Voedingsschema baby 6 maanden
vrijdag 10 oktober 2008 om 16:03
Kan iemand me helpen met een richtlijn qua voedingsschema voor baby van 6 maanden.
Geven jullie ook pap. Heb rijstebloem geprobeerd maar dat vindt ons zoontje dus echt vreselijk. Is bambix pap ook uit een fles te drinken of is dat veel te dik. Weet wel dat geadviseerd wordt om pap van een bordje te geven, maar dat duurt 's-ochtends zo lang, vandaar dat ik die eerste pap 's-ochtends gewoon lekker uit de fles wil doen.
Bedankt voor jullie tips
Geven jullie ook pap. Heb rijstebloem geprobeerd maar dat vindt ons zoontje dus echt vreselijk. Is bambix pap ook uit een fles te drinken of is dat veel te dik. Weet wel dat geadviseerd wordt om pap van een bordje te geven, maar dat duurt 's-ochtends zo lang, vandaar dat ik die eerste pap 's-ochtends gewoon lekker uit de fles wil doen.
Bedankt voor jullie tips
vrijdag 10 oktober 2008 om 16:20
Vanaf 6 maanden mag je gaan bijvoeden, dus dat wil zeggen: een eerste beginnetje met pap, groenten en/of fruit.
Je geeft dus de reguliere melkvoedingen (fles of borst) en daarnaast probeer je langzaam wat lepeltjes groente of fruit. Een papvoeding mag, maar hoeft niet als je zoon het niet lust. Die van mij heeft het ook nooit lekker gevonden. Als hij liever Bambix uit de fles krijgt mag je dat natuurlijk ook gewoon doen. Dat het van een bordje 'moet' is alleen zodat hij leert eten vanaf een lepel, maar dat komt vanzelf wel goed.
Je geeft dus de reguliere melkvoedingen (fles of borst) en daarnaast probeer je langzaam wat lepeltjes groente of fruit. Een papvoeding mag, maar hoeft niet als je zoon het niet lust. Die van mij heeft het ook nooit lekker gevonden. Als hij liever Bambix uit de fles krijgt mag je dat natuurlijk ook gewoon doen. Dat het van een bordje 'moet' is alleen zodat hij leert eten vanaf een lepel, maar dat komt vanzelf wel goed.
vrijdag 10 oktober 2008 om 16:32
Mijn dochter is ook 6 maanden, krijgt 5 of 6 keer borstvoeding, en 's ochtends rond tien uur fruithapje en in de middag rond vier uur een baby rijstwafeltje. Groente hebben we een keer geprobeerd, maar daar moet ze nog erg aan wennen. Pap in fles hebben we af en toe gedaan voor het slapen, geen probleem met rijstebloem hier.

vrijdag 10 oktober 2008 om 16:58
Gheh.
Sarahmeisje bij 6 maanden at 1 papfles (rijstebloem) savonds, rest van de dag nog 4 a 5 flessen. Verder nog een fruithap van 2 stuks gepureerd fruit én een volledig potje.
Denk niet dat je haar als voorbeeld moet nemen overigens.
Ze vreet nu nog net zoveel trouwens, helaas lukt een fles minder nog steeds niet. Ze is nu net 7 maanden.
Sarahmeisje bij 6 maanden at 1 papfles (rijstebloem) savonds, rest van de dag nog 4 a 5 flessen. Verder nog een fruithap van 2 stuks gepureerd fruit én een volledig potje.
Denk niet dat je haar als voorbeeld moet nemen overigens.
Ze vreet nu nog net zoveel trouwens, helaas lukt een fles minder nog steeds niet. Ze is nu net 7 maanden.
zondag 12 oktober 2008 om 15:27
Mijn zoontje is nu bijna 6.5 maand en hier gaan er 4 flessen in (1 papfles van bambix ongeveer 4 eetlepels op 230 cc melk gaat prima door de speen). Tussendoor een klein potje fruit en een danoontje. Groente moet meneer niks van hebben tenzij er fruit hap doorheen gaat anders spuugt hij het er net zo snel weer uit haha
Fyrin gaat ie goed met de kleine Florijn? Je "moet" snel maar eens op de groep langskomen als je dat wilt tenminste! Ben benieuwd hoe ze er nu uitziet!
Fyrin gaat ie goed met de kleine Florijn? Je "moet" snel maar eens op de groep langskomen als je dat wilt tenminste! Ben benieuwd hoe ze er nu uitziet!