Vader werkt niet mee, toestemming paspoort
donderdag 30 april 2009 om 08:38
Wat moet ik hier nu mee, de vader van mijn kindje (ziet het kindje al enige jaren niet meer) verleend geen toestemming, hij houdt me al weken aan het lijntje door allerlei dingen te zeggen en belofte`s te maken, maar ondertussen heb ik nog steeds geen toestemming...en die gaat ook niet komen vrees ik. (hij heeft ouderlijk gezag)
We hebben onze vakantie al geboekt.
Wat kan ik nu doen, wat is de beste weg die ik kan bewandelen, moet ik een advocaat in de arm nemen?...zo ja red ik dat allemaal voor de vakantie?
Gek word ik hiervan !
We hebben onze vakantie al geboekt.
Wat kan ik nu doen, wat is de beste weg die ik kan bewandelen, moet ik een advocaat in de arm nemen?...zo ja red ik dat allemaal voor de vakantie?
Gek word ik hiervan !

vrijdag 1 mei 2009 om 08:41
Ik zou het er, mits het een Schengen-land is, misschien wel op wagen als het via de overige wegen niet lukt.
Vandaag nog (aangetekende) brief sturen waarin je hem sommerd te tekenen (inclusief de benodigde papieren, maak het makkelijk, antwoordenvelop met postzegel erbij doen). Noem in brief termijn. Ga een dossier opbouwen, met alleen ik heb het al maanden geleden gevraagd enzo sta je natuurlijk straks voor d erechter (als het zover mocht komen) niet sterk.
Succes
Vandaag nog (aangetekende) brief sturen waarin je hem sommerd te tekenen (inclusief de benodigde papieren, maak het makkelijk, antwoordenvelop met postzegel erbij doen). Noem in brief termijn. Ga een dossier opbouwen, met alleen ik heb het al maanden geleden gevraagd enzo sta je natuurlijk straks voor d erechter (als het zover mocht komen) niet sterk.
Succes
vrijdag 1 mei 2009 om 08:47
Hoi hoi, je kunt bij het gemeentehuis/stadhuis een standaard verklaring laten printen die hij alleen maar hoeft te tekenen. Vergeet niet dat je ook een kopie van zijn paspoort moet laten zien (tenminste dat moest ik) bij het aanvragen van het paspoort. Ik zou zeker niet zonder identiteitspapieren naar het buitenland gaan. Mocht er iets gebeuren met je kind, ongeluk, ziekte of weet ik veel wat en je hebt helemaal geen identiteitspapieren bij je, dan heb je toch wel een klein probleem. Ik zou het er zeker niet op wagen!!! Veel succes.
vrijdag 1 mei 2009 om 09:10
quote:njb schreef op 30 april 2009 @ 11:41:
Dit lukt niet meer voor de vakantie maar wat ik zou doen:
Ouderlijk gezag aanvechten/veranderen! Want een vader die al jaren niet omkijkt naar zn kind, hoeft wat mij betreft ook geen ouderlijk gezag te hebben. Daarvoor moet je nl samen beslissen over belangrijke zaken voor je kind en samen opvoeden. Een vader die een leuke vakantie voor zn kind in de weg staat, zonder goede redenen, heeft ook niet het belang van zijn kind voor ogen. Bah, wat een nare vader.
helemaal mee eens!
Ik zou voor nu inderdaad eerst snel een aangetekende brief versturen zoals hierboven al werd gezegd. Reageert hij niet binnen de termijn dan een advocaat in de arm nemen. Los van het feit dat dit hele gebeuren praktisch gezien heel vervelend is, is dit getouwtrek over het hoofd van jullie kind erg ongezond.
Het geeft veel meer rust voor jou maar vooral ook voor je kind, als er maar 1 ouder hoeft te beslissen.
Een andere goede optie is iemand (een advocaat) in de hand nemen voor mediation. Uit mijn omgeving weet ik dat zelfs de meest heftige (v)echtscheidings stellen hierdoor weer met elkaar door een deur kunnen. Dit gaat echter alleen als beide partijen bereid zijn om deel te nemen.
Ik wens je in ieder geval veel succes, is geen makkelijke weg om te bewandelen dit....
Dit lukt niet meer voor de vakantie maar wat ik zou doen:
Ouderlijk gezag aanvechten/veranderen! Want een vader die al jaren niet omkijkt naar zn kind, hoeft wat mij betreft ook geen ouderlijk gezag te hebben. Daarvoor moet je nl samen beslissen over belangrijke zaken voor je kind en samen opvoeden. Een vader die een leuke vakantie voor zn kind in de weg staat, zonder goede redenen, heeft ook niet het belang van zijn kind voor ogen. Bah, wat een nare vader.
helemaal mee eens!
Ik zou voor nu inderdaad eerst snel een aangetekende brief versturen zoals hierboven al werd gezegd. Reageert hij niet binnen de termijn dan een advocaat in de arm nemen. Los van het feit dat dit hele gebeuren praktisch gezien heel vervelend is, is dit getouwtrek over het hoofd van jullie kind erg ongezond.
Het geeft veel meer rust voor jou maar vooral ook voor je kind, als er maar 1 ouder hoeft te beslissen.
Een andere goede optie is iemand (een advocaat) in de hand nemen voor mediation. Uit mijn omgeving weet ik dat zelfs de meest heftige (v)echtscheidings stellen hierdoor weer met elkaar door een deur kunnen. Dit gaat echter alleen als beide partijen bereid zijn om deel te nemen.
Ik wens je in ieder geval veel succes, is geen makkelijke weg om te bewandelen dit....
zondag 3 mei 2009 om 16:45
zondag 3 mei 2009 om 17:40
Je blijft in Europa, en je gaat met de auto. Ik zou de gok nemen. Mocht je ergens aangehouden worden voor controle, dan weet je nergens van, en schrikt omdat het paspoort verlengd moet worden. Afhankelijk van hoelang geleden dat had moeten gebeuren is de kans dat ze moeilijk doen niet zo groot. Kijk, 2 jaar is natuurlijk geen excuus, maar ik begijp dat het hier om maximaal 2 maanden gaat.
http://europa.eu/abc/travel/doc/index_nl.htm
Onder deze link kun je terug vinden bij welke grenzen je je paspoort nog moet laten zien, en bij welke niet (vrijwel niet).
Ik bedenk me wel net: als je een ex hebt die echt gemeen wil zijn, en die de datum exact weet, dat je dan misschien nog behoorlijk in moeilijkheden zou kunnen komen. Ik heb ooit gehoord dat een overschrijding van 6 maanden mag, maar dat is wel een klok/klepel verhaal. Maar wellicht kun je je ex met zo'n mededeling wel overhalen, omdat dan duidelijk wordt dat er geen haast bij is.
http://europa.eu/abc/travel/doc/index_nl.htm
Onder deze link kun je terug vinden bij welke grenzen je je paspoort nog moet laten zien, en bij welke niet (vrijwel niet).
Ik bedenk me wel net: als je een ex hebt die echt gemeen wil zijn, en die de datum exact weet, dat je dan misschien nog behoorlijk in moeilijkheden zou kunnen komen. Ik heb ooit gehoord dat een overschrijding van 6 maanden mag, maar dat is wel een klok/klepel verhaal. Maar wellicht kun je je ex met zo'n mededeling wel overhalen, omdat dan duidelijk wordt dat er geen haast bij is.
maandag 4 mei 2009 om 08:36
maandag 4 mei 2009 om 09:21

vrijdag 8 mei 2009 om 11:45
Omdat hij geen zin heeft om hieraan mee te werken, daarbij heb ik geen contact met vrienden of familie van hem (zijn familie ook niet met hem).
Het balletje rolt nu gelukkig, en het kan dus blijkbaar alleen op deze manier.
Het zij zo.
Maar onbegrijpelijk blijft het.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de goede adviezen en de steun !
Het balletje rolt nu gelukkig, en het kan dus blijkbaar alleen op deze manier.
Het zij zo.
Maar onbegrijpelijk blijft het.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de goede adviezen en de steun !