Welke naam past bij .......
maandag 13 januari 2014 om 12:35
zaterdag 22 oktober 2016 om 14:28
zaterdag 22 oktober 2016 om 14:28
zaterdag 22 oktober 2016 om 16:49
Mooi dat je hier om suggesties vraagt. Ik ben zelf ook zoekende naar Friese meidennamen. De meidennamen vind ik sowieso lastiger in de Friese taal.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar combinatie Femke en Jildou/Jildau afhankelijk van de schrijfwijze van jullie achternaam.
Fenna kan ook prima hoor! Maar zou ik er wel een tweede naam bij doen ivm initialen post binnen jullie gezin / medische gegevens. Als jullie een vrij veel voorkomende achternaam hebben zou ik zeker voor twee namen gaan ivm accountgegevens op scholen etc. Op een hogeschool of universiteit zijn echt wel minimaal 30 F de Vries-en ingeschreven, misschien dan tzt ook wel meer met alle Femkes, Fardau's en Fenna's, Finn, Feddes etc die geboren worden
Fardau/Fardou ken ik er ook veel van, maar vind ik wat 'hard' in de mond. Mijn vriend zei vanochtend, ik vind het ook een herdershond-naam. Nou afgeschoten dus
Andere Friese suggesties:
Hanna / Hanne
Jeldau
Hester
Maike / Meike / Mayke
Marrit
Marit
Jinthe
Birthe
Brecht
Rixt / Rikst / Rikste
Renske
Jesler
Mijn voorkeur zou uitgaan naar combinatie Femke en Jildou/Jildau afhankelijk van de schrijfwijze van jullie achternaam.
Fenna kan ook prima hoor! Maar zou ik er wel een tweede naam bij doen ivm initialen post binnen jullie gezin / medische gegevens. Als jullie een vrij veel voorkomende achternaam hebben zou ik zeker voor twee namen gaan ivm accountgegevens op scholen etc. Op een hogeschool of universiteit zijn echt wel minimaal 30 F de Vries-en ingeschreven, misschien dan tzt ook wel meer met alle Femkes, Fardau's en Fenna's, Finn, Feddes etc die geboren worden
Fardau/Fardou ken ik er ook veel van, maar vind ik wat 'hard' in de mond. Mijn vriend zei vanochtend, ik vind het ook een herdershond-naam. Nou afgeschoten dus
Andere Friese suggesties:
Hanna / Hanne
Jeldau
Hester
Maike / Meike / Mayke
Marrit
Marit
Jinthe
Birthe
Brecht
Rixt / Rikst / Rikste
Renske
Jesler
zaterdag 22 oktober 2016 om 17:11
zaterdag 22 oktober 2016 om 17:24

zaterdag 22 oktober 2016 om 19:55
quote:MallePietje75 schreef op 22 oktober 2016 @ 19:49:
Verder zie ik in bovenstaande lijstjes veel jongensnen terug, ken tenminste geen meisje in Friesland dat Hylke heet, en meer dan genoeg jongens/mannen Ik woon ver van Friesland en ken 1 Hylke, een vrouw. Maar als het eigenlijk een jongensnaam is dan trek ik hem, bij deze, terug
Verder zie ik in bovenstaande lijstjes veel jongensnen terug, ken tenminste geen meisje in Friesland dat Hylke heet, en meer dan genoeg jongens/mannen Ik woon ver van Friesland en ken 1 Hylke, een vrouw. Maar als het eigenlijk een jongensnaam is dan trek ik hem, bij deze, terug
zaterdag 22 oktober 2016 om 20:36
quote:mendy schreef op 22 oktober 2016 @ 18:47:
Ik vind Fenke en fenna ook teveel op elkaar lijken. Misschien:
Jalou
Dieke
Diede
Jiska
Benthe
Hylke
Silke
Jelka
Rivka
Lenka
Imke
Jalou ken ik niet als Friese naam, lijkt me eerder een verbastering van het franse Malou.
Hylke is een jongensnaam. Hylkje is de vrouwenvariant, maar dat is wel een ouderwetse naam.
Lenka: ik denk niet dat dit een Friese naam is.
Rivka is een joodse naam.
Ik twijfel of Diede een meisjesnaam is of een duosex-naam.
Ik vind Fenke en fenna ook teveel op elkaar lijken. Misschien:
Jalou
Dieke
Diede
Jiska
Benthe
Hylke
Silke
Jelka
Rivka
Lenka
Imke
Jalou ken ik niet als Friese naam, lijkt me eerder een verbastering van het franse Malou.
Hylke is een jongensnaam. Hylkje is de vrouwenvariant, maar dat is wel een ouderwetse naam.
Lenka: ik denk niet dat dit een Friese naam is.
Rivka is een joodse naam.
Ik twijfel of Diede een meisjesnaam is of een duosex-naam.
maandag 24 oktober 2016 om 20:33