Welk loopfietsje raden jullie aan?

16-01-2021 13:50 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag Viva'ers,

Welk loopfietsje raden jullie aan?
Het liefst één voor een 1 jarige en dus met 3 of 4 wielen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties! Alvast bedankt :)
Groetjes Keesje
Wishbonebike!
Alle reacties Link kopieren
jurkmetstipjes schreef:
16-01-2021 13:55
Wishbonebike!
die vind ik echt prachtig!
maar...duur en neemt veel ruimte in.

Daarom hier gekozen voor Puky, eerst die met 4 wielen, toen de kleine met 2 wielen en toen nog de grote met 2 wielen. Allemaal ge- en verkocht via marktplaats.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een pukylino met 1 jaar, daarna een puky met twee wielen en daarna ook een grotere puky.
De driejarige zit nu op de kleine puky met twee wielen en de 5 jarige gaat nog graag op de grote puky.
Pukylino nieuw gekocht, die is nu na 2 kinderen door naar vrienden en de andere twee gekregen van vrienden/familie. Die zijn nu bij minimaal kind 4 of 5 en zijn nog helemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een first bike Maar die heeft wel maar 2 banden. Heel licht, we namen hem overal mee naartoe en de uitjes werden er een stuk leuker van. Hij hield het er erg lang op vol en fietsen ging daarna in 1 keer.
Nadeel: je krijgt zelf ook een goede conditie want ze gaan HARD.
Alle reacties Link kopieren
De Puky’s zijn ook niet zo zwaar. Vooral heel handig toen ze met twee jaar nog wel eens halverwege de wandeling besloten er genoeg van te hebben. Dan moest ik verder met kind in de nek en fiets in de hand.
Alle reacties Link kopieren
Big Bobby Car.

Kunnen ze over twintig jaar nog steeds plezier mee hebben.

https://youtu.be/LzeVtyansEg
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
mayolijn28 schreef:
16-01-2021 14:03
Hier ook een pukylino met 1 jaar, daarna een puky met twee wielen en daarna ook een grotere puky.
De driejarige zit nu op de kleine puky met twee wielen en de 5 jarige gaat nog graag op de grote puky.
Pukylino nieuw gekocht, die is nu na 2 kinderen door naar vrienden en de andere twee gekregen van vrienden/familie. Die zijn nu bij minimaal kind 4 of 5 en zijn nog helemaal goed.
Allebei mijn kinderen konden niks met de pukylino.
Veloretti tricycle. Kan van 3 naar 2 wielen. Ze is nog nét te kort om er goed op te zitten zonder ondersteuning maar ze duwt 'm al lekker de hele kamer door. Ik kan er nog geen nadelen aan ontdekken maar we hebben 'm nog niet zo lang.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alle varianten van Veloretti voor de kinderen :) bevalt goed.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Alle modellen van Puky zijn hier een succes. Nu met 2 haar gaat hij als een trein op 2 wielen.
En ook makkelijk te tillen als ze toch te moe zijn.
Kun je ook prima tweedehands kopen.

We hebben ook nog een houten ding gehad, maar vond ik bij nader inzien niks.
Alle reacties Link kopieren
jurkmetstipjes schreef:
16-01-2021 13:55
Wishbonebike!
Ja deze hebben wij ook. Doordat je hem zo kan ombouwen heb je er vanaf 2 tot 5 jaar wat aan. Wij hebben de plastic op luchtbanden. Blijft super mooi en via marktplaats voor een leuker bedrag te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wij wachten al een hele tijd op onze Veloretti Tricycle..
Wij hebben een trybike gekocht toen ons zoontje 15 maanden was. Toen was ie al te lang voor de Puky met 4 wielen. Hij sjeest er echt mee weg. Je kan er daarna een loopfietsje met 2 wielen van maken. Volgens mij kan dat met de wishbonebike ook, en de veloretti. Zoiets zou ik kiezen dan kan je er langer mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kijken naar de lengte van je kind. Wij hadden zo’n ombouwfietsje gekregen (ik denk een nep wishbonebike) maar die was al heel snel te klein. Toen zijn we op een veloretti uitgekomen. Voor mijn wat kleinere neefje is die kleine houten juist weer perfect.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de Veloretti tricycle, die kun je ook ombouwen tot 2 wieler loopfiets. Onze dochter paste er wel pas met bijna 2 jaar op (maat 86 ongeveer).

Het is wel een vrij zwaar fietsje maar dus ook heel robuust en houdt zijn waarde als je hem weer wil verkopen.

Trybike Steel was ook een optie maar die had toen heel lange levertijd. Ze passen er wel een stuk eerder op, want het zadel kan veel lager.
bessss wijzigde dit bericht op 16-01-2021 20:11
25.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Houten trybike. Pastte ze hier met eerste verjaardag op en peuter is bijna vier en rijdt er nog op.
Alle reacties Link kopieren
Kinderfeets :flirting:
Wij hebben trybike, heel tevreden mee. Je kunt de wielen op veel manieren monteren, waardoor je erg met hoogte en afstand tussen de wielen kan variëren. Makkelijk om te bouwen en als je een schroefje kwijt bent kan je die heel makkelijk los bestellen. Wij hebben de steel, vind het ook gewoon een mooie fiets. Gebruiken het nu sinds hij 1 is. Inmiddels als tweewieler.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor een pukylino gekozen. Ons meisje is klein (79cm met 19mnd) en loopt nog niet. Via mp op de kop getikt; daar gaat de vervolgfiets ook vandaan komen straks. Ze sjeest ermee door de kamer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven