Wie stopt ook met Mirena: Kinderwens! (okt)

10-10-2008 12:19 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieverds,

er is al een topic voor meiden die gestopt zijn met anticonceptie in het algemeen (vanaf mei) maar ik ben eigenlijk benieuwd naar ex-spiraal gebruiksters die zwanger proberen te worden...

Ik ben 27 en tegen de tijd dat de Mirena aan vervanging toewas begon alles in mij te kriebelen...: Ik wilde geen nieuwe spiraal...Ik wil een kindje!

Manlief was gelukkig direct helemaal blij en we hebben dan ook na alles op een rijtje te hebben gezet (huis, werk, geld toekomstdromen) besloten om het spiraaltje te laten verwijderen en er voor te gaan!

Ik loop te stuiteren van enthousiasme, alle kleine dingen op het werk, materiele dingetjes lijken naar de achtergrond te drijven in vergelijking met deze wens...

Wie gaat er ook voor en wil ervaringen met elkaar delen?

Ik hoor het graag!
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg...
Hallo,

Ik ben al zwanger van de derde maar wilde je even succes wensen!

Ik heb 9 jaar een mirena gebruikt. Half mei 2008 is deze verwijderd en ik was eind juni zwanger! Het kan dus snel gaan!

Heel veel succes en plezier!!
Hoi Applelicious,

ik ben nu 31 jaar. hab al 2 kinderen en na de geboorte van nummer 2 waren wij er eigenlijk van overtuigd dat we "klaar" waren. Maar nu zijn we ruim 2 jaar verder en we willen dolgraag een derde. Dus in september is mijn spiraaltje eruit gegaan. ik ben inmiddels al een keer (zeer heftig) ongesteld geweest en nu zijn we de afgelopen week erg druk geweest voor nummer 3... Ik hoop dat ik bij de gelukkigen mag horen net als tiaraatje.

Wanneer heb je je spiraaltje laten verwijderen? Of heb je hem nog? Is mij nog niet helemaal duidelijk.

Tot snel
Mijn mirena wordt aankomende week ook verwijderd (vooral omdat het me steeds duidelijker wordt dat dat ding echt niet goed voor me is, en dus niet om zwanger te raken). Ik zal dit topic wel met belangstelling blijven volgen, ben namelijk wel erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Give it your all!
@ Nora, in welk opzicht is de mirena niet goed voor je? Ben ik benieuwd naar.

Mijn ervaringen met de mirena zijn namelijk ook niet helemaal top.
Het eerste jaar na plaatsing heb ik enorme stemmingswisselingen gehad (ik kon van de ene op de andere minuut ontploffen, dan verging de wereld, veranderde ik echt van persoonlijkheid etc etc). Dat hele heftige is wel weg, maar nog steeds (na 4 jaar) heb ik minimaal 10 dagen in de maand een zeer kort lontje, ben ik somber en zorgelijk, zit ik gewoon niet lekker in mijn vel en zakt mijn libido tot het nulpunt. Ik weet gewoon zeker dat ik vroeger echt niet zo was. Ik heb me er de laatste tijd eens in verdiept en als je zo eens leest op forums over de mirena dan zijn dat "bijwerkingen" die veel vaker voorkomen. Enfin, het zal voor anderen misschien heel goed werken, maar ik wil het niet meer en kijk er erg naar uit dat dat ding eruit is. GB3, wat zijn jouw ervaringen bij het verwijderen, daar zie ik wel een beetje tegenop.
Give it your all!
Bij mij nog een week of 2 a 3 en dan gaat het ding er ook uit . En gaan wij ook voor een tweede kindje. Ik vind het ook erg spannend allemaal, het verwijderen schijnt pijnloos te zijn. Ben benieuwd wanneer ik weer zwanger zal zijn. Wij nemen bewust wel even een rustmaand. Ik wil mijn lichaam wel even bij laten komen. Dus eind deze maand eruit en vanaf december gaan we het proberen.
@Tairaatje: Kijk! Succesverhalen zijn altijd welkom, ik had gezien dat je met het andere topic van mei meeschreef, geniet lekker van je zwangerschap!

@GB3: Ik had een afspraak staan bij de gyn maar moest voor de verwijsbrief nog naar de huisarts, mijn huisarts was nog in de veronderstelling dat er ook een nieuwe Mirena in moest maar toen hij begreep dat het alleen maar verwijderd hoefde te worden kon ik maandag bij hem terecht, dus maandag is D-day!

Wat spannend dat jullie voor de derde gaan! Een fantastisch aantal lijkt me dat, twee lijtk iets makkelijker omdat de maatschappij daarop is ingericht maar het geeft net iets extra´s, als ik dat als leek mag opmerken...?

@Nora: wat vervelend dat je zulke ervaringen hebt met de Mirena, ik heb nergens last van gehad, vijf jaar lang geen menstruatie gehad. Ben overigens wel benieuwd naar mijn gevoel als hij eruit is, misschien merk ik dan wel verschil, ik ga het zien (en voelen)

@Lala, dat is spannend! Had jij voor jullie eerste kindje ook een spiraaltje? Hoe ga je die maand rusti in bouwen als ik vragen mag, condooms? Ik vind het wel knap want stiekem kan ik niet wachten!

@ALL:

Ik zit dit weekend helaas in de avonddiensten dus heb ik weinig forumtijd...morgenochtend dus weer en maandag breng ik jullie zowiezo verslag uit van mijn ´bevrijding´ door de huisarts.

Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar jullie ontwikkelingen...

ik wordt een beetje geremd door Appelman: `Wacht maar tot er een Appeltje in je buik zit en dan hebben we het wel over dat soort dingen´. Terwijl ik in mijn hoofd al namen aan het bedenken ben, stiekem gluur bij de kinderafdeling van de Hema, nadenk over werkroosters (we werken beide onregelmatig), en afvraag of er een kinderwagen in de auto past...Ben ik ernstig aan het doordraaien of kan ik ´hormonen´

de schuld geven?!

Ik zie ook nog wat onduidelijkheid over foliumzuur, ik ga het de huisarts vragen vanaf wanneer dat nodig is, of hebben jullie hier een antwoord op?

Knuffel
Bij mij was het verwijderen een piece of cake! Geen enkel pijntje. Ik vind de eendenbek het meest vervelende van het geheel. Hoef je je dus geen zorgen over te maken!

@nora... ik ben zelf al een type dat last kan hebben van stemmingswisselingen, zeker nu de blaadjes weer vallen heb ik er last van. Met Mirena had ik dat ook, maar zonder dus ook. Ik ga nu thuis lichttherapie doen, hopelijk werkt dat.

@ apple... foliumzuur wordt geadviseerd om daar een maand voor je (eventuele) zwangerschap mee te beginnen. Als ik jou was zou ik daarmee beginnen zodra je spiraaltje eruit is.

Ik kan mij wel voorstellen dat je er mee bezig bent. Had ik toendertijd ook hoor! Zijn toch leuke dingen om mee bezig te zijn. Maar toen ik niet direct zwanger werd heb ik mijzelf wel even een halt toegeroepen, omdat ik er misschien wel iets teveel mee bezig was.

Wat voor werk doe je (als je dat wilt vertellen) omdat je wisseldiensten hebt?

Ik ga even bankhangen! Heb er een dag sporten opzitten, dus ben wel even toe aan een beetje chillen!

Fijne dag morgen (ben hier denk ik niet morgen)!

Waarschijnlijk tot dinsdagavond!

Liefs
GB3,

ik was inderdaad van plan om morgen advies te vragen bij de huisarts en eventueel gelijk een potje mee te nemen, foliumzuur is alleen bij de apotheek te koop toch?

Ik ben politieagente dus werk op de meest vreemde tijden,

hartstikke leuk, en jij/ jullie?

Qua verwijderen heb ik geloof ik mazzel,

de huisarts gaf aan dat het het gemakkelijkst zou gaan wanneer ik ongesteld ben. Dit ben ik nooit maar ik heb toevallig sinds vrijdag iets gekleurde afscheiding (lekker verhaaltje he, hoop niet dat jullie zitten te eten) dus ik gok dat mijn baarmoedermond iets wijder staat...

Ik heb even een heerlijke tosti brie-honing-walnoten gegeten en ga zo mn spulletjes bij elkaar zoeken om naar mn werk te gaan.

Morgen breng ik verslag uit van de verwijdering...brrr!
Apple; succes morgen met verwijderen! Folium kun je overal kopen. Je kunt nog wel even nadenken welke je wilt. Je hebt bijv ook een volledige zwangerschapsvitamine gebeuren waar alles gelijk in zit. Ik had folium van het kruidvat. Ik snap wel dat je meteen wilt beginnen hoor! En dat je al uitkijkt naar leuke spulletjes, helemaal niet gek als je een kinderwens hebt en er aan wilt beginnen. Als je nog wat wilt doen ter voorbereiding; alles eten wat je niet meer mag als je zwanger bent zoals gerookte zalm, carpacio enz enz....! En natuurlijk genieten van het moment dat je een kindje maakt .

Hoe wij gaan 'pauzeren'...haha..sowieso is het sexleven er niet beter op geworden sinds we een kindje hebben en mocht het toch gebeuren dan voor het zingen de kerk uit. En ach, mocht ik dan al zwanger raken, ook oke hoor. Maar ik persoonlijk geloof erin dat het goed is even 1 maandje de hormonen uit mijn lichaam te laten en een normale cyclus op gang te laten komen. Staat nergens hoor, maar ik vind het een prettige gedachte.

GB3; ow die eendebek..brrr...wat een verschrikkelijk ding vind ik dat toch.
Hij is eruit!

En...het was een piece of cookie! Huisarts hield me aan de praat, ik voelde een rukje aan mn baarmoeder en hij was eruit...

Heb gelijk foliumzuur gekocht,

ga voor het volgende pakje wel even shoppen om dingen te vergelijken, deze komt nog van de apotheek (huisarts is ook apotheekhouder, net zo makkelijk dus.

Ben benieuwd wanneer ik ongesteld wordt en hoe mijn lichaam verder reageerd.

Heb gisteren mijn laatste sigaret ritueel gerookt met een collega, ik was een gelegenheidsroker maar ik vind dat het spiraaltje en de sigaretten tegelijk moeten verdwijnen. Mooie theorie he!

@Lala,

ik ben vegetarisch dus die rauwe vlees- en vissoorten zijn geen probleem, de verboden kaassoorten en dergelijke moet ik nog even bekijken, maar weet niet hoever ik daar in wil gaan...Ga me daar nog in verdiepen! Wel bedankt voor de tip.

kus
anoniem_29282 wijzigde dit bericht op 13-10-2008 16:09
Reden: Lala vergeten!
% gewijzigd
Apple; ow wat fijn dat het meeviel!!! Haha...je laatste sigaret ritueel roken..goed idee omdat meteen achterwege te laten. En Alcohol mag dadelijk ook niet meer...Op de dag dat ik (achteraf gezien) zwanger ben geraakt had ik voor het laatste flink gedronken, daarna ruim 1 jaar niet. MIste het toen wel, niet dat ik een enorme zuiplap ben. Moet je van de dokter trouwens wachten tot je weer ongesteld word voor je zwanger mag raken?
Hoi Applelicious,

ik ben vorig jaar november gestopt met de mirena spiraal en ben op dit moment bijna uitgeteld van ons derde kindje, precies op 24 oktober.

ik heb nooit last gehad van de mirena spiraal. Wat ik wel prettig vond is dat ik niet/ nauwelijks ongesteld werd. Ik ga de spiraal ook gewoon weer nemen na de bevalling.

Wat ik zelf opvallend vond na het uithalen van de spiraal is dat ik een regelmatige cyclus van 28 dagen kreeg, terwijl ik die voor de spiraal nooit gehad heb. Bij de eerste twee kindjes was het altijd maar gokken wanneer ik mijn eisprong had. Ik heb drie maanden geprobeerd en toen was het al gebeurd, dus dat was erg snel.

Ik heb net als jij ook wienig gevoeld bij het uithalen van de spiraal.

Ik wens je heel veel succes en hoop dat je droom vlug in vervulling gaat..

groetjes Peetje
Peetje,

wat een lief berichtje,

ik had voor het spiraaltje en de pil ook een onregelmatige cyclus, misschien werkt het bij mij ook zo...dat zou erg prettig zijn, dan weet ik ongeveer wanneer ik vruchtbaar ben (zolang het allemaal klopt van binnen he, daar gaan we dan maar van uit)

Ik wens je heel veel succes over een week of twee en dat alles maar gezond ter wereld komt en je een heerlijk kindje in je armen kan sluiten!

groetjes,

Appel
Hoi,

Ik heb ook mn mirenaspiraal laten verwijderen begin oktober.

Vanaf nu gaan we voor ons tweede kindje.

We hebben een zoon en hij word eind oktober twee.

Appllelicious, heel herkenbaar wat je schrijft over het niet kunnen wachten op een zwangerschap.

Ik had dat ook heel erg toen we voor ons eerste kindje gingen!

Hormonen zijn rare dingen, die je ook van alles wijs kunnen maken!

Nu heb ik dat niet zo zeer, maar ik kan me er wel weer erg op verheugen! Die zwangere buik en de baby die je in je buik gaat voelen.

Maar ja, eerst maar eens zwanger worden he?

Ik had ook helemaal geen last van het verwijderen van het spiraal, gelukkig want ik zag er wel een beetje tegen aan.

Maar na mn volgende zwangerschap neem ik zeker weten weer een spiraal.

Het is me erg goed bevallen. Ik heb al allerlei soorten pillen gehad en ook de prikpil, nou dát nooit weer.

Vooral de prikpil vond ik vreselijk, ik had erg last van hormonen.

Liefs Inniemama
hoi,

ik had ook een mirena, heeft dik twee jaar gezeten na 1e zwangerschap. Beviel goed, nooit geen last, werd ook lekker niet meer ongesteld. Pas toen íe er uit moest ontstonden wat probleempjes......... de ha kon hem niet meer zien, dus ook niet pakken / er uit trekken. Ik kreeg natuurlijk gelijk waanbeelden van een zwevende spiraal dwars door mijn buik. de ha verzekerde mij dat dat niet mogelijk was (laatst las ik trouwens op een ander topic hier dat dat dus wel mogelijk is, bij haar had die spiraal de baarmoeder geperforeerd, afijn ander verhaal). Anyway, ik moest naar de gyn in het zkh endie trok hem er vrij snel uit, even een pijnlijke steek, verder gelukkig geen last.

Mijn ongesteldheid kwam terug, maar ik had 3x een lange cyclus van 38-36-38. We zitten nu in ronde 4, gebruik dig ovutesten om mijn eisprong te bepalen. Toevallig had ik die gister!! dus we zijn momenteel erg actief inzake het einddoel, een 2e kindje!!

trouwens, sinds mijn mirena er uit is hoor ik steeds meer ellendeverhalen, gelukkig lees ik hier ook weer veel successtory's.
Spannend!

De Mirena verwijderen deed echt bijna geen pijn. Even een klein steekje en klaar. Nergens last van gehad verder.

En...3 maanden later was ik al zwanger.
Hallo allemaal,

ik heb geen advies meegekregen van de HA,

hij wenste me veel succes en verwachte mij terug te zien als er nieuws was. Geen restricties om een maand te wachten oid.

Nou verwacht ik niet direct de eerste maand zwanger te worden, hoewel het meer dan welkom is uiteraard!

Hebben jullie toen wel de boodschap mee gekregen om even de eerste menstruatie af te wachten?

Ik heb sinds de verwijdering maandag iets bruinige afscheiding en een waanzinnige zin in sex...haha! Die hormonen doen hun werk zeg maar!

Ik ga vannacht werken, afgelopen nacht ook dus zit een beetje suf op de bank. Manlief zit ook in de nachtdienst dus net lekker saampjes in bed gelegen...hihi...

Knuffel
Succes allemaal! Spannend hoor!

Ik moet nu wachten... wat niet mijn sterkste kant is. Volgende week hoop ik niet ongesteld te worden...

Mijn huisarts vertelde mij dat ik direct zwanger kon worden en dat het niet uitmaakt of je eerst een maand 'rust' houdt. Voordeel is natuurlijk wel dat je iets beter kunt bepalen wanneer je vruchtbaar bent.

Fijne avond!
de gyn in het zkh zei ook tegen mij dat we gelijk "los" mochten, geen restricties!

alleen merk ik dus wel dat mijn lijf moeite heeft met het heropstarten van een normale cyclus (was voor de mirena altijd vrij stabiel)

maar we doen ons best!!
Ook tegen mij is niet gezegd eerst te wachten.

Dus wij hebben afgelopen weekend flink ons best gedaan!

Volgende week zaterdag hoop ik dan ook niet ongesteld te worden!!
is hier nog iemand actief???

ik wou even melden dat ik zwanger ben!!

(5 maanden na verwijderen mirena en na de 4e mens.)
Timzalot!!! super! Van harte gefeliciteerd!!!

Ik ben trouwens ook zwanger....

(1,5 maand na verwijderen van het spiraaltje en na 1 menstruatie, wel een zeer heftige, maar dat heb ik er graag voor over gehad!!!!)
Timzalot en GB3 gefeliciteerd!

Dat geeft hoop!

Ik heb alle symptomen en wil met manlief dinsdag testen (verwachte ongesteldheid is vrijdag, maar ik wil dinsdag testen als ik dan nog niet ongesteld ben, we zijn dan 2,5 jaar getrouwd) Ik heb al een week spierpijn in mn buik, had vanochtend een bloedneus en bloedend tandvlees. Maar ik verdenk mijzelf sterk van hypochondrisch gedrag (ik wil veeels te graag!)

Meiden geniet ervan!!

x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven