Vermaak in de auto 18 maanden

10-08-2020 19:58 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar leuke tips om onze dochter (18 mnd) te vermaken tijdens een autorit van ong. 6 uur. En dan vooral creatieve dingen waar ze zich mee vermaakt (al mag het ook best speelgoed zijn). De liedjes van nijntje zijn in de auto favoriet, alleen daar worden wij wel een beetje horendol van na 30 min.

Zelf al bedacht:
- aqua doodle travel
- een portemonnee met pasjes, ritsjes e.d
- verhaaltjes die voorgelezen worden via Spotify

Wie kan zijn creatieve brein er nog op los laten op deze zwoele zomeravond..
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net terug van 8u rijden met peuter en dreumes. Dreumes sliep vooral veel (ookal was het overdag) en vermaakte zich daarnaast met: plastic dieren, een puzzel, de pop van zijn zus, liedjes zingen en ook wel even met een filmpje kijken. Wij deden dezelfde riedel als hierboven: even spelen, slapen, wat eten (rozijntjes in zo’n bakje doen waar ze niet uit kunnen vallen), even spelen en dan stoppen. Tijdens de stop stuk wandelen, gooien met de bal, flink moe maken dan lukte het slapen wel nog een keer. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
10-08-2020 20:03
Ja, zat ik ook aan te denken.. alleen wat stop je dan in die kadootjes..
Kan de action natuurlijk leeglopen, maar vind het wel fijn als ze er later ook nog mee wil spelen..
O daar zou ik niet mee bezig zijn. Super toch als ze zich met action spulletjes weet te vermaken tijden de rit? Kindje blij, jullie blij. En wat kost het nou helemaal bij de action.
Alle reacties Link kopieren
Weet niet hoe lang de rit nog weg is, maar wat ik op die leeftijd ook nog deed: geliefd speelgoed al een maand van te voren wegleggen en dan tijdens zo'n reis weer teruggeven. Daarmee waren ze meestal nog blijer dan nieuwe dingen. Het had alleen effect als het echt lang weg was dus als je komend weekend vertrekt werkt dat waarschijnlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden veel kinderliedje en luisterboeken
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
10-08-2020 21:13
Weet niet hoe lang de rit nog weg is, maar wat ik op die leeftijd ook nog deed: geliefd speelgoed al een maand van te voren wegleggen en dan tijdens zo'n reis weer teruggeven. Daarmee waren ze meestal nog blijer dan nieuwe dingen. Het had alleen effect als het echt lang weg was dus als je komend weekend vertrekt werkt dat waarschijnlijk niet.
Haha! Die is ook goed.
Zit meteen na te denken waar ze graag mee speelt, maar 't zijn vooral de dingen waar ze mee kan lopen. (Buggy, bal) Misschien vandaar de vraag ook, ze is niet zolang zoet al zittend op de grond..
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
10-08-2020 20:23
staan in de vakantiebieb app nog de luisterverhaaltjes van dikkie dik? Zijn best leuk.

Op een gegeven moment gaan die standaard geluiden die elk nieuw verhaaltje inluiden en afsluiten ook irriteren omdat elk verhaal maar een paar minuutjes duurt.
dikkie dik luisterboekjes staan op Spotify kwam ik van de week achter, idd dat muziekje is wel irritant, haha maar goed, beetje afwisselen.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk me nog iets, nooit in de auto gedaan, maar op die leeftijd vonden ze het heel leuk om te zien wat ik maakte van klei (play doh). Een slak, worm, bloem.... Kapot maken (balletje), en weer iets anders. Als je t zelf doet valt het wel mee met de rotzooi maar als het een kind is wat alles uit je handen trekt en zelluf wil doen kan het wel een rommeltje worden. Wellicht alsnog leuk om mee te nemen voor een regenachtige dag op vakantie.
Cookieholic schreef:
10-08-2020 20:14
Goede, ik kan bij die magnetische borden alleen maar borden vinden vanaf 3 jaar.. ze zit nog achterste voren dus kan niet zien of het dan allemaal goed gaat...nog maar eens goed naar kijken dus
Niet alles gelezen maar je kan overwegen een spiegeltje op te hangen aan de hoofdsteun waardoor de bestuurder via de achteruitkijkspiegel kan spieken of alles nog goed gaat :-)
anoniem_63ebe96ed74a5 wijzigde dit bericht op 10-08-2020 21:37
Reden: Misten een paar letters
0.22% gewijzigd
Hier dochter van ongeveer dezelfde leeftijd en ze kan zich lang vermaken met vtech spul. Misschien een soort vtech boekje waar als je op het plaatje drukt het woord gezegd wordt? Ik zou niet iets kopen wat veel onderdelen heeft en wat je kind makkelijk weg kan gooien, dat levert vooral frustratie op :lol: Verder zijn (flap)boekjes en knuffels hier over het algemeen een succes. De laatste keer in het vliegtuig hebben we veel snacks gegeven hebben, maar toen was ze jonger (zonder suiker).
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
10-08-2020 21:04
Achterstevoren reizen wordt aangeraden tot 105 cm, en ik heb een kleintje van 75 cm, haha. Sowieso kan ze nog in het eerste stoeltje, dus ze kan niet bij het raam..

We denken er wel overna om een nieuwe stoel te kopen, maar eigenlijk hoeft het nog niet (en ook die is dan achteruit).
Maar vaak wel hoger en da's fijner naar buiten kijken.

Ik zou vooral zo plannen dat kind beetje moe is en lekker een dutje doet voor een gedeelte en met mazzel voor de helft van de rit!
Alle reacties Link kopieren
Slaapt ze niet in de auto? Blijkbaar viel ik zelf altijd binnen een kwartier in slaap en mijn jonge nichtjes sliepen rond die leeftijd ook vaak in de auto.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
10-08-2020 22:03
Slaapt ze niet in de auto? Blijkbaar viel ik zelf altijd binnen een kwartier in slaap en mijn jonge nichtjes sliepen rond die leeftijd ook vaak in de auto.
Bij de ritjes van nu een uurtje slaapt ze niet meer, maar misschien bij langere ritten wel..
Ik hoop als we het goed plannen dat ze dan 1,5 - 2 uur slaapt.. maargoed, das nog 4 uur wakker, haha
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
10-08-2020 20:35
Plastic raamstickers op de ruiten plakken misschien.
Kan kind daar al wel bij vanuit het zitje?
Alle reacties Link kopieren
Wij hoopten hier ook op veel slaap bij dreumes. Helaas zowel op de heen als de terugreis (7,5 enkele reis) heeft hij maar 2x 20 minuten geslapen.
Ik heb zoals hierboven speelgoed wat bekend was ingepakt. Maar ben ook even een rondje kringloop gegaan en heb daar wat houten speelgoed, een grote auto, en wat plastic dieren gescoord. Alles ingepakt. Dan is het uitpakken al een feestje en dat kost ook even tijd haha
Verder rozijntjes, gummybeertjes, fruit en ander lekkers mee. Wat de hit was, was drinken uit een pakje IPV zijn rietjesbeker. Hij was heel geconcentreerd en trots op zichzelf.
De laatste 1-2 uur hebben we de dvd speler aangezet.
We zijn maar 1x gestopt voor een plas en tank pauze en verder gewoon doorgereden. Dat ging prima. De terugweg was het ondanks airco wel erg warm, dus die laatste 1,5 uur waren niet heel gezellig. Maarja, buiten de auto was het nog warmer...
Alle reacties Link kopieren
Daanstje schreef:
11-08-2020 07:43
Wij hoopten hier ook op veel slaap bij dreumes. Helaas zowel op de heen als de terugreis (7,5 enkele reis) heeft hij maar 2x 20 minuten geslapen.
Ik heb zoals hierboven speelgoed wat bekend was ingepakt. Maar ben ook even een rondje kringloop gegaan en heb daar wat houten speelgoed, een grote auto, en wat plastic dieren gescoord. Alles ingepakt. Dan is het uitpakken al een feestje en dat kost ook even tijd haha
Verder rozijntjes, gummybeertjes, fruit en ander lekkers mee. Wat de hit was, was drinken uit een pakje IPV zijn rietjesbeker. Hij was heel geconcentreerd en trots op zichzelf.
De laatste 1-2 uur hebben we de dvd speler aangezet.
We zijn maar 1x gestopt voor een plas en tank pauze en verder gewoon doorgereden. Dat ging prima. De terugweg was het ondanks airco wel erg warm, dus die laatste 1,5 uur waren niet heel gezellig. Maarja, buiten de auto was het nog warmer...
Gaat zo'n pakje drinken niet enorm lekken in zo'n stoeltje? Of had je er zo'n pakjesbeschermer omheen?
Alle reacties Link kopieren
Een lege plastic fles vullen met in stukjes geknipte rietjes en wat droge rijst. Dop er goed op vastlijmen en je hebt een regenbuis.
Je kunt ook een lege fles vullen met water en glycerine en glitters. Of gewoon zo'n glitterbuis kopen.
Ziplock vullen met wat scheerschuim en glitters en na het sluiten nog een strook duct tape over de sluiting.
Alle reacties Link kopieren
Vast heel ontaard, maar een tablet met filmpjes. Onze dochter wilde rond die leeftijd echt niet de hele tijd in de auto spelen, maar sliep ook niet echt. Filmpjes kijken vond ze wel heel fijn. En onderweg wil je geen krijsende dreumes achterin lijkt mij.

Terug zijn we rond haar bedtijd gaan rijden. En heeft ze de hele weg geslapen. Dat was echt een heel stuk fijner.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
11-08-2020 10:23
Vast heel ontaard, maar een tablet met filmpjes. Onze dochter wilde rond die leeftijd echt niet de hele tijd in de auto spelen, maar sliep ook niet echt. Filmpjes kijken vond ze wel heel fijn. En onderweg wil je geen krijsende dreumes achterin lijkt mij.

Terug zijn we rond haar bedtijd gaan rijden. En heeft ze de hele weg geslapen. Dat was echt een heel stuk fijner.
Haha neehoor, groot gelijk. Ik heb mijn man inmiddels overtuigd dat de tablet ook wel echt mee moet, maar wil er niet te snel naar grijpen..

Weet iemand of er een app ofzo bestaat zodat je de tablet ook weer uitkunt zetten via je telefoon ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
11-08-2020 07:57
Gaat zo'n pakje drinken niet enorm lekken in zo'n stoeltje? Of had je er zo'n pakjesbeschermer omheen?
Nee, helaas geen pakjes beschermer erom. Had best handig geweest.
Ik dronk de eerste helft op, en zoon de 2e helft. Hij heeft 3 druppels gemorst, dus viel best mee!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben:
- zo'n stoelzak met steekvakken, die ik volprop met stukjes speelgoed
- de action leeggekocht met kleine meuk (waarvan we de helft op vakantie zo maar "kwijt" zijn geraakt, daar gaat m'n consuminderplan)
- een tablet met Netflixdownloads, die we pas inzetten als het écht niet meer gaat
- van die rietjesbekers met drinken
- vooral niet teveel suiker
- een CD met liedjes die de kids leuk vinden

Maar heel eerlijk, toen onze oudste 18 maanden was zijn we ermee naar de Franse kust gereden. 600 km en hij heeft geen kik gegeven en 80% van de reis geslapen; en de overige 20% hysterisch gezwaaid naar alle windmolens die hij zag. Dit jaar door files 13 uur in de auto gezeten met twee kids van 4 en 2 en die hadden ook vrij weinig entertainment nodig. Het kan ooit meevallen!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Cookieholic schreef:
11-08-2020 12:07


Weet iemand of er een app ofzo bestaat zodat je de tablet ook weer uitkunt zetten via je telefoon ofzo?
Ga sowieso naast je kind zitten, dan kun je gewoon direct alles aangeven of wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
11-08-2020 13:25
Ga sowieso naast je kind zitten, dan kun je gewoon direct alles aangeven of wisselen.
Ik heb dus nog de illusie dat dat niet hoeft.. maar misschien kom ik daar op terug
Alle reacties Link kopieren
Maar wat zou je er zelf voor voordeel van hebben om het niet te doen?

Ik ben dus niet bekend met kinderen die lekker gingen slapen, alleen met kinderen die gezellig oogcontact en vermaak wilden hebben, en dan keken ze nog eens vooruit en niet achteruit ook ;-)
Ja, dan was ik wel gesloopt, maar ik zou nog gesloopter geweest zijn voorin waar ik niks voor ze kon doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de mensen die ziplock zakjes met verf/scheerschuim e.d. geven heel erg dapper. Mijn zoons zouden in no time een gat in dat zakje maken, desnoods met hun tanden. Maarja het waren/zijn ook beide bijtertjes :hyper:

Wat mijn jongste (bijna2) momenteel heel leuk vindt in de auto is een magneetspel van haba, maar het is er vast ook van andere merken. Het is een soort houten doolhofje met gangen waar je met een magneetpen (die er met een touwtje aan vast zit) balletjes door kan bewegen.

Ze hebben voor €3 bij intertoys een soort kartonnen tekenblok met een “magische” stift. Daar doe je water in en als je er dan mee over de platen gaat komen er kleuren en verborgen plaatjes tevoorschijn. En als het opdroogt verdwijnt het weer en kan je het hergebruiken. Dat is hier ook al lange tijd een grote hit.

Ook rijgdingen namen we weleens mee voor onderweg (geen kralen waar ze in kunnen stikken; maar grotere houten dingen met autootjes hadden wij). Mijn oudste kon dat prima met 18 maanden... jongste is dus net 2 maar kan het nog steeds niet. Dus wellicht leuk voor jou kindje.

Ik wens jullie iig een hele fijne reis toe!
Alle reacties Link kopieren
boontje89 schreef:
11-08-2020 16:39
Ik vind de mensen die ziplock zakjes met verf/scheerschuim e.d. geven heel erg dapper. Mijn zoons zouden in no time een gat in dat zakje maken, desnoods met hun tanden. Maarja het waren/zijn ook beide bijtertjes :hyper:

Wat mijn jongste (bijna2) momenteel heel leuk vindt in de auto is een magneetspel van haba, maar het is er vast ook van andere merken. Het is een soort houten doolhofje met gangen waar je met een magneetpen (die er met een touwtje aan vast zit) balletjes door kan bewegen.

Ze hebben voor €3 bij intertoys een soort kartonnen tekenblok met een “magische” stift. Daar doe je water in en als je er dan mee over de platen gaat komen er kleuren en verborgen plaatjes tevoorschijn. En als het opdroogt verdwijnt het weer en kan je het hergebruiken. Dat is hier ook al lange tijd een grote hit.

Ook rijgdingen namen we weleens mee voor onderweg (geen kralen waar ze in kunnen stikken; maar grotere houten dingen met autootjes hadden wij). Mijn oudste kon dat prima met 18 maanden... jongste is dus net 2 maar kan het nog steeds niet. Dus wellicht leuk voor jou kindje.

Ik wens jullie iig een hele fijne reis toe!
Dat magneetspel ziet er leuk uit! Ben benieuwd of ze dat al kan. En ik wist niet dat ze bij intertoys dat watertekenen ook hebben, dat is niet duur!

Zo'n ziplock vind ik ook wel eng, misschien met rijst, dan is het niet zo erg als het toch open gaat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven