aan de afspraken.

Ik probeer in dit topic even wat ruis op de band weg te laten, maar eerder opende ik dit topic:

relaties/ex-wil-kind-aan-partner-voorst ... #p31002363

In de tussentijd is er veel gebeurd.
Er is een ouderschapsplan gemaakt waar vader zich niet aan houdt.
Er is door vader valse melding gedaan van kinderontvoering, ik heb inmiddels aangifte gedaan van de valse meldingen.

Maar, ik heb ook mijn best gedaan contact tussen vader en kind te behouden.

Op advies van mijn advocate heb ik hem een e-mail gestuurd met ontvangstbevestiging en cc naar mijn eigen e-mailadres plus mijn advocate waarin ik hem vraag conform het ouderschapsplan met mij te overleggen over de haal en breng tijd voor het weekend.

Ik heb een termijn gesteld van 5 dagen om te reageren voor vader. Echter, ik krijg geen enkel teken van leven.
Vandaag heb ik -omdat het vandaag de dag zou zijn dat kind moet worden gehaald conform ons ouderschapsplan- opnieuw op dezelfde manier een mail verstuurd met de vraag om toch te overleggen over de haal en breng tijd omdat ik simpelweg niet de hele dag thuis kan en wil zijn. En dat ik er bij geen reactie dan vanuit ga dat vader toch geen behoefte heeft aan het weekend met kind.

De wijkagent is op de hoogte van de strekking van de e-mail omdat vader anders kan besluiten op een willekeurig moment voor de deur te staan en opnieuw melding te doen.

Ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Mijn advocate adviseert een voorlopige voorziening en daarna verzoek omgangsregeling en alimentatie vaststelling als vader niet reageert.

De e-mail is de enige communicatie die mogelijk is omdat vader mij verder overal heeft geblokkeerd.
Maar goed, hij kan net zo goed ergens al lang en breed in een ziekenhuis liggen of weet ik veel wat. Ik wil er wel alles aan gedaan hebben om het contact met kind te behouden en dat doe ik ook aantoonbaar door alles zwart op wit te zetten en het bij de feiten te houden.

Zou ik nog meer kunnen doen? Of is dit voldoende om vader de kans te geven op normaal contact?
Rozenbotteltjes schreef:
17-04-2020 12:27
Zo dacht ik eerst ook, maar zo werkt het niet. Je kunt niet van één kant de hele dag thuis gaan zitten of bang zijn dat men toch voor de deur staat en tijd opeist terwijl je volgens het ouderschapsplan netjes handelt en de ander ruimschoots de kans geeft om tijden of dagen door te geven.

Al mijn communicatie in overleg met mijn advocate verliest zijn kracht als ik nu toch hier ga zitten wachten. Het zal hem op geen enkele manier motiveren verantwoording te nemen voor zijn eigen deel als vader. Het zal hem alleen maar meer motiveren om zijn gang te gaan en schijt te hebben aan de afspraken die zijn gemaakt. Roos zit toch wel te wachten en doet toch niet waar ze mee schermt.

Videobellen blokeer ik niet. Hij heeft mij geblokkeerd. Zijn verantwoording.

De corona is geen excuus, dat boeit hem niet. Hij reist zelfs gewoon op en neer naar zijn scharrel en blijft daar ook gewoon om vervolgens het hele land weer door te OV'en om in zijn eigen woonplaats te zijn.
Hij hoeft toch niet te weten dat je heel de dag thuis hebt gezeten? Volgens Mijn Is Dat ook een landelijk advies, blijf thuis.
Wanneer hij voor de deur staat en jij er niet bent, geef jij hem vier en dat moet je niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
17-04-2020 13:16
Tot nu toe geeft hij er niet veel blijk van een prima vader te (willen) zijn, vindt je niet?

Maar daar gaat het niet eens om. Heel simpel gesteld: TO wil dat de kinderen hun vader in hun leven houden, blijkbaar heeft ze er vertrouwen in dat dit in het belang is van de kinderen. Ze probeert dat te organiseren. De vader doet niet mee.

Ik weet niet wat TO verder denkt te kunnen doen? Hem thuis ophalen en met de zweep naar zijn kinderen brengen? Ik zou mijn tijd besteden aan het organiseren van fulltime alleenstaand ouderschap en het troosten van de kinderen. Laat gaan verder, het is NIET jouw verantwoordelijkheid.
ten eerste horen we maar 1 kant van het verhaal, en bede zullen niet geheel zonder schuld zijn.
En als ze lekker zouden communiceren was de kans dat hun huwelijk nog stond een stuk groter

Maar uit eerdere topics maak ik op, dat pa heus wel een rol wil, alleen een andere dan ma voor ogen heeft

ergens gaat het fout, en samen komen ze er niet uit, dan maar advocaten, hoe kut ook
Rozenbotteltjes schreef:
17-04-2020 10:40
Ik heb geen keuze, en ik ben het kindlief verplicht om alles gedaan te hebben aan goed contact met vader.
Mijn persoonlijke gevoelens mogen hier geen rol in spelen, hoe moeilijk ik dat soms ook vind. Ik laat dat niet meer toe. :-)
Herken je verhaal hoor maar dat alles gedaan hebben heb ik ook geprobeerd maar er zijn gewoon grenzen. Ik vond het voor mijn zoon nog het allerergst dat ik zijn vader moest dwingen onze afspraken na te komen, die kreeg dat op een bepaalde leeftijd toch mee.

Ik heb het losgelaten, zelfs een gang naar de rechter om alimentatie. Had echt zoiets stik er maar lekker in. Ga niet elke maand bedelen om geld bij jou wat hij trouwens kijkgeld noemde.

Nu is mijn zoon bijna 16 en ineens ziet zijn vader het licht ofzo zoek ineens veel contact. Ik laat het aan mijn zoon want wil er ook niet tussen zitten.
Geloof mij vond het echt bij zwaar omdat ik ook minder vrije tijd voor mezelf had. Er waren goede tijden dat hij zijn vader wel regelmatig zag maar ook tijden dat hij hem vergat op te halen, zelfs bij school. Dat laatste vond ik echt verschrikkelijk.

Sinds ik het opgaf kwam er rust.
Ik heb ook zo een ex gehad.

Omdat we niet getrouwd zijn geweest hoefden we bij het uit elkaar gaan geen ouderschapsplan op te stellen maar hadden we zelf de regel bedacht dat hij op woensdag en in het weekend langs zou komen.

Mijn oudste zat dan de hele middag uit het raam te kijken of hij zijn vader zag maar niemand die kwam. Ik heb het toen maar los gelaten en hij kwam langs als hij kwam en soms was dat weken niet en dan ineens 3x per week. Wat ik daarmee moest? Geen idee maar mijn kinderen genoten ervan als hij kwam dus ik liet het zo.

Jaren gingen voorbij en hij kwam minder en minder totdat hij 3 jaar terug ineens bedacht dat hij zijn kinderen miste en ineens stond hij op de stoep. De oudste had inmiddels een mobiel en ze hebben nummers uitgewisseld. Een tijdje hadden ze contact maar vader heeft het contact weer laten varen.

Inmiddels is mijn oudste 19 en mijn jongste 13 en beiden hebben geen behoefte meer aan contact met hun vader. De oudste omdat hij nog goed in zijn hoofd heeft hoe zijn vader eigenlijk zelf het contact heeft laten verwateren en de jongste heeft eigenlijk nooit echt een band met hem gehad.

Hoe goed je het ook wil doen als moeder de andere kant moet er ook tijd en moeite in willen steken.
Ik vind het ook niet klinken alsof deze man 'vader' wil zijn.
Het klinkt eerder alsof hij vindt dat hij deels eigenaar is van het kind; Hij wil het wel hebben maar de verantwoordelijkheid bij jou laten. Als hij dat eigendomsrecht óók nog kan gebruiken om jou te irriteren is het helemaal geweldig.
Interesse in het kind? Mwoa, nee. Interesse in zichzelf, zijn eigendom en zijn rechten: Mwoa, ja.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Nou, helaas. Inmiddels bijna half zes en niks gehoord en ook niet op komen dagen.
Ik ben wel blij dat ik kind niet verteld heb dat vader misschien zou komen.
En ik ben blij dat ik geloept heb. Werkt wel verhelderend.
Mijn ex speelde dit spelletje ook: niet op komen dagen wanneer er een afspraak stond (arme kinderen) en wanneer er niks stond ineens staan te blazen voor de deur (of ineens in huis staan). Of hij bracht ze gewoon niet terug. Politie kon niks want hij weigerde het ouderschapsplan te tekenen.

Uiteindelijk na een jaar van dit soort ellende en na de nog grotere ellende van een mediation-traject bij jeugdhulp waar ze vanaf de eerste seconde de regie kwijt waren heb ik hem voor de keuze gesteld: weer een rechtszaak waarbij hij wist dat hij de vorige allemaal compleet verloren had óf bij de notaris uit eigen beweging dat ouderschapsplan komen tekenen. Dat was de enige stap die werkte, opnieuw.

Mijn tip is dan ook om het contact met je advocaat warm te houden. Dit soort mannen respecteert geen enkele grens, geen fatsoen en denkt niet aan het belang van de kinderen. Ze hebben belang bij de kinderen omdat ze ermee door kunnen etteren. Wat ze wel moeten respecteren zijn vastgelegde juridische dingen zoals vonnissen, want als ze dan herrie staan te schoppen of je kinderen niet terug brengen kun je de politie inschakelen.

Schrijf alles op wat hij doet, bespreek elke stap en aanpak met je advocaat. Die weet precies wat er mag en kan en dan laat jij je niet bang maken en weet wat je kunt doen. Alles neutraliseer je er niet mee, maar wel een hoop.

Sterkte!
Wat een loser is die man zeg.

Juridisch heb ik er geen verstand van, maar moreel gezien vind ik dat je (meer dan) gedaan hebt wat goed is. Ik zou het nu loslaten en de bal bij hem laten liggen. Je kunt en moet het eigenlijk ook niet willen afdwingen...

Als je kind later ouder is en met vragen komt, dan kan jij zeggen dat je eraan gedaan hebt wat je kunt.
Gewoon goed bijhouden en blijven communiceren zoals je nu naar de raad van je advocaat al doet. En inderdaad gelukkig dat je je kind nog niet verteld had dat vader misschien zou komen.
Judy_Hopps schreef:
17-04-2020 17:33
En ik ben blij dat ik geloept heb. Werkt wel verhelderend.
Wat een nuttige bijdrage, dankjewel!
Occam's razor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven