Vriend met Klinefelter

06-08-2009 13:09 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

na ruim een jaar tobben om zwanger te raken, hebben we gisteren te horen gekregen dat m'n vriend het Syndroom van Klinefelter heeft. Dit houdt in dat hij een X-chromosoom te veel heeft, dus XXY. Mannen met dit syndroom zijn in principe onvruchtbaar, maar via ICSI schijnt het in sommige gevallen toch mogelijk te zijn om zwanger te worden. Wie heeft hier ervaring mee?

Draakje13
Hallo Draakje.

Ik ben zelf verpleegkundige. En we hebben in het verleden eens een patient (man) gehad met dit syndroom. Ik moest toen ook opzoeken wat het was. Deze man was getrouwd en samen hadden ze 1 zoon.

Misschien zou je eens kunen praten op een forum met mensen met het syndroom van klinefelter. Sterkte met alles!

http://forum.klinefelter.nl/
hey draakje, dat is even een flinke diagnose om te slikken '!

bij kaetje en de prikbitches kun je meepraten als het op ICSI aan komt maar daar zit niemand met het syndroom van klinefelter. wel meiden die om andere redenen ICSI ondergaan of dat succesvol hebben gedaan. je bent welkom als je daar wilt meepraten

Patientje en Yamuna,

dank jullie wel voor jullie reacties. Ik had de klinefelter vereniging idd al gevonden en er is zelfs een hyve.

Voordat we aan ICSI kunnen denken moet eerst duidelijk zijn of mijn vriend wel zaadcellen aanmaakt. Maar het is goed om te horen dat er mannen zijn bij wie het lukt!

Er schijnen maar twee plekken in NL te zijn waar dit kan, dus ik wil nu uitzoeken waar dat is. Dus wie het weet mag het zeggen...
quote:Draakje13 schreef op 06 augustus 2009 @ 18:50:

Er schijnen maar twee plekken in NL te zijn waar dit kan, dus ik wil nu uitzoeken waar dat is. Dus wie het weet mag het zeggen...

Is dit niet bij uitstek een vraag voor de Klinefeltervereniging? Ik neem aan dat ze daar wel vaker stellen met een kinderwens te woord staan of wellicht ook onder hun leden hebben.

Veel sterkte Draakje!!
Heel veel sterkte draakje!

Behandelingen kunnen in Nl alleen in Nijmegen en inhet AMC... Heeft hij de gewone of mozaïekvariant?

Heb je toevallig de passievrucht van Karel glastra van loon gelezen? Hoofdpersoon daarin had t ook....
Op de site van de Klinefeltervereniging word ik niet veel wijzer wat dit betreft. Ik had al ontdekt dat 't AMC en Radbout TESE doen, maar volgens hun info niet bij Klinefelters. Of die info moet verouderd zijn? We hebben in NL nergens scrupules over, maar hierover dan weer wel.

Voor zover we nu weten heeft m'n vriend 47 XXY, maar mozaiek schijnt uitgebreider getest te moeten worden.

De uroloog had het ook over de Passievrucht, dus ik heb 'm nu liggen

Dank voor de reacties en steun

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven