Wanneer met baby op de fiets????

19-06-2008 19:37 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is nu bijna 8 maanden en ik wil zo graag met haar fietsen. Het stoeltje (bobike mini) staat al klaar en ik kan niet wachten om met haar te gaan fietsen.



In het begin zal ik alleen maar hele kleine stukjes kunnen rijden en dat langzaam opbouwen, maar dan ben ik tenminste niet meer afhankelijk van de auto.



Nu weet ik alleen niet of het te vroeg is en of haar ruggewervel en haar nekje de schokken van het fietsen al aan kunnen. De meeste informatie die ik heb gevonden is nogal vaag en zegt dat indien ze goed kunnen zitten en tussen de 6 - 9 maanden zijn, dat ze het dan aankunnen. Maar wat is goed zitten?



Ze kan in de kinderstoel heel goed rechtop zitten en heeft er echt lol in, maar helemaal los zitten kan ze nog niet. Ze valt dan wel niet meteen om maar wel indien ze ineens onverwachte bewegingen met haar armpjes maakt (om bijv wat te pakken)



Wat zijn jullie ervaringen en wanneer zijn jullie met jullie baby gaan fietsen?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Alle reacties Link kopieren
Oh ja zwieber dat kan ook :)
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Alle reacties Link kopieren
Met 8 maanden nog niet kunnen blijven zitten is volgens mij helemaal niet gek. Mijn dochter ging met 10 maanden zelf zitten (en staan en kruipen, allemaal in 1 week). Vanaf dat moment heb ik het rustig opgebouwd met fietsen.



Helmpjes schijnen nog wel lastig te vinden zijn in zo'n klein maatje. Ik heb het zelf ook nog niet eerder gezien maar ik snap heel goed dat mensen het wel doen.
Alle reacties Link kopieren
La India schreef op 19 juni 2008 @ 20:54:

[...]





Ik zou het een beetje zo zien als je met je kind in de baby bjorn achter het stuur van een auto gaat zitten. Of je kind in een maxi cosy in de auto. Dat verschil lijkt me toch niet zo moeilijk,..
Dat zou ik inderdaad nooit doen. Maar goed eerlijk gezegd had ik er ook nog nooit echt over nagedacht ;-) Ik heb nog geen kindje dus dat valt nog mee hihi..
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk begrijp ik dus dat er geen "harde" regel voor is maar dat ik waarschijnlijk nog een beetje geduld moet hebben?



Hmmm misschien zet ik haar er gewoon even in en loop een rondje ofzo. Kijken of het gaat.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Alle reacties Link kopieren
Tjemig, die van mij zat "al" met 5 maanden heel stevig en ik heb toen ook al kleine stukjes met hem gefietst. Nooit problemen gehad en hij vond het heerlijk.
Chica34 schreef op 19 juni 2008 @ 20:31:

Twijfel eigenlijk niet over de baby bjorn, dat ga ik echt niet doen want het lijkt me ook erg gevaarlijk. Maar vind het zo apart dat je het zo vaak ziet.



Twijfel over het nu al fietsen of toch nog wachten. Of toch een babymee of een bakfiets.






Ik heb mijn bakfiets voor mijn verjaardag gekregen. Heel toevallig weet ik dat de gever hem gekocht heeft via de Rabobank, daar kun je als rekeninghouder de Babboe kopen met EUR 500.- korting. (ik moest namelijk een testritje maken)



Moet zeggen dat ik heel blij ben met de fiets. Hier moet hij helaas ook buiten blijven staan, maar hij kan met een beetje moeite door de voordeur de gang in, maar das niet handig omdat mijn man 's ochtends ook de deur uit moet en altijd te laat is. Dus parkeren we hem op de oprit en blokkeren we de boel met de auto.



Het is ondanks de aanschafprijs, echt een fijne fiets. Je hoeft echt de auto niet te pakken om toch al je boodschappen te doen en kindlief mee te nemen.
magica schreef op 19 juni 2008 @ 19:50:

[...]



. Ik zou er niet te hard mee over verkeerdrempels rijden, maar dat doe je met een kind in een stoeltje ook niet.
Dus wel, vindt ze leuk!
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe oud is die van jou dan Fleurtje?????



Dat moet dan iets ouder zijn want ik vind die rare verhalen van gebroken nekjes enzo allemaal maar eng. Is dat nou een broodje aap verhaal of niet?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Alle reacties Link kopieren
La India schreef op 19 juni 2008 @ 20:54:

Ik mag hopen dat je een klein helmpje opdoet zodra zo in het stoeltje voorop meegaan?
Een helmpje op doen??
Chica34 schreef op 20 juni 2008 @ 15:24:

Maar hoe oud is die van jou dan Fleurtje?????



Dat moet dan iets ouder zijn want ik vind die rare verhalen van gebroken nekjes enzo allemaal maar eng. Is dat nou een broodje aap verhaal of niet?




Dochter was iets van dertien, veertien maanden toen we gingen fietsen, niet echt ienieminie meer...

Ik weet verder niets van gebroken nekjes.
Alle reacties Link kopieren
La India, een helmpje op????? Dat vind ik er altijd zo sneu uitzien...



TO, je kunt zo'n ding voor de maxicosi toch ook voorop je fiets laten installleren, moet je zo'n bagagedrager over je voorwiel laten maken.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Hier ook geen helmpje. Ik zie hier in Amsterdam trouwens weinig helmpjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie in Amsterdam soms wel helmpjes. Helemaal over het gezichtje van zo'n ukje gezakt, zo sneu... En dan nog, dan heb je zo'n helmpje, net iets te groot, is het dan nog wel veilig? Kun je dan niet net zo goed zonder helm gaan?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Alle reacties Link kopieren
Supersmollie1 schreef op 20 juni 2008 @ 16:53:

La India, een helmpje op????? Dat vind ik er altijd zo sneu uitzien...



TO, je kunt zo'n ding voor de maxicosi toch ook voorop je fiets laten installleren, moet je zo'n bagagedrager over je voorwiel laten maken.
Als je net zoveel omvallende moeders met de kids op de fiets hebt gezien als ik dan smeek je om zo'n helmpje, echt ik zou het risico niet nemen omdat het er misschien niet zo leuk uitziet.
Alle reacties Link kopieren
He das wel een goed idee zon bagagedrager ding voorop.



Helmpje: ga eerst maar eens kijken of ik ze wel kan krijgen. Vind het ook niet echt nodig maar misschien moet ik meer gaan letten of fietsende moeders die omvallen :) :)



Moet eigenlijk zon mamafiets hebben want dan kun je minder snel omvallen. Maar die krengen zijn zo duur, zelfs tweedehands op marktplaats. Iemand ervaringen met zon fiets?????
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is net 9 maanden en heb vorige week een Sparta Amazone moederfiets gekocht.(via fietsplan) Mijn zoontje kan nou al een hele poos goed zitten zonder om te vallen, sinds 7,5 maanden ofzo. Ik heb ergens gelezen dat vanaf 9 maanden het nekje stevig genoeg is. Ik heb zojuist voor de 2e keer een stukje met hem gefietst en het is heerlijk. Je voelt ook helemaal geen gewicht aan het stuur vind ik. Als je afstapt blijft het stuur ook gewoon recht staan, zodat ik zoontje er makkelijk uit kan tillen. Ik bouw het wel op en ga niet gelijk uren fietsen natuurlijk. Er zit ook een regenhoes voor over het stoeltje bij, heel handig, ook als het bijvoorbeeld hard waait.

Ik zag trouwens bij ons bij de fietsenwinkel wel een 2e hands moederfiets, die was iets van 400/500 euro.

Ik zou iig nog even wachten tot kindje lang alleen kan blijven zitten zonder om te vallen. Heb ook begrepen dat je zolang mag fietsen als je kindje kan zitten.

Veel fietsplezier voor in de toekomst :-)
Alle reacties Link kopieren
Nou ben vandaag op de fiets geweest. Eerst lopen naar de fietsenwinkel. Die heeft ons fietsproof gemaakt door het stuur te verhogen er nog een windscherm op te zetten, slotjes erop, nogmaals de schroeven aandraaien (goeie service zeg) en klaar. We zijn naar het park gereden (10 min) daar even rust gehad en toen weer terug. Heel erg opgepast met stoepjes en bobbels en drempels enzo. Ging echt super goed, ze had er zoveel lol in.



Heb geen mamafiets maar deze gaat ook best goed. Wel even wennen in het begin met sturen enzo maar het ging wel lekker. Het is heerlijk om nu weer wat meer mogelijkheden te hebben hier in de stad omdat ik op de fiets kan.



nu nog een buggy en een buggy drager. Iemand nog tips voor een goede??????
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Alle reacties Link kopieren
Quinny Zapp + drager = ideaal vind ik. De zapp vouw je heel klein op en het fietst echt superlicht. Nadeel: hij kan maar in 1 stand maargoed, de kleine slaapt er hier ook zonder problemen in en is meer rond aan het kijken dan dat er geslapen wordt :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven