Wat vinden jullie?
zaterdag 1 juni 2019 om 09:00
Hallo,
Gisteren was ik in een buurtspeeltuintje en trof daar 2 zusjes van 4 en 2 die zonder toezicht aan het spelen waren. Zusje van 4 zei: ik let op mijn zusje. Meisjes hadden beide een vieze mond. Veel chocola helemaal rondom, niet 1 veeg. Op een gegeven moment gingen ze weer naar huis. Huis leek wel dichtbij, maar geen zicht te hebben op de speeltuin. Meisje van 2 zat ook stil op de schommel want kon natuurlijk nog niet schommelen. Oudere zusje vroeg of ik haar dan kon duwen. Geen probleem natuurlijk. Dus ik heb vrolijk even geduwd.
Mijn vraag is, vinden jullie dat dit kan? Dat meiden zo jong alleen in een speeltuintje zijn? Ik vind het eigenlijk onverantwoord?
Gisteren was ik in een buurtspeeltuintje en trof daar 2 zusjes van 4 en 2 die zonder toezicht aan het spelen waren. Zusje van 4 zei: ik let op mijn zusje. Meisjes hadden beide een vieze mond. Veel chocola helemaal rondom, niet 1 veeg. Op een gegeven moment gingen ze weer naar huis. Huis leek wel dichtbij, maar geen zicht te hebben op de speeltuin. Meisje van 2 zat ook stil op de schommel want kon natuurlijk nog niet schommelen. Oudere zusje vroeg of ik haar dan kon duwen. Geen probleem natuurlijk. Dus ik heb vrolijk even geduwd.
Mijn vraag is, vinden jullie dat dit kan? Dat meiden zo jong alleen in een speeltuintje zijn? Ik vind het eigenlijk onverantwoord?
zaterdag 1 juni 2019 om 09:06
zaterdag 1 juni 2019 om 09:08
Dit.Lucifer2018 schreef: ↑01-06-2019 09:06Wat heeft chocolade om de mond ermee te maken.
Ik zou mijn ooit 2 en 4 jarige kinderen nog niet eens alleen laten op het ingesloten ( geen echte weg) pleintje direct aan mijn tuin.
Maar ik zie het hier ook best vaak wel. Iets met type ouders.
En dan vind ik of jij er iets van.. en dan?
zaterdag 1 juni 2019 om 09:08
zaterdag 1 juni 2019 om 09:11
[quote=Lucifer2018 post_id=29995314 time=1559372787 user_id=370013]
Wat heeft chocolade om de mond ermee te maken.
Het zag er erg onverzorgd uit.
Alsof er niet op ze gelet werd. Mijn dochter loopt echt niet rond met zo’n smerige mond. En dan ook alleen in de speeltuin . Ik kreeg het gevoel alsof ze een beetje aan hun lot werden overgelaten?
Wat heeft chocolade om de mond ermee te maken.
Het zag er erg onverzorgd uit.
Alsof er niet op ze gelet werd. Mijn dochter loopt echt niet rond met zo’n smerige mond. En dan ook alleen in de speeltuin . Ik kreeg het gevoel alsof ze een beetje aan hun lot werden overgelaten?
zaterdag 1 juni 2019 om 09:20
Laag hekje om de speeltuin. Maar grenzend aan een weg. Kinderen kunnen speeltuin makkelijk in en uit.Idrisindra schreef: ↑01-06-2019 09:14Oei twee jaar is wel erg jong.
Ik zou een vierjarige ook niet alleen laten spelen.
Was het een afgesloten speeltuintje?
Lag er een weg in de buurt?
anoniem_363189 wijzigde dit bericht op 01-06-2019 09:21
7.77% gewijzigd
zaterdag 1 juni 2019 om 09:23
Die chocolade om de mond is natuurlijk voor het algehele beeld. Bah, vieze kinderen.
Ik heb geen idee van de verkeerssituatie daar en van de nabijheid van de ouders. Daar zou het wat mij betreft op vastzitten. Ik liet mijn kind van 2 en mijn kind van 4 niet zo alleen, maar goed, ik weet niet of mijn keuzes per se altijd de beste zijn.
Ik heb geen idee van de verkeerssituatie daar en van de nabijheid van de ouders. Daar zou het wat mij betreft op vastzitten. Ik liet mijn kind van 2 en mijn kind van 4 niet zo alleen, maar goed, ik weet niet of mijn keuzes per se altijd de beste zijn.
zaterdag 1 juni 2019 om 09:23
Hier spelen kinderen over het algemeen vanaf een jaar of 5 buiten, en dan op het veld of in het speeltuintje waar zicht op is. Hier in de buurt ook ouders met vier kinderen waarvan de jongste twee was toe hij mee mocht met de anderen. Ze wonen tegenover een grote vijver. Ik heb wel eens vanuit mijn huis gegild toen t ventje bijna in de vijver viel en tegen zijn moeder gezegd dat ik het wel griezelig vond maar zij vond het geen probleem. De andere kinderen pasten wel op zei ze dan. Nou ja, jaar later leven ze nog steeds. Wat meer kun je doen dan.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
zaterdag 1 juni 2019 om 09:24
+1Betty_Slocombe schreef: ↑01-06-2019 09:23Die chocolade om de mond is natuurlijk voor het algehele beeld. Bah, vieze kinderen.
zaterdag 1 juni 2019 om 09:26
Ik zou een 4-jarige niet de verantwoordelijkheid geven voor een 2-jarige. .
Maar het is afhankelijk van de buurt, verkeer, de kinderen etc. Onze zoon wil nu met 5 wel dingen alleen doen, maar dat wilde hij daarvoor absoluut niet. Dus bij hem had ik het op die leeftijd niet gedaan. Op een plek waar iedereen weet dat dit de kinderen van die personen zijn die daar wonen doe je het eerder dan tussen anonieme flats
Maar het is afhankelijk van de buurt, verkeer, de kinderen etc. Onze zoon wil nu met 5 wel dingen alleen doen, maar dat wilde hij daarvoor absoluut niet. Dus bij hem had ik het op die leeftijd niet gedaan. Op een plek waar iedereen weet dat dit de kinderen van die personen zijn die daar wonen doe je het eerder dan tussen anonieme flats
zaterdag 1 juni 2019 om 09:31
Tegenover ons huis is een speeltuintje waar ik twee broertjes ook al jarenlang alleen zie spelen. De jongste kon destijds misschien net lopen. Hun ouders heb ik nooit gezien. Volgens mij zijn ze nu iets van 5 en 7. Nu zie ik ze nog steeds rondbanjeren door de wijk, langs drukke wegen. Mijn man zegt dat juist met zulke kinderen nooit iets gebeurt. Ik vind het maar bizar.
zaterdag 1 juni 2019 om 09:33
Het is niet voor niets dat kinderen op een BSO pas met 8 alleen naar buiten mogen.
2 is natuurlijk veel te jong om alleen zonder toezicht buiten te lopen. En 4 eigenlijk ook.
Dus to je stelt een rethorische vraag.
En iedereen die hier komt vertellen dat het best kan is gewoon geen goede moeder.
Je ziet ook dat jonge kinderen die alleen naar een speeltuin moeten aandacht gaan vragen aan andere moeders.
Daar zat ik echt niet altijd op te wachten. Wil je mij duwen. Kijk eens ik kan kopje duikelen. Kijk eens hoe hoog ik al kan klimmen. Ja heel knap maar ik zit daar eigenlijk om op mijn eigen kind te passen en naar mijn eigen kind te kijken.
2 is natuurlijk veel te jong om alleen zonder toezicht buiten te lopen. En 4 eigenlijk ook.
Dus to je stelt een rethorische vraag.
En iedereen die hier komt vertellen dat het best kan is gewoon geen goede moeder.
Je ziet ook dat jonge kinderen die alleen naar een speeltuin moeten aandacht gaan vragen aan andere moeders.
Daar zat ik echt niet altijd op te wachten. Wil je mij duwen. Kijk eens ik kan kopje duikelen. Kijk eens hoe hoog ik al kan klimmen. Ja heel knap maar ik zit daar eigenlijk om op mijn eigen kind te passen en naar mijn eigen kind te kijken.
zaterdag 1 juni 2019 om 09:37
zaterdag 1 juni 2019 om 09:49
Volstrekt debiel vind ik zoiets. En dan heb ik het nog aardig uitgedrukt
Als je niks om je kinderen geeft of de eerste jaren van hun leven met ze mee wilt om toezicht te houden als ze ergens heen willen omdat je dat teveel moeite vindt dan moet je geen kinderen nemen.
Als je niks om je kinderen geeft of de eerste jaren van hun leven met ze mee wilt om toezicht te houden als ze ergens heen willen omdat je dat teveel moeite vindt dan moet je geen kinderen nemen.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
zaterdag 1 juni 2019 om 09:53
Dat kun je niet zo simpel stellen denk ik. Ik denk dat pedo’s bijvoorbeeld eerder voor dit soort kindjes gaan. Waar amper naar omgekeken wordt. Zoals bijv die Belgische zusjes die op een festival zijn weggegrist terwijl moeders laveloos in de kroeg zat met partner nummer zoveelvictoria_87 schreef: ↑01-06-2019 09:31Mijn man zegt dat juist met zulke kinderen nooit iets gebeurt.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
zaterdag 1 juni 2019 om 09:58
Maar wie gaat dan voor de ouders zorgen op hun oude dag...carrie-bradshaw schreef: ↑01-06-2019 09:49Volstrekt debiel vind ik zoiets. En dan heb ik het nog aardig uitgedrukt![]()
Bizar een 2 en 4 jarige alleen laten buiten. Zou je daar veilig thuis voor kunnen bellen? Niet dat ik daar nou zo een goede ervaring mee heb. Maar dan heb je het in elk geval geprobeerd?
Echt heel zielig. Vanaf 6 als het een speeltuin is waar zicht op is en zonder drukke weg ernaast kan ik mij voorstellen. Maar 2?!
zaterdag 1 juni 2019 om 10:01
Lucifer2018 schreef: ↑01-06-2019 09:06Wat heeft chocolade om de mond ermee te maken.
Ik zou mijn ooit 2 en 4 jarige kinderen nog niet eens alleen laten op het ingesloten ( geen echte weg) pleintje direct aan mijn tuin.
Maar ik zie het hier ook best vaak wel. Iets met type ouders.
En dan vind ik of jij er iets van.. en dan?
Juist. Ik vind er wel iets van, maar ook van de hijgerige OP door de toevoeging van de chocolade.