Voorleesboek kdv

08-05-2012 12:25 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn dochter wordt volgende week 4. Nou lijkt het me leuk om als afscheid een voorleesboek te geven aan het kdv, maar welke?

Ik heb geen idee wat ze in de kast hebben staan en wil het eigenlijk niet vragen, want ik vind het leuker als het een verassing is...

Iemand tips?
Ja- de verhalen van Kolletje vind ik altijd leuk om voor te lezen. Geschreven door Pieter Feller.
Eend is de baas is leuk!

http://www.bol.com/nl/p/eend-is-de-baas ... 011809125/
De grote editie (maxi-editie heet 'ie bij de uitgever) van de gele ballon van Charlotte Dematons is leuk, omdat ze daar makkelijk met een groepje kinderen tegelijk naar kunnen kijken.

Wel even controleren of ze het niet al hebben...
dikkie dik is jarig (ivm 40 jarig jubileum ofzoiets)
Genoeg prentenboeken...

De boeken van Tjibbe Veldkamp (Agent en Boef, Tim op de tegels) zijn erg leuk, Harmen van Straaten met Spuit Elf (wel nog een beetje moeilijk misschien), Max Velthuis en Kikker, boekjes van Dick Bruna, de Gruffalo van J. Donaldson is ook erg leuk.
Berenjacht...vonden mijn kinderen altijd prachtig.

Eric Carle (Rupsje Nooitgenoeg ed) ook altijd een succes.
quote:Juffie87 schreef op 08 mei 2012 @ 12:40:

dikkie dik is jarig (ivm 40 jarig jubileum ofzoiets)Gisteren dochter van 5 1/2 nog voorgelezen, blijft leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Rambamboelie
Ik heb destijds het grote kikker en eend boek gekocht met 2 handpopjes erbij. Vonden ze heel leuk. Omdat hij zo groot is is hij handig met voorlezen bij een groepje.
Stressed is just desserts spelled backwards
http://www.bol.com/nl/p/h ... n-julia/1001004011232512/ is echt een geweldig boek. Ik heb hem zelf ook. Op school kunnen ze er zelfs een knutselproject van maken. Sommige (groot)ouders schijnen de muizen zelfs na te maken, zodat de muizenavonturen nog extra gaan leven.
Hier had ik op allebei de groepen een boek van Tip de muis gegeven. Dochter vindt die boeken heel leuk zelf, vandaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven