Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
12-10-2017 14:11
Dit inderdaad. Ik ben vaak oprecht verbaasd dat mensen zo'n leven leuk vinden. Overigens ventileer ik dat alleen hier en bij een vriendin die dit helemaal snapt. Ik ben meer van leven en laten leven.
Maar als je het ervaart als een keihard oordeel, sta er dan eens bij stil wat veel kindvrijen over hun heen krijgen. Die moeten zich nogal eens verdedigen over hun keuzes. Een moeder hoeft zich (meestal) niet te verdedigen over haar keuzes om een kind te krijgen.

Dit is juist een topic waar we elkaar begrijpen. Wees blij dat we het hier doen en het niet rechtstreeks zeggen. ;-)
Dit inderdaad.
Het gaat vaak om een bepaalde houding.
Leven en laten leven. Ik vind het daarom zo fijn om hier te schrijven, omdat er begrip is en je hier dingen kwijt kan.
yesss wijzigde dit bericht op 12-10-2017 15:04
3.93% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
12-10-2017 14:25
Niet helemaal irrelevant. Onder hoogopgeleiden komt bewust kindvrij meer voor dan onder laagopgeleiden.
Ja, maar dat zegt ze niet.

Maar:
Misschien ook een verschil dat ik omringd ben met hoogopgeleide mensen die ook veel voldoening halen uit andere aspecten van het leven.

Het impliceert wel een beetje dat mensen die niet hoogopgeleid zijn, er misschien minder over nadenken of dat ze niet zoveel voldoening uit andere aspecten van het leven halen als hoogopgeleiden.

Ik las een tijdje terug dat laagopgeleide mannen vaker kindvrij/loos zijn dan hoogopgeleide mannen. Terwijl het bij vrouwen omgekeerd is, hoogopgeleide vrouwen zijn vaker kindvrij/loos. Misschien speelt het wel mee dat hoogopgeleide vrouwen, moeder worden meer uitstellen ivm werk, geen geschikt geachte partner ed. En dat het dan op een gegeven moment over gaat van uitstel naar afstel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
De gemiddelde leeftijd dat een vrouw haar eerste kind krijgt ligt op 29 jaar. Voor hoogopgeleide vrouwen is dit 33 jaar.

Nogal een verschil.
Alle reacties Link kopieren
EssentialBliss schreef:
12-10-2017 07:13
.

Ik ben er van overtuigd dat ik als kindvrije een dimensie van het leven mis. Ik ben er ook van overtuigd dat mijn leven dimensies heeft die dat van ouders niet hebben. Gewoonweg omdat ze altijd iemand hebben waar ze verantwoordelijk voor zijn en zich zorgen over te maken. Het is maar net wat onze keuzes zijn. Niets is zaligmakend.
mooi verwoord! Zo zie ik het ook.
Alle reacties Link kopieren
Hm... post weg.

Zijn er eigenlijk statistieke mbt kindvrijen? Wanneer bijvoorbeeld de meesten weten dat ze het echt niet willen of zo? Zou leuk zijn om wat cijfers te kunnen geven als iemand zegt dat je wens nog wel gaat komen!

Ik verdorie 33, ik weet heus wel wat ik wil!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik weet niet of daar cijfers van zijn, maar weet wel dat heel veel mensen in eerste instantie negatief zijn of huiverig, maar ergens tussen hun 30e en 40e toch van gedachte veranderen.

Vaak door het vinden van een geschikte partner, het bereiken van een stabiele situatie (werk, huis, etc) en het veranderen van prioriteiten (de kroeg blijkt na vijftien jaar zijn charme wat te verliezen en in Peru zijn we nu ook al drie keer geweest).
Geen zin meer in dit geneuzel van je Sweetchili. Jouw mening komt in het algemeen 300 x voorbij.

Kunnen jullie ook zo heerlijk genieten van de herfst? Helaas is hier geen bos in de buurt, maar krijg altijd zin in lekkere wandelingen met lekkere chocolademelk na.
Binnenkort gaan we onze volgende vakantie boeken, wat nog steeds niet verveelt trouwens. ;-) Bestemming nog onbekend. Als er maar zee is.
Op vakantie gaan blijft altijd heerlijk, denk ik. Veel plezier :)
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
12-10-2017 15:51
Geen zin meer in dit geneuzel van je Sweetchili. Jouw mening komt in het algemeen 300 x voorbij.

Kunnen jullie ook zo heerlijk genieten van de herfst? Helaas is hier geen bos in de buurt, maar krijg altijd zin in lekkere wandelingen met lekkere chocolademelk na.
Binnenkort gaan we onze volgende vakantie boeken, wat nog steeds niet verveelt trouwens. ;-) Bestemming nog onbekend. Als er maar zee is.
Ik woon in een bosgebied, zo mooi al die verkleurende bomen. Ik ben wel een poldermeisje en houd van een brede horizon, maar van die blaadjes wordt ik echt wel blij. De natuur op zijn vrolijkst!
Alhoewel veel bewoners wel elke week serieus moeten harken. :hihi:

Volgens maand ga ik ook op vakantie, als de reis het minimum aantal boekers haalt... Het wordt wel spannend, want als het niet door gaat moeten we iets anders boeken. We hebben al wel voorwerk gedaan, maar ja, vriend zit al een paar weken in de middle of nowhere in het buitenland, dus onbereikbaar... o_o
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
12-10-2017 15:58
Ik woon in een bosgebied, zo mooi al die verkleurende bomen. Ik ben wel een poldermeisje en houd van een brede horizon, maar van die blaadjes wordt ik echt wel blij. De natuur op zijn vrolijkst!
Alhoewel veel bewoners wel elke week serieus moeten harken. :hihi:

Volgens maand ga ik ook op vakantie, als de reis het minimum aantal boekers haalt... Het wordt wel spannend, want als het niet door gaat moeten we iets anders boeken. We hebben al wel voorwerk gedaan, maar ja, vriend zit al een paar weken in de middle of nowhere in het buitenland, dus onbereikbaar... o_o
Lichtelijk jaloers ben ik nu. :P Nu kan je, als je ervan houdt, zulke mooie foto's maken in het bos.
Ik vind sowieso de herfst een heerlijk jaargetijde.

Het is nog even spannend voor je, hopelijk gaat je reis door. Als ie niet doorgaat, zou het in november toch niet heel moeilijk moeten zijn om iets anders te boeken. Maar hoop natuurlijk dat dat niet hoeft.
Wil je kwijt waar je heen gaat, of liever niet ivm privacy?
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
12-10-2017 16:04
Lichtelijk jaloers ben ik nu. :P Nu kan je, als je ervan houdt, zulke mooie foto's maken in het bos.
Ik vind sowieso de herfst een heerlijk jaargetijde.

Het is nog even spannend voor je, hopelijk gaat je reis door. Als ie niet doorgaat, zou het in november toch niet heel moeilijk moeten zijn om iets anders te boeken. Maar hoop natuurlijk dat dat niet hoeft.
Wil je kwijt waar je heen gaat, of liever niet ivm privacy?
Misschien moet ik inderdaad dit weekend er maar met de camera op uit gaan! Ik vergeet het elk jaar. Net als wanneer de heide paars en prachtig is.

Je zou denken dat het niet zo moeilijk is om iets anders te vinden, maar ik zit nu ook even vast aan die specifieke vrije weken omdat vriend anders op Schiphol gelijk door kan naar de volgende gate. :hihi: En ik kan niet langer wegblijven ivm mijn werk.

Het is nu Zuid-Afrika, de andere opties zijn Zuidelijk Afrika en Vietnam. Eventueel zag ik ook een mooie individuele wandelrondreis op de Azoren. :heart:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
12-10-2017 15:51
Geen zin meer in dit geneuzel van je Sweetchili. Jouw mening komt in het algemeen 300 x voorbij.

Kunnen jullie ook zo heerlijk genieten van de herfst? Helaas is hier geen bos in de buurt, maar krijg altijd zin in lekkere wandelingen met lekkere chocolademelk na.
Binnenkort gaan we onze volgende vakantie boeken, wat nog steeds niet verveelt trouwens. ;-) Bestemming nog onbekend. Als er maar zee is.
Ik wandel vrijwel elke dag met mijn honden. Maar nu is het daarvoor een lekkere temperatuur, ook voor hen. Het onkruid staat niet meer zo heel hoog in de bossen, geen last meer van dazen. Van de vroege herfst kan ik genieten. Maar dan met wel blauwe luchten gepaard. Alleen zouden de dagen niet moeten korten. Dat vind ik echt wel een nadeel.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
12-10-2017 16:11
Ik wandel vrijwel elke dag met mijn honden. Maar nu is het daarvoor een lekkere temperatuur, ook voor hen. Het onkruid staat niet meer zo heel hoog in de bossen, geen last meer van dazen. Van de vroege herfst kan ik genieten. Maar dan met wel blauwe luchten gepaard. Alleen zouden de dagen niet moeten korten. Dat vind ik echt wel een nadeel.
Sowieso als het met blauwe luchten gepaard gaat! Van die winters dat de lucht blauw is en wel lekker koud is, en als er dan zon is, dan voel je zo zacht over je huid strijken... alsof je zachtjes gekust wordt. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
12-10-2017 15:13
Hm... post weg.

Zijn er eigenlijk statistieke mbt kindvrijen? Wanneer bijvoorbeeld de meesten weten dat ze het echt niet willen of zo? Zou leuk zijn om wat cijfers te kunnen geven als iemand zegt dat je wens nog wel gaat komen!

Ik verdorie 33, ik weet heus wel wat ik wil!
Ik heb laatst wat cijfers gevonden, maar weet niet meer precies waar. Volgens mij las ik daar dat ca. 10% van de vrouwen bewust kindvrij is en ca. 15% van de hoogopgeleide vrouwen. Ik zal eens kijken of ik dat linkje nog kan vinden!

En met mijn opmerking bedoelde ik idd dat het krijgen van kinderen voor hoogopgeleide vrouwen dus minder vanzelfsprekend is.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Herfstdagen zoals vandaag vind ik heerlijk! Maar ik word doorgaans niet zo heel vrolijk als het veel regent. Dan wil ik ook weg. Naar de zon! Maarja, ben net terug uit Italië en het kan niet altijd feest zijn.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
@Dianaf, ook wij roepen vaak als we ergens zijn: waarom hebben we de camera niet mee? Haha.

Met specifieke data wordt het al een stuk lastiger. Wij hebben een keer last minute willen boeken ver buiten het seizoen. Je zou zeggen dat dat een makkie is, maar dat viel zwaar tegen. Er worden veel reizen aangeboden, maar als je verder klikte bleek dat de reis niet meer beschikbaar was. Uiteindelijk nog iets gevonden, maar kostte wel veel moeite.

@Hondemens, in het donker moeten wandelen met honden lijkt mij een stuk minder fijn. Maar overdag is het natuurlijk lekker. En je doet zo nog wat voor je conditie ook!
dianaf schreef:
12-10-2017 16:19
Sowieso als het met blauwe luchten gepaard gaat! Van die winters dat de lucht blauw is en wel lekker koud is, en als er dan zon is, dan voel je zo zacht over je huid strijken... alsof je zachtjes gekust wordt. ;-D

Wat klinkt dit mooi.
Als je ooit geen werk meer hebt, kan je altijd nog dichter worden. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gevonden! https://www.trouw.nl/cultuur/kinderloze ... ~ab4e488e/

"Van de Nederlandse vrouwen die 60 jaar zijn, is 11 procent kinderloos gebleven. Van de 45-jarigen heeft 17 procent geen kinderen gekregen, en van de vrouwen die rond de 30 zijn, verwacht 20 procent geen moeder te worden – onder hoogopgeleide vrouwen is dit een kwart.
De helft van de kinderloze vrouwen kan geen kinderen krijgen of heeft geen partner met wie ze een gezin wil stichten. De andere helft is vrijwillig kinderloos, en dit percentage neemt volgens prognoses van het CBS de komende jaren toe."
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
@hoezitdit, ik heb ook geen smartphone, dus dat helpt ook niet. Ik hoop nu het eerder donker wordt, dat ik nu weer meer herten of zwijnen tegenkom als ik langs de bosrand loop/fiets.

Ach, we zien wel weer met de reizen. Desnoods gaat we richting zijn ouders, die wonen toch in het buitenland. Is ook wel weer gezellig. En een beetje klussen in huis, zoals behangen.

En merci voor het compliment. Lijkt mij best gaaf om een beetje leuk te kunnen schrijven, maar meer dan dit soort korte dingen kom ik niet. Alhoewel ik wel een kei ben ik Sinterklaasgedichten en zo. Misschien moet ik mijn emails zo rond Sinterklaas maar eens in rijmvorm maken. Gewoon omdat het kan.

Goed artikel Doornroosje!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
@Hoezitdit: Ik heb mijn honden kattenbak zindelijk gemaakt. Het zijn maar kleine hondjes. Wandelen is hier vooral voor de beweging. Al doen ze onderweg nog wel wat. Dus ze hoeven er niet perse uit in het donker. Vind het fijn dat ze hun behoefte kunnen doen wanneer ze willen. Zeker ook omdat mijn ene hond zwakke darmen heeft en vaker moet. En nog een voordeel is dat ik gewoon kan uitslapen.
Ik kwam van de week hun familie tegen. De oma van mijn oudste en de moeder van de jongste.
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van Halloween?
Ik doe zelf niet actief mee in de vorm van verkleed gaan, maar in de speeltuin waar ik vrijwilliger ben sluiten het seizoen standaard af met Halloween. Ik en mijn stiefvader maken dan foto's. Een paar terug was ik nog wel verkleed, maar vind het een gedoe. Elk jaar wordt het drukker, er zijn nu al meer dan 300 aanmeldingen O_O Want zoveel mensen vinden het leuk. Ook weer een mening die ik niet deel. Ik heb dan nog een rustige taak. Langs de versierde huizen foto's maken van de kinderen die snoep krijgen. Liever dat dan honkvast een paar uur op dezelfde plek moeten zitten/staan. Ben altijd blij als die avond weer om is en het een paar maanden geen speeltuin is.
hondenmens wijzigde dit bericht op 12-10-2017 19:08
1.73% gewijzigd
Doornroosje75 schreef:
12-10-2017 16:38
Ik heb laatst wat cijfers gevonden, maar weet niet meer precies waar. Volgens mij las ik daar dat ca. 10% van de vrouwen bewust kindvrij is en ca. 15% van de hoogopgeleide vrouwen. Ik zal eens kijken of ik dat linkje nog kan vinden!

En met mijn opmerking bedoelde ik idd dat het krijgen van kinderen voor hoogopgeleide vrouwen dus minder vanzelfsprekend is.
Op dit verband doelde ik inderdaad in mijn eerdere posts.
Alle reacties Link kopieren
Hondenmens, ik doe niet aan Halloween. Ze vieren hier wel Sint Maarten en voor de buurkinderen halen we wel altijd wat snoep en doosjes rozijnen. Ik vind het altijd wel leuk dat ze dan stik zenuwachtig een liedje zingen, of afraffelen. Wij zijn meestal één van de eerste huizen waar ze heen gaan, omdat we op de hoek zitten. ;-D Maar ik ken het verder niet van huis uit. Het is toch vaak zo dat de dingen die je zelf als kind hebt meegemaakt (of altijd al traditie zijn geweest) je toch meer aanspreken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
@Hondenmens, dat is handig, dat je hondjes op de kattenbak kunnen. Ik wist niet dat honden dat te leren is.
En kenden de honden elkaar nog?

Halloween leeft hier niet echt, al hadden we vorig jaar een verkleedparty op het werk. Dat was heel leuk. Maar verder doen we er niet aan.
Hier schijnt zowel Halloween als 11 november een activiteit te zijn. Maar er wordt niet deur voor deur aangebeld, alleen als bekend is dat betreffende bewoner dat waardeert en snoepgoed/mandarijnen heeft ingeslagen. Geen idee hoe ik dat kan aangeven; ook wel goed voor mijn lijn als ik dus niks ingeslagen heb ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven