Wie ervaring met zelfhulpmethode van Diethild de Vries

08-09-2008 21:26 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de medische molen, en het wil allemaal niet vlotten, dus ben ook buiten het ziekenhuis aan het zoeken. Nou kwam ik op de site van Diethild de Vries. Zij heeft een zelfhulpmethode ontwikkeld, en dat heeft volgens haar bij veel stellen succes gehad. Het klinkt allemaal best interessant, maar het boek/de methode kost 85 euro. Wie kent de methode en is het wat of is het weggegooid geld?
up
http://www.pdd-nos.nl/columns/col_jan_08.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Thanx Bianca. Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik van haar moet denken. Staan natuurlijk wel positieve verhalen op haar website, maar in hoeverre dat echt is weet je natuurlijk nooit. Heb niet zo veel vertrouwen meer in de artsen, dus ben buiten het medische aan het zoeken, en kwam dus bij Diethild terecht. Moet toch wat he...... .
Ik heb haar site ook wel eens eerder bekeken ws omdat er al eerder een topic hierover was maar had er zelf geen positief gevoel bij.
heb je wel eens aan accupunctuur gedacht? daar is wel een groot onderzoek (met positief resultaat) van.

ik heb nu even geen tijd om te zoeken, maar de google-queenen hier moeten het kunnen vinden
quote:layla1969 schreef op 09 september 2008 @ 12:52:

Ik heb haar site ook wel eens eerder bekeken ws omdat er al eerder een topic hierover was maar had er zelf geen positief gevoel bij.Waarom niet?
quote:mikado123 schreef op 09 september 2008 @ 13:16:

heb je wel eens aan accupunctuur gedacht? daar is wel een groot onderzoek (met positief resultaat) van.

ik heb nu even geen tijd om te zoeken, maar de google-queenen hier moeten het kunnen vindenBen ik al vrij lang mee bezig maar tot nu toe geen resultaat. Wordt er wel heel rustig en relaxed van, dus dat vind ik wel weer heel fijn.
Ik ken het niet, heb nooit in de medische molen hoeven zitten, maar stel dat het 85 euro weggegooid geld is, is dat dan te veel voor jullie? Of vind je het de moeite waard om het te bekijken.
quote:mariesophie schreef op 09 september 2008 @ 14:26:

[...]

Waarom niet?ik heb het idee dat het een kwakzalver (es) is. Heb je dit fragment ook gehoord: http://kassa.vara.nl/port...io_artikel&number=3598875

De benaming 'zwangerschapsconsulente' bezorgt me persoonlijk al de kriebels.
Ik weet natuurlijk niet wat de oorzaak ervan is dat je niet zwanger wordt, maar van een zelfhulpmethode wordt zaad niet sterker, groeit of springt je follikel niet, en komen ze al helemaal niet bij elkaar. Bovendien zijn waarschijnlijk alle bewezen voedings- en leefstijladviezen al bij je terecht gekomen. En zij kan wel zeggen dat het bij veel stellen succesvol is geweest, maar hoe bewijst ze dat? En wie zegt dat ze zonder haar methode niet zwanger waren geworden?

Ik zou het dus niet doen, rationeel gedacht. Maar ik snap ook wel dat je alles wel wil proberen om zwanger te worden, en dan is ratio misschien niet zo belangrijk meer.

(ik krijg ook de kriebels van de term zwangerschapsconsulente eerlijk gezegd)
quote:wen schreef op 09 september 2008 @ 21:51:

Ik weet natuurlijk niet wat de oorzaak ervan is dat je niet zwanger wordt, maar van een zelfhulpmethode wordt zaad niet sterker, groeit of springt je follikel niet, en komen ze al helemaal niet bij elkaar. Bovendien zijn waarschijnlijk alle bewezen voedings- en leefstijladviezen al bij je terecht gekomen. En zij kan wel zeggen dat het bij veel stellen succesvol is geweest, maar hoe bewijst ze dat? En wie zegt dat ze zonder haar methode niet zwanger waren geworden?

I

Ik heb PCOS, en de medicijnen slaan wel aan, alleen bijna iedere keer te dun baarmoederslijmvlies. Ben nu bijna een jaar aan het spuiten en ben het spuugzat.

Weet ook niet hoe geloofwaardig die verhalen op haar site zijn, dus ik dacht misschien is er iemand op het forum die er ervaring mee heeft.
quote:reisa1978 schreef op 09 september 2008 @ 20:50:

Ik ken het niet, heb nooit in de medische molen hoeven zitten, maar stel dat het 85 euro weggegooid geld is, is dat dan te veel voor jullie? Of vind je het de moeite waard om het te bekijken.Ik vind 85 euro te veel om het even te bekijken. Daarom ben ik dit topic gestard, want had gehoopt dat er hier mensen waren die het kende.
Ik ken de methode van Diethild niet maar heb wel een andere tip voor je. Misschien heb je het wel al geprobeerd maar tarwekiemolie kan ook helpen om je baarmoeder in goede 'conditie' te brengen voor een zwangerschap.
Ik meen wel eens gehoord te hebben dat er medicijnen zijn om je baarmoederslijmvlies dikker te maken, maar dat heb je vast al met je gynaecoloog overlegd. Het lijkt me niet dat het dikker gaat worden van deze methode, sorry.

Ik kan me voorstellen dat je na een jaar spuiten en teleurstelling er schoon genoeg van hebt!
ik werd zelf heel boos over haar site. Ze doet namelijk net alsof je het allemaal zelf in de hand hebt. Voor een klein deel is dat ook zo, maar voor het overgrote deel van de vrouwen die in de MM terecht komen telt dat niet.

niet geschoten is altijd mis, en als je het geld kunt missen, waarom niet, maar ik zou er geen wonderen van verwachten.

Je loopt ook de kans teveel ijzers in het vuur te hebben, waardoor het een het ander gaat bijten.

ik zou je willen aanraden om het vooral bij de mm te houden. die is al belastend genoeg.
Ik heb zelf baat gehad bij een osteopaat. Misschien is dat ook iets voor jou? Je kunt altijd vrijblijvend informeren. Zoek wel een goede die is aangesloten bij de vereniging van osteopaten.Kijk maar eens op www.osteopathie.nl voor een goede bij jou in de buurt.
osteopathie is pas kwakzalverij!

daar zou ik echt niet mee in zee gaan, die 'behandeling' slaat als een tang op een varken.

die diethild stelt medisch gezien niks voor, maar mss is dat juist een pre voor jou. goed eten enr ust zijn sowieso fijn dus je kan het proberen, het lijkt me een kwakker maar wel een relatief onschadelijke kwakker.
quote:RosieRo schreef op 10 september 2008 @ 11:39:

osteopathie is pas kwakzalverij!

daar zou ik echt niet mee in zee gaan, die 'behandeling' slaat als een tang op een varken.

die diethild stelt medisch gezien niks voor, maar mss is dat juist een pre voor jou. goed eten enr ust zijn sowieso fijn dus je kan het proberen, het lijkt me een kwakker maar wel een relatief onschadelijke kwakker.Heb je er zelf ervaringen mee RosieRo? Als het echt kwakzalverij is waarom wordt het dan wel vergoed door je zorgverzekering?
dat zegt iedereen altijd, maar vergoeding door de verzekering zegt niets, maar dan ook niets, over bewezen werkzaamheid.

mensen hebben er in sommige gevallen baat bij door bijv het placebo-effect maar dat zegt niets.

acupunctuur en homeopathie worden vaak ook vergoed, is ook pseudo-wetenschap.
http://www.kwakzalverij.n...bmit__.x=0&__submit__.y=0

lees deze artieklen maa reens,

of dit artikel, zeer informatief.
http://www.skepp.be/artik...etenschap-of-kwakzalverij

sorry, link vergeten
quote:layla1969 schreef op 10 september 2008 @ 11:44:

[...]

Heb je er zelf ervaringen mee RosieRo? Zou je hier ook nog antwoord op kunnen geven?
Ik heb het artikel gelezen en de osteopaat die ik heb bezocht heeft niets met dit soort praktijken te maken. Dit zijn echt excessen die beschreven worden. Maar aangezien jij er persoonlijk geen ervaringen mee hebt kun je er niet over oordelen. Ik weet wel dat ik toen ik in de mm zat en maar niet zwanger raakte, na een paar bezoeken aan de osteopaat wèl zwanger raakte. Helaas werd dit een miskraam en ben ik in 1e instantie weer alleen de mm ingegaan. Toen een volgende zwangerschap uitbleef ben ik weer 1 x naar de osteopaat teruggegaan. Mijn gynaecoloog stond voor een raadsel, mijn lichaam reageerde zo sterk op de laagste dosis clomid dat ze niet goed wist wat ze ermee aanmoest. (ik maakte ineens veel meer eicellen aan) Toen ik voorstellen om er dan maar even mee te stoppen en te kijken hoe het verder ging ging ze daarmee akkoord, omdat ze eigenlijk niet wist wat ze ermee aanmoest. De volgende cyclus ben ik dus weer zwanger geraakt en dit keer ging alles goed. Ik heb nu een gezonde dochter van 16 maanden en ben nu 7 maanden zwanger van de 2e, dit keer zonder enig hulpmiddel en de eerste cyclus was het raak.
Tja, osteopaten... ik begrijp nooit zo goed waarom mensen zelf of zelfs met hun pasgeboren baby naar iemand toegaan die niet eens is onderworpen aan het tuchtrecht of in het BIG-register ingeschreven kan staan (BIG-register is de databank waarin je kunt nagaan of een zorgverlener zijn diploma's heeft, en of er beperkingen zijn opgelegd als straf).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven