vader komt afspraak met zijn kind niet na

15-05-2009 19:59 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag zou mijn kindje een weekend naar zijn vader toe gaan. vader belt vijf minuten voor dat ons kindje door hem opgehaald zou worden af. Vanaf dat mijn kindje 1 is hebben we gesprekken bij de raad van de kinderbescherming gehad over afspraken die hij niet na kwam. Het ging eindelijk sinds een half jaar geleden goed. Mijn kindje is imiddels bijna 4. dit is de tweede keer dat dit voorkomt in die half jaar dat het juist zo goed ging.

Ik ben het helemaal zat geworden, om mijn kind teleurgesteld mee te maken.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Je kind van 4 zijn vader laten bellen en mag papa het zelf gaan uitleggen aan zijn kind waarom hij niet kwam opdraven.

Mijn nicht was het ook zat na 4 a 5 jaar en toen heeft ze zijn nr ingetoetst en t kind zelf laten vragen aan papa waarom hij niet kwam opdraven en/of afbelde.

En nu is t ventje 7 en doet dat nog wanneer zijn vader niet op komt draven of weer afzegt.
Ja, ervaring genoeg hier. Nier persoonlijk, al hoewel ik ook met mijn ex samen een kind opvoed, maar ik werk met kinderen en gescheiden ouders.

Wat wil je precies met dit topic?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Als het nu de tweede keer in een halfjaar is dat het zo loopt, zou ik nog niet meteen alle toeters en bellen in werking stellen. Ik snap dat je dit meteen linkt naar eerder, toen het niet goed ging, maar dit hoeft nog niet te zeggen dat het nu weer helemaal fout gaat.

Hoe is jullie communicatie? Als dat redelijk loopt, zou ik je ex-partner eens bellen en overleggen/vragen of hij het je voortaan tijdig kan laten weten als er iets aan de hand is, en dat je het voor jullie kind belangrijk vindt dat de bezoeken bij hem doorgaan, etc.
Peas on earth!
Dat jij het zat bent hoeft nog niet te betekenen dat je kind dan maar helemaal niet meer de vader mag zien. Ik vind het wel een goede optie, kindje zelf laten bellen met papa.
Mag een vader het wel maken om zijn afspraken niet na te komen? of moet ik er gewoon mee leren leven? Ik vind het zo moeilijk!
Kind van deze leeftijd zelf met papa laten bellen zou ik niet doen. Je kunt wel met je ex afspreken dat als hij afzegt, hij dit zelf aan kind vertelt. Maar het lijkt me niet in het belang van het kind om het kind zijn vader 'ter verantwoording' te laten roepen.
Lullig voor je en voor jullie kind. Jij hebt misschien zelf ook plannen en die kunnen dan niet doorgaan, lekker zèg.

Idd praten met je ex. Zeggen dat afspraak afspraak is. Heb ook een co-ouderschap met ex maar gelukkig verloopt alles volgens afspraak.

Succes!!!!!
quote:tiaaara schreef op 15 mei 2009 @ 20:08:

Mag een vader het wel maken om zijn afspraken niet na te komen? of moet ik er gewoon mee leren leven? Ik vind het zo moeilijk!Bij voorkeur niet natuurlijk. Maar als het wel gebeurt, dan kun je daar niets aan doen als andere ouder zijnde. Komt het te vaak voor, dan is een gesprek met vader plannen en dit bespreken de eerste optie. Hou je kind er zoveel mogelijk buiten, hij is nog te klein om het te begrijpen.

Mag een vader het wel maken om zijn afspraken niet na te komen? of moet ik er gewoon mee leren leven? Ik vind het zo moeilijk!

Nee dat zeg ik niet, maar ik zeg dat alle alarmbellen nog niet per se hoeven te rinkelen als het nu voor de tweede keer in een half jaar niet goed loopt.

Ik vind het persoonlijk helemaal geen goed idee om je kind van 4 te laten bellen. Op die manier plaats je je kind in een (naar alle waarschijnlijkheid te ontstaan) conflict tussen jou en je ex-partner. Daar moet je je kind niet mee belasten. Hoe frustrerend dan ook, ik vind dat je die frustraties niet moet delen met je kind. Vanzelfsprekend kun je meeleven met de teleurstelling van je kind en zeggen dat het inderdaad jammer/vervelend is dat papa dit weekend afgebeld heeft.
Peas on earth!
Ha, dat is al mosterd, zie ik nu
Peas on earth!
Erwt, heb jij hyves?

Je kind moet er mee leren leven en jij kan het daar bij helpen.

Door niet de vader af te vallen of zwart te maken, maar het kind te steunen in zijn verdriet.

En idd kind aan de foon geven als ex afbelt.
quote:IvyRosa schreef op 15 mei 2009 @ 20:14:

[...]

Je kind moet er mee leren leven en jij kan het daar bij helpen.

Door niet de vader af te vallen of zwart te maken, maar het kind te steunen in zijn verdriet.

En idd kind aan de foon geven als ex afbelt.Kind aan de foon geven als ex afbelt, vind ik idd wel een goede optie. Maar het kind nogmaals laten bellen om vader te vragen hoe en wat, niet.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 15 mei 2009 @ 20:12:

[...]

Ik vind het persoonlijk helemaal geen goed idee om je kind van 4 te laten bellen. Op die manier plaats je je kind in een (naar alle waarschijnlijkheid te ontstaan) conflict tussen jou en je ex-partner. Daar moet je je kind niet mee belasten. Hoe frustrerend dan ook, ik vind dat je die frustraties niet moet delen met je kind. Vanzelfsprekend kun je meeleven met de teleurstelling van je kind en zeggen dat het inderdaad jammer/vervelend is dat papa dit weekend afgebeld heeft.Ik denk dat dat ligt aan hoe je het kind de telefoon geeft. Als je het neutraal doet als in "papa kan niet komen en wil je dat graag even uitleggen" kan het m.i. juist heel veel toevoegen.
quote:IvyRosa schreef op 15 mei 2009 @ 20:16:

[...]

Ik denk dat dat ligt aan hoe je het kind de telefoon geeft. Als je het neutraal doet als in "papa kan niet komen en wil je dat graag even uitleggen" kan het m.i. juist heel veel toevoegen.Dat bedoel ik
Ik heb vader bij de eerste keer, dat hij zijn afspraak niet na kwam er met hem over gepraat, dat ik het niet fijn vind dat hij de afspraak met ons kind op het laatste moment afzegt. Ons kindje was aan het krijsen en snikken op het moment dat hij de afspraak kwam afzeggen. Hij heeft toen beloofd om het niet nog een keer voor te laten komen. Hij doet het toch weer en dat is wat mij nu zo boos maakt.

In het verleden is het zo geweest dat vader geen afspraken maakte, maar wel uit het niets voor de deur verscheen, dan zei ik ook tegen hem: kom laten we een afspraak maken want nu komt het mij niet uit. Ik heb hier niet op gerekent en dan werd hij kwaad. hij stond hier voor de deur te schelden en schreeuwen: Ik wil mijn kind zien! vuile .... , vandaar die geprekken bij de raad van kinder bescherming. Na gesprekken te hebben gehad bij de raad van de kinderbescherming kwam vader zijn afspraken ook niet na. Tot dat we gesprekken kregen met een maatschappelijkwerkerster hebben gehad, begon het eindelijk een half jaar iets beter te gaan tot 2x aantoe dat hij zijn afspraak niet na is gekomen. Ik krijg het gevoel dat ik de enige ben die de best doet voor ons kind. Ik merk dat ik er steeds slechter tegen kan.
Tsja, je kunt er steeds slechter tegen, maar je zult het er toch mee moeten doen. Dit is de vader van je kind en dat verander je niet.

Overigens heb je geen gesprekken bij de Raad om je probleem op te lossen. De Raad onderzoekt de situatie en geeft dan een advies aan de kinderrechter. De Raad is geen hulpverlenende instantie, maar een onderdeel van Justitie. Als er ruimte lijkt tot bemiddelen, deed de Raad dat tot voor kort ook, maar wel met een beperkt aantal contacten.

Hebben jullie die gesprekken gehad over de omgangsregeling? Gaf de Raad advies aan de kinderrechter of sloten ze het af na kortdurende bemiddeling?

Of is er een beschermingsonderzoek gedaan of er een ondertoezichtstelling nodig was?
Vervelend dit hè, tiaaara, dit breekt je op een gegeven moment op. Toch goed van je dat je zelf probeert je aan afspraken te houden. Maar inderdaad, wat hier boven al gesuggereerd werd, als vader weer een keer afbelt, zelf even met het kind laten praten en uit laten leggen dat hij om een bepaalde reden niet kan komen. Want je bent geen doorgeefluik, hij heeft zelf deze verantwoordelijkheid naar zijn(jullie) kind toe. Probeer in ieder geval het kindje buiten dit gedoe te houden. Sterkte hoor, ik snap heel goed dat dit frustrerend is, ik heb namelijk zelf ook met een ex te dealen met wie niets zeker is.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
Hallo Poezewoes,

De gesprekken bij de raad van de kinderbescherming vonden plaats, om te kijken of vader wel geschikt was voor een omgangsregeling met kind en omdat wij nogal wat communicatie problemen (hadden).
quote:tiaaara schreef op 15 mei 2009 @ 20:53:

Hallo Poezewoes,

De gesprekken bij de raad van de kinderbescherming vonden plaats, om te kijken of vader wel geschikt was voor een omgangsregeling met kind en omdat wij nogal wat communicatie problemen (hadden).Had de vader een omgangsregeling aangevraagd bij de kinderrechter? Of had jij een verzoek bij de kinderrechter neergelegd?
quote:Poezewoes schreef op 15 mei 2009 @ 20:14:

Erwt, heb jij hyves?Jazeker, maar ik wil hier geen link plaatsen. We kunnen Viva-vriendjes worden? Of als je me anders even mailt op PopdeE at live punt nl, mail ik je m'n Hyves?
Peas on earth!
Wat ik raar vind is dat je schrijft dat je kindje de eerste keer ook helemaal over zijn toeren was.

Hoe kan dat nou? Als mijn man niet thuis komt met eten en mijn dochter ziet hem dus opeens een dag niet terwijl ze dat wel gedacht had, is ze misschien een beetje teleurgesteld maar zeker niet aan het krijsen.

Hieruit maak ik op dat jij je dus toch niet zo afzijdig houdt als je je hier voordoet.

Als je een kind vertelt dat het heel jammer is maar dat pappa nu niet kan komen (ziek of weet ik veel wat), zal ieder kind dat (desnoods mokkend) accepteren.

Aan de andere kant vind ik dat jij het niet hoeft te pikken dat hij niet komt opdagen en dat heel kort van tevoren meldt.

Lijkt me tijd voor een serieus gesprek met de vader van je kind.
Offtopic: Poez, heb je geprobeerd een vriendenuitnodiging te sturen, maar weet niet zeker of dat gelukt is (Vief doet altijd een beetje vreemd bij die vriendenuitnodigpogingen).
Peas on earth!
Hoi Poezewoes,

Het verzoek had hij zelf ingediend bij de raad van kinderbeschermig. Ik had in het verleden met de vader van mijn kind ook problemen, dat hij op kwam dagen wanneer het hem uitkwam. Ik wilde het liefst, dat het contact met vader toen al werd gestopt, omdat ik structuur in de omgang wilde zien, aangezien vader toen ook niet zijn afspraken na kon komen. Wilde ik van hem af zijn, omdat ik niet meer met hem die strijd aan wil gaan. ik krijg het gevoel, dat er geen veranderingen bij hem komen. De problemen blijven zich herhalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven