Wat maak jij mee langs de zijlijn?

09-05-2024 15:52 102 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kinderen doen beiden aan een teamsport. Toen ze als kleine benjaminnetjes/F'jes begonnen werden we als ouder op een informatieavond uitgebreid gewezen op wenselijk gedrag aan de zijlijn.
Ons werd uitvoerig verteld dat het vooral om plezier van de kinderen gaat, de scheidsrechter altijd gelijk heeft, dat je als ouder ook het visitekaartje van de club bent en je dus niet gaat schreeuwen en schelden, etc. Dit lijkt mij niet meer dan normaal, dus ietwat lacherig verlieten we de infoavond.
Inmiddels hebben we wat ervaringsjaren achter de rug. Vandaag realiseerde ik me langs de zijlijn weer dat fatsoenlijk gedrag niet vanzelfsprekend is.
Welk van de pot gepleurd gedrag zag jij al langs de zijlijn?
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn 15jarige zoon handbalt al 10 jaar en gaat nu stoppen omdat de vereniging geen B-team heeft.
Hij heeft pas zijn scheidrechtercertificaat behaald en gaat dus fluiten.
Ik houd mijn hart vast :-?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
rosanna08 schreef:
10-05-2024 17:11
en niemand maakt melding bij de bond?
Dit!
En waarom een jeugdscheidsrechter (van pas 14) bij een club waarvan je vooraf al weet dat het niet leuk zal verlopen.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
10-05-2024 16:30
Hier altijd zelf rijden, tenzij je zelf onderling afspraken maakt met een of meer andere ouders. En dat gebeurt in de praktijk alleen bij gebrek aan vervoer van een kind of als je kind vriendjes is met een ander kind buiten de sport om, en je de ouder ook leuk vindt.
Kom je daar dan bij een gemiddelde uitwedstrijd aan met viertien auto’s? o_o

Dat iedereen daar zin in heeft....
Ligt er natuurlijk een beetje aan welke sport het is en waar maar voor een uitwedstrijd hier is de reistijd gemiddeld zo’n anderhalf uur enkele reis, dus mensen zijn dan blij dat ze niet elke keer zelf hoeven te rijden.

De parkeerplaats bij de meeste sportclubs is er denk ik ook niet op berekend dat iedereen zelf gaat rijden?

Ik maak aan het begin van het seizoen voor het hele jaar een rijschema en dan rijdt iedereen een keer of vijf.
Prima als je daarnaast zelf wilt rijden maar je rijdt ook een aantal keer voor het team - ik ken het eigenlijk niet anders dan zo.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Selene schreef:
10-05-2024 18:22
Dit!
En waarom een jeugdscheidsrechter (van pas 14) bij een club waarvan je vooraf al weet dat het niet leuk zal verlopen.
Omdat de club van wie de melding kwam ook niet als vredelievend bekend staat. Daarnaast vind ik 'van horen zeggen' altijd mwah. Eerst zelf ervaren.

De 9 en 10 jarige worden bij ons altijd door 14-15-16 jarige gefloten, ook de derby's en/of lastige partijen. We hebben een groot te kort aan scheidsrechters. De 18+ zijn allemaal hard nodig bij de boven 13 jarige en de volwassenen. De jeugdscheids heeft prima gehandeld. Hij heeft ze 2x gewaarschuwd (toen ze los gingen met schelden) en bij de 3e keer de wedstrijd gestaakt. Ja hij liep met tranen het veld af (onmacht denk ik) en het was echt niet leuk. De trainers en vereniging hebben het verder opgepakt. Ik hoorde alleen van de excuusbrief. Geen idee of er melding is gemaakt.
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren Quote
silent-witness schreef:
10-05-2024 19:12
Omdat de club van wie de melding kwam ook niet als vredelievend bekend staat. Daarnaast vind ik 'van horen zeggen' altijd mwah. Eerst zelf ervaren.

De 9 en 10 jarige worden bij ons altijd door 14-15-16 jarige gefloten, ook de derby's en/of lastige partijen. We hebben een groot te kort aan scheidsrechters. De 18+ zijn allemaal hard nodig bij de boven 13 jarige en de volwassenen. De jeugdscheids heeft prima gehandeld. Hij heeft ze 2x gewaarschuwd (toen ze los gingen met schelden) en bij de 3e keer de wedstrijd gestaakt. Ja hij liep met tranen het veld af (onmacht denk ik) en het was echt niet leuk. De trainers en vereniging hebben het verder opgepakt. Ik hoorde alleen van de excuusbrief. Geen idee of er melding is gemaakt.
Fijn dat dat kind van 14 het eerst zelf heeft mogen ervaren.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
eckano schreef:
10-05-2024 18:43
Kom je daar dan bij een gemiddelde uitwedstrijd aan met viertien auto’s? o_o

Dat iedereen daar zin in heeft....
Ligt er natuurlijk een beetje aan welke sport het is en waar maar voor een uitwedstrijd hier is de reistijd gemiddeld zo’n anderhalf uur enkele reis, dus mensen zijn dan blij dat ze niet elke keer zelf hoeven te rijden.

De parkeerplaats bij de meeste sportclubs is er denk ik ook niet op berekend dat iedereen zelf gaat rijden?

Ik maak aan het begin van het seizoen voor het hele jaar een rijschema en dan rijdt iedereen een keer of vijf.
Prima als je daarnaast zelf wilt rijden maar je rijdt ook een aantal keer voor het team - ik ken het eigenlijk niet anders dan zo.
Ja, minstens 10 auto's per uitwedstrijd gok ik. Het gaat om hockey. Niemand die een rijschema maakt. De afstand varieert nogal, meestal tussen een half uur en een uur rijden. En soms dus individuele afspraken maar vrijwel nooit 4 kinderen in 1 auto.

Overigens was mijn kind altijd blij dat ik er zelf bij was. Dat het me een halve zaterdag kostte en dat ik langs de lijn moest dealen met raar gedrag van andere ouders vond ik wel minder maar beschouwde ik als onvermijdbaar onderdeel van het ouderschap. Ben wel blij dat ik er nu vanaf ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij ons (korfbal) wordt er vanuit de club een rijschema gemaakt. Onderling ruilen wordt altijd wel geregeld. Soms gaan mensen rechtstreeks ivm andere afspraken of meerdere kinderen op sport oid. Ook geen probleem. Sommige kinderen hebben graag een eigen ouder mee, dan wordt er zelf gereden of rijdt die ouder ook mee.

Ander irritatiepunt (zijn nl steeds dezelfde mensen) als het beetje regent of koud is: gaat training wel door? Pietje komt niet etcetera. (Als het niet door gaat, hoor je het vanzelf, bij vrieskou of onweer gaat het zeker niet door) Of ouders die pas vlak van te voren kind afmelden (niet vanwege ziek ofzo). Moet er soms nog heel snel een speler geregeld worden (of spelen zonder reserves/wissels).
Alle reacties Link kopieren Quote
Suniva schreef:
10-05-2024 21:12
Ja, minstens 10 auto's per uitwedstrijd gok ik. Het gaat om hockey. Niemand die een rijschema maakt. De afstand varieert nogal, meestal tussen een half uur en een uur rijden. En soms dus individuele afspraken maar vrijwel nooit 4 kinderen in 1 auto.

Overigens was mijn kind altijd blij dat ik er zelf bij was. Dat het me een halve zaterdag kostte en dat ik langs de lijn moest dealen met raar gedrag van andere ouders vond ik wel minder maar beschouwde ik als onvermijdbaar onderdeel van het ouderschap. Ben wel blij dat ik er nu vanaf ben.
Ah, dit is ook hockey maar wat bijzonder dat iedereen dan zelf rijdt!
Ik rij zelf altijd omdat ik coach ben; ik vind het sowieso leuk om alle wedstrijden te zien en sommige ouders gaan ook alle uitwedstrijden kijken, maar dan rijdt je kind dus meestal met iemand anders mee… :-)
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mugske schreef:
10-05-2024 21:33
Bij ons (korfbal) wordt er vanuit de club een rijschema gemaakt. Onderling ruilen wordt altijd wel geregeld. Soms gaan mensen rechtstreeks ivm andere afspraken of meerdere kinderen op sport oid. Ook geen probleem. Sommige kinderen hebben graag een eigen ouder mee, dan wordt er zelf gereden of rijdt die ouder ook mee.

Ander irritatiepunt (zijn nl steeds dezelfde mensen) als het beetje regent of koud is: gaat training wel door? Pietje komt niet etcetera. (Als het niet door gaat, hoor je het vanzelf, bij vrieskou of onweer gaat het zeker niet door) Of ouders die pas vlak van te voren kind afmelden (niet vanwege ziek ofzo). Moet er soms nog heel snel een speler geregeld worden (of spelen zonder reserves/wissels).

Dit ook! In mijn tijd diende een ouder en soort klacht in dat er altijd zo laat besloten werd dat er niet werd getraind. Dat er dan pas om half zes verricht kwam dat er ook half zeven niet getraind kon worden.

Tja, sporten is het doel van de club, dus we zeggen pas af als het echt echt echt niet kan. Dus gaat er eerst even iemand kijken hoe het veld erbij ligt. Iemand met gewoon een baan, dus die kijkt na vijf uur, op weg naar huis even of het wel of niet kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook een voetbalmoeder en ik kan een boek schrijven over de zijlijn :mrgreen:

- ouders die boos werden op hun zoontjes omdat ze verloren van een meisjesteam
- het afbranden van van de 14-jarige scheidsrechter door ouders
- ouders die geen enkele bijdrage leveren aan de ouderparticipatie maat heel veel commentaar hebben op de trainers/coaches/scheidsrechter/opstelling/contributies etc
- spelertjes die nauwelijks worden opgesteld omdat ze nog niet zo goed zijn en de wedstrijden wel zo veel mogelijk gewonnen moeten worden
- ouders die spelers van het andere team afkraken

Over het algemeen vind ik dat er bij voetbal bizar veel luid wordt geschreeuwd en op een negatieve manier wordt aangemoedigd. En dan heb ik het over JO-9 en JO-10. En echt dr allerlaagste klasse, 4 of 5 of zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Schrijf_wijzer schreef:
10-05-2024 23:06
Hier ook een voetbalmoeder en ik kan een boek schrijven over de zijlijn :mrgreen:

Over het algemeen vind ik dat er bij voetbal bizar veel luid wordt geschreeuwd en op een negatieve manier wordt aangemoedigd. En dan heb ik het over JO-9 en JO-10. En echt dr allerlaagste klasse, 4 of 5 of zo.
Wat maakt de klasse of leeftijd van de spelers uit? Ordinair gedrag is toch altijd onacceptabel? Al zou het om de Champions League gaan, dan nog vind ik wat van gescheld of afkraken langs de lijn. So wie so dat geschreeuw is vrij ordinair, maar als je dan ook nog schreeuwend scheldt is het helemaal een vertoning.

En ik gebruik zelf ook niet altijd nette taal, maar schreeuwen is wat mij betreft een laatste optie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kind zit op rugby. Mijn man is trainer en ik doe af en toe wat voor de club zoals een bardienst draaien ofzo.
Ik ben niet vaak langs de lijn te vinden, omdat mijn man trainer is en dus toch al overal bij is en naartoe rijdt. Soms ga ik mee voor de gezelligheid of om weer eens een wedstrijd te zien. Ook zijn er een paar keer per jaar toernooien in het buitenland. Nu is er binnenkort één in Frankrijk waar het de bedoeling is dat andere gezinsleden meegaan.
Bij rugby wordt er altijd een erehaag gevormd. Eerst klapt het verliezende team voor de winnaar en wie door de erehaag is gelopen, sluit achter aan en klapt mee. Dan loopt het verliezende team en vervolgens trainers en scheidsrechters door de erehaag. Dit gebeurt altijd, ook als een team snel weg moet.
Rugby is een vrij ingewikkeld spel, waardoor veel ouders ook niet weten wat een mooie actie is, of waar een kans gemist wordt ;) hierdoor zullen ze niet gauw hun kind uitschelden. Er zijn ouders ( ik onder andere) die klappen voor elke mooie actie die ze denken te zien, zowel van eigen team als tegenstander. De gemiste kansen zie ik nooit zo ;)
Dan is er bij rugby voor elke lichaamsvorm wat te doen: ook dikke kinderen/ spelers of spelers die ' sloom ' zijn ( dit gaat niet altijd hand in hand) kunnen shinen op het veld.
Natuurlijk vallen de snelle centers meer op, maar dat krijgen ze echt niet voor elkaar zonder hun team. Ook krijgen kinderen het te horen als ze niet op tijd pasen, maar teveel ZELF willen doen. Again, niet van het publiek, wel van de trainers.
Zoon heeft dit jaar een goed team, ze winnen bijna alles. Zoon heeft met name een ondersteunende rol en werkt bijvoorbeeld samen met andere spelers om te scoren. Hij kan heel goed duwen bijvoorbeeld. Dan zorgt een grotere speler dat hij de bal heeft, niet meer loslaat en overal doorheen beukt. ( Dit mag bij rugby, maar bijvoorbeeld niet met je handen mensen opzij duwen). Vervolgens loopt hij vast en is zoon er als de kippen bij om die speler met bal over de lijn te duwen/drukken ( met zijn schouder) hierdoor kan de speler vervolgens scoren. Maar er zijn ook lichtere, snellere kinderen. Zij zijn bijvoorbeeld goed in side steps en hoeven niet te beuken. Zij zijn ook meer het type dat opvalt en soms teveel zelf wil doen ;)
Ik heb echt nog nooit een onvertogen woord gehoord.
Meerijden is prima, man rijdt toch en had bijvoorbeeld vanochtend twee meerijdertjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken het ook van vroeger, een paar ouders die zich altijd schor schreeuwden. Soms was er dan 1 van die schreeuwers maar aanwezig en die had gewoon niet door (of had er maling aan) dat verder iedereen stil was en zich kapot ergerde aan hem. Je zag dan dat zijn zoontje probeerde met gebaren en ssst gebaar pa te laten stoppen. Het kereltje schaamde zich rot.

Lijkt me trouwens sterk dat hier op het forum niet een paar van die grofgebekte fanatieke ouders zitten want daar zie ik er geen één van reageren. Durven natuurlijk niet. :bye:
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou mijn pa (zaliger) was zo'n fanatieke ouder. Schelden deed hij niet maar schreeuwen kon hij. Mijn broertje voetbalde. Pa is een keer een aantal weken "geschorst" hij mocht geen wedstrijden bijwonen.
Daarna ging het wel beter.
Mij pa was normaal helemaal geen schreeuwer, alleen als het om voetbal ging.
Gaat u anders ondertussen even wat voor u zelf doen. (Viktor)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
11-05-2024 08:47
Wat maakt de klasse of leeftijd van de spelers uit? Ordinair gedrag is toch altijd onacceptabel? Al zou het om de Champions League gaan, dan nog vind ik wat van gescheld of afkraken langs de lijn. So wie so dat geschreeuw is vrij ordinair, maar als je dan ook nog schreeuwend scheldt is het helemaal een vertoning.

En ik gebruik zelf ook niet altijd nette taal, maar schreeuwen is wat mij betreft een laatste optie.
Mijn ervaring is dat het bij de hogere teams echt wel een tandje erger is.

Toen de teams van onze kinderen een klasse lager werden ingedeeld merkten we met name bij de hockey dat het er echt wel gezelliger op werd langs de zijlijn. Zoon valt niet meer in bij het hoogste team. Gewoon ook omdat dat team zelf (en de ouders die daar bij horen) ruk is.

Vandaag een heel gezellig en gemoedelijk sfeertje langs de zijlijn. Heerlijk!
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
eckano schreef:
10-05-2024 21:33
Ah, dit is ook hockey maar wat bijzonder dat iedereen dan zelf rijdt!
Ik rij zelf altijd omdat ik coach ben; ik vind het sowieso leuk om alle wedstrijden te zien en sommige ouders gaan ook alle uitwedstrijden kijken, maar dan rijdt je kind dus meestal met iemand anders mee… :-)
Mijn kind was geen kind dat graag bij een andere, onbekende ouder in de auto stapte. Daarnaast voelde ik me er zelf ook niet prettig bij om de verantwoordelijkheid over mijn kind aan mensen die ik amper kende en maar wel raar gedrag zag vertonen langs de lijn over te dragen.

Al met al deed ik het gewoon echt liever zelf, tenzij het de ouder van het schoolvriendinnetje van mijn kind betrof.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ceester schreef:
11-05-2024 08:47
Wat maakt de klasse of leeftijd van de spelers uit? Ordinair gedrag is toch altijd onacceptabel? Al zou het om de Champions League gaan, dan nog vind ik wat van gescheld of afkraken langs de lijn. So wie so dat geschreeuw is vrij ordinair, maar als je dan ook nog schreeuwend scheldt is het helemaal een vertoning.

En ik gebruik zelf ook niet altijd nette taal, maar schreeuwen is wat mij betreft een laatste optie.
Klasse zou niet uit moeten maken inderdaad.

In de 'lagere' klasses is het vooral wat negatief geschreeuw, in de eerste klasse zie ik ook wel ouders die hun kind echt pushen en onder druk zetten. Maar dat is weer een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blubber schreef:
10-05-2024 16:03
Trainingen sowieso niet hoor. Maar het is toch leuk om eens naar een wedstrijd van je kind te gaan kijken. Elke keer hoeft nou ook weer niet. Maar het zijn altijd dezelfde ouders die er nooit zijn (en die dus ook in de kantine gaan zitten).
Sommige ouders gaan juist weer naar elke wedstrijd. Of zijn coach waardoor ze er elke wedstrijd bij (moeten) zijn.
Onze zaterdagen zijn vaak ook volledig ingevuld door het kijken/coachen/bardiensten draaien voor de sporten van de kinderen.
Er zijn ook mensen die in het weekend moeten werken
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze kinderen zitten op waterpolo. Niet de meest vriendelijke sport soms. Zo word bij sommige clubs gewoon geleerd hoe je andere kan tegen houden door een bepaalde manier van zwemmen en mag trekken aan zwembroeken. Bij ons worden de kinderen eruit gehaald als ze het doen.

Ouders van de teamgenoten van mijn kinderen zeggen met regelmaat dat hun kind niet goed speelt terwijl de coach zegt dat ze een goede wedstrijd hebben gespeeld. Nu is het een team waar begin van het jaar iedereen voor het eerst competitie speelde dus echt lerende was. Een aantal ouders vonden het ook erg belangrijk dat hun kind scoort. Dit lukt dus niet iedereen maar dat wil niet zeggen dat je niet belangrijk bent. Met dat laatste zijn sommige ouders het niet meer eens. Zo had een gesprek met een kind dat heel graag wilde scoren want ouders vonden dit belangrijk. Ik vroeg dus aan het kind of hij wel eens een teamlid had aangespeeld waarna er werd gescoord of een bal van de tegenstander tegen gehouden. Ja zei hij waarop zei dat is net zo belangrijk voor het team. Kind helemaal blij en loopt naar vader. Vertelt tegen vader dat hij belangrijk is voor het team want bovenstaande rede. Zegt vader doodleuk maar scoren is echt belangrijker en dat hij maar beter zijn best moest doen. Echt dat kind zat gelijk weer minder in zijn vel. Echt zo sneu. Later ben ik nog een gesprek aangegaan met die vader maar daar was geen verandering in zijn mening te brengen.

Een keer was werd een teamgenoot vast gezet door de tegenstander waardoor deze niet meer mee kon doen met de wedstrijd. Hele rare actie ook omdat teamlid niet heel gevaarlijk was. Coach van de tegenstander zei er niets van. De ouders van deze tegenstander hebben na de wedstrijd het kind toegesproken dat dit niet de bedoeling was. Zijn nog even naar het teamlid gelopen om excuses aan te bieden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Familielid had haar kind bij een bekende BVO. De verhalen die ik daar hoorde...

- keihard regime van trainen. Schreeuwen naar de kinderen. Kinderen onderling uitspelen. Schema's met prestaties op de muur voor iedereen te zien. Slechte spelers stonden in het rood.
- minpunten op de bidon zodat kind continu kon zien wat hij niet kon (en iedereen er omheen ook.
- ouders die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
- Kinderen aanmoedigen om lagere schoolniveaus te doen want sport gaat altijd voor.
- Schreeuwen en dreigen tegen ouders die niets kunnen of durven doen want DE trainer is een soort heilige.
- Diverse jongeren die afvallen en waarmee het zeer slecht gaat (verslavingen, psychische problemen, lichamelijke klachten). Geen enkele vorm van nazorg.
Alle reacties Link kopieren Quote
pokkewijf schreef:
11-05-2024 10:55
Nou mijn pa (zaliger) was zo'n fanatieke ouder. Schelden deed hij niet maar schreeuwen kon hij. Mijn broertje voetbalde. Pa is een keer een aantal weken "geschorst" hij mocht geen wedstrijden bijwonen.
Daarna ging het wel beter.
Mij pa was normaal helemaal geen schreeuwer, alleen als het om voetbal ging.
Mijn pa (ook zaliger) zat ook niet te schelden of trainers te verbeteren maar die gilde ook als een mager speenvarken langs de (voetbal)lijn. Toen hij twee jaar lang als sponsor had zitten pleiten voor een gemengd team zodat meisjes ook mee mochten voetballen (had destijds alleen dochters), moest ik wel ‘op voetbal’. Vond er geen zak aan en huppelde wat rond voor spek en bonen. En pa maar langs de zijlijn op en neer rennen ‘Lemoos!! De bal! De BAL!! DAAR!’
Toen er onverwachts nog een zoon ter wereld kwam, werd het helemaal erg. Broertje was best goed en tweebenig. Maar ook daar weer langs dat veld mee op en neer rennen met ‘tips en aanwijzingen’. Toen heeft pa ook een verbod van vier wedstrijden gekregen (hij mocht wel in de kantine zitten). Na dat seizoen is broertje ermee gestopt en nog alleen sporten gaan beoefenen waar pa geen verstand van had. Dan kwam hij wel kijken maar hield dan braaf zijn mond.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
13-05-2024 20:53
Mijn pa (ook zaliger) zat ook niet te schelden of trainers te verbeteren maar die gilde ook als een mager speenvarken langs de (voetbal)lijn. Toen hij twee jaar lang als sponsor had zitten pleiten voor een gemengd team zodat meisjes ook mee mochten voetballen (had destijds alleen dochters), moest ik wel ‘op voetbal’. Vond er geen zak aan en huppelde wat rond voor spek en bonen. En pa maar langs de zijlijn op en neer rennen ‘Lemoos!! De bal! De BAL!! DAAR!’
Toen er onverwachts nog een zoon ter wereld kwam, werd het helemaal erg. Broertje was best goed en tweebenig. Maar ook daar weer langs dat veld mee op en neer rennen met ‘tips en aanwijzingen’. Toen heeft pa ook een verbod van vier wedstrijden gekregen (hij mocht wel in de kantine zitten). Na dat seizoen is broertje ermee gestopt en nog alleen sporten gaan beoefenen waar pa geen verstand van had. Dan kwam hij wel kijken maar hield dan braaf zijn mond.
Genant toch zo'n pa :$ Na mijn scheiding ben ik met mijn kinderen gaan handboogschieten. Wat een verademing. De wedstrijdleider neemt de beslissingen en daar mag je geen commentaar op leveren. Op straffe van het verlaten van de wedstrijd. In al die jaren heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Heel fijn.
Gaat u anders ondertussen even wat voor u zelf doen. (Viktor)
Alle reacties Link kopieren Quote
pokkewijf schreef:
17-05-2024 10:25
Genant toch zo'n pa :$ Na mijn scheiding ben ik met mijn kinderen gaan handboogschieten. Wat een verademing. De wedstrijdleider neemt de beslissingen en daar mag je geen commentaar op leveren. Op straffe van het verlaten van de wedstrijd. In al die jaren heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Heel fijn.
Tof! Lijkt me ook een heel leuke sport om met het hele gezin te gaan doen :-).
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog mooie verhalen over de indeling van de nieuwe teams?

Op het "ik ga verhaal halen waarom kind een team lager is gezet en ik bepaal zelf wel op welke toon" (stond specifiek genoemd in het bericht) viel hij mee dit jaar.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
NoPepsiPlease schreef:
29-06-2024 09:23
Nog mooie verhalen over de indeling van de nieuwe teams?

Op het "ik ga verhaal halen waarom kind een team lager is gezet en ik bepaal zelf wel op welke toon" (stond specifiek genoemd in het bericht) viel hij mee dit jaar.
Dat is ook wel een terugkerend fenomeen schijnt. Scheldpartijen zijn natuurlijk echt walgelijk, en ik vind ook dat daar sancties op moeten volgen.

Mijn kind speelde sowieso altijd in het laagste team dus ik heb weinig gemerkt van ouders die uit hun dak gingen door de teamindeling. Maar ergens kan ik me de frustratie van ouders ook wel voorstellen.

Mijn kind (zeg maar niveau e/d/c-12) heeft in al die jaren bijvoorbeeld nooit een fatsoenlijke training gehad van iemand die er een beetje verstand van had. Als er bijcoorbeeld training werd gegeven door het eerste was het nooit d12 die daarvoor in aanmerking kwam.

Thuiswedstrijden waren vaak op de onmogelijkste tijden en altijd op het zo ver mogelijk weggestopte veld en verder was het team sowieso onzichtbaar voor de club. Van teamruimtes voor teamoverleg mocht bijvoorbeeld geen gebruik worden gemaakt.

Op een gegeven moment, zeker na na het altijd voortdurende gedram over verplichte vrijwilligers, gaat dat gewoon opvallen bij een aantal ouders. Die denken dan, nou misschien ontwikkelt mijn kind in een hoger team zich veel beter want dan wel fatsoenlijke training, betere begeleiding en voorzieningen.

Denk dat daar soms ook een deel van de frustratie vandaan komt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven