Wordt 2008 ons jaar?

31-12-2007 15:06 13438 berichten
Alle reacties Link kopieren
mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Hills Hills boy! 22 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009

mama uitger j/m opmerkingen Mimpje27 mrt ? VERLOF! Jobje1 juni ? 18 mrt vlos Missc18 aug 19 mrt vlos WIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Rossianov 0729 mrt22 maart 1e prik Floortjejan 0831 mrtnog even geen MMM Ann17 aprGorgijan 071e IVF poging, 27 mrt echo
rossia cross: zie je op tegen het spuiten eigenlijk? Lijkt me best eng, om in jezelf te prikken. eind mei een positieve test!! that's te spirit! ik hoop het zo voor jullie. Ik heb er nog steeds respect voor hoe je met de situatie omgaat. Tis toch niet niks wat er allemaal komen gaat en gebeurt is en je blijft zo positief, maar ook zo meelevend naar alle andere meiden hier. Super!
cross Teddy!!

En inderdaad, dat wil ik ook nog wel zeggen: Rossia (en ook Floortje en de anderen): ontzettend knap en stoer dat jullie zo meeleven met de mama's en zwangeren en zo belangstellend zijn. Dat zal heus niet altijd makkelijk zijn! een dikke daarvoor!!!
Hoi meiden, veel geschreven hier zeg in 1 dagje. Goed ik ga mijn best doen.

Missc, leuk dat je een buikje begint te krijgen, lekker idd dan wat makkelijks aan hoor! 16 weken alweer de tijd gaat hard.

Michigan, even over de tepelhoedjes. Ik zeg altijd liever bv geven met plezier met een tepelhoedje dan geen borstvoeding of voeden met kromme tenen! Wat wel belangrijk is, is dat e zolang je voedt met tepelhoedje je je borsten 1 keer per dag goed leegkolft. Kennelijk blijft er toch makkelijker wat achter als je met hoedje voedt en daar kan je dan weer een borstontsteking van krijgen. Maar ik zou het zeker proberen.

Over het laten huilen wil ik me aansluiten bij Teddy!

Ellein het gaat goed hier hoor, gisterenavond manlief verrast toen ik thuis kwam uit mijn werk (00.30) vond ie geloof ik niet vervelend. Hopelijk is hij niet te duf vandaag op zijn werk.

Vervelend is dat he als je niet kan slapen, ik heb het eens in de zoveel tijd ook heel irritant. Gelukkig heeft je werk geen last van de crisis, laten we dat zo houden!

Rossia spannend hoor, ik hoop zo voor je dat de hele riedel maar 1 keer nodig is. Gewoon lekker eind mei zwanger!

Rossia en Missc vind het trouwens wel grappig dat jullie misschien tzt nog wel bij mij komen, of eerder bij mij in het ziekenhuis. Maar als een van jullie dat vervelend vind moet het ook eerlijk gezegd worden hoor, kan me namelijk ook voorstellen als het een beetje vreemd is?

Vera lijkt me heerlijk met je meisje in bad! Wij hebben een 2 persoonsbad (zat er al in) en daar passen we samen goed in. Nu ben ik niet de slankste en manlief nogal groot (1.97m) dus het is best een groot bad. Denk zelfs dat we er tzt met z'n drieen in kunnen!

Mimpje, vervelend dat je niet lekker slaapt en dat je maagzuur hebt, bah heb je alle tips al geprobeerd qua maagzuur?

Ogg pff schrikken zeg, wat zei je nichtje er zelf van?

Hier gaat het dus goed. Gisteren weer lekker gewerkt en weer een leuke bevalling gehad. Ik voel me echt meer op mijn plek hier! Verloskundige die me inwerkt zei ook dat ze erg tevreden over mij was! JOEHOE!!!! Jeeeh dat maakt me wel echt blij!

Vanavond de nacht in, pffff maar komt goed

x Floortje
cross met Teddy en Missc, thanks meiden!! En Rossia, Ann, Gorgi en ik zullen ook snel zwanger worden en dan bestoken we jullie ook met vragen!
Teddy, Rossiaman is trouwens bezig om die ene aflevering van PP te downloaden. Als dat gelukt is ga ik kijken of ik hem ook bij jou kan krijgen.

Toen ik in de vakantie ongesteld werdt kwam het voor het eerst een beetje bij me binnen dat het prikken echt onvermijdelijk is nu. Er kwam toen wat angst bij me binnen, maar nu valt het wel weer mee. Ik denk dat ik er op het moment supreme wel heel moeilijk vindt. We gaan het ervaren. Zal er hopenlijk steeds handiger in worden.

Floor, haha, midden in de dus! Mijn marathon gaat ook weer beginnen vanavond. De echt aller aller laatste kans voorlopig op een spontane! Wat staat jou nod trouwens ver weg?? Je klinkt erg positief over het ziekenhuis, wat ontzettend goed!

Missc en Teddy bedankt voor de lieve woorden. Ik voel me ook echt positief! Heb ook echt vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen. Ik vind het leuk om van jullie allemaal de ervaringen en verhalen te lezen. Ik leer er heel veel van, al zal ik het tegen die tijd misschien wel weer vergeten zijn. Dan mogen jullie het nog een keer vertellen. De bv verhalen lees ik wat sneller door. Ik neem aan dat jullie dat begrijpen.

Ik ga vanaf de eerste spuitdag een dagboek bijhouden. Wil daar al mijn ervaringen en emoties opschrijven. Is voor later misschien wel leuk voor mini.
wat een goed idee van dat dagboek!

ik had mezelf ook voorgenomen om veel dingen te gaan opschrijven, maar eigenlijk komt het er nooit van. Heb tijd genoeg, maar denk er gewoon niet aan.

zou leuk zijn om de afl van pp te kunnen zien.
Rossia cyclus doet zo raar dacht zet de datum maar wat verder weg.Als ik dan nog niet ongesteld ben dan is er wat aan de hand denk ik zo!

Kan me trouwens wel voorstellen over wat je schrijft over wat er doordrong toen je ongesteld werd. Het klinkt allemaal zo makkelijk maar ondertussen is dat heel anders als je er middenin zit! Ik duim voor je hoor!
Goed idee dat dagboek inderdaad Rossia!

Toevallig dacht ik er van het weekend aan, of het leuk zou zijn om al wat dingen over mijn zwangerschap op te gaan schrijven..

Floortje hihi.. raar idee dat jij mij mss ondersteunt bij bevalling, maar als ik poliklinisch ga bevallen, heb ik dan niet (ook) mijn 'eigen' vlk erbij? Ben trouwens benieuwd of ik tegen die tijd al moet gaan uitwijken naar de andere locatie...
missc als je poliklinisch bevalt dan zie je mij idd helemaal niet hoor! Dan heb je gewoon je eigen vlos. Al zal ik me dan wel moeten inhouden om na afloop niet even mijn neus om de deur te steken en je kindje te bewonderen hihi. Ik kan namelijk wel zien dat je er bent.

Ik vermoed dat je idd op de andere locatie terecht zal komen, als alles volgens planning gaat zijn we dan namelijk al over.
Missc, ben benieuwd naar je buikfoto! Nu gaat het hard hoor!! Ik heb vanaf het begin van mijn zwangerschap zo'n 9-maanden dagboek ingevuld. De laatste 10 weken zijn blanco... Dan gebeurt er eigenlijk weinig, dus ben ik ermee gestopt. Jammer denk ik nu, maar toen had ik het idee dat ik elke week hetzelfde zou schrijven...

Michigan, mij werd toendertijd aangeraden om voor de voeding een beetje af te kolven zodat de borst iets minder gespannen staat. Als je nog geen kolf hebt kun je het ook onder de douche proberen. Warme stralen erop en dan je tepel/borst masseren, dan gaat de spanning er ook even af. Tepelhoedjes heb ik nooit gebruikt, dus geen ervaring mee. Wel heb ik gehoord dat ze dan later moeilijker de borst pakken, maar dan kun je net als Teddy gewoon tepelhoedjes blijven gebruiken.

Wat betreft het huilen zijn wij een beetje verwend denk ik. Ons meisje ligt het liefst in bed om zich heen te kijken voor ze in slaap valt. Dan huilt ze in de box, maar wordt helemaal rustig in haar bedje. Soms wordt ze wakker en huilt ze even, maar dat kijk ik eerst 10 minuten aan voor ik naar haar toega. In het begin hebben we haar wel iets langer laten huilen maar nooit langer dan een half uur. Tussendoor gingen we wel even naar haar toe om over haar bolletje te aaien maar dan lieten we haar wel liggen. Als het echt te lang duurde dan haalden we haar eruit. Maar zoals ik al zeg, we zijn erg verwend!

Ellein, fijn dat jullie mannetje ook lekker doorslaapt. Nog een paar uurtjes en dan kun je weer lekker op de bank liggen. Morgen heb je mama-dag toch? Kijk je daar niet steeds ontzettend naar uit??

Rossia, wat een schema zeg met zo'n behandeling. Ik vind ook dat je er heel knap mee omgaat. En ook dat je zo meelevend bent met alle blije mama's hier. Lijkt me toch best confronterend. Enne... stel straks al je vragen, we zullen ze met plezier beantwoorden voor je. Zelfs al is het antwoord al twintig keer gegeven!!

Floor, wat klink je blij met je nieuwe baan! Je zit echt weer lekker in je vel he? Kan ook alleen maar positief werken op het onstaan van de zwangerschap. Kan niet missen!!

Ik zit nu op blz 529 en kan niet meer lezen wat er op de volgende blz staat. Als ik iemand ben vergeten kom ik daar later wel weer op terug.

Ik ben net de kleine weer even wezen wegen. En wat denken jullie??? Er zat weer 230 gram bij deze week!! Ze weegt nu 5010 gram!! En dat vlak voor de voeding! Kleine schrokop!
zo hee 230 gram, wat veel! goed bezig vera. ik ga donderdag weer wegen
Meiden,

ik blijf nog even in vraagmodus - kom straks uitgebreider terug maar wil eerst dit even kwijt. Heb echt een nogal onzeker dagje geloof ik.... Hoe om te gaan met een meisje dat niet wakker wordt voor haar voeding? Normaal is ze stipt om de 3 uur. Nu ben ik haar na 3,5 uur wakker gaan 'pesten' (luier verschonen enzo) maar het had niet echt effect. Pas na ca. 4,5 uur (vanaf aanvang vorige voeding) werd ze wakker, heeft toen wel wat gedronken maar niet zoveel als anders en is nu alweer als een blok in slaap gevallen. Zucht.... klaagde ik net niet over te weinig slapen ofzo? Haar darmen zijn erg aan het rommelen, misschien is ze daar moe van, ik heb eigenlijk geen idee. Maar vinden jullie het zorgelijk als er een keer een voeding behoorlijk verschuift? En wat doen jullie, als de kleine niet goed wakker wordt? Overigens: ze doet wel af en toe haar ogen open hoor, en smakt ook wel wat met haar mond, gaapt dan weer eens flinkt en tukt weer vrolijk verder!

Wederom benieuwd naar jullie mening....
Zo, ik heb me maar eens voorgesteld op de mail, incl. een paar fotootjes.

Vanmmorgen mini naar het kdv gebracht en toen zelf lekker nog even terug mijn bedje in gekropen. Nog even wat 'huiswerk' gemaakt en toen mini weer opgehaald. Hij had het prima naar z'n zin gehad en had vooral weer heerlijk liggen slapen.

Oe, ik heb een afspraak gemaakt bij een bruidszaak en vrijdag ga ik samen en mijn moeder en een vriendin jurken passen...spannend! Ben alleen een beetje bang dat ik er niet heel blij van word, zo met al mijn kilo's extra...

Vera: 230 gram, goed zeg! Krijgt ze al lekkere spekkies?! Mini mag donderdag weer voor zijn prikkies...

Floor: je klinkt erg positief over je nieuwe baan! Leuk hoor!

vera: zo'n 9 maanden boekje had ik ook en ook de laatste weken bijna niets meer ingevuld. Ik had op een gegeven moment het gevoel dat ik alleen maar steeds hetzelfde opschreef. Achteraf heb ik spijt dat ik niet ben blijven schrijven.
Om te beginnen heel erg bedankt voor jullie reacties van vanmorgen! Heeft me echt goed gedaan. Ik heb besloten het voorlopig met de bv nog aan te zien zonder tepelhoedjes - voeding eind van de ochtend ging gek genoeg weer erg goed - maar er ook geen halszaak van te maken als ze wél nodig zijn. Vind dat jullie heel terecht zeggen ´beter rustig bv geven met hoedjes, dan enorm gefrustreerd raken en het misschien uiteindelijk zelfs opgeven´. Dat geeft in mijn hoofd al rust! En Teddy, jij ook vooral bedankt voor je woorden over het huilen. Ik moet me echt af en toe realiseren dat ik me iets meer moet overgeven aan hoe het gaat - dit is nou eens een keer niet maakbaar/planbaar en daar moet ik mee om leren gaan! Maar word erg blij van jou woorden over mijn eigen gevoel volgen en haar gewoon bij me houden als dat voor mij goed voelt. Dank dank!

Ik heb van een kennis een life tree babycuddle draagdoek te leen gekregen, vanmorgen op internet een knoopinstructie gevonden. Als mijn vriend weer thuis is ga ik samen met hem eens kijken hoe dat in elkaar zit. Ben benieuwd! En anders zal ik daadwerkelijk Lily lamb een keer ' opzoeken'.
Floortje: jij schrijft dat het belangrijk is om bij het gebruik van tepelhoedjes de borst af en toe goed leeg te kolven. Nou zei mijn kraamhulp dat ze aanraadde om pas na een week of 4 goed bv geven eens met kolven te gaan beginnen. Ben jij/zijn de andere dames hier het daar mee eens? Of zijn jullie daar al veel eerder mee begonnen?
michigan: die onzekere dagen horen er helemaal bij hoor! Volgens mij heeft elke kersverse moeder daar weleens last van, zelfs de moeders die voordat ze een baby hadden nooit onzeker waren! Mijn mini werd nooit wakker voor een voeding, ik moest hem altijd zelf wakker maken. En soms lukte dat gewoonweg niet, wat ik ook probeerde. Maar ze heeft nu wel gedronken toch? Heb je het idee dat ze te weinig binnen heeft gekregen? Waarom denk je dat? Heeft ze wel goede plasluiers?
Oh ja, mini had bij mij ook moeite om mijn rechterbost goed te pakken doordat deze tepel wat vlakker was. Vooral als er wat spanning op stond lukte het bijna niet. Ik kreeg toen (al in de kraamweek, van de kraamverzorgster) de tip om een klein beetje af te kolven voor de voeding (zo'n 20 ml, tot je voelt dat de ergste spanning eraf is). Wat je ook kunt doen is je tepel een beetje proberen 'uit te rekken' voor de voeding (net zoals je probeert om er alvast een druppeltje uit te laten komen) of je borst aanbieden als een 'hamburger' (tepel/tepelhof vastpakken tussen je vingers en dan platknijpen zodat het een beetje de vorm van een hamburger heeft)
Vera, wat leuk dat je met je meisje in bad bent geweest! Lijkt me echt helemaal super. Ik heb mijn meisje van de week samen met de kraamhulp in de tummytub gehad, was ook een groot succes! Helaas duurt het nog wel even voordat ik in bad kan denk ik...

Wat betreft je tip voor het wegmasseren van melk onder de douche, dat had ik vanmorgen ook bedacht! Want het lekt aardig onder de douche... Maar bedacht me toen: neemt de productie dan niet juist weer toe, zodat je uiteindelijk alleen maar meer melk hebt? Of heb ik dat dan verkeerd bedacht?

Ellein, 'onderjullietje' Wat een mooi advies had je voor Mamadeb. De opmerking over 'blij zijn dat je je hongerige kindje weer happy kunt maken' heb ik ook maar even in mijn oren geknoopt

Rossia, wat is een uitgangsecho? Is dat zeg maar een soort 'nul-meting', of begrijp ik het dan helemaal verkeerd? Maart is alweer bijna halverwege, laten we hopen op een heel zonnig april zodat die maand omvliegt en het gauw tijd is voor jouw positieve test in mei!!! Je schrijft ' de allerlaatste kans op spontane zwangerschap', betekent dat ook dat je, als het traject eenmaal begonnen is, niet meer 'spontaan' zwanger mag worden? Goed idee van het dagboek!!

Floortje, wij hebben ook een 2 pers. bad (zat er hier ook al in). Wat is dat ideaal he? Hebben er zelfs 40 weken zwanger nog met z'n 2en (of dus eigenlijk 3en) in gelegen. Wat super trouwens dat je zo enthousiast bent over dit nieuwe werk, echt goed om te lezen! Ben heel benieuwd of jij t.z.t. Rossia en MissC nog tegen gaat komen.

OGG, leuk, ik ga je straks even bekijken op de mail!!
OGG, ze heeft inderdaad wel genoeg plasluiers hoor! Ik heb eigenlijk geen reden om aan te nemen dat ze te weinig binnen krijgt, normaal gesproken. Vandaag is gewoon even een off-day. Ik zat me dus af te vragen: moet ik me al zorgen maken na 1 gemiste voeding? Of gebeurt dat jullie allemaal wel eens?

Dank voor de tips over de bv, misschien moet ik inderdaad een dezer dagen maar naar de thuiszorgwinkel om me te laten voorlichten over het kolven en er 1 te huren. Als jullie het al wel vanaf het begin deden, waarom zou ik dan 4 weken wachten....
michigan, dat van het 1 keer per dag leegkolven bij het gebruik van tepelhoedjes heb ik geleerd bij de bijscholing over borstvoeding die ik ongeveer een jaartje terug bijgewoond heb. Vandaar dus, vind het eerlijk gezegd een beetje een vreemd advies van je kraamhulp. Er is niets mis mee met eerder al een keertje kolven zodat je alvast kan wennen. Maar goed ze zal vast een goede reden hebben waarom ze dat zei.

Maar kolven bij tepelhoedje zou ik je dus wel aanraden.

en ja dat bad is heeeeeerlijk!

OGG hihi een hamburgerborst, die kende ik dus nog niet!
OGG, leuk om een gezicht bij de naam te hebben! Leuke bril ook! Spannende plannen hoor. Heel veel succes, super om zo'n droom te gaan volgen!

En verder ook veel mooie babyfoto's op de mail voorbij zien komen. Die bos met haar van mini-mamadeb, geweldig!! En dat jurkje, ook helemaal leuk... zal zelf vandaag of morgen ook weer wat foto's plaatsen.
michigan hier ook wel eens gehad hoor, dat ze gewoon niet wakker wilde worden. Dan een uurtje later nog maar eens proberen. En wat betreft kolven...dat heb ik van dag 1 al moeten doen. Omdat in het begin de bv natuurlijk niet goed ging. Ik kolf nu om de dag na de ochtendvoeding. Dus tussen 2 voedingen in. Heb het advies van leegkolven bij tepelhoedjes trouwens niet gekregen. Ik bouw nu gewoon een vooraadje op in de vriezer.
OGG, wat leuk om ook jouw ware ik te zien! En ook al zo'n schattig ukje

Michigan, ik heb ook tepelhoedjes gebruikt, maar dan omdat het aanleggen pijn deed. Wat ik wel vaak deed was het tepelhoedje verwijderen na een halve minuut drinken. Dan is bij jou ook de grootste druk eraf, dus misschien is dat een idee? Dan drinkt ze ook gewoon rechtstreeks uit de borst en niet alleen met tepelhoedje er tussen in. De spanning van je borsten wordt vast snel minder zodra vraag en aanbod zich goed hebben afgestemd.

Kolven heb ik de 3e dag al gedaan om de boel op gang te brengen, dus ik snap niet goed waarom dat niet zou mogen? Eerst de druk eraf kolven en dan aanleggen kan ook een goede optie zijn op dit moment, tot de boel zich heeft geregeld en de spanning minder is.

Rossia, je klinkt zo positief. Eind mei een positieve test en volgend jaar zit je met je ukje in je armen! Het is jullie zo gegund . Ik kan me voorstellen dat je de bv verhalen maar overslaat, is ook allemaal niet interessant en tegen die tijd herhalen we gewoon alles zodat je weer helemaal bijgepraat bent!

Vera, wat een turboslagroom heb je zeg! Weer 230 gram erbij . Nog even en ze is onze uk voorbij gegroeid! De grote meid.

Floor, het zou toch wel bijzonder zijn als jij missc of rossia mag begeleiden bij de bevalling!

Ik kreeg een mailtje van oei ik groei over het 19 weken sprongetje. Nou, precies wat ik afgelopen week heb ontdekt bij uk. Het grijpen naar bewegende dingen, doorhebben dat er meerdere dingen tegelijkertijd om hem heen gebeuren. Ik hoop dat hij daarom ook wat van slag was de afgelopen week en dat het nu weer beter gaat. Op het KDV was hij weer superlief, lekker kletsen, en vanavond thuis ook. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat.
Dag meiden!

Wat is er ontzettend veel geschreven zeg vandaag. Zowel op de mail als hier. Super lieve ontroerende foto's voor bij zien komen, heerlijk al die kleintjes.

Ik heb alles bijgelezen maar voor vandaag geen puf meer om te reageren, sorry.

Ben erg moe, en heb vandaag veel kramp in mijn buik gehad. Misschien was de auto rit van twee keer 45 min toch niet zo'n goed idee...Ga zo maar proberen lekker te slapen, misschien dat dat helpt. Uk mag nog niet komen hoor, ik moet morgen nog een presentatie geven voor ons project. Daarna ben ik van al mijn verplichtingen af, dat geeft me wel rust denk ik.

Meiden, fijne avond. Slaap lekker alvast en tot morgen!
Michigan, wij hebben haar wel om de drie uur wakker gemaakt. Soms lukte het echt niet (zelfs niet met ijskoude compressen tegen haar voetjes). Dan dronk ze naar mijn idee soms ook niet genoeg. Maar dat viel dan best mee. Je merkt met bv ook niet goed hoeveel ze binnen krijgen. Ons meisje is altijd zo snel klaar met drinken!! Maar aan het gewicht te zien drinkt ze meer dan genoeg.

Over het kolven: ik moest op advies van de vlk al op de 4e dag ofzo gaan kolven om bv op gang te brengen en ook om na te voeden. Ik heb er toen gelijk 1 aangeschaft. Ik heb toen een paar keer elke dag gekolfd maar kreeg enorme stuwing ervan. Misschien dat ze het daarom afraden?

Ik moet zeggen dat ik de eerste 4 weken vaak gekolfd heb (om te oefenen en om een diepvriesvoorraad te hebben).

Verder kan ik aanraden om wel de eerste spanning af te kolven (inderdaad 10-20 ml ofzo). Als je daarna aanlegt zal je hierdoor niet meer stuwing krijgen, dat is pas als je de borst helemaal leeg zou kolven. Dit geldt ook voor het "afkolven" onder de douche. Doe ik nog dagelijks, anders wordt het zo een troep als ik onder de douche uitkom !

OGG, ga zo je mail bekijken. Wat spannend he, bruidsjurken passen? Moet je nog veel zwangerschapskilo's kwijt?

Onze mini heeft niet echt spekkies. Ze is bovengemiddeld lang dus het gewicht wordt netjes verdeeld over een groot oppervlak!

Ellein, hoeveel weegt jullie uk nu? Gelukkig was het "maar" een sprongetje. En nu weer een lekker vrolijk mannetje. Weet jij nog wanneer de sprongetjes waren?

Mimpje, rustig aan meid! Ik weet nog dat ik met Kerst ook krampen had en toen duurde het nog bijna 4 weken voor ik beviel, dus het hoeft niks te betekenen... Maar het kan wel!! En dan is het jammer van die presentatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven