![](/styles/viva/public/images/pijler_images/150x150rounded/icons-150x150-kinderen-01.png)
Vriendenboekjes groep 1/2
zaterdag 8 februari 2025 om 22:50
Kind heeft een vriendenboekje gekregen van oma.
Hoe werkt dit precies op school? Mag het de klas mee en dat hij het aan een vriendje geeft die erin mag schrijven? Of geef je dit aan de ouder van het vriendje?
Ja ben hier nieuw in.
Kan me alleen vaag herinneren dat wij dit als kind juist in de hogere klassen hadden. Groep 5/6 zoals ik me kan herinneren.
Hoe werkt dit precies op school? Mag het de klas mee en dat hij het aan een vriendje geeft die erin mag schrijven? Of geef je dit aan de ouder van het vriendje?
Ja ben hier nieuw in.
Kan me alleen vaag herinneren dat wij dit als kind juist in de hogere klassen hadden. Groep 5/6 zoals ik me kan herinneren.
zaterdag 8 februari 2025 om 23:06
Mijn kinderen zijn intussen allebei een soort van volwassen, maar hier kwamen de vriendenboekjes al mee uit groep 2. Mijn dochter kon toen al schrijven dus zij deed het zelf, en voor de kinderen die nog niet konden schrijven vulden de ouders het in.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zaterdag 8 februari 2025 om 23:09
Ja oké. Maar de ouders gaven het niet mee aan jou toch? Regelen de kinderen dat onderling?Lady*Voldemort schreef: ↑08-02-2025 23:06Mijn kinderen zijn intussen allebei een soort van volwassen, maar hier kwamen de vriendenboekjes al mee uit groep 2. Mijn dochter kon toen al schrijven dus zij deed het zelf, en voor de kinderen die nog niet konden schrijven vulden de ouders het in.
zaterdag 8 februari 2025 om 23:09
Je kind geeft het aan een vriendje of vriendinnetje, de ouders vullen het met het kind in en kind geeft het op school weer terug. Vaak raken ze zoek en moet je in de oudergroepsapp vragen wie het boekje heeft. Gangbaar is dat het binnen een week terug is maar sommige ouders zijn laks met invullen en teruggeven.
zaterdag 8 februari 2025 om 23:13
Ja toen wel. Dan kwam mijn dochter thuis met zo'n boekje en dan vulde ze dat in en dan nam ze het de volgende dag weer mee naar school. Maar misschien zijn de mores qua vriendenboekjes intussen heel anders geworden hoor, dat kan dus daar moet je me niet op vastpinnen.
Sowieso lijkt het me voor jou een stuk gezelliger als je je niet over ieder klein snertdingetje vreselijk druk maakt.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
zaterdag 8 februari 2025 om 23:20
Tsja, hangt ook van je kind af. Hier was het ene kind er zelf fanatiek mee bezig en het andere kind liet het aan mij over om er wat mee te doen. Zat ik die stomme vragen weer in te vullen.
Ik vond het een crime, want ook al deed een kind er zelf wat mee qua invullen, dan moest ik er nog voor zorgen dat dat een beetje op tijd gebeurde en het weer mee ging naar school enzovoort.
Geen van mijn eigen kinderen heeft een echt actief vriendenboekje gehad, het raakte altijd kwijt en ‘mam ik weet niet meer wie het nu heeft’.
Herstel: het hangt dus ook van de ouder af; je moet er een beetje bovenop zitten en dat was niet mijn ding.
Ik vond het een crime, want ook al deed een kind er zelf wat mee qua invullen, dan moest ik er nog voor zorgen dat dat een beetje op tijd gebeurde en het weer mee ging naar school enzovoort.
Geen van mijn eigen kinderen heeft een echt actief vriendenboekje gehad, het raakte altijd kwijt en ‘mam ik weet niet meer wie het nu heeft’.
Herstel: het hangt dus ook van de ouder af; je moet er een beetje bovenop zitten en dat was niet mijn ding.
zaterdag 8 februari 2025 om 23:23
Maak me er zeker niet druk over hoor. Zou wat zijn!Lady*Voldemort schreef: ↑08-02-2025 23:13Ja toen wel. Dan kwam mijn dochter thuis met zo'n boekje en dan vulde ze dat in en dan nam ze het de volgende dag weer mee naar school. Maar misschien zijn de mores qua vriendenboekjes intussen heel anders geworden hoor, dat kan dus daar moet je me niet op vastpinnen.
Sowieso lijkt het me voor jou een stuk gezelliger als je je niet over ieder klein snertdingetje vreselijk druk maakt.
zaterdag 8 februari 2025 om 23:36
zaterdag 8 februari 2025 om 23:44
Ik maakte altijd even een foto van de eerste paar ingevulde boekjes.
Als ik dan 's avonds in een schooltas een boekje tegenkwam kon ik die adhv de gegeven antwoorden op de foto de boekjes even snel invullen. 's morgens zelf even naam erbij en dan was het ook weer klaar! (Met kind erbij duurde het eeuwen!)
Als ik dan 's avonds in een schooltas een boekje tegenkwam kon ik die adhv de gegeven antwoorden op de foto de boekjes even snel invullen. 's morgens zelf even naam erbij en dan was het ook weer klaar! (Met kind erbij duurde het eeuwen!)
zondag 9 februari 2025 om 00:37
Hier geven ze die onderling zelf aan elkaar. Ik ga altijd samen met kind zitten en de vragen beantwoorden, wat ze zelf kunnen schrijven, doen ze zelf en anders schrijf ik. Pasfoto van school erin, kind maakt een mooie tekening in het vakje wat daar bijna altijd voor is, en klaar. Meestal binnen 1 of 2 dagen kan het weer de rugtas in en dan geeft kind het boekje weer terug aan de eigenaar. Mijn kinderen vinden het altijd erg leuk om te doen en het is als ouder ook echt maximaal 10 minuutjes werk.
zondag 9 februari 2025 om 00:51
Wauw.Minik schreef: ↑09-02-2025 00:37Hier geven ze die onderling zelf aan elkaar. Ik ga altijd samen met kind zitten en de vragen beantwoorden, wat ze zelf kunnen schrijven, doen ze zelf en anders schrijf ik. Pasfoto van school erin, kind maakt een mooie tekening in het vakje wat daar bijna altijd voor is, en klaar. Meestal binnen 1 of 2 dagen kan het weer de rugtas in en dan geeft kind het boekje weer terug aan de eigenaar. Mijn kinderen vinden het altijd erg leuk om te doen en het is als ouder ook echt maximaal 10 minuutjes werk.
Ik zou willen dat het bij mijn kinderen ook zo makkelijk ging
![Gebruikersavatar](/styles/viva/theme/images/no_avatar.gif)
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in