Waterpokken

13-01-2020 02:30 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Uit radeloosheid hoop ik hier tips te vinden.
Onze baby heeft de waterpokken. Hij heeft er erg veel en hij huilt echt de hele dag. Hij heeft ze nu al 4 dagen.
Slapen doet hij niet, hooguit 15min op je arm en dan is het weer huilen (schreeuwen, krijsen) dit herhaald zich nu al 4 dagen lang.
Drinken gaat minimaal.
Hij heeft 40 graden koorts.

Ben al bij de arts geweest, die zegt heel vervelend maar hij moet er door. Verder zijn er geen andere dingen uitgekomen.

Heb vsm spray, schuim voor waterpokken en geef zetpillen.
In bad is geen optie omdat hij na een badje gewoon al vuurrood is. Heb daar wel zalf voor maar in combinatie met de waterpokken smeer ik dat niet.

Het is niet meer om aan te zien :'(
chandalier schreef:
13-01-2020 07:10
De plekjes deppen met zemelen en aan de lucht laten drogen. Een washandje vullen met havermout, even laten weken in lauwwarm water, washandje uitwringen, en het witte vocht wat er dan uitkomt op de waterpokken deppen, dat zorgt ervoor dat ze sneller indrogen.
Dit hielp hier ook het beste. Niet afspoelen, hooguit droog deppen nadien.
Dragonfly85 schreef:
13-01-2020 11:43
Dit hielp hier ook het beste. Niet afspoelen, hooguit droog deppen nadien.
En als een washandje te ruw is, is het ook makkelijk om de zemelen in een pantykousje te doen. Kun je ook makkelijk dichtknopen. Mijn baby (toen 7 maanden) had er gelukkig (of daardoor) weinig last van.
Wat akelig, ik krijg meteen weer flashbacks. Mijn dochter was bijna 1 toen ze de waterpokken kreeg en ook zij had er zoveel last van dat ze niet meer kon slapen, zelfs niet op de arm. Je hebt al goede tips gekregen, maar wat ik nog niet zag staan: het enige dat mijn dochter toen in slaap kon krijgen was rondrijden in de auto. Tegen de waterpokken helpt dat natuurlijk niet, maar tegen de oververmoeidheid wel. :)
De koorts zakt iets net was het 39.2

We hebben al een mooi stuk gewandeld in de hoop dat hij even in slaap zou vallen, maar helaas. Het snikken ging over in hard huilen.

Rondrijden is een goede tip. Misschien dat hij dan nog even gaat slapen.

Hij had net diarree, zo zielig. Hij heeft mega veel pokken op zijn kontje dus dat deed hem echt pijn. Probeerde nog wel zo zachtjes te doen.

Mijn man neemt zo zemelen mee.

Hij heeft een fles van 120 gedronken net. Nu maar even proberen of hij wil slapen.

Heb echt nooit geweten dat kinderen zo'n last van waterpokken kunnen hebben.

De arts zei gisteren nog wel als ze het onder de 1 zo heftig hebben komt het vaak niet terug. Laten we dat vooral hopen.
Zemelen in een washandje in het bad, kidsclin erop na droogdeppen en flink ORS inslaan.

De pokken op zijn billen en in zijn liezen nog even aanstippen met zinkzalf voordat je de luier omdoet. En zolang mogelijk in zijn blote kont laten.
Havermout in een hydrofiel washandje inderdaad, en daar in een badje de huid mee deppen. Zo'n hydrofiel washandje is niet zo dik, daar komt het makkelijk doorheen. Ik kon ze daarna wel weggooien want ik kreeg die natte prut van havermout er niet meer uit, maar soit. En wij smeerden ze inderdaad in met de zalf van Heltiq, dat leek de ergste jeuk er wat af te halen.

Succes TO, zeker bij zulke jonge kinderen die nog niets kunnen zeggen is dit niet leuk :hug:
Meauve01 schreef:
13-01-2020 09:15
Ik zweer bij de verkoelende lotion van Dr. Leenarts.

Droogde de waterpokken hier heel snel in (baby was 4.5 maand geloof ik): https://www.drleenarts.com/product/verkoelende-lotion/

Deze ja. Bijna geen pok gezien toen ik bij het eerste rode plekje al ging smeren. Onovertroffen, beter dan kidsclin en zemelen.
Misschien dat ik de Dr leenarts zalf ook nog in huis haal zo. Merk met de kidsclin nog niet veel verschil.

Of en geef trouwens gewoon 3 zetpillen op een dag. Alles om de pijn maar te verzachten.

De oudste had het laatst maar die had weinig last. Was vooral hangerig en moe.
Wat fijn dat hij net dronk en dat de koorts afneemt!
Ach wat naar als je kindje zo ziek is. Kun jij zelf nog wel op je benen staan?
Wat sneu he.. Hij is echt ontroostbaar?

Fijn dat hij gedronken heeft!
Krijgt hij meer binnen dan de helft van wat hij normaal drinkt? En heeft hij nog goed natte luiers?

Ik wil geen paniek zaaien, maar nu met de diarree erbij verliest hij natuurlijk nog meer vocht. Mocht je twijfelen aan zijn toestand, schroom dan alsjeblieft niet om nog eens contact op te nemen met de huisarts(enpost)
Nee dat ontroostbaar huilen gelukkig niet meer. Wel huilt hij nog erg veel.

Hij slaapt nu wel iets langer op ons.
In bed schreeuwt hij alles bij elkaar.
Hij heeft 1 oor vol waterpokken, je kunt er niet meer inkijken zoveel zitten er. Dacht misschien vindt hij het liggen daarom ook wel niet fijn.

Hij drinkt redelijk en net wilde hij een paar hapjes van een fruithapje.

Heb ors nog in huis gehaald.

Wij houden het nog vol. We wisselen elkaar af. Heb op mijn werk kunnen regelen dat ik niet kom. Normaal past familie op, maar nu blijf ik liever thuis.
Ach gossie! Fijn dat je met je werk hebt kunnen regelen dat je thuis kan zijn. Ik weet hoe het is om je kind (zo) ziek te zien. Het enige wat je nu voor hem kan doen, is er voor hem zijn en dat doen jullie. En ook goed om te lezen dat hij toch wat vocht binnen krijgt.

Beterschap en sterkte!
Heb je een wipsyoeltje? Dan ligt ie niet plat ivm zn oren en je kunt m een beetje heen en weer wiegen.
Wipstoeltje heeft hij heel even in gezeten. Op het moment wil hij echt alleen bij ons. Wel bijzonder om te zien, hij pakt alles vast; kleding van ons, onze handen als hij maar iets vast heeft. Echt de geborgenheid die hij nodig heeft. Ventje weet zelf ook niet wat hem overkomt.
Litabeau schreef:
13-01-2020 20:40
Wipstoeltje heeft hij heel even in gezeten. Op het moment wil hij echt alleen bij ons. Wel bijzonder om te zien, hij pakt alles vast; kleding van ons, onze handen als hij maar iets vast heeft. Echt de geborgenheid die hij nodig heeft. Ventje weet zelf ook niet wat hem overkomt.
Ach gossie klein hummeltje...
Maar gelukkig klinkt het wel of alles een beetje op zijn retour is! Koorts zakt een beetje, wil weer wat hapjes...
Hoe gaat het nu to? Allemaal de nacht een beetje doorgekomen?
Wassen met Betadine werkte hier erg goed bij zoon, de blaasjes droogde meteen in en hij kon dan een paar uur slapen zonder jeuk.

Onze dochter heeft het net gehad. Zij wilde die bruine zeep echt niet. Haar zette ik twee keer per dag in bad met zemelenbad van Kruidvat. Verder afwisselend ingesmeerd met Kidsclin, Sudocrem en zinkzalf. Elke 3 uur herhalen.
Hoi allemaal er zit hier vooruitgang in :hello:

Hij slaapt weer een beetje, grotendeels wel op onze arm. De koorts zakt.

Hij wil zelfs weer een beetje lachen.

De plekjes beginnen in te drogen.
Jaaaa wat fijn zeg!!!
Wat een opluchting! :heart:
O super!! Daar ben je dan vanaf gelukkig. Komt (hopelijk) niet meer terug.
Wat fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven