Weer geen meisje, hoe accepteren?

01-06-2020 20:05 321 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Nieuw account aangemaakt hiervoor omdat ik me schaam voor mijn gevoelens hierover. Wil beginnen met te zeggen dat ik snap dat er ergere dingen zijn en dat ik baal van mijn gevoel hierover.

Ben moeder van 2 mooie zonen en zwanger van de derde. Vorige week te horen gekregen dat het een jongen is. Vriend wil echt geen kinderen meer hierna. Bij deze zwangerschap heeft hij 3 jaar getwijfeld en toen wou hij ook.

Ik heb altijd gedroomd van een meisje. Ik heb zelf een goede band met mijn moeder. Zijn echt close. Samen winkelen, vertel haar alles als eerste, dat soort dingen. Mijn broers zijn nu meer close met hun schoonouders. Dat zie ik vaker. Oma worden van je eigen dochter is anders dan oma worden van je zoon.

De schattige kleertjes, haren doen, barbies en roze. Dat dat er nooit zal zijn doet pijn en vooral de toekomst. En ik weet dat een dochter geen garantie is op dit alles maar geeft wel een kans op.

Maar dat gaat dus nooit gebeuren! Tenzij ik zou scheiden en met iemand anders nog een kind zou krijgen, wat dan ook weer een jongen kan zijn. Dit is dus niet wat ik wil of ooit zou overwegen voor de duidelijkheid.

Mijn vraag is herkenning en hoe om te gaan met het gevoel dat ik iets mis zonder een dochter. Hopelijk krijg ik begrip.

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Je weet toch niet wat voor kindje je krijgt? Misschien vind je toekomstige zoon shoppen geweldig! (Ken ik meerdere van) , en misschien vind een meisje dat helemaal niks.
Dat hangt toch niet van de sekse af?
Als je dit ook uitstraalt naar je zoons zul je inderdaad wel nooit zo'n goede band met ze krijgen als dat je met je fantasie-dochter hebt. :facepalm:
Je wilde dus een meisje ipv een derde kind?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje. Dit is wel het grootste luxeprobleem dat ik in lange tijd heb gelezen.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Ik zou al die stereotypen over meisje/ jongens lekker loslaten en gaan kijken naar wat je kinderen leuk vinden om te doen.

Je eigen interesses en denkbeelden projecteren op je kinderen is echt niet gezond, dus misschien maar beter dat het geen meisje is. Wat een druk zou dat zijn, zij had dan met jou moeten gaan winkelen omdat ze een meisje is? En tutten, terwijl ze dat misschien niet eens leuk vindt?

Echt niet ok :(
En dan krijg je een meisje dat niet van Barbie houdt
Alle reacties Link kopieren
Een meisje is geen garantie op een goede band, shoppen, haar en maskers doen etc.
Heel fijn dat jij die band met je moeder hebt maar dat geeft totaal geen garantie.
Ik snap je gevoel overigens wel, mijn eerste is een jongen. Nu zwanger van de tweede, altijd gehoopt op een meisje maar sinds ik zwanger ben maakt het me niks meer uit en denk ik zelfs; een broertje is misschien wel leuker voor de oudste.
Ik weet het geslacht nog niet, dat weet ik over een paar weken. Maar dit is sowieso de laatste.
Bedenk dat je die goede band die jij met je moeder had ook gewoon met je zoons kan krijgen! Dan moet je je er alleen wel volledig voor open stellen en er niet vanuit gaan dat ze de andere kant van de familie toch wel leuker vinden.
Ik ben een meisje, altijd een papa kindje geweest en ook altijd een grote voorkeur gehad voor die kant van de familie. Het zegt echt helemaal niets!
Alle reacties Link kopieren
Je romantiseert een dochter echt heel erg. Ik denk dat hormonen een belangrijke invloed hebben nu op je irrationele gedachten
Drie musketiers straks, heerlijk!! De meiden komen vanzelf en wie weet ooit een prachtige kleindochter

Ik kan duizend voorbeelden geven van moeders met verschrikkelijk slechte band met een dochters en fantastische band met hun zoon maar heeft dat zin? In jouw hoofd zit enkel de relatie die jij had met je moeder


Loslaten. Het leven is niet maakbaar. Tel je zegeningen
Alle reacties Link kopieren
BlaZoo schreef:
01-06-2020 20:51
En dan krijg je een meisje dat niet van Barbie houdt
Haha DIT! Hier 2 meiden tussen 5 knullen, cars en blaze vinden ze leuker ! :lol:
Alle reacties Link kopieren
Als het echt zo'n issue is zou ik er hulp voor zoeken (praten met iemand) want dat je zelfs schrijft over scheiden om dan evt met een andere partner nog voor een 4e kind te gaan met de hoop op een meisje.... vind ik nogal wat...
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw en heb nooit van shoppen gehouden en zo zie ik wel meer hypothetische situaties in je verhaal staan. Niemand zegt dat dat ook daadwerkelijk gebeurd zou zijn als je een dochter mocht krijgen. Geniet lekker van je jongens. Ik heb 1 zoon en was ook een soort bang voor de dingen die jij noemt, maar je moet niet op voorhand al zulke dingen denken. Daar krijg je problemen van. Ik zal je zelfs vertellen dat vrijwel iedereen in mijn familie iedereen juist meer naar de kant van de familie van de man is getrokken. Zelf trok ik in het begin ook meer naar de familie van mijn man maar ik kreeg het gevoel dat ze op dezelfde manier dachten als jij doet waardoor ze niet zagen hoeveel moeite ik voor ze deed. Echt laat het los.
Het is ook ouderwets om te denken dat alleen de moeder van de moeder belangrijk is als er een (klein) kind wordt geboren. Tegenwoordig zijn veel vaders net zo betrokken bij de zorg van hun kinderen en die kunnen hun eigen ouders daar net zo bij betrekken als veel moeders bij hun eigen ouders doen.
Alle reacties Link kopieren
Och de moeder van een vriend van me, nam als ze kleding ging kopen haar zoon mee, niet 1 van haar 2 dochters.
Nichtje van me liep ruim 50 jaar geleden in een indianenpak als ze maar even de kans kreeg (bestaat dat nog?)
Of een van je zoons kiest voor genderoperatie, kan ook nog
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
01-06-2020 20:51
Ik zou al die stereotypen over meisje/ jongens lekker loslaten en gaan kijken naar wat je kinderen leuk vinden om te doen.

Je eigen interesses en denkbeelden projecteren op je kinderen is echt niet gezond, dus misschien maar beter dat het geen meisje is. Wat een druk zou dat zijn, zij had dan met jou moeten gaan winkelen omdat ze een meisje is? En tutten, terwijl ze dat misschien niet eens leuk vindt?

Echt niet ok :(
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Stop met al die zelfbedachte vooroordelen over jongens en meisjes. Je kwelt jezelf daar enorm mee, verandert er toch niks aan, maar vooral doe je je jongens daarmee enorm tekort.
Wees blij dat je een gezond kind krijgt.
Weet je man dat je zo denkt? Vertel het hem. Als je het niet met iemand deelt dan maak je het in je hoofd vast alleen maar groter en groter. Je hebt iemand nodig die je even met beide benen op de grond zet.
En dan zal je eenmaal zien dat je van dit nieuwe a.s. kind ook hartstikke veel zal houden. En die wil je dan later echt niet ruilen voor een meisje hoor 😉
Alle reacties Link kopieren
ahh joh, misschien komen er nog hele leuke schoondochters!

Het leven is niet maakbaar, wen d'r maar aan.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik snap je wel. Het is niet geaccepteerd om hardop te zeggen, maar weet van een goede vriendin wel dat ze er heel veel moeite heeft dat ze geen dochter heeft. Je mag best verdrietig zijn :hug:
Alle reacties Link kopieren
En trouwens er zijn mensen die dochters hebben die geen kinderen willen of kunnen krijgen. Dat beeld wat je schept is allemaal echt geen garantie.

Ik heb me juist laten vertellen dat zoontjes heel vaak ‘mama’s kindjes’ zijn.
boomtak2 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 21:03
22.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had al een zoon en bij mijn 2e leek het me wel leuk als het een meisje zou zijn maar een jongen was ook prima.

Toen ik met 17 weken een echo kreeg bleek het een meisje met een afwijking die niet met het leven verenigbaar was en moest ik even later de zwangerschap afbreken. Toen besefte ik me dat je al zoveel geluk moet hebben met gewoon een gezond kindje dat was wat ik het liefste wilden gewoon een gezond kindje.

Doodsbang was ik dat de 3e weer een meisje zou zijn. En wat bleek het was een meisje gelukkig hellemaal gezond deze keer. Ik ben gewoon heel erg blij dat ik 2 gezonde kinderen heb. Als was het een hermafrodiet geweest.
staafmixer wijzigde dit bericht op 01-06-2020 21:08
3.06% gewijzigd
Mijn moeder heeft twee meiden en er geen donder aan gehad. Misschien vindt één van je zoons straks barbies leuk. En lang haar bij jongens kan tegenwoordig helemaal, inclusief vikingvlechten!
Alle reacties Link kopieren
romany schreef:
01-06-2020 20:55
Haha DIT! Hier 2 meiden tussen 5 knullen, cars en blaze vinden ze leuker ! :lol:
Heb je 7 kinderen? o_o
Geen oordeel hoor.

TO, geen tips, je bent straks vast hartstikke gek op je zoon.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga regelmatig shoppen met mijn zoon
en ik heb met hem diepgaandere gesprekken dan met mn dochter.

Mijn dochter kletst liever met vriendinnen dan met mij.

Mijn dochter droeg altijd een broek en wilde altijd kort haar.

Wat verwacht jij eigenlijk van een dochter?
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown schreef:
01-06-2020 21:00
TO, ik snap je wel. Het is niet geaccepteerd om hardop te zeggen, maar weet van een goede vriendin wel dat ze er heel veel moeite heeft dat ze geen dochter heeft. Je mag best verdrietig zijn :hug:
Dat ze het jammer vind, snap ik nog, vond ik ook bij kind nummer 5 die weer een knul werd (en ja toen had ik dus 'al ' 1 meisje.....) dus snappen doe ik het ergens wel, maar dit is echt een bruggetje te ver wat mij betreft, want jammer ja, maar was vooral blij dat die alweer knul 😉 vooral gezond was/is!!
Alle reacties Link kopieren
Tja, je hebt vrij weinig keuze niet? Niet accepteren, terwijl je zwanger bent van een zoon is wat lastig toch?
Het is gewoon zo, je mag (even) balen,maar op een gegeven moment is het dat dan ook. Snap best dat het je leuk had geleken om een meisje te krijgen, maar dat is nu eenmaal niet zo.
Je kind kan er niets aan doen, jullie wilden een derde kind en je weet dat de kans aanwezig is dat dit een jongen zou gaan worden.

Kop op, als je bent bevallen zal het leven er al weer heel anders uitzien, met zo'n pasgeboren klein poppie in je armen, wat van jou en je man is.

Hier 2 dochters en waar ik de eerste keer een hele lichte voorkeur had, was dat de tweede keer niet het geval. Had me leuk geleken om een jongen te krijgen, maar tegelijk leek het me ook leuk om weer een meisje te krijgen, te zien of ze zou lijken op haar geweldige oudere zus en wat juist de verschillen zouden zijn. Het blijven bij twee kinderen hier en ik vind het ergens best zonde dat we de mooie jongensnaam niet kunnen gebruiken en dat ik nooit zal weten hoe een zoon van ons eruit had gezien, of hij misschien wat op zijn vader had geleken. Maar he, ik weet ook niet hoe een derde dochter zich had ontwikkelt, op wie ze had geleken. Leuke droom en dat is het.

Je hebt straks 3 ( hopelijk gezonde) kinderen, tel je zegeningen en bedenk dat het leven niet maakbaar is.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 01-06-2020 21:10
20.43% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven