Wat moet je hier nu mee?? Schoonmoeder

29-10-2008 15:34 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds 4 maanden ben ik de gelukkige moeder van een dochter.

Nu heb ik niet zo'n hele leuke schoonmoeder maar omdat ze toch de oma is probeer je maar het beste.

Nu was ik een tijdje geleden bij haar en toen gaf ik mijn dochter bij haar op schoot. Toen ze begon te huilen, doet ze heel erg weinig, zei mijn schoonmoeder tot twee keer toe:" houd je bek je hebt net zo'n schreeuwbek als je vader". Normaal heb ik mijn woordje wel klaar maar ik was helemaal overrompeld. Heb snel mijn dochter van haar afgepakt en heb haar sindsdien niet meer gezien.
Nou ja!!!! Dat doe je toch niet? Of is ze altijd zo? Omdat je namelijke in de OP zet:"Ik heb niet zo'n leuke schoonmoede'" Waarom is ze niet leuk? Mede door dit soort dingen of ook andere dingen. Hoe kijkt je man/vriend hiernaar en wat vindt hij er van? Ik zou haar ook links laten liggen!

Sterkte en geniet lekker van je kleine meid!
Tja het is maar net de intonatie die ze erbij gebruikt he....ach als grapje zou je er wellicht nog om kunnen lachen toch??
In welke intonatie zou je dit soort uitspraken dan 'aardig' of grappig kunnen bedoelen. Gewoon de tekst alleen al.
ik vermoed dat ik finaal uit mijn stekker zou gaan... :O wat een idioot mens zeg!

ben ook wel heel benieuwd wat je man/vriend hier van vind; persoonlijk zou ik dus geen stap meer over haar drempel zetten en zou ze in mijn huis 'welkom' zijn wanneer kind en ik afwezig zijn.
Tegen een kind van 4 maand zeg je niet dat ze haar bek moet houden, vriendelijk of niet. Groot gelijk dat je direct je dochter bij haar hebt weggepakt en knap dat je je hebt kunnen beheersen haar geen roei voor haar kop te verkopen. Dat zou mijn reactie geweest zijn op dat moment. Maar ja, ik stond met 4 maanden nog helemaal strak van de hormonen.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ze heeft inderdaad wel eens vaker zulke acties, vandaar dat ik haar inderdaad niet zo leuk vind, maar ja nu gaat het over mijn poepie. Mijn man is gelukkig ook niet zo dol op zijn moeder.

Mijn zwager zegt dat ik het met een korreltje zout moet nemen omdat ze het als een grapje bedoeld.

Ik ben er persoonlijk helemaal klaar mee, mijn man ook maar kan ik mijn dochter een oma ontzeggen. Zou je hiervoor het contact verbreken?
Tssssk wat een schoonloeder.
quote:maansteen2001 schreef op 29 oktober 2008 @ 15:45:

Ze heeft inderdaad wel eens vaker zulke acties, vandaar dat ik haar inderdaad niet zo leuk vind, maar ja nu gaat het over mijn poepie. Mijn man is gelukkig ook niet zo dol op zijn moeder.

Mijn zwager zegt dat ik het met een korreltje zout moet nemen omdat ze het als een grapje bedoeld.

Ik ben er persoonlijk helemaal klaar mee, mijn man ook maar kan ik mijn dochter een oma ontzeggen. Zou je hiervoor het contact verbreken?Denk dat je dochter een oma die naar haar schreeuwt: houdt je bek, kan missen als kiespijn.
quote:liubi schreef op 29 oktober 2008 @ 15:47:

Tssssk wat een schoonloeder.whahahahahahaha
er zit een verschil tussen daadwerkelijk contact verbreken en haar niet opzoeken/vermijden.

aan de ene kant kan een oma waardevol zijn voor een kind, aan de andere kant straks is je kind ouder en denkt dat het normaal is tegen iemand te zeggen dat ze hun bek moeten houden (wat ik persoonlijk niet als waardevol kan opvatten)
Tis wel te begrijpen waarom dochterlief ging huilen, ze beschikt over een goede mensenkennis.
@Maansteen, je hebt van schrik twee topics lopen

Mijn man is gelukkig ook niet zo dol op zijn moeder.

Ik ben er persoonlijk helemaal klaar mee, mijn man ook maar kan ik mijn dochter een oma ontzeggen.

Hmmmm, ik weet niet hoor. Is het niet een beetje zoeken naar een excuus?? Kiest je man niet jouw kant om van het 'gezeur' af te zijn?

Het is en blijft de moeder van je man, wat zou je ervan zeggen als je man zulke dingen over jouw moeder zei??

Ik vind het de weg van de minste weerstand kiezen om eventueel gelijk het contact te verbreken. Je kunt toch ook gewoon zeggen wat je dwars zit tegen je schoonmoeder? Waarom gelijk je zwager hierin betrekken?

Laat gaan, laat gaan....
Die zwager zou m'n rug op kunnen. Dat soort dingen zeg je gewoon niet. Rare humor als dat werkelijk haar humor is...
ff serieus ze huilt inderdaad weinig maar op schoot bij oma bijna altijd. In de eerste week dat ze op kraambezoek kwam had ze haar op schoot en zei ze maar " wordt maar wakker, wordt maar wakker doe je ogen is open". Die nacht kreeg ik haar niet stil. Echt heel zielig.
ff serieus ze huilt inderdaad weinig maar op schoot bij oma bijna altijd. In de eerste week dat ze op kraambezoek kwam had ze haar op schoot en zei ze maar " wordt maar wakker, wordt maar wakker doe je ogen is open". Die nacht kreeg ik haar niet stil. Echt heel zielig.
Klinkt als een eng mens!

Ik zou hierom niet het contact verbreken maar het bepreken tot de zogenaamde verplichte bezoekjes en ik zou mijn kind niet alleen met schoonmoeder laten. Wie weet wat ze er dan allemaal uitkraamt tegen je kind. En ik zou haar er zeker nog op aanspreken. Zo praat je nu eenmaal niet tegen een kind.
quote:maansteen2001 schreef op 29 oktober 2008 @ 15:54:

ff serieus ze huilt inderdaad weinig maar op schoot bij oma bijna altijd. In de eerste week dat ze op kraambezoek kwam had ze haar op schoot en zei ze maar " wordt maar wakker, wordt maar wakker doe je ogen is open". Die nacht kreeg ik haar niet stil. Echt heel zielig.Ik snap jouw kindje wel, ik zou ook huilen als ik bij zo iemand op schoot moest zitten.
Cum non tum age
Heftig zeg. Knap dat je gelijk weg bent gegaan. Zou niet direct het contact tussen kleindkind en oma verbieden. Wel zal ik een gesprek aangaan en vertellen wat jullie ideeen over de opvoeding van de kleine zijn. (niet schelden, niet scheeuwen, niet slaan, wel belonen, af en toe wat lekkers, gewoon alles wat jullie willen) Benoemen dat jullie geschokken zijn van hoe ze met haar kleindochter om gaat en dat jullie dit dus niet goedkeuren. Kan ze zich aan deze afspraken houden. Prima, eerst met jullie aanwezig zijn kleindochter en oma laten wennen aan elkaar.

Lijkt me ook niet uit te maken hoe dit gezegd wordt. Als dit een grap was was deze niet leuk en naar ik hoop 1 malig en ik zou dit samen met je partner duidelijk maken naar haar toe. En lukt dit niet dan houdt het op. Beter geen oma dan een oma die structureel dergelijke opmerkingen maakt.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:maansteen2001 schreef op 29 oktober 2008 @ 15:54:

ff serieus ze huilt inderdaad weinig maar op schoot bij oma bijna altijd. In de eerste week dat ze op kraambezoek kwam had ze haar op schoot en zei ze maar " wordt maar wakker, wordt maar wakker doe je ogen is open". Die nacht kreeg ik haar niet stil. Echt heel zielig.Kinderen voelen zeer goed de stress/humeur van hun eigen mama aan. Oorzaak en gevolg? Er zijn vele redenen waarom een kleintje kan huilen.

Die zwager kon me wat. Sommige 'grapjes' zijn gewoon Niet Leuk. En worden ook niet leuk van een korrel zout.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hou je bek?? Rare taal tegen een baby van 4 maanden.

Maar het contact verbreken lijkt me misschien wat te ver gaan. Haar in ieder geval de baby niet meer op schoot geven?

En de volgende keer als ze weer een "grappige" opmerking heeft hier direct iets van zeggen? Misschien heeft ze niet door dat jij dit echt heel vervelend vindt en is het in haar ogen echt een grapje...tja de humor van sommige mensen
Mijn schoonmoeder dreigde onlangs mijn negen jaar oude zoon een lel in zijn gezicht te geven. Letterlijke woorden. Ik vroeg of ik dat goed hoorde en ze deelde mede dat ze dat inderdaad had gezegd en dat ze dat ook zou doen. Het tragische dieptepunt van een hele lange periode schoonmoeder-ellende. Schoonmoeder is nu niet meer welkom hier, man en ik staan zo ongeveer op punt van uit elkaar gaan en kindere over de zeik. Door wat schoonmoeder dreigt te doen en doordat ik zo ongeveer uit mijn dak ging. Waar zij dan weer kwaad over is, want ik had niet zo mogen reageren waar de kinderen bij waren. Zucht!

Geloof me, het gaat nooit over....
Ik zou je man met haar laten praten en er zelf buiten blijven. Het is zijn moeder. Als ze het nog een keer doet waar jij bij bent zou ik er wel wat van zeggen.

En nu is je kind nog 4 maanden, maar als ze 3 jaar is, begrijpt ze dondersgoed wat houd je bek betekent.

Heb ook een moeilijke schoonmoeder, ze scheldt niet gelukkig, maar keurt alles af wat mijn man doet. Mijn man heeft hierover gepraat en dan is het altijd wel een tijdje rustiger, maar ze verandert nooit. Ik vind het ook moeilijk, want ze is lief tegen onze dochter. Ik merk wel dat dochterlief haar ook niet altijd trekt (ze is 3 jaar). Kinderen voelen jou heel goed aan he, vandaar dat ze misschien gaat huilen, omdat jij een bloedhekel aan haar hebt.

Ik probeer ook altijd positief te zijn als mijn dochter erbij is, al valt dat soms zwaar. Ze mag later zelf bepalen of ze oma ook zo'n zeur vindt

Sterkte ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven