wat kunnen we tegen onze katten doen

29-11-2008 15:28 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem. Je hoort weleens van die verhalen dat de huisdieren niet tegen een baby kunnen enzo. Daar was ik in het begin wel bang voor. Toen mijn dochtertje was geboren en ik thuis was heb ik de huisdieren allemaal de baby laten zien. ( twee honden twee katten.) Nu laten de honden haar met rust maar de katten niet die zoeken haar steets op.

Als zij in bed slaapt slapen de ook in het bed.

Als ze in de box ligt zitten de katten ook in de box.

Als we naar buiten gaan dan liggen de katten ook al in de kinderwagen.

Het is ook wel schattig maar het word nu wel vervelend.

Heeft iemand wat tips om de katten een beetje uit de buurt te houden want ze krabben ook wel eens en ik hoop echt niet dat ze haar gaan krabben ze is nog maar 5 wkn.

alvast bedankt
Niet alles is zo makkelijk als het lijkt.
Slaapkamer dicht houden, uit de box jagen en een doek erin als de baby er niet in ligt, en een doek over de kinderwagen tot de baby erin gaat?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Het is wel handig maar ik hou liever de slaapkamer open als ze ligt te slapen en ze gaan er alleen maar tussen liggen als de kleine er ligt dus ook in de kinderwagen + box
ik zou er echt streng in zijn. Die kleine kattehaartjes zijn namelijk heel slecht voor het spijsverteringskanaal van je kindje.

Wij deden ballonnen in de box en kinderwagen als onze zoon erin lag.
Deurklinken omhoog zetten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Echt zorgen dat de katten niet in haar bedje komen. Je hoort vaak genoeg enge verhalen van katten die op een kindje gaan liggen om een warm plekje te vinden. Heel gevaarlijk! Het is wel schattig, maar niet echt verstandig. Wij hadden hetzelfde probleem, maar even streng zijn, en volhouden.. en het is over.
Ja dat lijkt me een goed idee vooral die balonnen en dan heel klein beetje opblazen hun zijn heel erg bang voor balonnen

maar ik wist niet dat het slecht was
Plantenspuit gebruiken? Wel goed mikken natuurlijk, anders krijgt je dochter de volle laag
Ik ben mijn eigen bananenschil
hahaha wel een goed idee maar dat laat ik maar aan me vriend over ik kan echt niet mikken
Helpt echt goed hoor, vaak is het hier al genoeg om de spuit te pakken en een beetje te sproeien (niet eens richting de katten) om ze ergens uit of af te krijgen. En anders zet je je dochter voorlopig een zuidwestertje op
Ik ben mijn eigen bananenschil
Toen mijn kinderen klein waren liet ik nooit de kat op hun slaapkamer. Een kwestie van goed in de gaten houden (ook met honden, zeker als de kleine straks gaat kruipen/lopen).
quote:Olijfje_ schreef op 29 november 2008 @ 16:03:

Plantenspuit gebruiken? Wel goed mikken natuurlijk, anders krijgt je dochter de volle laag Zou ik niet doen, want als een kat van schrik wegspringt en de nagels in je kindje zet? Brrr...
hahaha dat is ook wel weer zo lijkt me ook niet zo fijn. Denet was het weer zo toen heb ik de bezem gepakt toen me vriend op de grond lag met de kleine er boven op hahaha. maar van de honden hebben we verder geen last die liggen lekker in de mand.
Ik heb nu in de wieg en in de box balonnen liggen. (mijn beeb is er nog niet, maar de spullen zijn al erg verleidelijk om in te gaan liggen voor madame poes). Nu ging mijn kat gister voor het eerst een poging doen om tussen de balonnen in te gaan liggen in de box Heb meteen de plantenspuit gepakt en haar een mooie sproei in haar gezichtje gegeven Sindsdien heeft ze het niet meer geprobeerd, maar de plantenspuit staat in de aanslag. Ik hoop hiermee haar het wel af te leren vóór de baby er is, maar ook dan zal ik de plantenspuit met strenge hand hanteren. Kat komt niet boven, dus daar is het niet zo'n probleem, maar de box en de wipper....
Ik hoop het ook voor je.

Bij mij is het pas later begonnen toen de beeb er was daar voor had ik zo iets niet dus wel vervelend en heel irritand als weer alles onder de haren zit
Ja inderdaad, plantespuit of waterpistooltje. Kan je ze heel veel mee 'leren' :-)
Domme vraag misschien, misschien off topic, maar bestaat er niet zoiets als dierlijk instinct? Zou een dier niet aanvoelen dat hij niet op een kind kan liggen?
quote:MMP schreef op 29 november 2008 @ 20:38:

Domme vraag misschien, misschien off topic, maar bestaat er niet zoiets als dierlijk instinct? Zou een dier niet aanvoelen dat hij niet op een kind kan liggen?

Nee, is lekker warm. En op schoot mogen ze toch ook? Maar ze zullen denk ik niet gauw op een gezichtje gaan liggen. De haren zijn een groter probleem.

Misschien een haakje op de deur zodat er een kier is waardoor je haar kunt horen en waar de katten net niet doorpassen?

Verder inderdaad stug blijven wegjagen elke keer, katten zijn best op te voeden.
quote:Dokkie schreef op 29 november 2008 @ 21:21:

Misschien een haakje op de deur zodat er een kier is waardoor je haar kunt horen en waar de katten net niet doorpassen?

Verder inderdaad stug blijven wegjagen elke keer, katten zijn best op te voeden.Of een babyfoon en de deur dicht? Onze kat mocht nooit naar boven (dus de slaapkamers in) maarja, als je gelijkvloers woont is dat natuurlijk moeilijker...
hele goede ideen maar wij houden de deur altijd een beetje open voor de frisse lucht en een babyfoon hebben we al zelf zat ik ook te denken voor s'nachts zo iets als een benz voor honden is dat geen goed idee voor de katten ???
Wij doen deur slaapkamer wel dicht, op de box hebben we een deksel gemaakt voor als ze er niet in ligt. Als ze er wel in ligt zijn we in de buurt. De wandelwagen deed ik altijd een muggennet over zodat de katten er niet in konden.
dat is erg handig maar het probleem is alleen ze doen het bijna alleen als me dochter erin licht en we kunnen het niet heel de tijd door controleren volgens mij weten ze precies waarneer ze het wel en niet kunnen doen
Muggennet kan er toch ook over als ze er in ligt? Als ze in de box ligt ben ik zelf ook altijd in de kamer.
quote:MMP schreef op 29 november 2008 @ 20:38:

Domme vraag misschien, misschien off topic, maar bestaat er niet zoiets als dierlijk instinct? Zou een dier niet aanvoelen dat hij niet op een kind kan liggen?Nee, niet op vertrouwen. Ik had een kat die altijd bovenop mijn gezicht ging liggen 's nachts en het was een kameneuter van een beest van 9 kilo die als een lappenpop op me ging liggen waardoor ik de grootste moeite had hem van me af te krijgen. Dat zou mijn dochterttje van bijna drie nog niet lukken.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Aluminiumfolie. Dat vinden katten irritant. Een paar keer in de box/bed/wagen leggen en dan blijven ze vanzelf wel weg. Voordeel, je uk blijft er lekker warm onder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven