Wanneer cadeaus feestdagen

22-10-2019 19:18 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vraag zegt het al. Krijgen jullie kinderen met Sinterklaas en/of met Kerst cadeautjes?
Dit vraag ik omdat ons kind nu meer bewust wordt van het krijgen van cadeaus en we geen overkill willen. Ouders,schoonouders, iedereen wil wat geven, sommigen zelfs bij beide feestdagen. Hoe is dit bij jullie verdeeld? Dan kan ik hier ook een lijn gaan trekken (haha). Bvd!
Alle reacties Link kopieren
Want (haha) die lijn trekken kan je zelf niet (haha)?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Zeker wel maar ben benieuwd naar andere ervaringen. Wie weet kom ik tot een andere insteek.
Alle reacties Link kopieren
ditbenik88 schreef:
22-10-2019 19:22
Zeker wel maar ben benieuwd naar andere ervaringen. Wie weet kom ik tot een andere insteek.
De enige insteek die geldt is waar je je zelf prettig bij voelt en die kunnen anderen niet voor je bepalen. Gewoon zélf een besluit nemen (lastig hè) en dat besluit ook consequent doorvoeren.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Hier kregen ze met Sinterklaas cadeautjes alleen van ons, dus 'echt' van Sinterklaas en niet van iemand anders. Gewoon zo afgesproken met familie. Met kerst kregen ze cadeautjes van familieleden, maar dan niet van de kerstman, maar echt dit is een cadeautje van oma, dit van tante truus enz. De kerstman was bij ons thuis gewoon een kerst figuur, niet iemand die cadeautjes bracht. Zo was het een beetje verdeeld en hielden we het zelf een beetje in de hand. Sinds ze niet meer in Sinterklaas geloven krijgen ze ook van ons cadeautjes met kerst en niks meer op 5 december.
Alle reacties Link kopieren
Toen ze nog geloofden in Sinterklaas vierden er Sinterklaas en kregen ze dan cadeautjes van de Sint en met kerst een klein cadeautje onder de boom.

Nu ze groter zijn vieren we alleen kerst..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen vroeger met sinterklaas van ouders en oma (andere nederlandse familieleden waren er niet, oma vierde het altijd met ons en was meer onderdeel van het gezin), met kerst kregen we vaak kaarten en cadeaus van onze ooms en tantes (wonen in het buitenland waar ze geen sinterklaas kennen).
-
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
22-10-2019 19:28
Toen ze nog geloofden in Sinterklaas vierden er Sinterklaas en kregen ze dan cadeautjes van de Sint en met kerst een klein cadeautje onder de boom.

Nu ze groter zijn vieren we alleen kerst..
Wat triest. Je hebt dus gewoon één gezellig feest geschrapt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Zolang ze min of meer geloven Sinterklaas en zo niet, dan kerst.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-10-2019 19:30
Wat triest. Je hebt dus gewoon één gezellig feest geschrapt?
Hahaha. Eerst helemaal bekritiseren dat TO zelf een besluit moet nemen en daarna het besluit van een ander afkraken. Geweldig. Zo verdomde moeilijk. :-D
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
22-10-2019 19:32
Zolang ze min of meer geloven Sinterklaas en zo niet, dan kerst.
Want als ze stoppen met geloven in de Sint, geloven ze nog altijd wél in de Kerstman?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als anderen mijn kinderen wat willen geven vind ik dat prima. Het is niet alsof er dan heel veel hele dure kadootjes om hun oren vliegen. Ik ga dus helemaal geen lijn trekken. Ik heb me soms wel bemoeit met soort kado. Zodat kado ook echt gewenst is en dus ook gebruikt/meegespeeld ging worden. Anders zonde van het geld. Maar meer suggesties en geen lijn.

Ik zelf heb geen groot budget en zal dus geen kado's bij elke gelegenheid terug geven. Dat weet iedereen. Voor mijn nichtjes en neefjes zorg ik wel voor 1 mooi kado met de Sint.

Zelf geven we onze 2 eigen kinderen ook 1 mooi kado met Sinterklaas. Kerstkadootjes doen we niet aan, al heeft schoonmoeder daar soms andere ideetjes over.

Hartstikke lief en dat ga ik niet tegenhouden. Fijn juist dat er mensen zijn die soms extra verwennen. Want dat kan ik zelf helaas niet echt.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 19:36
15.09% gewijzigd
pejeka schreef:
22-10-2019 19:30
Wat triest. Je hebt dus gewoon één gezellig feest geschrapt?
Je zegt net dat je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-10-2019 19:25
De enige insteek die geldt is waar je je zelf prettig bij voelt en die kunnen anderen niet voor je bepalen. Gewoon zélf een besluit nemen (lastig hè) en dat besluit ook consequent doorvoeren.
Ik snap niet zo goed waarom je op een doodnormale vraag zo kut moet reageren. Geeft je dat voldoening op de 1 of andere vreemde manier?
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
22-10-2019 19:34
Je zegt net dat je moet doen waar je je zelf prettig bij voelt.
Moet je ook absoluut doen. Maar is het eigenlijk niet jammer een leuk familiefeest van de kalender te schrappen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
22-10-2019 19:36
Moet je ook absoluut doen. Maar is het eigenlijk niet jammer een leuk familiefeest van de kalender te schrappen?
Val je even lekker door de mand met het gestook!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-10-2019 19:34
Want als ze stoppen met geloven in de Sint, geloven ze nog altijd wél in de Kerstman?
Wat ben je in de contramine. ;-) De sint zien we in Nederland als een persoon, maar er is niet echt een persoon gebonden aan kerst. In andere landen wel. Dus daarom is het geen cadeau van de kerstman maar van je moeder en vader. Mijn moeder is grootgebracht met de Kerstman maar ze wou geen twee kerstfiguren in december.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Sinterklaas komt alleen bij ons thuis. Opa's en oma"s hebben we daar nooit voor uitgenodigd om een overdaad te voorkomen. Wat zij daar zelf van vonden weet ik niet.
Kerst hebben we een paar keer elders gevierd met de ene kant, maar omdat daar ook vreemden bij waren wilden opa en oma geen cadeaus kopen.
Met mijn kant worden er wat kleine dingetjes voor alle kinderen gekocht.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
22-10-2019 19:41
Wat ben je in de contramine. ;-) De sint zien we in Nederland als een persoon, maar er is niet echt een persoon gebonden aan kerst. In andere landen wel. Dus daarom is het geen cadeau van de kerstman maar van je moeder en vader. Mijn moeder is grootgebracht met de Kerstman maar ze wou geen twee kerstfiguren in december.
Sinterklaas IS geen Kerstfiguur... Dat het feest toevallig in december valt, maakt het nog geen Kerst-feest.

Maar ik denk dat de waarheid is dat de meeste mensen gewoon geen zin hebben in de moeite doen van het schrijven van gedichten en het maken van surprises (wat traditioneel bij de Sint hoort) en daarom de in de winkel gekochte en ingepakte cadeautjes liever onder de Kerstboon schuiven, kost geen moeite. Prima, maar zeg dat dan gewoon.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
22-10-2019 19:51
Sinterklaas IS geen Kerstfiguur... Dat het feest toevallig in december valt, maakt het nog geen Kerst-feest.

Maar ik denk dat de waarheid is dat de meeste mensen gewoon geen zin hebben in de moeite doen van het schrijven van gedichten en het maken van surprises (wat traditioneel bij de Sint hoort) en daarom de in de winkel gekochte en ingepakte cadeautjes liever onder de Kerstboon schuiven, kost geen moeite. Prima, maar zeg dat dan gewoon.
Wij hebben sinterklaas nog nooit met gedichten en surprises gevierd, wat een onzin zeg.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-10-2019 19:30
Wat triest. Je hebt dus gewoon één gezellig feest geschrapt?
Voor ons is Sinterklaas nooit een gezellig feest geweest. Enerzijds omdat de kinderen ook rond deze tijd jarig zijn en het dus een stress bedoeling van heb ik jou daar is, anderzijds omdat het voor mij altijd enorm confronterend is dat het voor veel mensen een gezellig familiefeest is maar ik dat alleen met mijn gezin moet vieren omdat mijn familie dood is... dus ja, enorm triest.. voor mij als ik het moet vieren.. oproerkraaier
biol wijzigde dit bericht op 22-10-2019 20:20
0.35% gewijzigd
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Hier boffen de kinderen, want mijn familie is echt van het sinterklaasfeest en schoonfamilie van kadootjes onder de kerstboom. Wij doen dus allebei, maar wel met het dringende verzoek om niet teveel te geven. Gewoon enkele dingen die ze graag willen en verder vooral nuttige / duurzame dingen zoals kleding en boeken.

Als het teveel is dan gaat een deel in de kast en krijgen ze dat verspreid over het jaar.
anoniem_374045 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 22:39
0.12% gewijzigd
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Sinterklaas, maar toen neefjes en nichtjes er nog niet waren ook wel eens met kerst.
En verder mag iedereen zoveel of zo weinig geven als ie wil.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-10-2019 19:30
Wat triest. Je hebt dus gewoon één gezellig feest geschrapt?
Ik snap jou niet Pejeka.

Je schrijft zelf: De enige insteek die geldt is waar je je zelf prettig bij voelt en die kunnen anderen niet voor je bepalen. Gewoon zélf een besluit nemen (lastig hè) en dat besluit ook consequent doorvoeren.

Waarom heb je dan commentaar op een ander die voor zichzelf dit bepaalt?

Dat zou ik graag van je horen.
Alle reacties Link kopieren
Pejeka doet altijd alsof hij het helemaal gemaakt heeft in etiquette, in wat hoort en niet hoor en hoe de wereld hoort te zijn..

Vergeet vaak dat er ook nog mensen zijn die anders in het leven staan om diverse redenen..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven