Welke inbakerdoek? Ervaringen gevraagd
woensdag 21 januari 2009 om 12:04
Ik zit te twijfelen tussen de puckababy bakerzak en de pacco-bakerdoek.
In de eerste zitten de armpjes niet ingebakerd en kunnen ze ze dus nog wel bewegen, maar kunnen baby'tjes zich toch niet meer in het gezichtje maaien omdat de armpjes in de zak zitten.
In de tweede worden de armpjes langs het lijfje gelegd en zo 'meegebakerd'.
Als ik puur naar het geld kijk zou ik voor de Pacco gaan, omdat ik anders al weer over anderhalve-2 maand een nieuwe moet aanschaffen qua maat (als het dan nog nodig is), terwijl je de Pacco kunt gebruiken tot 6 maanden.
Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar ervaringen en zijn er misschien moeders die beide hebben uitgeprobeerd?
Als ik kijk naar mijn jochie (die sinds vandaag eindelijk weer thuis uit het ziekenhuis is ) zie ik dat hij vooral heel erg maait met zijn armpjes (deed oudste broer ook altijd) en daardoor steeds weer wakker schiet. Maar hij wil wel per se met zijn armpjes boven de deken slapen (ook net als oudste broer). Vandaar dat de puckababy me misschien wel een optie leek.
Overigens hebben we oudste broer strak ingebakerd met een grote badhanddoek toenertijd, maar dit hebben we eigenlijk alleen de twee weken gedaan en ik vond het zo'n gehannes met die speld. Daarna sliep hij ook rustig zonder doek.
Ik denk alleen dat David nog wel even onrustig blijft, kindjes die aan de beademing hebben gelegen kunnen de tijd daarna nog langere tijd onrustig zijn.
In de eerste zitten de armpjes niet ingebakerd en kunnen ze ze dus nog wel bewegen, maar kunnen baby'tjes zich toch niet meer in het gezichtje maaien omdat de armpjes in de zak zitten.
In de tweede worden de armpjes langs het lijfje gelegd en zo 'meegebakerd'.
Als ik puur naar het geld kijk zou ik voor de Pacco gaan, omdat ik anders al weer over anderhalve-2 maand een nieuwe moet aanschaffen qua maat (als het dan nog nodig is), terwijl je de Pacco kunt gebruiken tot 6 maanden.
Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar ervaringen en zijn er misschien moeders die beide hebben uitgeprobeerd?
Als ik kijk naar mijn jochie (die sinds vandaag eindelijk weer thuis uit het ziekenhuis is ) zie ik dat hij vooral heel erg maait met zijn armpjes (deed oudste broer ook altijd) en daardoor steeds weer wakker schiet. Maar hij wil wel per se met zijn armpjes boven de deken slapen (ook net als oudste broer). Vandaar dat de puckababy me misschien wel een optie leek.
Overigens hebben we oudste broer strak ingebakerd met een grote badhanddoek toenertijd, maar dit hebben we eigenlijk alleen de twee weken gedaan en ik vond het zo'n gehannes met die speld. Daarna sliep hij ook rustig zonder doek.
Ik denk alleen dat David nog wel even onrustig blijft, kindjes die aan de beademing hebben gelegen kunnen de tijd daarna nog langere tijd onrustig zijn.
Whatever, I do what I want
woensdag 21 januari 2009 om 23:12
donderdag 22 januari 2009 om 19:14
donderdag 22 januari 2009 om 20:03
Onze zoon, 2650 gram bij geboorte, lag in eerste instantie in de Puckababy (van iemand van 't forum geleend ).
Hij bleef ongelooflijk druk doen met zijn armpjes, hij leek ook nog té veel ruimte in de Puckababy te hebben. Dus toen hebben we de Pacco Piccolo geprobeerd (ook eerst van iemand geleend, ook van 't forum by the way ).
De Pacco is wel een succes, we bakeren hem in, leggen hem in bed en horen hem niet meer. Niet piepen, niet huilen, niet jammeren, helemaal niks!!!
Dus uiteindelijk hebben we er zelf één via Marktplaats aangeschaft.
Ik was blij dat ik de Puckababy eerst heb kunnen lenen, anders was het zonde van het geld geweest.
Op Marktplaats wordt ook veel aangeboden hoor, scheelt in je portemonnee!!
Hij bleef ongelooflijk druk doen met zijn armpjes, hij leek ook nog té veel ruimte in de Puckababy te hebben. Dus toen hebben we de Pacco Piccolo geprobeerd (ook eerst van iemand geleend, ook van 't forum by the way ).
De Pacco is wel een succes, we bakeren hem in, leggen hem in bed en horen hem niet meer. Niet piepen, niet huilen, niet jammeren, helemaal niks!!!
Dus uiteindelijk hebben we er zelf één via Marktplaats aangeschaft.
Ik was blij dat ik de Puckababy eerst heb kunnen lenen, anders was het zonde van het geld geweest.
Op Marktplaats wordt ook veel aangeboden hoor, scheelt in je portemonnee!!
donderdag 22 januari 2009 om 21:07
Mijn zoontje van 2620 gram heeft ook in de puckababy gelegen. Mijn ervaring is juist dat de puckababy erg klein valt. De kleinste puckababy zat gelijk goed. Tegen de tijd dat hij er uit gegroeid was, was hij nog niet uitgemaaid en hebben we nog een grotere puckababy aangeschaft. Na een maand of 3 vlogen zijn armpjes niet meer zomaar tegen zijn hoofd als hij sliep en had hij dus ook geen puckababy meer nodig.
zaterdag 24 januari 2009 om 18:36
Hier de puckababy; ik vond hem niet super. Kleine wurm bleef toch proberen zijn armen te bewegen en omdat er wel enige ruimte voor is, werd hij steeds gefrustreerder. Hebben het een week volgehouden en toen heb ik hem maar weer op marktplaats gezet. Inmiddels slaapt hij gewoon in een trappelzak, maar bij een volgend kindje (mocht dat ook zo'n maaier zijn) zou ik voor de swaddle-me gaan; hoor ik goede dingen over.