wat kunnen we tegen onze katten doen
zaterdag 29 november 2008 om 15:28
Ik zit met een probleem. Je hoort weleens van die verhalen dat de huisdieren niet tegen een baby kunnen enzo. Daar was ik in het begin wel bang voor. Toen mijn dochtertje was geboren en ik thuis was heb ik de huisdieren allemaal de baby laten zien. ( twee honden twee katten.) Nu laten de honden haar met rust maar de katten niet die zoeken haar steets op.
Als zij in bed slaapt slapen de ook in het bed.
Als ze in de box ligt zitten de katten ook in de box.
Als we naar buiten gaan dan liggen de katten ook al in de kinderwagen.
Het is ook wel schattig maar het word nu wel vervelend.
Heeft iemand wat tips om de katten een beetje uit de buurt te houden want ze krabben ook wel eens en ik hoop echt niet dat ze haar gaan krabben ze is nog maar 5 wkn.
alvast bedankt
Als zij in bed slaapt slapen de ook in het bed.
Als ze in de box ligt zitten de katten ook in de box.
Als we naar buiten gaan dan liggen de katten ook al in de kinderwagen.
Het is ook wel schattig maar het word nu wel vervelend.
Heeft iemand wat tips om de katten een beetje uit de buurt te houden want ze krabben ook wel eens en ik hoop echt niet dat ze haar gaan krabben ze is nog maar 5 wkn.
alvast bedankt
Niet alles is zo makkelijk als het lijkt.
zaterdag 29 november 2008 om 15:57
Echt zorgen dat de katten niet in haar bedje komen. Je hoort vaak genoeg enge verhalen van katten die op een kindje gaan liggen om een warm plekje te vinden. Heel gevaarlijk! Het is wel schattig, maar niet echt verstandig. Wij hadden hetzelfde probleem, maar even streng zijn, en volhouden.. en het is over.
zaterdag 29 november 2008 om 16:10
zaterdag 29 november 2008 om 16:35
zaterdag 29 november 2008 om 18:00
zaterdag 29 november 2008 om 18:08
Ik heb nu in de wieg en in de box balonnen liggen. (mijn beeb is er nog niet, maar de spullen zijn al erg verleidelijk om in te gaan liggen voor madame poes). Nu ging mijn kat gister voor het eerst een poging doen om tussen de balonnen in te gaan liggen in de box Heb meteen de plantenspuit gepakt en haar een mooie sproei in haar gezichtje gegeven Sindsdien heeft ze het niet meer geprobeerd, maar de plantenspuit staat in de aanslag. Ik hoop hiermee haar het wel af te leren vóór de baby er is, maar ook dan zal ik de plantenspuit met strenge hand hanteren. Kat komt niet boven, dus daar is het niet zo'n probleem, maar de box en de wipper....
zaterdag 29 november 2008 om 21:21
quote:MMP schreef op 29 november 2008 @ 20:38:
Domme vraag misschien, misschien off topic, maar bestaat er niet zoiets als dierlijk instinct? Zou een dier niet aanvoelen dat hij niet op een kind kan liggen?
Nee, is lekker warm. En op schoot mogen ze toch ook? Maar ze zullen denk ik niet gauw op een gezichtje gaan liggen. De haren zijn een groter probleem.
Misschien een haakje op de deur zodat er een kier is waardoor je haar kunt horen en waar de katten net niet doorpassen?
Verder inderdaad stug blijven wegjagen elke keer, katten zijn best op te voeden.
Domme vraag misschien, misschien off topic, maar bestaat er niet zoiets als dierlijk instinct? Zou een dier niet aanvoelen dat hij niet op een kind kan liggen?
Nee, is lekker warm. En op schoot mogen ze toch ook? Maar ze zullen denk ik niet gauw op een gezichtje gaan liggen. De haren zijn een groter probleem.
Misschien een haakje op de deur zodat er een kier is waardoor je haar kunt horen en waar de katten net niet doorpassen?
Verder inderdaad stug blijven wegjagen elke keer, katten zijn best op te voeden.

zaterdag 29 november 2008 om 21:32
quote:Dokkie schreef op 29 november 2008 @ 21:21:
Verder inderdaad stug blijven wegjagen elke keer, katten zijn best op te voeden.Of een babyfoon en de deur dicht? Onze kat mocht nooit naar boven (dus de slaapkamers in) maarja, als je gelijkvloers woont is dat natuurlijk moeilijker...
Verder inderdaad stug blijven wegjagen elke keer, katten zijn best op te voeden.Of een babyfoon en de deur dicht? Onze kat mocht nooit naar boven (dus de slaapkamers in) maarja, als je gelijkvloers woont is dat natuurlijk moeilijker...
zondag 30 november 2008 om 18:28
zondag 30 november 2008 om 18:35
zondag 30 november 2008 om 19:55
quote:MMP schreef op 29 november 2008 @ 20:38:
Domme vraag misschien, misschien off topic, maar bestaat er niet zoiets als dierlijk instinct? Zou een dier niet aanvoelen dat hij niet op een kind kan liggen?Nee, niet op vertrouwen. Ik had een kat die altijd bovenop mijn gezicht ging liggen 's nachts en het was een kameneuter van een beest van 9 kilo die als een lappenpop op me ging liggen waardoor ik de grootste moeite had hem van me af te krijgen. Dat zou mijn dochterttje van bijna drie nog niet lukken.
Domme vraag misschien, misschien off topic, maar bestaat er niet zoiets als dierlijk instinct? Zou een dier niet aanvoelen dat hij niet op een kind kan liggen?Nee, niet op vertrouwen. Ik had een kat die altijd bovenop mijn gezicht ging liggen 's nachts en het was een kameneuter van een beest van 9 kilo die als een lappenpop op me ging liggen waardoor ik de grootste moeite had hem van me af te krijgen. Dat zou mijn dochterttje van bijna drie nog niet lukken.
Poep, wie heeft jou gescheten?