Welke autostoel is wel geschikt??

07-12-2017 07:38 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff na weken zoeken ben ik nog niet veel verder.
Ons zoontje van 7 maanden is 'helaas' al 12 kilo oftewel nog 1 kilo verwijderd dat hij uit zijn maxi cosi moet qua gewicht. (Met 13kg moeten ze eruit)
Hij is natuurlijk nog veeeeel te klein om vooruit rechtop vervoerd te worden.

Ik wil hem dus perse achteruit vervoeren. Probleem 2; ik heb geen isofix dus het moet met een gordel te bevestigen zijn. Helaas zie ik alleen stoelen(0+1) die je wel achterwaarts mag vervoeren maar vanaf 13 kilo MOET omdraaien vanwege de veiligheid. Dan heb ik er nog niets aan...

Ik zoek dus een stoel:
Zonder isofix
Achterwaarts zwaarder dan 13 kilo
Liefst echt ook een ligpositie

Ik heb tot nu toe alleen de axkid gevonden, maar die vind ik veel te breed qua zitting.

Heeft iemand enig idee? :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Als je zoekt op achterwaarts vervoeren kom je wel stoeltjes tegen. In bijvoorbeeld Zweden is het verplicht.

Besafe izi plus en britax max way zet je vast met autogordel en hebben ligstand.
Alle reacties Link kopieren
Mijn max way heeft niet echt een ligstand hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt ik ga even kijken hoe ver het is naar zwergperten.

Auto omruilen is geen optie, dan moet ik teveel bijleggen en dat is momenteel niet haalbaar(dan is het auto en stoel€€) helaas!

Oké, duidelijk axkid gewoon echt te groot voor nu, fijn dat ik dat nu zeker weet :)
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
07-12-2017 09:57
Mijn max way heeft niet echt een ligstand hoor.
De ligstand kun je regelen met de standaard aan de onderkant bij de voeten.
Alle reacties Link kopieren
De graco 4ever! Kun je tot 18 kg gebruiken (vanaf geboorte). Kan tot min 1.5 jaar achterwaarts vervoeren en kan of met gordel of met isofix bevestigd. Weet niet of je hem in nl ook kunt kopen maar online kan vast wel.
Alle reacties Link kopieren
Oh en de britax hi-way2 kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens tot meer dan 18 kg nu ik er over nadenk. Hij is om te bouwen tot booster.
Alle reacties Link kopieren
soepkippetje81 schreef:
07-12-2017 09:53
Als je zoekt op achterwaarts vervoeren kom je wel stoeltjes tegen. In bijvoorbeeld Zweden is het verplicht.

Besafe izi plus en britax max way zet je vast met autogordel en hebben ligstand.

Die past niet in een Corsa, ik keek net op de website van britax maar ik kon geen achterwaartse stoeltjes vinden voor +13 kg die in een Corsa passen.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
07-12-2017 09:01
Je zou ook nog even contact op kunnen nemen met de leverancier hoe streng de 13 kg norm is aangezien tegenwoordig vooral gekeken word naar de lengte van het kind.
Dit. Ik denk dat die norm van 13 kg wel meevalt en dat er ook wel wat veiligheidsmarge op zit. Dus dat je best iets kunt 'smokkelen' tot bijv 14 kilo. Ik heb zelf volgens mij helemaal niet op gewicht gelet destijds, ik had begrepen dat het om lengte gaat: dat de oren niet over de rand komen. Dat is bij jouw kind denk ik nog niet aan de orde. Verder zal hij waarschijnlijk de komende tijd minder hard in gewicht toenemen (tenzij er iets aan de hand is waardoor hij nu al zo zwaar is?), want dat gaat in het eerste half jaar meestal het hardst. Dus het zal waarschijnlijk maanden duren voor hij die 13 kg en zeker voor hij de 14 kg aantikt. De groep 1 stoel is vanaf 9 maanden, dus dat zou je dan wel redden. Mits je zoon in ontwikkeling een beetje in de pas loopt, die van mij waren laat met hun hoofd rechthouden en zitten en hebben we mede daarom langer in de groep 0 stoel gehouden. En hoe vaak vervoeren jullie hem met de auto, is dat elke dag een paar ritten of 1x per week? Dat zou voor mij ook nog uitmaken. Als het 1x per week een kort ritje is en er zijn misschien maar een paar weken waarbij hij net de 13 kg overschrijdt maar nog niet goed genoeg rechtop kan zitten dan zou ik voor die paar keer dat hij net die norm overschrijdt echt niet moeilijk gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
soepkippetje81 schreef:
07-12-2017 10:05
De ligstand kun je regelen met de standaard aan de onderkant bij de voeten.
Zelfs dan kan ik het nog geen ligstand noemen. Zeker niet voor een baby van 7 maanden die nog niet zelfstandig kan zitten.
Hier in Zweden zitten alle kindjes tot 3 jaar in een achterwaartse stoel.

Wij hebben de BeSafe Izi Plus, die werkt zonder isofix aangezien ie van 0-25kg kan gebruikt worden en isofix slechts veilig is tot x-aantal kg.
Hij heeft niet helemaal een ligstand, maar je kan ´em wel wat platter leggen. Misschien is dat voldoende voor een kind van 7 maanden?

https://www.besafe.com/product-int/izi-plus/
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
07-12-2017 10:23
Dit. Ik denk dat die norm van 13 kg wel meevalt en dat er ook wel wat veiligheidsmarge op zit. Dus dat je best iets kunt 'smokkelen' tot bijv 14 kilo. Ik heb zelf volgens mij helemaal niet op gewicht gelet destijds, ik had begrepen dat het om lengte gaat: dat de oren niet over de rand komen. Dat is bij jouw kind denk ik nog niet aan de orde. Verder zal hij waarschijnlijk de komende tijd minder hard in gewicht toenemen (tenzij er iets aan de hand is waardoor hij nu al zo zwaar is?), want dat gaat in het eerste half jaar meestal het hardst. Dus het zal waarschijnlijk maanden duren voor hij die 13 kg en zeker voor hij de 14 kg aantikt. De groep 1 stoel is vanaf 9 maanden, dus dat zou je dan wel redden. Mits je zoon in ontwikkeling een beetje in de pas loopt, die van mij waren laat met hun hoofd rechthouden en zitten en hebben we mede daarom langer in de groep 0 stoel gehouden. En hoe vaak vervoeren jullie hem met de auto, is dat elke dag een paar ritten of 1x per week? Dat zou voor mij ook nog uitmaken. Als het 1x per week een kort ritje is en er zijn misschien maar een paar weken waarbij hij net de 13 kg overschrijdt maar nog niet goed genoeg rechtop kan zitten dan zou ik voor die paar keer dat hij net die norm overschrijdt echt niet moeilijk gaan doen.
Ik heb het nagevraagd en maxi cosi zegt echt tot 13 kg. Ik rijd dagenlijks met de auto met hem. We zijn veel op pad dus vandaar neem ik ook geen risico
Alle reacties Link kopieren
lilapie schreef:
07-12-2017 10:57
Hier in Zweden zitten alle kindjes tot 3 jaar in een achterwaartse stoel.

Wij hebben de BeSafe Izi Plus, die werkt zonder isofix aangezien ie van 0-25kg kan gebruikt worden en isofix slechts veilig is tot x-aantal kg.
Hij heeft niet helemaal een ligstand, maar je kan ´em wel wat platter leggen. Misschien is dat voldoende voor een kind van 7 maanden?

https://www.besafe.com/product-int/izi-plus/

Die past ook niet in een Corsa uit 1996.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik fijn vond bij Die Zwergperten is dat ik kon zien hoe mijn zoontje in de stoel paste. Maar ook dat ze de stoel in de auto inbouwden zodat je kon zien hoeveel plek hij in zou nemen.
Als het een optie is om er een dagtripje van te maken, dan zou ik vantevoren even contact opnemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn en een pasafspraak te maken. Toen wij er waren werd het namelijk al snel best druk...

Ze verkochten er toen ook draagzakken, draagdoeken, natuurlijk speelgoed en ander baby en peuter gerelateerd spul.
En in het dorpje zelf vonden we nog een winkel met een uitgebreide collectie natuurlijk speelgoed van onder andere Grimm's.
Alle reacties Link kopieren
Maki93 schreef:
07-12-2017 11:02
Ik heb het nagevraagd en maxi cosi zegt echt tot 13 kg. Ik rijd dagenlijks met de auto met hem. We zijn veel op pad dus vandaar neem ik ook geen risico
Waarschijnlijk zijn ze niet met meer getest omdat 13kg de norm is, maar ik ben zelf ook ontzettend hysterisch met betrekking tot het vervoeren van mijn kostbare lading dus ik snap je wel.

Toch eens kijken naar britax max way of besafe izi.

De max way zou ook niet in een alfa Romeo passen maar paste met de bijrijderstoel een beetje verder naar voren prima. Hoeveel hij achterover ligt hangt dan wel weer af van de schuine van je achterbank. Al verkopen ze daar ook wiggen voor geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Maki93 schreef:
07-12-2017 09:57
Bedankt ik ga even kijken hoe ver het is naar zwergperten.

Auto omruilen is geen optie, dan moet ik teveel bijleggen en dat is momenteel niet haalbaar(dan is het auto en stoel€€) helaas!

Oké, duidelijk axkid gewoon echt te groot voor nu, fijn dat ik dat nu zeker weet :)
ik snap dat een nieuwe(re) auto geen optie is, maar je auto is uit ‘96! dat ie nog rijdt... toch wel iets om bij stil te staan lijkt mij. Straks koop je een stoel voor een paar honderd euro en houdt je auto ermee op
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/x-adventure-go ... qcQAvD_BwE
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
XAdventure Travel autostoel geschikt voor kinderen in de leeftijd van 0 maanden tot circa 4 jaar. Het zitje wordt tegen de rijrichting in geplaatst bij gebruik van 0-13 kg. Zodra je kindje 9 kg weegt en graag van zich af wil kijken kan het autostoeltje naar voren gericht worden.

Die moet dus bij 13kg voorwaarts gericht worden.
Alle reacties Link kopieren
Er is een facebook pagina over achterwaarts vervoeren. Daar kun je ook informeren om stoelen te passen. En bij babyplezier in Eindhoven verkopen ze ook deze autostoeltjes en kun je ook passen.

Ik reed zelf een oud altootje waar het ook niet in zou passen. Maar paste dus wel.
Bij de oudere auto's is dit niet altijd gecheckt. Met passen weet je het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Nou nou daenerys79, zo gek is dat niet hoor. Oud is anders wel degenlijk in vergelijking met die zooi van tegenwoordig. En Minder technologie wat kapot kan gaan. Maar volgens mij gaat het hier niet om ;)

Er komt geen andere auto.

Soepkippetje, oh dan ga ik eens even kijken op die Facebook groep! Bedankt
Alle reacties Link kopieren
MwTheelepel schreef:
07-12-2017 11:05
Die past ook niet in een Corsa uit 1996.
Nou idd, heel goed passen en uitkijken wat je koopt. Zo'n achterwaartse stoel neemt echt heel veel ruimte in.

Wij hadden hetzelfde probleem, reuzebaby die met 7 maanden echt niet meer in zijn MC paste. Achterwaartse stoel gekocht, gelukkig wel Isofix dus iets ruimere keuze die dan wel weer beperkt werd door de ruimte in onze familieauto. Achter een stoel paste hij sowieso niet, dus hij moest in het midden - ook niet ideaal maar ging net. (wij zijn ook lang dus moeten de stoelen ook een beetje naar achter zetten). Baby zat erg rechtop en kon er niet fijn in slapen, neus hing steeds op zijn navel en dan ging ie huilen. Ook het feit dat hij in het midden stond, met 1,5 jaar ouder broertje direct naast hem (voorwaarts, dus elkaar lekker aankijken en goed kunnen slaan) zorgde voor mega veel geklier op de achterbank, kortom de autoritten waren een drama toen we dat ding hadden (heel veilig ook: krijsende kinderen achterin, geirriteerde volwassenen met ook nog eens te weinig beenruimte).

Toen baby 10 maanden was, hem overgezet naar een voorwaartse stoel achter de bijrijder en daarin was ie wel happy, wij hadden ook weer ruimte en rust. Achterwaarste stoel doorverkocht, er waren 5 geintresseerden maar bij 4 daarvan paste hij niet goed in de auto! Die konden hem dus niet overnemen.

Ik moet nog ff opzoeken welke stoel het ook alweer was, volgens mij Concord Reverso oid. iig voor ons een miskoop, al was er op dat moment ook niet echt een andere optie. Achteraf had ik misschien een ander model maxi cosi geprobeerd, om het zo iig uit te zingen tot hij een maand of 10 was.
MwTheelepel schreef:
07-12-2017 11:05
Die past ook niet in een Corsa uit 1996.
Ohja, dat is vast waar :) Wij hebben een Hyundai i30 en grote mensen moeten bij ons niet op de stoel voor het kinderzitje zitten, want dat gaat gewoon niet. Echt een enorm ding!
*dubbel*
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
07-12-2017 11:56
XAdventure Travel autostoel geschikt voor kinderen in de leeftijd van 0 maanden tot circa 4 jaar. Het zitje wordt tegen de rijrichting in geplaatst bij gebruik van 0-13 kg. Zodra je kindje 9 kg weegt en graag van zich af wil kijken kan het autostoeltje naar voren gericht worden.

Die moet dus bij 13kg voorwaarts gericht worden.
Klopt, maar voorwaarts kun je hem ook in de ligstand leggen. Als er achterwaarts niks te vinden is dan is dit nog een optie.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Maki93 schreef:
07-12-2017 09:57
Bedankt ik ga even kijken hoe ver het is naar zwergperten.

Auto omruilen is geen optie, dan moet ik teveel bijleggen en dat is momenteel niet haalbaar(dan is het auto en stoel€€) helaas!

Oké, duidelijk axkid gewoon echt te groot voor nu, fijn dat ik dat nu zeker weet :)
axkid minikid ook? die wordt nl vaak genoemd als stoeltje voor wat kleinere auto's. Hier in een golfje ging t prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven