Wat trakteren voor verjaardag kind op kinderdagverblijf

13-01-2009 11:50 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik weet niet of een soortgelijk topic al bestaat, kon het in ieder geval niet vinden.

Mijn dochter wordt bijna twee en ik wil voor haar een leuke traktatie regelen voor op het kinderdagverblijf. De meesten maken een kadootje voor ieder kind, met bijv. een doosje rozijnen, een klein speeltje of een mandarijn o.i.d. Maar omdat dochter precies op een crechedag jarig is lijkt het me voor haar ook leuk als ze in de middag op iets kan trakteren. Ik ben alleen niet zo creatief dat ik tot nu toe iets leuks heb bedacht :-s

Weten jullie een leuke traktatie? Ik vind het wel belangrijk dat het iets relatief gezonds is, dus geen knakworsten of snoep boordevol suiker (om maar wat te noemen).

Alvast bedankt voor het meedenken!
Varkentjes met een neus van danoontje?

Plastic bekertje met een olifantje voorop en dan fruit in stukjes in het bekertje?

Ik haal mijn inspiratie tot nu toe uit peuterplace.nl
Ik heb voor mijn zoontje eens van die Nijntje-broodjes die je bij Bakker Bart kun kopen, als tractatie gebruikt. Het is vezelrijk brood met oogjes van rozijntjes. Voor vrijwel alle leeftijden te gebruiken. Je kunt aan zo'n broodje eventueel nog een klein knutseltje of cadeau'tje vastmaken.

xx lisa.
Ideeen te over:

traktaties
Mijn moeder maaktte altijd een stekelvarken. Halveer een (rode) kool, doe er aluminiumfolie omheen, en prik kleine stukjes worst, kaas, augurk, wat jij wilt op een sateprikker, of een kleinere prikker, en steek ze in de kool. Zo heb je een stekelvarken. Maar dit was wel voor zo'n 20 jaar geleden, dus werd er nog niet aan gedacht dat kinderen elkaar de ogen uit konden steken met de prikkers....
Mijn dochter heeft gisteren pinguins getrakteerd, de traktatie was een doosje krentjes. Heel simpel te maken: plaatje van een pinguin (bijv. Pingu) op stevig papier printen, ijsschotsjes van piepschuim maken, doosje krentjes in wit crepepapier of tissue inpakken met een lintje/touwtje erom. Pinguin uitknippen, pootjes omvouwen en op het ijsschotsje plakken, en daaracher plak je het doosje krentjes.

Op internet zijn vast nog 1001 leuke ideeen te vinden.
Voor meneer zijn 3e verjaardag had ik piraten gemaakt.

Wel zoet/snoep dus, maar erg leuk.

Eierkoeken als hoofd, ouwel/eetpapier als sjaal om hoofd geknoopt, van drop een ooglapje en van een tum tum een oog en een banaantje als mond. Alles vastgeplakt met glazuur (poedersuiker met water). Ik had er nog schatkistjes bijgedaan (met tummetjes)

Dit jaar haal ik ijshoorntjes (vlakke onderkant) en bak kleine cakejes die ik erin doe. Dan versier ik ze met disco dip etc, dan zijn het een soort ijsjes.

www.party-kids.nl kan je leuke dingen vinden.
Ha mijn dochter wordt volgende week 2 en precies op een psz dag. Wilde idd ook HET stekelvarken gaan maken, omdat ze hier op de psz nogal van het "gruiten" zijn (vertaling-> groenten en fruit)

Ben bovendien ruim 38 weken zwanger dan en heb geen zin om zo ontzettend mega creatief te gaan zitten doen (een stekel varken valt dan relatief mee)

moet zeggen dat er ook wel enorm tegen elkaar wordt opgeboden door moeders onderling hoor met traktaties.....pffft, gewoon een doosje rozijntjes met een dropveterstrik is toch ook leuk?
Ringelding schreef:pffft, gewoon een doosje rozijntjes met een dropveterstrik is toch ook leuk?

Correctie: een doosje rozijntjes is toch ook leuk :-)

NB

Vandaag ging mijn dochter tracteren. Ik had gister cakejes gebakken zonder suiker (bloem, boter, eieren, pietsie honing). Op het cakeje een mooie siertoef slagroom (zonder suiker met voor de kleur een pietsie suikerloze jam of andere vruchtenprut).

In gekleurde papiertjes was ik voor een appel en een ei klaar en het kostte me geloof ik een half uur in totaal (ook belangrijk, ik ben niet van plan hele avonden te gaan knustelen namelijk).

Het was een grote hit en ik heb nu al 4 beloftes gedaan om voor andere kindjes en een juf ze ook te bakken. Gezond in de zin van geen kleur, smaak, suiker, wel vet natuurlijk. Maar dat kunnen de meeste kindjes wel hebben.
Weet je wel zeker dat het mag? Bij ons op het kdv mag je alleen dingen tracteren die mee kunnen in de tas. Zodat de ouders kunnen beslissen of het kind het wel of niet mag eten. Dus je kunt wel dingen bakken en zo, maar dan wel in een plastic zakje doen.

Ik zou het even navragen.
Toen mijn dochtertjes vorig jaar 3 jaar werden had ik een grabbelton gemaakt! mochten de kinderen zelf een kadootje grabbelen! was een heel groot succes! kun je eventueel nog wat lekkers er naast doen.
Ik heb hier nog een leuke tip.

Toepasbaar voor de meeneemtractatie

http://www.party-gifts.nl/index.asp

Ik ben zelf er gecharmeerd van de wikkels voor de chocorepen. En de bellenblaas!
quote:hopeful schreef op 13 januari 2009 @ 13:55:

Toen mijn dochtertjes vorig jaar 3 jaar werden had ik een grabbelton gemaakt! mochten de kinderen zelf een kadootje grabbelen! was een heel groot succes! kun je eventueel nog wat lekkers er naast doen.Dat zei ik dus ook op de andere versie van dit topic
Wat ik erg leuk vind is een cactus.

Een courgette (of om het wat goedkoper te houden een komkommer) in een stenen pot zetten.

Verschillende dingetjes zoals blokje kaas, worstje, stukje ananas, cherry tomaatje, partje mandarijn etc met een cocktail prikkertje erin prikken. Kinderen kunnen dus zelf kiezen wat ze lekker vinden en dat eraf halen.
Wat veel reacties al, leuk!

Die grabbelton vind ik ook erg leuk, maar die hebben ze op de creche ook al voor de verjaardag van een kindje, dus dat zou dubbelop zijn.

En zo'n cactus of halve kool met prikkers is ook erg leuk. Weet alleen niet of dat mag ivm die scherpe prikkers.

Bedankt voor die websites, ga ik ook ff kijken om inspiratie op te doen!
Meisje is vorige week dinsdag voor het eerst naar de psz gegaan en heb dit meteen maar ff gevraagd. Het liefst hebben ze iets hartigs, zodat de kindjes dat meteen kunnen eten en ze de ouders kunnen vertellen dat ze hun eigen fruit/groenten niet hebben gehad vanwege tractatie.

Meisje is vandaag voor de 3e kere geweest en had haar 2e tractatie te pakken. de eerste keer was een plastic puudje met snoepjes en een stempelstift en vandaag een leuk geknutselde vlinder met een kapitein koek dingetje eraan vast (ook leuk!) puudje met de snoepjes kreeg ze keurig mee naar huis evenzo de vlinder.

En straks dus ook de tractatie voor als nieuwe spruit er is Soesjes mogen dus NIET (ook al ff gevraagd) vanwege te zoet en te veel suiker.
Wat is een puudje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven