Vakantie zonder kinderen

28-01-2020 00:11 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een beetje in dubio.

Ik heb een lange, heftige relatie achter de rug. Twee prachtige kinderen gekregen. De zorg komt vooral op mij neer ivm verslaving van hun vader, mijn ex.

Nu heb ik sinds een tijdje contact met een leuke man. Het gaat super en we hebben het leuk samen. Hij heeft mijn kinderen nog niet ontmoet.
Zo even een korte situatieschets.
Nu mijn dubio.

In mei gaat mijn vriend met zijn familie op vakantie naar de zon voor 8 dagen. Ik heb zijn familie al ontmoet en we hebben een goede klik. Ze hebben gevraagd of ik en mijn kinderen ook mee willen op vakantie. Nu heb ik al besloten dat de kinderen niet mee gaan. Ze hebben mijn vriend nu nog niet eens ontmoet en dat wil ik ook niet overhaasten. Nu zit ik alleen in twijfel of ik zelf wel of niet mee zal gaan.
Het lijkt me heerlijk om er even tussen uit. Ik heb een zeer moeilijke tijd achter de rug ivm de scheiding. En het contact met ex is nog steeds moeizaam en vreet veel energie. Ik krijg echt positieve energie van mijn vriend en zijn lieve familie. Het zou me echt goed doen.

Aan de andere kant voel ik me ook heel schuldig tegenover mn kinderen. Ze zouden dan blijven logeren bij opa en oma en overdag wisselend bij tante of gastouder. Met allen hebben ze een hele goede band. Maar dus even niet de rust en structuur die ze bij mij wel hebben. Daarnaast wat als ze me heel erg gaan missen ?

Lastige keuze. Wat zouden jullie doen? Is het egoïstisch als ik voor de vakantie kies?
mirandabb wijzigde dit bericht op 28-01-2020 00:19
2.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow wat veel reacties. Dat had ik niet verwacht.

Het is inderdaad een goed idee om te kijken of ik een aantal dagen mee kan ipv 8 dagen. Ik ga kijken of dit mogelijk is.

De kans is groot dat opa en oma bij mij thuis komen, dus dat de kinderen in hun eigen omgeving zijn. De band met opa en oma is heel erg goed. Zodra zij er zijn, ben ik buiten beeld en kan ik wel weggaan. Daarnaast logeren ze wel vaker bij opa en oma.

Ik heb er bewust voor gekozen de kinderen niet mee te nemen. Ik wil de kinderen in een rustig tempo later laten wennen aan mijn vriend. Dat wil ik nu niet overhaasten vanwege de vakantie.

Misschien dat ik tegen die tijd tegen mij oudste zeg dat ik met mijn vriend ga en anders houd ik het bij vriendinnen. Ze zal zich niet gepasseerd voelen, want zo is ze niet.

Ik werk zelf in het onderwijs en heb dus veel vakantie met mijn kinderen en die komen niks tekort. We doen genoeg uitstapjes en weekendjes weg. En in de zomer ga ik met ze op vakantie.

Ook veel vragen of ik het zie zitten om met mijn schoonfamilie op vakantie. Ja daar twijfel ik geen seconde over. Zijn echt hele lieve, warme mensen waar ik me vanaf dag 1 thuis voel.
Mirandabb schreef:
28-01-2020 00:11

Het lijkt me heerlijk om er even tussen uit.

Ik krijg echt positieve energie van mijn vriend en zijn lieve familie.

Het zou me echt goed doen.
Ik heb je Post nog eens gelezen en ik denk dat je zelf al het antwoord geeft.
Als je kinderen op een vertrouwd adres worden opgevangen en opa en oma en tante zien dat ook zitten, dan zou ik mee gaan.
Eventueel wat korter? Je kinderen gaan je missen en jij de kinderen, maar dat hoeft niet de reden te zijn om niet te gaan. Je kunt elke dag even videobellen en een week is vaak zo voorbij.
Mirandabb schreef:
28-01-2020 14:19
Wow wat veel reacties. Dat had ik niet verwacht.

Het is inderdaad een goed idee om te kijken of ik een aantal dagen mee kan ipv 8 dagen. Ik ga kijken of dit mogelijk is.

De kans is groot dat opa en oma bij mij thuis komen, dus dat de kinderen in hun eigen omgeving zijn. De band met opa en oma is heel erg goed. Zodra zij er zijn, ben ik buiten beeld en kan ik wel weggaan. Daarnaast logeren ze wel vaker bij opa en oma.

Ik heb er bewust voor gekozen de kinderen niet mee te nemen. Ik wil de kinderen in een rustig tempo later laten wennen aan mijn vriend. Dat wil ik nu niet overhaasten vanwege de vakantie.

Misschien dat ik tegen die tijd tegen mij oudste zeg dat ik met mijn vriend ga en anders houd ik het bij vriendinnen. Ze zal zich niet gepasseerd voelen, want zo is ze niet.

Ik werk zelf in het onderwijs en heb dus veel vakantie met mijn kinderen en die komen niks tekort. We doen genoeg uitstapjes en weekendjes weg. En in de zomer ga ik met ze op vakantie.

Ook veel vragen of ik het zie zitten om met mijn schoonfamilie op vakantie. Ja daar twijfel ik geen seconde over. Zijn echt hele lieve, warme mensen waar ik me vanaf dag 1 thuis voel.
Lekker gaan! Veel plezier en fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Mirandabb schreef:
28-01-2020 14:19
Wow wat veel reacties. Dat had ik niet verwacht.

Het is inderdaad een goed idee om te kijken of ik een aantal dagen mee kan ipv 8 dagen. Ik ga kijken of dit mogelijk is.

De kans is groot dat opa en oma bij mij thuis komen, dus dat de kinderen in hun eigen omgeving zijn. De band met opa en oma is heel erg goed. Zodra zij er zijn, ben ik buiten beeld en kan ik wel weggaan. Daarnaast logeren ze wel vaker bij opa en oma.

Ik heb er bewust voor gekozen de kinderen niet mee te nemen. Ik wil de kinderen in een rustig tempo later laten wennen aan mijn vriend. Dat wil ik nu niet overhaasten vanwege de vakantie.

Misschien dat ik tegen die tijd tegen mij oudste zeg dat ik met mijn vriend ga en anders houd ik het bij vriendinnen. Ze zal zich niet gepasseerd voelen, want zo is ze niet.

Ik werk zelf in het onderwijs en heb dus veel vakantie met mijn kinderen en die komen niks tekort. We doen genoeg uitstapjes en weekendjes weg. En in de zomer ga ik met ze op vakantie.

Ook veel vragen of ik het zie zitten om met mijn schoonfamilie op vakantie. Ja daar twijfel ik geen seconde over. Zijn echt hele lieve, warme mensen waar ik me vanaf dag 1 thuis voel.
Gewoon gaan dus, geen enkele reden om het niet te doen. Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
28-01-2020 10:02
Waar lees jij in godsnaam dat ze vindt dat alleen zij er recht op heeft ?

To gewoon lekker gaan als je een goed logeeradres hebt .


Whoeee op je teentjes getrapt?
Ze vraagt of wij het egoïstisch vinden, dan mag ik mijn mening geven toch?
IK zeg niet dat TO een slechte moeder is als ze wel mee gaat, natuurlijk niet. Ze zal het zelf het beste kunnen inschatten.

Maar MIJN mening is dat ik het niet zou doen en met de kinderen wat zou gaan doen, eventueel een (lang) weekend met nieuwe vriend weg. Vind zelf 8 dagen erg lang vooral voor een 2 jarige. Ook niks mis mee toch?
Relaxxxx
Na je tweede berichtje zou ik zeker zeggen om gewoon mee te gaan. Veel plezier mocht je ervoor kiezen mee te gaan.
Mirandabb schreef:
28-01-2020 14:19
Wow wat veel reacties. Dat had ik niet verwacht.

Het is inderdaad een goed idee om te kijken of ik een aantal dagen mee kan ipv 8 dagen. Ik ga kijken of dit mogelijk is.

De kans is groot dat opa en oma bij mij thuis komen, dus dat de kinderen in hun eigen omgeving zijn. De band met opa en oma is heel erg goed. Zodra zij er zijn, ben ik buiten beeld en kan ik wel weggaan. Daarnaast logeren ze wel vaker bij opa en oma.

Ik heb er bewust voor gekozen de kinderen niet mee te nemen. Ik wil de kinderen in een rustig tempo later laten wennen aan mijn vriend. Dat wil ik nu niet overhaasten vanwege de vakantie.

Misschien dat ik tegen die tijd tegen mij oudste zeg dat ik met mijn vriend ga en anders houd ik het bij vriendinnen. Ze zal zich niet gepasseerd voelen, want zo is ze niet.

Ik werk zelf in het onderwijs en heb dus veel vakantie met mijn kinderen en die komen niks tekort. We doen genoeg uitstapjes en weekendjes weg. En in de zomer ga ik met ze op vakantie.

Ook veel vragen of ik het zie zitten om met mijn schoonfamilie op vakantie. Ja daar twijfel ik geen seconde over. Zijn echt hele lieve, warme mensen waar ik me vanaf dag 1 thuis voel.
Als opa en oma bij jouw thuis kunnen komen, zou ik lekker gaan. Klinkt helemaal prima!
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn acht dagen nou, je zit nog jaren lang aan die kinderen vast. Vraag me ook echt af wat voor types dat zijn die zeggen; 8 dagen is schadelijk/selfish voor je kids. Ze zijn toch gewoon bij opa en oma? Anders zou zijn als TO die bij de verslaafde ex zou laten
Ik denk niet dat t perse direct schadelijk is, maar als ik mijn 2 jarige een week zou achterlaten bij opa en oma, hebben die geen leuke week. Kind is iedere avond overstuur en wil niet alleen slapen, en dus overdag strontvervelend want doodmoe.

Dat hoeft absoluut niet voor het kind van TO te gelden, dus als haar kinderen, opa en oma en de gastouder het prima vinden, vooral gaan. Met mijn kind zou ik het niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven