Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35
maandag 10 november 2014 om 10:13
quote:Sjoekeh schreef op 09 november 2014 @ 23:13:
Dank je wel Tinkerbell.
Man kwam met Linzy. Was zelf niet overtuigd maar kwam wel voorbij.
Filou/Philou is hier ook al eens genoemd en is toch blijven hangen bij mij. Man reageerde niet direct negatief.Ik had qua klank bij Linzy meteen het idee dat het me bekend voor kwam, maar tegelijkertijd ook weer niet. Weet nu waarom: ik ken de naam als lindsey of linsey. Vind ik persoonlijk een mooiere schrijfwijze. Vind je Lindy of linde ook nog wat?
Dank je wel Tinkerbell.
Man kwam met Linzy. Was zelf niet overtuigd maar kwam wel voorbij.
Filou/Philou is hier ook al eens genoemd en is toch blijven hangen bij mij. Man reageerde niet direct negatief.Ik had qua klank bij Linzy meteen het idee dat het me bekend voor kwam, maar tegelijkertijd ook weer niet. Weet nu waarom: ik ken de naam als lindsey of linsey. Vind ik persoonlijk een mooiere schrijfwijze. Vind je Lindy of linde ook nog wat?
Ik spreek toch geen Chinees?!
dinsdag 11 november 2014 om 22:28
Filou en katten snap ik ook niet. Ik vind Filou vooral mooi en origineel.
Ik kan me niet neerleggen bij Fenne omdat ons neefje Fedde heet.
We hebben nog even gelukkig maar uit ervaring weet ik dat het rust geeft wanneer de naam vast staat.
Ik houd mijn ogen en oren open en laat mijn favoriete namen thuis zo af en toe even vallen
Ik kan me niet neerleggen bij Fenne omdat ons neefje Fedde heet.
We hebben nog even gelukkig maar uit ervaring weet ik dat het rust geeft wanneer de naam vast staat.
Ik houd mijn ogen en oren open en laat mijn favoriete namen thuis zo af en toe even vallen
donderdag 13 november 2014 om 18:00
donderdag 13 november 2014 om 18:45
donderdag 13 november 2014 om 20:29
Bedankt voor het mee denken!
Thera, zo heet mijn tante
Ise vond man niks, ik vind Ize minder krachtig.
Ninthe vind ik geweldig! Was één van de eerste namen waar ik mee kwam. Vindt man te Fries. Hij vindt Nynke mooi en wilde niet geloven dat dit ook een Friese naam is
Ik hoor hem in Friesland in ieder geval vaak.
Grappig dat ik nu in jouw 'straatje' kom Mendy
Man vind de Y in een naam zo mooi. Daarom dacht ik aan Yara met een Y.
Cejo, dank je wel. Ik weet niet zo goed of ik daar moeite mee heb. Het worden toch individuen. De klank is verder anders. Wij spreken onze zoon uit als Yan.nick. En J.ulian heeft een andere klank. Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Y.annick zou zo trots zijn
Thera, zo heet mijn tante
Ise vond man niks, ik vind Ize minder krachtig.
Ninthe vind ik geweldig! Was één van de eerste namen waar ik mee kwam. Vindt man te Fries. Hij vindt Nynke mooi en wilde niet geloven dat dit ook een Friese naam is

Grappig dat ik nu in jouw 'straatje' kom Mendy
Man vind de Y in een naam zo mooi. Daarom dacht ik aan Yara met een Y.
Cejo, dank je wel. Ik weet niet zo goed of ik daar moeite mee heb. Het worden toch individuen. De klank is verder anders. Wij spreken onze zoon uit als Yan.nick. En J.ulian heeft een andere klank. Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Y.annick zou zo trots zijn

vrijdag 14 november 2014 om 10:20
quote:mendy schreef op 13 november 2014 @ 22:50:
Sjoekuh, met een y dan wellicht;
Kyra: zo heet mijn nichtje
Yenthe: Ik ga deze overwegen. Maar ik ken een jongen die Jente heet. Twijfel.
Liddy: te apart.
Lenny: lijkt teveel op naam oma
Cyenna: Hoe spreek je dit uit? Sie-jenna?
Lynn: nee, associatie...
Elvy: schattig maar weet niet of ik hem leuk genoeg vindt.
Dunya: Ik kende als een kind een hond die zo heet. Kan het niet meer uit mijn hoofd zetten
Fay: te Engels
Faya: Nee Door associatie.
Aimy: Ik ken 2 Amy's en 1 EmyDank je wel voor het meedenken!!
Sjoekuh, met een y dan wellicht;
Kyra: zo heet mijn nichtje
Yenthe: Ik ga deze overwegen. Maar ik ken een jongen die Jente heet. Twijfel.
Liddy: te apart.
Lenny: lijkt teveel op naam oma
Cyenna: Hoe spreek je dit uit? Sie-jenna?
Lynn: nee, associatie...
Elvy: schattig maar weet niet of ik hem leuk genoeg vindt.
Dunya: Ik kende als een kind een hond die zo heet. Kan het niet meer uit mijn hoofd zetten
Fay: te Engels
Faya: Nee Door associatie.
Aimy: Ik ken 2 Amy's en 1 EmyDank je wel voor het meedenken!!
vrijdag 14 november 2014 om 10:22
quote:*Ginger* schreef op 14 november 2014 @ 09:19:
En misschien Nine/Niene/Nyne?
Komt van Nynke af, maar ik vind zelf die -nk- klank niet mooi.Ik heb Nine in mijn vorige zwangerschap aan gedragen. Toen vond hij het niks. Ik vind Nina qua klank mooier maar mijn man maakt altijd grapjes over Nina, wat kosten die condooomen. Kan ik nu ook niet meer loslaten hahaha!
En misschien Nine/Niene/Nyne?
Komt van Nynke af, maar ik vind zelf die -nk- klank niet mooi.Ik heb Nine in mijn vorige zwangerschap aan gedragen. Toen vond hij het niks. Ik vind Nina qua klank mooier maar mijn man maakt altijd grapjes over Nina, wat kosten die condooomen. Kan ik nu ook niet meer loslaten hahaha!

vrijdag 14 november 2014 om 12:17
vrijdag 14 november 2014 om 12:38
quote:MissShopping schreef op 14 november 2014 @ 12:17:
Livia vind ik heel leuk.
En kun je het anders niet met je zus bespreken wat zij ervan vind. Ik zou neefje en nichtje, Fedde en Fenne helemaal niet erg vinden (juist leuk) samen met m'n zusje.
Het was trouwens "Tina, was kosten die Kondomen" (ipv Nina)
Mila / Milla of Jolie nog een optie?
Mila , zo heet mijn dochter en daar zoeken we een naam bij!
Hahaha, Nina heeft ook nog eens een te groot gtst gehalte voor man. En die ondersteun ik wel.
Mijn zus vindt het niet erg heeft ze al gezegd (heb hem stiekem al besproken maar ik vind het zelf niet zo...)
Ik raak daarbij ook steeds meer overtuigd van andere leuke namen, alleen man nog niet..
Ik vind Livia heel dichtbij komen en zeker bij de andere namen. Voor mijn gevoel past dat beter dan Fenne.
Livia vind ik heel leuk.
En kun je het anders niet met je zus bespreken wat zij ervan vind. Ik zou neefje en nichtje, Fedde en Fenne helemaal niet erg vinden (juist leuk) samen met m'n zusje.
Het was trouwens "Tina, was kosten die Kondomen" (ipv Nina)
Mila / Milla of Jolie nog een optie?
Mila , zo heet mijn dochter en daar zoeken we een naam bij!
Hahaha, Nina heeft ook nog eens een te groot gtst gehalte voor man. En die ondersteun ik wel.
Mijn zus vindt het niet erg heeft ze al gezegd (heb hem stiekem al besproken maar ik vind het zelf niet zo...)
Ik raak daarbij ook steeds meer overtuigd van andere leuke namen, alleen man nog niet..
Ik vind Livia heel dichtbij komen en zeker bij de andere namen. Voor mijn gevoel past dat beter dan Fenne.