Wij gaan ervoor...............deel 3!!

20-03-2007 22:19 1066 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat dit maar weer een heel vruchtbaar topic mag gaan worden
Tijger: thnx voor de ontzettend goede aanwijzingen. Je schrijft dingen waar ik zelf nog niet aan gedacht had!

Heb het CB gebeld en inderdaad wordt de laatste voeding afgeraden ivm met darmen.

Tijger je hebt ook helemaal gelijk wat betreft het doorslapen. Joep slaapt ook meteen weer verder 's nachts. Ik ben in 20 min. klaar met hem. Maar hij meldt zich meestal rond 05.00u en om 06.00u gaat de wekker. Dan slaap ik niet meer echt. De laatste voeding geef ik voor ik naar bed ga, tussen 22.30 en 23.00u. Die voeding later geven, vind ik niet prettig dan wordt mijn nacht zo kort. En als ik dan van tevoren al zou slapen, moet ik er voor mijn gevoel toch nog uit 's nachts.

Ik kan hem ook na de avondvoeding van ongeveer 18.00u door laten slapen tot hij zelf wakker wordt, meestal rond 01.00u. Maar dan is dat nog geen garantie voor doorslapen tot 06.00u en dan moet ik er 2x uit.

Hmmm, moeilijke beslissing hoor. Ik wil echt die BV vol houden, liefst toch volledig als ik er over nadenk. Misschien toch maar gewoon afwachten wat de natuur bepaalt.

Ik zie trouwens ook enorm op tegen het opstaan als we straks allebei moeten werken en Joep naar het KDV moet. Hoe lang heb ik nodig om mezelf en hem klaar te maken. Wat doe ik eerst: Joep voeden, wassen en aankleden of mezelf wassen, aankleden en eten? Óf bekijk ik gewoon wat er gebeurt: als Joep nog slaapt, maak ik eerst mezelf klaar of omgekeerd.

(volgen jullie het nog???)

Voor mijn gevoel moet ik echt om 05.30u opstaan om op tijd op mijn werkt te zijn...whaaaaaaaaa....

Hoe doen/deden jullie dat zonder schandalig vroeg op te staan?

Pieker pieker Purper
moon nog gefeliciteerd!!!

Ik zal je binnenkort een mail via hyves sturen om af te spreken voor onze date.

Wat groeit jou mannetje goed zeg! Het tillen wordt alleen steeds zwaarder, joost weegt nu al 12 kilo (was ook 8 kilo bij 4 maanden) dus bereid je maar voor...;-)

Gutje, hoop voor je dat je niet al teveel gaat vergeten bij je theorieexamen, misschien mag als zwangere wel een foutje meer hebben, ha ha

Wel vervelend dat je zo last van je bekken hebt, hopenlijk heb je er niet erg last van als we de hele middag high tea-en...

Nou meiden tot volgende week

Groetjes
Purper,

Ik had me van te voren ook zo druk gemaakt over hoe moet dat nou met het opstaan als ik naar het werk ga.

Eigenlijk is het vanzelf gegaan. Ik zorg dat ik 's avonds gedoucht heb en sta om 7 uur op, dan is Joost altijd al wakker. Die blijft met manlief in bed en manlief kleed hem om 7:30 aan. Om 8 uur gaan we naar de creche. Als ik het alleen zou doen, zou ik een kwartiertje eerder opstaan. Je kind is zo aangekleed. Wij doen trouwens wel nu Joost ouder is hem 's avonds in bad. Ik zou als ik jou was het per dag bekijken, als Joep nog slaapt dan eerst jezelf aankleden en anders andersom.

Anders zou je nu als test een keer je wekker kunnen zetten en dan net doen alsof je naar het werk zou gaan, dan weet je een beetje hoe of wat, wel zonde om zo vroeg klaar te zijn maar het kan je ook wel weer rust geven als je echt naar het werk gaat.

Groetjes
Hai hai,

Bedankt voor de felicitaties!

Purper:Ik zou ook gewoon eens kijken hoe het gaat.Als hij nog slaapt doe je eerst jezelf en daarna Joep en anders andersom.Ik doe Thomas ook 's avonds in bad want dan hoef ik dat 's ochtends niet te doen.En..prettige bijkomstigheid....hij slaapt beter als ik hem 's avonds in bad/douche stop.En net wat Swane al zegt,misschien kun je eens proefdraaien!Heb je ook niet meteen de echte stress van het werk.

Ook een tip,alles de avond van te voren klaar zetten/leggen.Dus tas voor Joost,kleding voor jullie allebei,kolfapparaat enz.

Thomas komt ook vaak rond de klok van 5.Ik stop nu zn speen erin en als hij weer in slaap valt heb ik mazzel.Vanmorgen werd hij om half 7 wakker maar dat was ook eigenlijk ook niet zo lekker.Moest er om kwart voor 5 uit voor zn speen,hlaf 6 ging mans wekker en om half 7 kwam Thomas weer!Lekkere gebroken nacht dus ook.Maar Thomas gaat er ook wel vroeg in.Meestal zo rond half 9/9uur.

Gutje: Wat vervelend voor je dat je zo'n last hebt van je bekken. Had je dat bij je vorige zwangerschappen ook?

Had je eigenlijk alles weg gegooid van je baby-uitzet omdat je schrijft dat je nog aankleedkussens enz nodig hebt?

Tijger:Hoe lang en hoe zwaar was Niels toen hij werd geboren?

Swane:Ik ben wel wat gewend.Tessa was ook zwaar!!Die woog met een jaar 11,5 kilo en ik denk dat Thomas haar ruimschoots gaat inhalen!Hij heeft ook al enorme voeten.Heeft nu al sokjes maat 19/22 aan.Alle andere gaan steeds uit omdat ze te klein zijn.Ik blijf aan het kopen met sokken.Wordt wat als dat kind schoenen moet hahahaha

Heb al wat voorgesteld op de group over de 18e dus kijk maar even.

Ga fijn mn bedje opzoeken.Gezellig dat er weer wat was geschreven!Was idd een beetje rustig hier.

Welterusten allemaal
Hallo allemaal!

Hier wordt weer gezellig gekletst na een poosje stilte! Ik had ook ff niet zo de puf, schrijf nu ook op het 35+ topic en daar is het grootste deel nog niet zwanger dus daar voel ik me toch wat beter op m'n plek . Heb ook geen goed nieuws, ben vandaag ongesteld geworden. Dág IUI poging 6....! Ik was best wel overdonderd want ik gebruikte deze maand (net als vorige maand) Progesteron vanaf de IUI en vorige maand kwam m'n menstruatie pas 3 dagen nádat ik met die pillen gestopt was. En deze maand kwam m'n menstruatie gewoon al terwijl ik de pillen nog slikte. Raar lichaam heb ik toch. Pfff heb vandaag wel even moeten slikken hoor, het voelt toch als een soort afscheid. Van tevoren hadden we gezegd "we doen zonodig 6x IUI en dan stoppen we". Maar ja, toen hadden we nog een aantal behandelingen in het verschiet en nu niet meer... Dat voelt toch anders. 20 oktober hebben we een evaluatieconsult met de gynaecoloog, dus de volgende ronde sowieso pauze. En dan?? Ik weet het echt nog niet. Toch nog maar een poging IUI of misschien toch IVF? Nee, ik krijg kippenvel bij de gedachte aan IVF. De gynaecoloog moet wel met een héél erg goed verhaal komen, willen we daar alsnog voor gaan. Als we de behandelingen staken dan willen we de natuur dit jaar nog een kans geven en dan in januari stoppen. Ik vind het toch te rigoureus om nu helemaal de stekker eruit te trekken en weer aan de pil te gaan ofzo .

Ik realiseer me heel goed dat de kansen op een 2e kindje nog maar heel klein zijn, en dat voelt best wel raar, want het was niet onze keuze.

Wil jouw zoon is natuurlijk ook best lang enig kind geweest voordat hij een zusje kreeg. Heb jij dat eigenlijk destijds als een nadeel ervaren? Kreeg jij (of hij) er vaak vragen/opmerkingen over? Had je het gevoel dat hij iets miste?

Ik vind het soms zo moeilijk, aan de ene kant heb ik het gevoel dat ik hem iets onthoudt maar aan de andere kant heb ik totaal niet de indruk dat hij écht een broertje of zusje mist. Volgens mij vindt hij het heerlijk dat wij er "altijd" voor hem zijn en eenzaam is hij totaal niet. Volop vriendjes in de buurt die bij elkaar de deur plat lopen, ook op school en op de BSO. Hij heeft ook aardig wat neefjes en nichtjes en b.v. komend weekend komen ook de twee kinderen van een vriendin logeren. We zijn trouwens wel op zoek naar een hond. Niet zozeer als surrogaat hoor maar wel met het idee dat hij dan "een maatje in huis" heeft.

Purper: het ochtendritueel komt helemaal goed hoor straks, maar ik kan me wel voorstellen dat je je er nu al een beetje zorgen over maakt. Onze zoon was een uitslaper, dus wij lieten hem altijd tot het laatste moment slapen (hij ging toen, en nog steeds, 's avonds in bad/onder de douche). In de tussentijd gingen wij douchen, aankleden en eten. Daarna maakten we hem wakker, fles drinken, aankleden en even later gingen we de deur uit. Als Joep al vroeg wakker is dan zou de één kunnen douchen terwijl de ander hem bezig houdt/voedt/aankleedt en vervolgens gaat de ander douchen. Wij hadden niet zo heel veel tijd nodig 's morgens. Spulletjes voor het kdv zette ik 's avonds al klaar. Moon alweer 30 en Tijger deze maand alweer 35, meiden jullie zijn nog hartstikke jong! (zei oma grinnik). Die Thomas is wel een beer zeg! Haha onze zoon was niet zo'n goede eter en hij was zó druk! Alle calorieën die hij binnenkreeg, "sportte" hij er in mum van tijd weer vanaf ! Swane jij hebt ook al zo'n beer! Haha heerlijk van die lekkere stevige kindjes!

Gutje dat zou handig zijn als je vóór de bevalling nog je rijbewijs zou kunnen halen! Ik heb de datum van je theorieexamen maar even in de tabel gezet (die tabel wordt anders ook zo saai!). Ik ben heel erg benieuwd naar je buik, maar die zien we natuurlijk de 18e "in het echt" !

Meiden, weer even F5 voor de nieuwe tabel. Fijne avond nog!
maria, jee, dat is ff slikken ja. het definitieve beslissen is lastig. wij hadden eerst ook januari gezegt om te stoppen met proberen en omdat we er toch niet helemaal klaar mee waren toch nog even tot de zomer uiterst. en toen was het dus raak in maart. ik hoop voor jullie dat het ook mag nog.

vind het zo jammer voor jullie, iedereen gunt het je zo.

ook wel raar dat je lichaam zo reageert.

moon, bij de 1e geen last, bij de 2e wel op het laatst dat ik niet meer kon lopen. nu dus al veel vroeger dan toen. fietsen begint nu ook zeer te doen dus tja.....

ik had idd bijna alles weggegooit met de verhuis. we hebben hier bijna geen zolder en omdat we eigenlijk al vrij zeker waren dat het niet meer zou gaan lukken hihi.

tevens was het onze smaak ook niet meer. waren spullen van nu 11 jaar terug. ook was een hoop gekregen toen. daarbij was er een hoop versleten zoals het bed. de commode zou hier toch neit in de kamer passen, badstandaard was stuk. dus ja...... aankleedkussen was geel met beertjes hihihi. vinden we nu echt niet mooi meer.

de box en kinderstoel hebben we bewaard.

en het klinkt mss raar maar doordat we altijd geen geld hebben gehad hebben we veel gekregen en nooit wat zelf gekocht bijna, nu we het wel kunnen wil ik graag zelf kiezen en shoppen.

zo bekkenband was gisteren binnen. ik hoop dat het helpt. denk het wel. heb hem gisteren al ff aangehad en kon gewoon ff lopen zonder pijn. joepie! zou wel uitkomst zijn. haha

zo ik ga ff douchen en kids doen, die hebben een dagje vrij wegens verbouwing vd school.
Hallo dames,

Hier ben ik ook weer een keer. Schaam schaam.

Er is veel geschreven zeg.

Maria, ik vind het zo rot voor jullie. Je hebt er uiteraard niks aan, maar ik denk vaak aan je. Ik kan me voorstellen dat je nu een beetje een benauwd gevoel hebt omdat er beslissingen genomen moeten worden over hoe en wat verder.

Luister goed naar jullie gevoel.

Ik ben ervan overtuigd dat een kind geen broetjes of zusjes nodig heeft, mits je maar genoeg mogelijkheden biedt om met andere kinderen te spelen enzo. Misschien als ze wat ouders zijn eens een vriendje mee op vakantie.

Koste wat kost doorgaan lijkt me ook niks en op een bepaald moment is duidelijkheid ook wat waard. Wanneer dat moment is kunnen alleen jullie bepalen.

Moon, gefeliciteerd met je verjaardag. Wat leuk dat Thomas het zo goed doet. Heerlijk he zo'n ventje

Purper, Zag op je hyves nieuwe foto's. Jij hebt ook echt een heerlijk knulletje zeg.

Over je werk-dillema. Ik zou nu gewoon eens aantal keer oefenen. Gaan jullie het in de ochtend samen doen? Wij deden het in het begin altijd zo, dat man zoon aankleedde terwijl ik ging douchen en als ik dan klaar was sprong hij onder de douche.

Ik zou trouwens niet 's ochtends Joep gaan wassen hoor. Lekker 's avonds in bad en hij is nog zo klein dat hoeft echt niet elke avond. Voor het slapen even een washand is ook prima.

Luna, klinkt leuk je nieuwe functie. Wat deed je hiervoor ook al weer? Vervelend dat jullie allemaal ziek waren. Ik had het een week of 3 terug. Heel misselijk, diarree. Erg vervelend. Doe rustig aan.

Ben jij er nu wel of niet bij met de date?

Wil, ik vind het super dat je zo actief de date hebt geregeld! Dank daarvoor.

Hoe gaat het met je kinderen? Loopt je dochter ook al zo lekker rond?

Swane, klinkt goed lekker stappen. Ik mis dat niet echt maar soms is het wel leuk om met zijn 2-en weg te zijn zonder kind.

Hier gaat alles zijn gang. Wij zijn net terug van een paar dagen Marokko met werk van man (moet er nog steeds aan wennen,haha). Is weer eens een ander bedrijfsuitje dan bowlen of paintballen Zoon was uit logeren en heeft zich prima vermaakt en wij ook.

We zijn hard aan het klussen in ons nieuwe huis. De aannemer is nu ook al een tijdje bezig en zoals het er nu naar uit ziet is hij eind volgende week klaar. Daarna moeten we zelf nog een heleboel doen,maar we hebben tot uiterlijk 1 december. Ons huis is verkocht per die datum, dus dan moeten we er ook echt uit zijn. Wat wel lekker is, is dat we met de feestdagen in het nieuwe huis zitten.

Met zoon gaat alles prima, die rent alsof hij nooit anders gedaan heeft. Hij doet ook echt van alles na. Zo grappig. Gisteren heeft hij voor het eerst bellen geblazen. Eerst snapte hij er niks van en nu opeens had hij het door.

Wel vervelend is dat hij weer oorontsteking heeft aan allebei de kanten. Vanochtend bij de dokter geweest en hij mag weer aan de antibiotica. Is ook elke keer raak.

Ik ga volgende week in mijn nieuwe baan beginnen. Heb een paar maanden een ziektevervanging gedaan, was hartstikker leuk, maar de "zieke" is weer beter, dus moest ik weer weg. Blijf in dezelfde branche werken, alleen nu een stuk dichter bij mijn nieuwe huis, dus dat is wel lekker.

Verder ga ik weer studeren. Ben een aantal jaar geleden gestopt met mijn studie en dat is toch blijven knagen. Nu ga ik het dus weer oppikken. Heb er veel zin in, al zal het best pittig worden met werk, kind en studie.

Meiden ik heb zin in de 18e!
Sorry voor het lange verhaal
Gutje, ik vergeet jou helemaal.

Wat vervelend dat je last van je bekken hebt. Rustig aan doen, maar toch blijven bewegen is volgens mij het advies.

Het schiet bij jou nu ook best wel op. Nog eventjes en je hebt er weer een kleintje bij.

Ook ik ben erg benieuwd naar je buik.
Is bij jullie de tabel ook zo klein????
Josephine ik weet niet goed hoe het komt dat de tabel nu kleiner is. Daar heb ik bij het andere topic ook last van. Als je er 2x met je linker muisknop op klikt dan zie je hem overigens wel groot in beeld. Heeft iemand tips?

Nog bedankt voor je lieve reactie. Ik merk dat ik het er best moeilijk mee heb. Jeetje, zou dit nu echt betekenen dat we geen 2e kindje meer krijgen? Dat had ik toch van tevoren niet kunnen bedenken! Moeilijk hoor van die dingen in het leven waar je geen grip op hebt. En om me heen vertellen mensen me veel vergelijkbare verhalen. B.v. 4 jaar bezig geweest voor de 1e en vervolgens de 2e er meteen onverwachts achteraan, of van de 1e meteen zwanger (net als wij) en op de 2e 2,5 jaar moeten wachten (en zij was nog een stuk jonger toen dan ik nu!). Tja, het kan gewoon raar lopen...

Wat spannend allemaal voor jullie: nieuw huis, nieuwe baan, nieuwe studie! Wat ga je studeren? En hoe staat het met de plannen voor een 2e? Nog even in de ijskast gezet? We worden toch zo ongeveer buren, was het niet?

Gutje dat moet voor jullie toch een heerlijk gevoel zijn dat je nu nieuwe babyspulletjes kunt kopen? Lekker van genieten hoor! Ja inderdaad, jullie hadden er toen je plots zwanger bleek ook helemaal niet meer op gerekend he? Ik herinner me nog goed dat je schreef dat je babyspullen aan het opruimen was in je oude huis en dat je toen toch wel even moest slikken. En vervolgens werd je tóch zwanger! Ik hoop dat ik je voorbeeld mag volgen !
Purper, ik vind het goed van je dat je nog steeds volledige bv geeft. Wat ik trouwens ook met mijn verhaal wilde zeggen, is dat fv geen garantie geeft voor doorslapen. Ik zou het denk ik toch proberen om hem zelf te laten komen voor die laatste voeding. Natuurlijk kan het zo zijn dat hij dan nog steeds om 5:00 voor de volgende voeding komt, maar wie weet schuift dat toch op. En dan kan je wel vroeger naar bed.

Oh, ik wilde nog veel meer schrijven. Ook voor de andere meiden, maar Niels vindt dat ik lang genoeg achter de pc heb gezeten. (en hij heeft gelijk) Later!
hoi ladies,

ik zie dat er veel geschreven is. sorry dat ik even af laat weten.

heb een heftige week gehad.

een koorlid is zondag overleden en vandaag hebben we met z'n allen gezongen tijdens de uitvaart.

morgen zit ik de hele dag in rotterdam, zingen bij super voices, maar volgende week zien/lezen jullie me weer. ok?

maria; voor jou een dikke knuffel. ... weet er verder niet veel bij te zeggen. de andere ladies hebben al zoveel ware dingen geschreven.

tot volgende week

wil
Maria:Ik wil je ook nog even een verlate knuffel geven!Kan me voorstellen dat je even moet slikken bij de beslissing om te "stoppen".Maar is dat dan eigenlijk niet een teken dat je nog niet volledig achter stoppen staat?Kijk,dat je waarschijnlijk wilt stoppen in de mmm kan ik me ook wel voorstellen want dat lijkt me slopend.Zowel lichamelijk (hormonen ed) als emotioneel.Maar je kunt misschien wel voor jezelf zeggen,we gaan door met proberen (op de natuurlijke manier) tot januari en dat je dat als grens neemt voor jezelf.Dat je dan gewoon daarna zonder condoom blijft vrijen en dat er dan uiteindelijk misschien wel een wondertje gebeurt.Dat je niet meer vrijt om graag zwanger te willen worden maar gewoon alleen maar omdat het zo fijn is.Want ik kan me voorstellen dat dat ook allemaal best beladen is nu.

Heb je voor jezelf een leeftijd waarvan je zegt,dan wil ik het niet meer?Dan is het voor mij definitief over?Vind het zo knap dat je zo goed je verhaal erover kan doen en dat je al je gevoelens met ons wilt delen.

Gutje:Ik snap je helemaal wat je babyspullen betreft!Het ís ook heel erg leuk om alles zelf te mogen kopen.Toen kon je niet anders maar nu mag je het lekker allemaal zelf doen.Fijn dat die band wel iets helpt tegen je klachten!Hoop dat je er de 18e niet teveel last van zult hebben.Mijn vriendin is de dag na jou uitgerekend!Ben benieuwd wie er het eerst gaat bevallen.

Josephine:Leuk hè,een nieuw huis helemaal eigen maken?Lekker zo meteen de feestdagen lekker in jullie nieuwe huis doorbrengen! Grappig hè,die kinderen!Dat ze allemaal nieuwe vaardigheden leren enzo.Ik vind het knap dat hij dat bellen blazen al door heeft!Ben je niet af en toe bang dat hij ontzettend hard op zn snufferd gaat als hij zo hard rent?

En ik wist helemaal niet dat je weer aan het werk was!Leuk dat je volgende week in je nieuwe baan gaat starten.En dan ook nog een studie erbij doen...knap hoor!Het zal dan best wel druk worden!Welke studie ga je doen?

Wil:Lijkt me wel erg zwaar,zingen tijdens de uitvaart van een koorlid.Wist niet dat je in een koor zong.Lijkt me ook wel erg leuk om te doen alleen kan ik niet zingen hahaha en ik heb er ook de tijd nu niet voor!

Ik ga nog even gooische vrouwen afkijken!LEUKE serie!!!
Zo,alweer bijna een week geleden dat er is geschreven.Bewaren we de gesprekstof voor morgen???

Ik heb er onwijs veel zin in.Heb net Wil en Swane even gesproken over waar te parkeren en dat klonk al ontzettend leuk!!!!!Ben heel erg benieuwd naar jullie allemaal!!

Gutje:Ik vind het ontzettend jammer dat het voor jou niet te doen is om te komen maar ik zou er ook niet zo'n wereldreis voor over hebben hoor!!Zeker niet als ik al zover zwanger zou zijn!!Maar we gaan idd foto's maken!!Heb net het fototoestel in mn tas gestopt want ik vergeet zoiets altijd snel!

Meiden,zie jullie morgen!!!
veel plezier vandaag dames!

baal nog steeds maar ja.
Hoi,

Op de group kunnen jullie lezen dat ook Luna en ik ons hebben moeten afmelden. Ik vind het heel erg jammer. Maar misschien een troost voor Gutje dat ze niet de enige is die moet afhaken...

Nou, iig heel veel plezier!!!

groetjes,

Tijger
Maria, wil je mijn leeftijd in de tabel veranderen naar 27??
Zal ik dit topic dan maar voor gesloten verklaren???
Dat is weer eens wat anders dan iets voor geopend verklaren Moon
hoi ladies,

mag ik op het gesloten topic nog wel iets schrijven?

heb dus een nieuwe group geopend maar nog van niemand een berichtje of iets gezien. kunnen jullie het niet vinden of zijn er andere problemen? ik baal er een beetje van... misschien ergens ander toch opnieuw beginnen?

wil
He Wil,

Ik (en nog 2 anderen) hadden via de msn groep nog gereageerd dat we er niet op komen. Er staat dat er toestemming moet worden gegeven. Denk door jou dan???

Hoop dat het gaat lukken.
nou snap ik er dus niks meer van.. kan op de hele site nergens die aanvragen van jullie vinden...

wil
Ik heb de uitnodiging van je gehad, maar zie verder de groep helemaal niet staan. Alleen dat jij nu mijn vriend bent. Snap er werkelijk niks van.

Waarom moeten ze die msn-groepen nou sluiten. Was juist zo makkelijk
ik heb jouw naam wel zien staan. misschien kun je kijken bij "blog" daar vind je alle oude topics...

lekker makkelijk communiceren zo he?

wil

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven