Wat doe je niet meer nu je kinderen hebt?

27-04-2021 20:03 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog geen kinderen hier, maar gewoon uit nieuwsgierigheid: wat doen jullie niet meer (of heel anders) sinds jullie kinderen hebben?

Kan zowel zijn wat praktisch niet meer gaat (uitslapen?) of wat je nu niet meer aandurft (parachutespringen?).
Opblijven tot twee / drie uur ‘s nachts en drinken. Geen energie meer voor.
Alle reacties Link kopieren
Overdag televisie kijken. Dat is volgens mij t enige. En we ruimen wat meer op, maar dat is juist iets wel doen
Uitslapen (was tijdelijk, nu kan ik weer rustig tot 9 uur of als ik wil tot later blijven liggen)

Doorhalen met alcohol

Roken

Voor de rest is het niet zo anders. Alleen geniet ik wat meer van tijd voor mezelf, ipv dat als vanzelfsprekend te zien.

Niks wat ik echt mis eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Te veel drinken

Shoppen voor jezelf en dan ook daadwerkelijk met kleren voor jezelf thuiskomen

Hele ochtend in bed tv kijken/boekje lezen en ergens rond lunchtijd ontbijten
Spontaan en snel de deur uit gaan wanneer je zin hebt of een idee krijgt.

Spontaan gaan uiteten (want je hebt oppas nodig)
ducktales schreef:
27-04-2021 20:11
Shoppen voor jezelf en dan ook daadwerkelijk met kleren voor jezelf thuiskomen

En dit inderdaad :proud:
Alle reacties Link kopieren
Laat naar bed, doorslapen, uitslapen, uitgerust zijn, eigenlijk alles wat met slaap te maken heeft is sinds de geboorte van de kinderen permanent verleden tijd.

Spontaan uit eten kan wel weer sinds de oudste zichzelf tot oppas heeft verklaard. Maar goed, dat hebben we één keer kunnen doen en toen ging de lockdown in 😁
Alle reacties Link kopieren
ducktales schreef:
27-04-2021 20:11
Te veel drinken

Shoppen voor jezelf en dan ook daadwerkelijk met kleren voor jezelf thuiskomen

Hele ochtend in bed tv kijken/boekje lezen en ergens rond lunchtijd ontbijten
Ik moest hier hardop om lachen. Zo herkenbaar!

En verder vooral spontane dingen, backpacken, mentaal tijd en ruimte hebben voor mezelf, en uitslapen.
Alle reacties Link kopieren
Uitslapen kan ik gewoon niet meer na 12 jaar eruit gaan voor de kinderen.

Spontaan iets doen wat buiten de deur is, is lastig.

Achtbanen vind ik nu doodeng. Vroeger niet.

Verder denk ik dat ik juist veel meer kan dankzij de kinderen.
Laat naar bed en uitslapen kon ik sowieso al niet.
Alle reacties Link kopieren
nu kan het weer, maar de eerste 7 jaar - kon ik niet zomaar spontaan even het huis uit om ' even' een boodschap te doen, brief te posten, iets pinnen, pakketje afleveren etc.

spontaan met je partner uit eten, naar de bios, samen winkelen etc. En seks moet je ook min of meer plannen.

Ziek je bed in duiken

Als je met ze bijv naar het strand gaat kan je niet even je ogen dicht doen of een boekje lezen, want je moet nonstop je ogen op hen hebben
Vanaf 20.00u beginnen met avondeten
Oh ja dat. Op een bedje bij zwembad/strand /alles bij meer dan 10 cm water/bij alles eigenlijk / kan voorlopig niet meer.
Hardcore feesten, nachten doorhalen, drugs gebruiken en uitslapen.

Het waren mooie jaren.

Na de geboorte van mijn eerste nog een keer naar een feest geweest. Thunderdome the final decade. Om een decennium af te sluiten, ook voor mijzelf :) na 10 jaar feesten is het ook wel een keer klaar en moet je ergens een punt gaan zetten.
anoniem_64821e2aca83c wijzigde dit bericht op 27-04-2021 20:30
1.22% gewijzigd
kimiko schreef:
27-04-2021 20:28
Vanaf 20.00u beginnen met avondeten
Oh ja, deze was ook wel fijn!
Alle reacties Link kopieren
En als ik iets lekkers heb, en dat niet wil delen, moet ik het stiekem eten. Of wachten tot ze op bed liggen. (en daarvoor goed verstoppen). Want zodra ze iets horen kraken staan ze naast mij als een stel spreeuwen.
Alle reacties Link kopieren
En niet te vergeten: op je gemak poepen.
Alle reacties Link kopieren
lesmee schreef:
27-04-2021 20:29
Hardcore feesten, nachten doorhalen, drugs gebruiken en uitslapen.

Het waren mooie jaren.

Na de geboorte van mijn eerste nog een keer naar een feest geweest. Thunderdome the final decade. Om een decennium af te sluiten, ook voor mijzelf :) na 10 jaar feesten is het ook wel een keer klaar en moet je ergens een punt gaan zetten.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ziek zijn is een goede. Dat kan echt niet meer en dat is wel lijden; kotsend voor je kinderen zorgen, met 39 graden naar school fietsen om een kind op te pikken, horror. Dat laatste toen je met koorts gewoon niet moest piepen, nu niet meer uiteraard.
VGM1980 schreef:
27-04-2021 20:32
En als ik iets lekkers heb, en dat niet wil delen, moet ik het stiekem eten. Of wachten tot ze op bed liggen. (en daarvoor goed verstoppen). Want zodra ze iets horen kraken staan ze naast mij als een stel spreeuwen.

Zo herkenbaar! :proud:
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
27-04-2021 20:22
nu kan het weer, maar de eerste 7 jaar - kon ik niet zomaar spontaan even het huis uit om ' even' een boodschap te doen, brief te posten, iets pinnen, pakketje afleveren etc.

spontaan met je partner uit eten, naar de bios, samen winkelen etc. En seks moet je ook min of meer plannen.

Ziek je bed in duiken

Als je met ze bijv naar het strand gaat kan je niet even je ogen dicht doen of een boekje lezen, want je moet nonstop je ogen op hen hebben
Dit idd. En uitslapen of overdag TV kijken. Maar dat went sneller dan al het bovenstaande. Vooral het constant "aan" staan als je ergens bent (waar zijn ze, is het veilig, etc).
Alle reacties Link kopieren
Och, en echt lekker eten, gewoon waar ìk zin in heb. Dat mis ik ook. Mijn partner heeft nogal een saaie smaak, net als de kinderen, dus we eten altijd veilig en saai. Heel soms las ik een ieder-voor-zich-dag in. Dan krijgen de kinderen een boterham, en kook ik alleen voor mezelf wat ìk lekker vind. Heerlijk :-)
Spontaan seks midden op de dag.

Vol energie zitten 's avonds.
Uitgerust zijn. Uitslapen. Spontaan winkelen. In jezelf gekeerd zijn.
Je moet altijd “ aan “ staan tot het kinderbedtijd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven