Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.



Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.



Oude topic; Welke naam past bij....
Volgorde: Bastian, Julian, Benjamin en Fabian.



Ik vind Fabian een tikkeltje ordi. Niet enorm ordi, maar een beetje. Bastian vind ik de mooiste, net als Tobias een klassieke naam. Julian is standaard, maar mooi. Bastian en Julian vind ik vlotte namen voor vlotte, sportieve jochies. Bij de andere twee heb ik geen associatie. Behalve dan dat ik Fabian wat tokkie vind.
Alle reacties Link kopieren
Sebastiaan en Bastiaan vind ik zelf wat minder omdat ik al mensen met die namen ken in mijn omgeving.

Ik denk trouwens dat t snel Bas wordt, ook bij Bastian en dat Benjamin snel Ben wordt.

Julian zou ik voor de Nederlandse uitspraak kiezen maar kan me voorstellen dat veel mensen het op z'n Engels zullen uitspreken. Dat zou ik misschien wel jammer vinden.

Verder leuk om te lezen wat voor beelden jullie hebben!
quote:dinanone schreef op 05 november 2016 @ 20:32:

Sebastiaan en Bastiaan vind ik zelf wat minder omdat ik al mensen met die namen ken in mijn omgeving.

Ik denk trouwens dat t snel Bas wordt, ook bij Bastian en dat Benjamin snel Ben wordt.

Julian zou ik voor de Nederlandse uitspraak kiezen maar kan me voorstellen dat veel mensen het op z'n Engels zullen uitspreken. Dat zou ik misschien wel jammer vinden.

Verder leuk om te lezen wat voor beelden jullie hebben!Bassie
quote:dinanone schreef op 05 november 2016 @ 20:32:

Julian zou ik voor de Nederlandse uitspraak kiezen maar kan me voorstellen dat veel mensen het op z'n Engels zullen uitspreken. Ik ken een Fabian, wat uitgesproken wordt als Fee-bie-jun.
Alle reacties Link kopieren
quote:sarina1982 schreef op 24 oktober 2016 @ 20:33:

Bedankt voor alle suggesties! Silke is leuk maar ik ken een rotweiler die zo heet...Renske is ook mooi maar mijn vriend vind dat niets. Nynke is oke maar niet super.



Fenna blijft mooi maar lijkt te veel op Femke dus valt om die reden helaas af.



T wordt nog lastig...Gelukkig hebben we nog 3 maanden.Wat vind je van Ymre? Sinds 2008 als Friese duosex-naam beschouwd terwijl het klinkt als de Hongaars klinkende naam Imre, is qua oorsprong Germaans zoals geloof ik alle Friese namen. Op meertens staat dat er meer meiden met naam Ymre worden geboren dan jongens.
Alle reacties Link kopieren
quote:dinanone schreef op 05 november 2016 @ 20:09:

Onze zoon heet T.obias. We verwachten nu opnieuw een jongetje en zoeken dus een leuke naam. We houden van wat meer lettergrepen, ook omdat de achternaam 1 lettergreep is.

We hebben een shortlist. Ik hoor graag wat jullie het leukste vinden bij T.obias en welke associaties jullie bij deze namen hebben, wat voor soort kindje zie je voor je?



Fabian

Benjamin

Bastian

JulianIk vind Fabian het leukst en daarna Julian. Bastian vind ik wat gekunsteld, alsof er persé een iets apartere variant van Bastiaan moest komen. Ik vind het alle 4 namen die zouden kunnen passen bij Hockey-kindjes, waarbij ik Julian dan nog een naam vind die in heel diverse gezinnen wordt gegeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:dinanone schreef op 05 november 2016 @ 20:09:

Onze zoon heet T.obias. We verwachten nu opnieuw een jongetje en zoeken dus een leuke naam. We houden van wat meer lettergrepen, ook omdat de achternaam 1 lettergreep is.

We hebben een shortlist. Ik hoor graag wat jullie het leukste vinden bij T.obias en welke associaties jullie bij deze namen hebben, wat voor soort kindje zie je voor je?



Fabian

Benjamin

Bastian

Julian



Fabian: zeurderig jochie, type oud wijf

Benjamin: vlot, stoer, beetje kak

Bastian: vind ik gekunsteld, er mist echt een a vind ik

Julian: dertien in een dozijn. Echt enorm saai.

Dus: ik zou voor Benjamin kiezen!



Weet niet of je nog op ideeen zit te wachten, maar ik dacht in jouw stijl nog aan Berend, jurriaan, Jurriën, Yannick, Olivier, Quinten, Leander, Silvan, Silvijn, Pepijn, Oscar, Jonathan, Alexander, Axel, Manuel, Kasper.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:dinanone schreef op 05 november 2016 @ 20:09:

Onze zoon heet T.obias. We verwachten nu opnieuw een jongetje en zoeken dus een leuke naam. We houden van wat meer lettergrepen, ook omdat de achternaam 1 lettergreep is.

We hebben een shortlist. Ik hoor graag wat jullie het leukste vinden bij T.obias en welke associaties jullie bij deze namen hebben, wat voor soort kindje zie je voor je?



Fabian

Benjamin

Bastian

Julian



Fabian en Julian vind ik beide mooi bij T.obias passen!

Bij Bastian heb ik het idee dat de naam niet af is of dat er een a is afgevallen..

Benjamin komt hier veel voor, wel een mooie naam! Maar ik vind de eerste 2 hierboven genoemd beter passen.
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Ik ken een Bastian van boven de vijftig. Voor mij is het een normale naam. Volgens mij is het een Duitse variant.
Alle reacties Link kopieren
quote:dinanone schreef op 05 november 2016 @ 20:09:

Onze zoon heet T.obias. We verwachten nu opnieuw een jongetje en zoeken dus een leuke naam. We houden van wat meer lettergrepen, ook omdat de achternaam 1 lettergreep is.

We hebben een shortlist. Ik hoor graag wat jullie het leukste vinden bij T.obias en welke associaties jullie bij deze namen hebben, wat voor soort kindje zie je voor je?



Fabian

Benjamin

Bastian

JulianIk vind het allemaal mooie namen en goed bij Tobias passen. Julian vind ik prachtig, maar zo heet mijn eigen kind dan ook Benjamin en Bastian vind ik ook allebei leuk, Bastian iets leuker dan Benjamin maar ik denk dat je zoon dan wel de rest van zijn leven 'Bastian met één a' moet gaan zeggen. Fabian vind ik de minst leuke uit jouw rijtje, maar het is zeker geen lelijke naam en het past goed bij Tobias.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit topic al een tijdje mee, gewoon voor de fun.

Nu wil ik zelf wat vragen ter inspiratie. Ik ben nog niet zwanger maar vind het gewoon leuk om alvast over na te denken. Meisjesnaam weet ik al.

Jongensnaam is echt moeilijk. Vind er maar 1 echt leuk en die naam heeft zoontje nu.

Wat past er bij lukas? Liefst 2 of meer lettergrepen ivm korte achternaam. Maar dat hoeft niet per se.

Ik vind finn ook leuk maar die is wel erg popi. Lukas ook als je de lijstjes mag geloven maar niet in mijn omgeving, dat scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit topic al een tijdje mee, gewoon voor de fun.

Nu wil ik zelf wat vragen ter inspiratie. Ik ben nog niet zwanger maar vind het gewoon leuk om alvast over na te denken. Meisjesnaam weet ik al.

Jongensnaam is echt moeilijk. Vind er maar 1 echt leuk en die naam heeft zoontje nu.

Wat past er bij lukas? Liefst 2 of meer lettergrepen ivm korte achternaam. Maar dat hoeft niet per se.

Ik vind finn ook leuk maar die is wel erg popi. Lukas ook als je de lijstjes mag geloven maar niet in mijn omgeving, dat scheelt.
Lukas en Boris
David

Julian

Julan

Olaf

Ruben

Kasper

Mels

Okke

Timon

Mika

Joris

Joren

Evan



Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Middag en satire dank voor jullie reacties. Zit nog niet echt wat bij.

Kasper vind ik wel leuk maar luKAS en KASper vind ik teveel van het goede.
Alle reacties Link kopieren
Julius

Daniël

Victor

Vincent

Oscar

Fabian

Pepijn

Aron

Benjamin

Bastiaan

Christian

Michel

Steven

Maarten

Jonathan

Philip

Mathijs

Jurgen

Jurriaan

Olivier

Jacob

Hugo

Timo

Wouter

Thijmen

Dorian

Sander

Alexander

Martijn

Arnoud

David

Menno

Quinten

Sebastiaan

Robin

Wessel

Karsten
Lukas en Simon

Lukas en Victor

Lukas en Arthur
Alle reacties Link kopieren
Heey,



WIj twijfelen over Matteo voor een jongen of Cleo voor een meisje. Wat vinden jullie er van ?

Passen deze namen bij elkaar of is het storend dat ze rijmen?



(moet soms aan de reclame van leo denken: iedereen komt als je 'eo' roept)...
Alle reacties Link kopieren
quote:mams1 schreef op 11 november 2016 @ 17:19:

Heey,



WIj twijfelen over Matteo voor een jongen of Cleo voor een meisje. Wat vinden jullie er van ?

Passen deze namen bij elkaar of is het storend dat ze rijmen?



(moet soms aan de reclame van leo denken: iedereen komt als je 'eo' roept)...Ik zou een broer en zus zo niet noemen. Ik zou er namelijk nooit voor kiezen om rijmende namen te kiezen
@Fresiaatje



Jesper

Espen

Perijn

Matthis

Mattias

Paul

Merijn

Jelmer

Jelger

Elmar
quote:mendy schreef op 11 november 2016 @ 18:26:

[...]





Ik zou een broer en zus zo niet noemen. Ik zou er namelijk nooit voor kiezen om rijmende namen te kiezen+1
Alle reacties Link kopieren
Hmmm moeilijk. Er zitten wel aardige namen tussen maar niks waarvan ik denk ja!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fresiaatje schreef op 10 november 2016 @ 22:10:

Ik lees dit topic al een tijdje mee, gewoon voor de fun.

Nu wil ik zelf wat vragen ter inspiratie. Ik ben nog niet zwanger maar vind het gewoon leuk om alvast over na te denken. Meisjesnaam weet ik al.

Jongensnaam is echt moeilijk. Vind er maar 1 echt leuk en die naam heeft zoontje nu.

Wat past er bij lukas? Liefst 2 of meer lettergrepen ivm korte achternaam. Maar dat hoeft niet per se.

Ik vind finn ook leuk maar die is wel erg popi. Lukas ook als je de lijstjes mag geloven maar niet in mijn omgeving, dat scheelt.



Martijn

Jeppe

Simon

Jilles

Thijmen

Joost

Peter

Jasper

Bruno

Milan

Hidde
Dance like nobody is watching & sing like there is nobody listening!
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 11 november 2016 @ 18:26:

[...]





Ik zou een broer en zus zo niet noemen. Ik zou er namelijk nooit voor kiezen om rijmende namen te kiezen+2
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik lees al eventjes mee en zoek nu inspiratie voor mezelf. Ik ben bijna 8 maanden zwanger van een tweeling en tot op heden zijn we er nog niet uit wat betreft de namen. We weten al dat onze kindjes een jongetje en een meisje gaan worden. En dat we ze willen dopen en dus beide een peettante en peetoom krijgen die we beide willen vernoemen bij elk kindje. Onze kindjes krijgen dus drie namen: hun eigen (roepnaam), vernoeming 1 en vernoeming 2.



Tot nu toe hebben we als roepnamen:

Meisje:

Lizzy of Kaya

Jongen:

Riley of Levi



Voor de vernoemingen voor het meisje willen we Jordy & Fay vernoemen (ik dacht zelf aan de namen Jara/Fayen) en voor de jongen willen we Tim en Jay vernoemen (waarbij ik dacht aan Timo/Jayson)



Dus:

Lizzy Jara Fayen Riley Timo Jayson

Kaya Jara Fayen Levi Timo Jayson



Welke combi vinden jullie het mooiste?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven