vraag : kan een 2 jarig kind alleen overleven ?

05-12-2008 20:34 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zie net de reclame voor foster parents plan ( denk ik toch ) met een meisje van 2 dat op straat leeft en vervolgens in een kindertehuis liefdevol wordt verzorgd.

alles goed en wel maar ik denk niet dat een 2 jarig kind alleen kan overleven. wat denken jullie ? weet iemand een antwoord op deze vraag ?

alvast bedankt ptt
quote:princessetamtam schreef op 05 december 2008 @ 20:34:

ik zie net de reclame voor foster parents plan ( denk ik toch ) met een meisje van 2 dat op straat leeft en vervolgens in een kindertehuis liefdevol wordt verzorgd.

alles goed en wel maar ik denk niet dat een 2 jarig kind alleen kan overleven. wat denken jullie ? weet iemand een antwoord op deze vraag ?

alvast bedankt pttEen kind van twee kan amper praten en amper lopen...wat denk je zelf?
ik denk van niet, pientje. zouden ze dat dan echt doen om het extra zielig te maken ? wat erg...
Nee dat geloof ik niet dat ze het doen om het extra erg te maken, er zijn echt kinderen zonder dak boven hun hoofd.
ok maar dan denk ik toch dat oudere straatkinderen ze in leven houden, zie ze nog geen eten zoeken.
Denk dat het wel zou kunnen. Vooral als het in een grotere groep van kinderen wordt opgenomen. Gebeurt vaak in die landen, dat er groepen met "zwerfkinderen" zijn die samen voedsel stelen en samen slapen.

Maar helemaal alleen zou het kind het heel moeilijk hebben.
......om over 7 jaar in de prostitutie te belanden....
wat een vooruitzichten toch... verschrikkelijk.
Ik denk ook dat het wel zou kunnen.

Een mens heeft toch het instinct om te overleven, dus zo'n 2 jarig kind vindt heus wel manieren om aan eten te komen.

En zoals al vaker is gezegd zijn er altijd andere zwerfkinderen die helpen.

Ik geloof niet dat dit verhaal verzonnen wordt om geld binnen te halen, dit gebeurt echt.
..
ok ik geloof jullie en ook dat anderen voor ze ''zorgen''. maar ik word wel naar ervan te denken aan wat jullie hier allemaal zeggen.
Ik denk dat ze daar echt nog te klein voor is. Ze weet niet eens wa eten is, ja ze heeft honger, maar weet zij veel dat je gras niet kunt eten en sla wel? Zij ziet geen verschil.

Ik denk dat een tweejarig kind niet alleen kan overleven nee.
Je hebt een kind van net 2, en een kind van bijna 3 wat ook nog 2 is. En die laatste is al best zelfredzaam, althans, als het moet..
quote:princessetamtam schreef op 05 december 2008 @ 20:34:

alvast bedankt ptt

In Roemenie heb ik een tijd gewerkt met\voor straatkinderen. Van 0 tot 18 ( ongeveer ) die kleinste kunnen niet uitzich zelf over leven , maar wat je zag was dat een hele groep zich over die kleintjes "ontfermde". Dwz ze kregen een droge treinwagon om in te slapen en een flesje cola en een koekje om ze stil te houden.

Helemaal alleen zou een kind van 2 niet kunnen overleven. Maar aangezien straatkinderen meestal in groepen ( of bende's ) op straat leven kan een kind van 2 dus wel op de straat leven.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Rondom Foster Parents was een jaar of tien geleden een flinke rel. Twee gezinnen hadden één kindje, veel geld bleef in de organisatie hangen en kwam niet bij het kind terecht enz. Toen is het overgegaan op 'Het Plan'.

Dus ik verdenk ze er echt wel van om stemmen te werven door middel van deze 'zielige' reclame.
Straatkinderen ( in RO ) leven hoofdzakelijk van diefstal, prostitutie en van de groepen "rijke" westerlingen die eten \ voedsel en geld kwamen brengen.

De stichting waar ik voor werkte bracht 1x per dag warm eten op het station. Zorgde voor hulp waar nodig. ( medicatie, voorbehoedsmiddelen ) En in die tijd hebben we 3 huizen gekocht en ingericht voor de kinderen. 1 voor de kleintjes. 1 voor de jongens. 1 voor de meisjes.

De kleintjes hadden ( 10 jaar later bekeken ) de meeste kans van slagen. Van de ongeveer 20 jongens en 15 meisjes die wij in die tijd opgevangen hebben zijn er ongeveer 3 jongens en 5 meiden echt goed terecht gekomen, de rest is weer terug de straat op gegaan. Van de 8 kleintjes zijn er 7 goed terecht gekomen 1 is door zijn moeder mee terug genomen de straat op.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven