Werkende ouders organisatie tips

21-09-2020 11:40 264 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin volgende week met mijn nieuwe baan.
Kind gaat naar de crèche en ik ga 4 dagen werken. Zoon gaat 4 dagen naar de crèche.

Ik ben toch benieuwd hoe jullie dat doen. Ik werk van 9.00-17:00. De opvang is 40 min van mijn werk en 10 min van ons huis. Onderweg naar mijn werk breng ik zoontje, dat zal rond 08:00 zijn. En als mijn vriend niet in een call zit haalt hij zoon op of ik, dat wordt rond 18:00 als ik zoon ophaal. Naar huis koken, eten geven aan kind en de hele mik mak. Zoon krijgt fruit en warm eten op de crèche.

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet organiseren, omdat dit ons eerste kind is en ik nu pas echt ga werken, waar ik zo blij mee ben.
Alle reacties Link kopieren
DuchessMeganMarkle schreef:
21-09-2020 19:49
Ik heb ook een baby van 8 bijna 9 maanden. Dus dat is sowieso anders dan peuters. Ik ben zelf ook erg smetvrezerig en heb zoon ook
In bad gedaan. Hij had alleen een fruithap in het wen ochtendje en toch zat het over al zijn kleding. Dus weer in bad. Ik denk dat ik zoon sowieso 4 dagen na de crèche in bad ga doen.


Ik heb het met partner over gehad. Hij haalt zoon op en kookt ondertussen. Als ik thuiskom heb ik het badritueel en bedritueel. Waar een topic bij helpt. Dank dames.
Heel fijn!! Dit gaat je hopelijk meer rust geven. En jij kunt zo het leukste gedeelte doen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Veel succes!
Hoi lieve TO,

Wat een fijne tips heb je hier al gekregen. Ik ben een stille meelezer en heb je topics wel eens voorbij zien komen. Onze kindjes zijn ongeveer even oud! Was heel benieuwd hoe het nu met jullie gaat omdat de start zo pittig was.

Enorm fijn dat je weer aan het werk gaat maar ook wel stressvol zie ik. Zelf werk ik al een paar maanden (vanuit huis) maar ik ga van baan switchen dus ik lees de tips met veel interesse! Straks ben ik ook 4 dagen van huis, wel maar 3 dagen opvang maar ik ben heel benieuwd!

Voor nu mijn survival-tips!

De allerbelangrijkste komt van mijn lieve moeder: je huis is er om jou te dienen en niet andersom. Maak het jezelf niet te moeilijk en steek je tijd in leuke dingen.

Verder heb of doe ik:
-Een robotstofzuiger en -dweil. Met een kindje wat begint te tijgeren en poezebeesten is dit een uitkomst! Stofzuiger gaat elke dag aan en de dweil om de 1-2 dagen. Om de week moet ik zelf even goed dweilen en de plintjes langs met de kruimeldief. Scheelt zoveel tijd! Ik zou anders niet weten hoe ik elke dag een stofzuigen toe moet komen hahaha :)
-Stoffen vergeet ik vaak. Dan blaas ik even gauw over mijn kastjes voor ik de stofzuiger aangooi en ga ik daarna met baby wandelen. Niet superschoon, maar ook niet superstoffig meer :)
-Boodschappen laat ik bezorgen.
-In het weekend kook ik een hele batch potjes voor baby en probeer ik vast maaltijden vooruit te koken en te plannen.
(Met nadruk op probeer, soms lukt het niet en eten we een keer vaker pizza die week of een kant-en-klaar ding. En ik koop vaak genoeg potjes voor de kleine, die heb ik dan lekker in huis als het even niet lukt)

En verder, en dit is het moeilijkste vind ik zelf: laat dingen los! Je baby heeft liever een vrolijke mama die tijd met hem doorbrengt dan een perfect schoon huis en gestreken kleertjes. Kost tijd hoor! Ik ga hiervoor even naar de psycholoog omdat ik zelf een bezorgde ras-perfectionist ben :)
Sowieso meteen ophouden met strijken ;-D
captain_hindsight schreef:
24-09-2020 13:14
Sowieso meteen ophouden met strijken ;-D
Dit en neem een werkster die die kerel van je betaald.
captain_hindsight schreef:
24-09-2020 13:14
Sowieso meteen ophouden met strijken ;-D
Eens! Nouja, deels hahaha. Man mag zijn dingen zelf doen :whip: , mijn kleding strijk ik niet tenzij het echt een net werkshirt is en die doe ik dan ook echt op de ochtend zelf. Aantal shirtjes van de kleine zijn toch wel heel kreukelig en staat net wat leuke als het gestreken is :| Maar blijft een stomme rotklus...
Potentieel kreukelige shirtjes gewoon niet kopen. Probleem opgelost.
Of gewoon de andere kant op kijken, lekker boeiend.

Maar goed, mijn kinderen mogen zelf kiezen wat ze aan willen trekken én ze lopen regelmatig in een joggingbroek, ook op school, dus daar vindt de stijlpolitie vast ook wat van.
De chillpolitie vindt dat overigens een best practice.
Alle reacties Link kopieren
Los laten inderdaad, dat is echt dè tip. Ik had nogal de neiging om per sé het brood van die ene bakker te willen i.p.v. brood van de supermarkt, om maar een voorbeeld te noemen. Nu haal ik het brood waar het mij uitkomt en dat is soms die ene bakker en soms niet. Ik heb ook altijd wat brood achter de hand in de vriezer.
Kinderen kiezen al zolang ze dat kunnen hun eigen kleding. En inderdaad, dat is vaak een joggingbroek. Verder plan ik een week vooruit met maaltijden, laat ik mijn boodschappen bezorgen en heb ik een werkster.
Ik strijk vrijwel niets, ik heb geen droger, dus dan valt het nogal mee met kreukels. Man werkt vrijwel de hele dag thuis, dus die heeft niet meer zo vaak een overhemd aan en bovendien strijkt hij zelf zijn overhemden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle73 schreef:
24-09-2020 16:13
Los laten inderdaad, dat is echt dè tip. Ik had nogal de neiging om per sé het brood van die ene bakker te willen i.p.v. brood van de supermarkt, om maar een voorbeeld te noemen.

Oh heel herkenbaar. Ik lijd ook onder perfectionisme. Ik ging dus gisteren na een paar hele zware werkdagen en met een uitvaart in het vooruitzicht, omrijden naar de bioboerderij om een macrobiotische pompoen te kopen (met mijn jongste want leuk voor haar), en daar dan een pastarecept mee te maken wat ik nog nooit gemaakt had, en dat ik speciaal had uitgezocht op dat de kinderen het ook lusten. Ik was al doodmoe toen ik met die pompoen thuis kwam.

Mijn man appte: zal ik Thais halen op weg naar huis, dan eten de kinderen maar spaghetti uit de diepvries.

Ik twijfelde ook nog. :facepalm:
anoniem_637d84854bd0f wijzigde dit bericht op 24-09-2020 21:04
1.88% gewijzigd
En begrijp me niet verkeerd; ik vind het leuk om naar een speciale winkel te gaan en die lekkere pompoen te kopen en te koken. Maar there is a time and a place.

Dat onderscheid maken van wanneer is dat leuk, en wanneer wordt het belastend, vind ik een uitdaging.
Alle reacties Link kopieren
Bellyflop schreef:
24-09-2020 21:00
Oh heel herkenbaar. Ik lijd ook onder perfectionisme. Ik ging dus gisteren na een paar hele zware werkdagen en met een uitvaart in het vooruitzicht, omrijden naar de bioboerderij om een macrobiotische pompoen te kopen (met mijn jongste want leuk voor haar), en daar dan een pastarecept mee te maken wat ik nog nooit gemaakt had, en dat ik speciaal had uitgezocht op dat de kinderen het ook lusten. Ik was al doodmoe toen ik met die pompoen thuis kwam.

Mijn man appte vanuit de auto: zal ik Thais halen, dan eten de kinderen maar spaghetti uit de diepvries.

Ik twijfelde ook nog. :facepalm:
O ja, dat heerlijke moment dat je uren in de keuken hebt gestaan om vervolgens een instemmend 'ik lust dit niet' uit de kelen van mijn kinderen te horen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Bellyflop :rofl:
Zo moet het inderdaad niet.
Bellyflop schreef:
24-09-2020 21:00
Oh heel herkenbaar. Ik lijd ook onder perfectionisme. Ik ging dus gisteren na een paar hele zware werkdagen en met een uitvaart in het vooruitzicht, omrijden naar de bioboerderij om een macrobiotische pompoen te kopen (met mijn jongste want leuk voor haar), en daar dan een pastarecept mee te maken wat ik nog nooit gemaakt had, en dat ik speciaal had uitgezocht op dat de kinderen het ook lusten. Ik was al doodmoe toen ik met die pompoen thuis kwam.

Mijn man appte: zal ik Thais halen op weg naar huis, dan eten de kinderen maar spaghetti uit de diepvries.

Ik twijfelde ook nog. :facepalm:
:HA: Haha heerlijk dit. Ik ging voorheen graag ook diverse winkels af want product x hadden ze niet biologische bij supermarkt a en supermarkt b had item y weer niet. Spullen voor de huisdieren bestelde ik bij een bepaalde winkel, verzorgingproducten weer bij een ander. Sinds ik een kind heb laat ik alles door een en dezelfde winkel thuisbezorgen. Dan maar een keertje niet alles biologisch of van merk X, of voor een iets hogere prijs dan bij een andere winkel waar het die week wel in de aanbieding is. Het gemak en de hoeveelheid tijd die ik ermee bespaar is me heel veel waard. :D
Alle reacties Link kopieren
Bellyflop schreef:
24-09-2020 21:00
Oh heel herkenbaar. Ik lijd ook onder perfectionisme. Ik ging dus gisteren na een paar hele zware werkdagen en met een uitvaart in het vooruitzicht, omrijden naar de bioboerderij om een macrobiotische pompoen te kopen (met mijn jongste want leuk voor haar), en daar dan een pastarecept mee te maken wat ik nog nooit gemaakt had, en dat ik speciaal had uitgezocht op dat de kinderen het ook lusten. Ik was al doodmoe toen ik met die pompoen thuis kwam.

Mijn man appte: zal ik Thais halen op weg naar huis, dan eten de kinderen maar spaghetti uit de diepvries.

Ik twijfelde ook nog. :facepalm:
Waarom!? Ja dan snap ik dat je het zwaar vindt :-x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven