Zo'n honger

08-12-2007 13:33 157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn zoontje is nu ruim 4 maanden en een echte hongerlap. Hij krijgt nu 5 flessen van 200 cc (180/6 schepjes) , maar redt hiermee nauwelijks 4 uur tussen de voedingen.

Ik heb al Forte geprobeerd, maar dat lijkt niet te helpen. Hij wordt ook zelf wakker s'avonds tussen 22.00 en 23.00 omdat ie gewoon weer honger heeft. Ik mag ook niet meer in zn flesjes doen, want dan gaat ie over de maximale liter die ze mogen hebben.

Ik ben benieuwd of iemand dit herkent en tips zijn uiteraard welkom

groetjes
traincha2 schreef op 08 december 2007 @ 15:40:

Nou ja, ik heb weer geen ervaring met hongerige babys, maar ik heb mijn dochter incidenteel ook wel eens wat extra melk gegeven als ze huilde.
incidenteel is natuurlijk heel wat anders dan structureel.
Zeg als moeder ben ik nog altijd de vriendelijkheid zelve hoor! ;-)
traincha2 schreef op 08 december 2007 @ 16:12:

Zeg als moeder ben ik nog altijd de vriendelijkheid zelve hoor! ;-)
Wij hebben het ook niet over jou Trainchje X-D
Oh gelukkig! * slaat zich voor het hoofd omdat ze dat eigenlijk ook wel wist * ;-]
Flesvoeding

Flesvoeding lijkt qua samenstelling

het meest op die van moedermelk.

Het is daarom een goede vervanging

voor borstvoeding, als borstvoeding

om welke reden dan ook niet of

niet volledig wordt gegeven.

Hoeveel en welke flesvoeding uw

baby nodig heeft, kunt u overleggen

op het consultatiebureau.

De hoeveelheid flesvoeding is

afhankelijk van de leeftijd en het

gewicht van uw baby. De eerste 6

maanden drinken zuigelingen

ongeveer 150 ml voeding per kg

lichaamsgewicht met een maximum

van ongeveer 1 liter per dag en

maximaal 200 ml voeding per fles.

Uit een GGD folder van 2007. Staat ook nog steeds 1 liter.

Ik zou even bellen met cb voor advies. Mijn cb heeft ook een nummer wat je 24 uur per dag kan bellen, heeft die van jullie waarschijnlijk ook TO.
tilalia2 schreef op 08 december 2007 @ 14:09:

Zuigstengel, is jouw gevoel wetenschappelijk onderlegd en kan jouw gevoel in de ontwikkelende nieren van je kindje kijken? Knap.

Die regel is er niet voor niets, staat niet voor niets op de verpakking en in elk advies van het cb. Koemelkeiwitten verteren is zware kost voor een babylichaampje, en wat arwen al zei: schade hoef je niet meteen te zien.

Bel het cb of je kinderarts en vraag hen om advies. Bel desnoods de kv-infolijn (nummer staat meestal op de verpakking), die kan je geloof ik 7 dagen per week bereiken.
Geloof dat zuigstengel er toch bij vermeldde dat ze de tip van haar kinderarts had maar blijkbaar is die dus niet wetenschappelijk genoeg.
Klaarblijkelijk niet, want mijn cb arts wordt ook niet geloofd.
Ook artsen verschillen nog al eens van mening. En veel cb-artsen, vind ik persoonlijk, lopen achter de feiten aan.
Breek me de bek niet open, ze doen hier net of ik het over cyaankali heb. Wat ben ik blij, dat ik een hele andere visie heb, en gewoon een lekker leventje heb met 2 kunstgevoede nierpatientjes X-D
Star schreef op 08 december 2007 @ 17:11:

Ook artsen verschillen nog al eens van mening. En veel cb-artsen, vind ik persoonlijk, lopen achter de feiten aan.
Ik heb het over de kinderarts in het ziekenhuis, ander schrijf ik wel CB arts.
Ging ook niet om jouw kinderarts, maar over cb-artsen die door sommigen ook genoemd worden.

Ook kinderartsen zeggen vaak verschillende dingen. Altijd wel weer een nieuw onderzoek waar de ene arts zich beter bij voelt dan de andere.
Star schreef op 08 december 2007 @ 17:20:

Ging ook niet om jouw kinderarts, maar over cb-artsen die door sommigen ook genoemd worden.

Ook kinderartsen zeggen vaak verschillende dingen. Altijd wel weer een nieuw onderzoek waar de ene arts zich beter bij voelt dan de andere.
Dus moraal van het verhaal: Lekker je eigen intuitie volgen!
zuigstengel kwam met de tip van haar kinderarts over johannesweetikveelwatvoormeel, dat staat helemaal los van de discussie over lukraak maar gewoon meer voeding geven en geen rekening te houden met die 1 liter grens. Zij heeft die tip van de kinderarts gekregen en niet de tip om meer voeding te geven en daarover geeft ze TO wel advies, dus dat zijn twee verschillende dingen.
Nou 'gewoon doen waar je je goed bij voelt' vind ik in het geval van de gezondheid van je kind niet op gaan.

Als er dan toch verschillende verhalen gaande zijn (wel liter overschrijden, niet liter overschrijden), dan zou ik dat risico niet willen nemen.
Very Cherry schreef op 08 december 2007 @ 14:55:

Zuig ik heb het gevoel (niet wetenschappelijk onderbouwd hoor) dat babies krijgen niet zo goed is voor je vriendelijkheid. Ik weet het niet zeker, want ik baar nooit, maar t voelt gewoon zo.

Sommigen gaan er ook zo vreselijk van overdrijven...

Alles volgens de regels en daar geen mm van afwijken..

Een kinderarts verteld zuig dat zo'n schepje johannusbroodpitmeel geen kwaad kan maar de dames hier weten het beter..

In de boekjes staat iets anders en volg je die regels niet nou pas dan maar op want je kind krijgt de meest verschrikkelijke ziektes..
Niemand heeft het over jbpm gehad. Het gaat over de liter overschrijden.
LEZEN, het gaat niet om de toevoeging van johannesbroodpitmeel, maar om het structureel overschrijden van 1 liter kunstvoeding wat schadelijk is. Niemand hier zegt wat over die toevoeging, alhoewel het mijn keus ook niet zou zijn, maar over het gemak waarmee geadviseerd wordt, als je kindje honger heeft, geef je hem gewoon meer voeding...

En je kindje krijgt niet de meest verschrikkelijke ziektes, dat is ook helemaal niet voorbij gekomen, maar je kindje kan er schade van ondervinden aan zijn nieren en hoeveel,wanneer en hoe erg weet niemand.
Star schreef op 08 december 2007 @ 17:31:

Niemand heeft het over jbpm gehad. Het gaat over de liter overschrijden.

Het ging erover dat de baby van TO nog zo.n vreselijke honger had na zijn voeding, dus gaf ik alleen maar mijn tip die mijn kinderarts mij gegeven had, niet meer en niet minder. En dat er ineens zo''n weerstand kwam, mijn god zeg....of je een zware crimineel bent!

Nou mijn kinderen zijn er niks minder van geworden heur, dankzij de tip van KA, ze zijn er alleen maar beter op gaan doen, en daar gaat het om. Ik zou zeggen doe je eigen ding en veel sucses verder ;-)
Het is de hele sfeer die op deze hormonenpijlerT heerst..

Doe je het niet precies volgens het boekje dan word je hier gezien als bijna een crimineel.!!
het heeft niks te maken met weerstand, het heeft te maken met gezond verstand. En met adviezen die algemeen geldend zijn en door mensen bedacht die er verstand van hebben. En bij heel veel dingen moet je vooral doen wat goed voelt, en waar jij je lekker bij voelt, maar bij sommige dingen is het gewoon wat logischer om eerst je te verdiepen in de materie voor je zelf gaat doen wat goed voelt. Als je niks weet van eiwitten, van verteringsprocessen, van de werking van baby nieren, dan weet je toch helemaal niet dat het overschrijden van die liter schadelijk kan zijn? En dat vind ik zelf nogal stom als je dat komt met het argument, ja, maar ik doe wat goed voelt.
Ik vind de sfeer in het algemeen op de pijler nogal overdreven..

Ik zit best wel eens met vragen over mijn kinderen maar ik zou nooit van mijn leven een topic openen hier..

Ik krijg hier altijd het gevoel dat als je je kind niet tot minstens zijn derde jaar borstvoeding hebt gegeven dat je je dan zwaar schuldig moet voelen over elk verkoudheidje wat je kind oploopt..
tja, dat gevoel kan je hebben, ik heb dat gevoel niet. En als dat zo was, had TO al lang de reactie gehad, had je maar borstvoeding moeten geven, daar zit geen maximum aan. En dit is weer zo'n typische reactie, alsof je niks kwalijks mag zeggen over flesvoeding, want dan ben je zeker borstvoedingsmaffia. Enige wat hier gezegd wordt is uitkijken met overschrijden van die liter. Dat is alles. En dat is gewoon algemeen bekend en wordt ook algemeen voor gewaarschuwd, zelfs op de pakken kunstvoeding. En die zijn toch wel gebaat bij hongerige babies lijkt me.
Blink2 hmm ligt misschien aan mij, maar is 5 flessen van 200 niet te weinig?Moet hij niet meerdere flessen hebben met minder erin? Ik weet het niet hoor, ik geef zelf bv, maar er staat me iets van bij dat je met 10 weken nog 6 a 7 flessen zou moeten geven. Overigens is voeding voor hongerige baby's geen garantie voor doorslapen.
arwen173 schreef op 08 december 2007 @ 17:58:

tja, dat gevoel kan je hebben, ik heb dat gevoel niet. En als dat zo was, had TO al lang de reactie gehad, had je maar borstvoeding moeten geven, daar zit geen maximum aan. En dit is weer zo'n typische reactie, alsof je niks kwalijks mag zeggen over flesvoeding, want dan ben je zeker borstvoedingsmaffia. Enige wat hier gezegd wordt is uitkijken met overschrijden van die liter. Dat is alles. En dat is gewoon algemeen bekend en wordt ook algemeen voor gewaarschuwd, zelfs op de pakken kunstvoeding. En die zijn toch wel gebaat bij hongerige babies lijkt me.

Ik heb het ook niet alleen over dit topic maar over de sfeer op deze hele pijler..

Het kan aan mij liggen maar ik vind de sfeer hier over het algemeen errug mutserig..
tja, dan blijf je hier toch lekker weg? je hoeft hier niet te lezen en te reageren. zitten inderdaad ontzettende mutserige topics bij, maar die zijn ook altijd weer goed voor mijn humeur, zo kan je het toch ook zien. Er is namelijk ook veel humor te vinden hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven