Voordelen bakfiets t.o.v. fietskar

02-03-2010 23:54 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen dus een Gazelle Cabby (bakfiets) aanschaffen. Ik roep al jaar en dag dat ik een bakfiets wil en man is eindelijk om

We hebben 4 kleine kinderen.

Maar we hebben al een fietskar. Uit ervaring is echter gebleken dat ik die toch niet zoveel pak als gehoopt, wegens teveel 'gedoe'. Voor ik weg ben ben ik zo 20 min. verder en met een bakfiets denk ik dit sneller te kunnen.

Met 2 en 3 kinderen gebruikte ik hem nog wel regelmatig.

Nu zat ik zo te denken; eigenlijk is het natuurlijk heel erg verwend dat ik een bakfiets wil als ik al een fietskar heb (die we hopen te verkopen via mp). Maar het lijkt me zo fijn en handig.

Dus heeft er iemand even de voordelen op een rij van de bakfiets boven de fietskar.

Ik heb zelf al bedacht:

- ik heb er voor gespaard

- ze zitten voor me, dus 'k heb ze in het oog

- de gazelle cabby rijdt lichter dan met een fietskar achter je

- ik hoef niet én naast me op fietsende zoon en achter me op fietskar te letten

- ik hoef niks meer aan te koppelen, gewoon kids bak in, in de gordeltjes en gáán

- de fietskar is eigenlijk net te breed voor onze poort om de kleine bocht goed te pakken, maar dat is geen argument want de bakfiets is weer 'te' lang

Dus vievs, waarom 'moet' je een bakfiets hebben?
Whatever, I do what I want
quote:Sientje 2 schreef op 14 september 2010 @ 21:03:

Ik heb een paar keer mensen horen zeggen dat ze het juist een onveilig idee vinden dat de bak voor zit omdat je dan bij het oversteken eerst de bak met de kinderen de weg op rijdt.

Hoe zien de bakfiets gebruikers dit?je kijkt toch voordat je oversteekt?
quote:Dana schreef op 14 september 2010 @ 22:19:

Ik heb altijd begrepen dat een tweewieler juist stabieler is, omdat je erop fietst zoals je je hele leven al hebt leren fietsen (en je evenwicht op de fiets te bewaren). Terwijl je bij een driewieler echt opnieuw moet leren om bochten te nemen, als je niet goed geoefend bent dan schijn je er juist makkelijker mee om te kunnen vallen in de bocht.

Maar dat is allemaal van horen zeggen, heb zelf geen ervaring met bakfietsen.

wij hebben op het werk een driewiel-rolstoelfiets, waarbij de cliënt met wie je fietst dan ook voor je zit. Het is zeker waar dat je echt moet leren bochten te nemen. Als je dat niet goed doet, kun je inderdaad omslaan.

Maar goed, een paar keer oefenen hoe de fiets in de bocht ligt en je weet het hoor.
Ik ben heel enthousiast over mijn tweewieler van bakfiets.nl. Fietst heel licht en je kunt er prima mee manoeuvreren. 9 Maanden zwanger kon ik nog prima fietsen met mijn 2 oudsten.

Je ziet je kindjes en dat vind ik een veilig idee. Tweewielers kiepen minder snel dan driewielers. Google maar eens op bakfiets test van het programma Kassa van de VARA.

Is overigens wel 2 jaar oud deze test.
Tarretje, ik overweeg om een kidcar te kopen, maar dacht juist dat het ombouwen heel gemakkelijk ging. Welke kidcar heb jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven