van 2 naar 1 dutje?!
dinsdag 18 mei 2010 om 21:23
Vraagje, onze dochter 10 mnd slaapt sinds een week slecht in 's avonds. Lijkt gewoon helemaal niet moe.
Normaal sliep ze uiterlijk om 20:00, meestal eerder. Nu drama met naar bed gaan. Gillen actief en niet te kalmeren. Slaapt nu pas tegen 21:30 met uitschieters naar 22:00.
Zouden we over kunnen/moeten gaan naar een slaapje. Hoe doen jullie dat?!
Normaal sliep ze uiterlijk om 20:00, meestal eerder. Nu drama met naar bed gaan. Gillen actief en niet te kalmeren. Slaapt nu pas tegen 21:30 met uitschieters naar 22:00.
Zouden we over kunnen/moeten gaan naar een slaapje. Hoe doen jullie dat?!
dinsdag 18 mei 2010 om 22:06
dinsdag 18 mei 2010 om 23:15
Mijn kleine meid is nu ook 10 maanden en zij slaapt al een tijdje maar 1 keer per dag.Rond een uur of 12.En dan ongeveer anderhalf uur.Maar af en gtoe slaapt ze zelfs helemaal niet.Draakje!Maar ze ligt dan ook wel om 7 uur a half 8 inbed en slaapt lekker door (met soms een kleine en korte huilbui)de hele nacht.Denk ook dat twee slaapjes teveel is voor jou kleine.
woensdag 19 mei 2010 om 11:23
Ha, interessante vraag. Mijn dochter gaat ook pas laat slapen en barst van de energie. Maar haar ochtendslaapje uitstellen tot 12.00 uur gaat ook niet, want als ze tot een uur of 6.30 heeft geslapen, is ze 2 a 2,5 uur later weer echt moe en wordt ze jengelig. Of zou dat voor haar een kwestie van wennen zijn?
's Middags laten we haar nu wel wat minder lang achter elkaar slapen, helpt een beetje....
's Middags laten we haar nu wel wat minder lang achter elkaar slapen, helpt een beetje....
woensdag 19 mei 2010 om 13:42
quote:cheyennexx schreef op 18 mei 2010 @ 23:15:
Mijn kleine meid is nu ook 10 maanden en zij slaapt al een tijdje maar 1 keer per dag.Rond een uur of 12.En dan ongeveer anderhalf uur.Maar af en gtoe slaapt ze zelfs helemaal niet.Draakje!Maar ze ligt dan ook wel om 7 uur a half 8 inbed en slaapt lekker door (met soms een kleine en korte huilbui)de hele nacht.Denk ook dat twee slaapjes teveel is voor jou kleine.Serieus? Damn.... wat een wakker kindje. Als mijn dochter van 16 maanden niet naar bed gaat dan is ze echt niet gezellig. Mijn dochter van 3,5 ging tot voor kort nog iedere middag naar bed. Als ze tussen de middag niet slaapt dan is om 19.00 uur echt plat. Dan haalt ze half 8 niet eens. Kan natuurlijk wel zijn dat het nog anders wordt als ze gaan lopen.. dan gebruiken ze weer heel veel energie.
Mijn kleine meid is nu ook 10 maanden en zij slaapt al een tijdje maar 1 keer per dag.Rond een uur of 12.En dan ongeveer anderhalf uur.Maar af en gtoe slaapt ze zelfs helemaal niet.Draakje!Maar ze ligt dan ook wel om 7 uur a half 8 inbed en slaapt lekker door (met soms een kleine en korte huilbui)de hele nacht.Denk ook dat twee slaapjes teveel is voor jou kleine.Serieus? Damn.... wat een wakker kindje. Als mijn dochter van 16 maanden niet naar bed gaat dan is ze echt niet gezellig. Mijn dochter van 3,5 ging tot voor kort nog iedere middag naar bed. Als ze tussen de middag niet slaapt dan is om 19.00 uur echt plat. Dan haalt ze half 8 niet eens. Kan natuurlijk wel zijn dat het nog anders wordt als ze gaan lopen.. dan gebruiken ze weer heel veel energie.
woensdag 19 mei 2010 om 13:55
woensdag 19 mei 2010 om 18:08
Rond een maand of 10 is mijn jongste ook naar 1 slaapje gegaan. Was meer uit mijn belang. Hij maakte 2 x 3/4 uur. En dat was op die tijden dat als hij wakker werd van zijn eerste slaapje, de oudste een half uurtje later naar bed ging (die kon pas vanaf 15 maanden naar 1 slaapje) en zodra de oudste (3 uur later) wakker werd was het dan weer bijna tijd voor nummer 1.
Het was echt een verademing dat overschakelen naar 1 slaapje. Hij sliep toen 2 soms zelf met een beetje geluk 2,5 uur achter elkaar. Ik kon weer veel meer ondernemen en had 2 uur de tijd voor mezelf (lees:huishouden;-) ) tijdens hun slaapje. De jongste was ook veel beter te pas. Hij leek veel uitgeruster dan met 2 slaapjes.
Ik ben benieuwd hoe het gaat. Je moet het wel even een paar dagen proberen, want zo'n kleintje moet natuurlijk ook in een nieuw ritme komen.
Het was echt een verademing dat overschakelen naar 1 slaapje. Hij sliep toen 2 soms zelf met een beetje geluk 2,5 uur achter elkaar. Ik kon weer veel meer ondernemen en had 2 uur de tijd voor mezelf (lees:huishouden;-) ) tijdens hun slaapje. De jongste was ook veel beter te pas. Hij leek veel uitgeruster dan met 2 slaapjes.
Ik ben benieuwd hoe het gaat. Je moet het wel even een paar dagen proberen, want zo'n kleintje moet natuurlijk ook in een nieuw ritme komen.